ارز دیجیتال کادنا با بلاکچینی هیبریدی

0

ارز دیجیتال کادنا یکی از رمز ارزهایی است که برای بهبود وضعیت بلاکچین ایجاد شده است. این شبکه بلاکچین با سایر شبکه‌ها کمی فرق دارد و امنیت بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این پروژه راه‌حلی برای رفع محدودیت‌ها و نواقص بلاکچین‌های بیت کوین و اتریوم به حساب می‌آید. کادنا از لایه‌های عمومی و خصوصی تشکیل شده است. کیوسک آکادمی به طور مفصل در مورد این لایه‌ها و بستر رمز ارز کادنا توضیح می‌دهد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال کادنا چیست؟

ارز دیجیتال کادنا یک شبکه بلاکچین اختصاصی است که از ارز بومی، ابزارهای توسعه‌دهنده، زبان برنامه‌نویسی، قراردادهای هوشمند و سایر ابزارهای کاربردی بازار ارزهای دیجیتال بهره می‌برد. هدف اصلی روی کار آمدن کادنا کمک کردن به توسعه کسب و کارها، توسعه‌دهندگان و کاربران است.

به عبارت دیگر با کمک این رمز ارز افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند سرعت تراکنش‌ها و عملکرد خود را افزایش دهند و از دسترسی نامحدود به دنیای ارزهای غیرمتمرکز نهایت لذت را ببرند. ارز بومی کادنا KDAبا افزایش قیمت و تقاضا روبه‌رو شده است.

توجه داشته باشید، تا چندی پیش هیچ کاربری از حضور این رمز ارز مطلع نبود، چون کادنا در هیچ صرافی جزء لیست رمز ارزها قرار نمی‌گرفت. به گفته برخی از متخصصان این حوزه، لایه ابتدایی کادنا توانست توسعه‌دهندگان زیادی را جذب کند و توان عملیاتی خود را به 10،000 تراکنش در ثانیه برساند.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

زمان پیدایش ارز دیجیتال کادنا

ارز دیجیتال کادنا در سال 2016 توسط اعضای سابق تیم توسعه بلاکچین JPMorgan روی کار آمد. استوارت پوپجوی (Stuart Popejoy) بنیانگذار و مدیرعامل فعلی کادنا است که توانست توکن KDA را توسعه دهد و آن را به ارز اولیه مورد نیاز در محاسبه روی بلاکچین تبدیل کند.

ویل مارتینو (Will Martino) مدیر فناوری، مدیر مالی، و معاون با استخدام استورات او را به عنوان رهبر فناوری این بستر اعلام کرد. به زبان ساده استوارت به‌عنوان بنیانگذار و موسس کادنا محسوب می‌شود. کادنا توسط تیمی از متخصصان در فضایی پر از ذهن‌های درخشان و خیلی ساده تاسیس شد.

ناگفته نماند مدیر سابق و فعلی کادنا جزء کمیته رهبری ارزهای دیجیتال بودند. این پروژه همچنین اعضایی دارد که در مایکروسافت، گوگل، و دیزنی کار می‌کنند. در ضمن این تیم شامل دکتر استوارت هابر(Stuart Haber) مخترع بلاکچین است که مطالعاتش چندین بار در وایت پیپر بیت کوین ذکر شد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال گرین

عملکرد ارز دیجیتال کادنا

نحوه عملکرد ارز دیجیتال کادنا

ارز  دیجیتال کادنا به‌عنوان یک زیرساخت غیرمتمرکز به‌منظور توسعه بلاکچین عمل می‌کند. کادنا یک بلاکچین عمومی دارد که با چندین زنجیره مختلف کار می‌کند. در نظر داشته باشید هر یک از این زنجیره‌ها به سایر بلاکچین‌های عمومی نیز متصل هستند. با کمک این زنجیره‌ها توان عملیاتی کادنا، امنیت، و یکپارچگی آن افزایش می‌یابد.

پیش از این نیز به زبان برنامه‌نویسی کادنا اشاره کردیم. قراردادهای هوشمند این بستر رمز ارزی قابل خواندن هستند و به‌منظور توسعه و تسهیل کارایی کادنا در انواع مشاغل طراحی شده است. زبان برنامه‌نویسی کادنا این امکان را ایجاد می‌کند تا قراردادهای بیشتری قابل‌انجام و همکاری باشند.

در ضمن با کمک همین زبان قابل خواندن، قابلیت‌های امنیتی کادنا ارتقا پیدا می‌کند. همچنین دریافت مجوز برای دسترسی و کنترل این دسترسی قوی‌تر از قبل خواهد بود. به خاطر داشته باشید، توکن بومی کادنا KDA نام دارد که به منظور پرداخت هزینه‌های محاسباتی در این بستر رمز ارزی خرج می‌شود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کومودو

پنج ویژگی مهم ارز دیجیتال کادنا

اگر کمی در بازار ارزهای دیجیتال بچرخید، متوجه فروش ارز دیجیتال کادنا می‌شوید، اما دلیل این تمایز و فروش چشم‌گیر این رمز ارز چیست؟ نکته اصلی که در فروش زیاد کادنا تاثیرگذار است، نوع برنامه‌نویسی این بلاکچین خواهد بود.

زبان ویژه این شبکه باعث ساده‌تر شدن کارایی آن می‌شود. در این بخش به 5 مورد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارز دیجیتال کادنا اشاره خواهیم کرد:

زبان برنامه‌نویسی پکت (Pact)

براساس گفته‌های کادنا پکت یک زبان برنامه‌نویسی برای نسل بعدی است که حتی برای افراد غیرفنی نیز قابل خواندن و قابل درک خواهد بود. در ضمن این زبان برنامه‌نویسی به‌عنوان یک زبان امن نیز معرفی شده است چون ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که برای کاهش خطا و اطمینان از امکان سنجش برنامه‌های غیرمتمرکز به کار می‌روند.

انعطاف‌پذیری

به غیر از زبان برنامه‌نویسی پکت، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کادنا را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند، انعطاف‌پذیری آن است. بستر کادنا یک بلاکچین منعطف دارد که می‌تواند بین نام حساب‌ها و کلمه‌های عبور آنها تفاوت قائل شود.

در بیشتر شبکه‌های بلاکچین، کلیدهای خصوصی شما از هویت حساب کاربریتان جدا نیستند. این در حالی است که کادنا با انعطاف‌پذیری بی‌سابقه خود، این دو را از یکدیگر جدا می‌کند. در نتیجه شرایطی برای کاربران به وجود می‌آورد تا از کیف پول‌های چند امضایی بدون هیچ پیچیدگی استفاده کنند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کوتی

پشتیبانی از NFT

بدون‌شک می‌دانید که NFTها به طور مداوم در حال توسعه هستند، کادنا نیز با توجه به ظرفیت خود برای پشتیبانی از NFTها دست به کار می‌شود. بلاکچین رمز ارز کادنا با کمک زبان برنامه‌نویسی خود می‌تواند از این توکن‌های غیرقابل‌معاوضه پشتیبانی کند.

کاربرد ارز دیجیتال کادنا

گذشته از موارد نام برده شده در بالا، این بستر رمز ارزی از نقدینگی‌های غیرقطعی برنامه‌های غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می‌کند تا مشوق‌ها و جریان‌های نقدی منحصربه‌فردی به وجود آید. به لطف توان عملیاتی بالا کادنا، تجارت و مبادله NFT و سایر دارایی‌های دیجیتال یک فرآیند آسان و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

کارمزد تراکنش صفر

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کادنا را از دیگر بلاکچین‌ها متمایز می‌کند، ظرفیت آن برای اجرای تراکنش‌های بدون کارمزد است. توکن‌ها در کادنا با استفاده از یک راستی‌آزمایی ساده در زنجیره‌ها منتقل می‌شوند از این‌رو کارمزد تراکنش‌ها به مبلغ ناچیزی تبدیل می‌شود.

در حالی که سایر ارزهای دیجیتال به ازای تراکنش‌های خود کارمزد زیادی می‌گیرند، کادنا اولین مدل بلاکچین است که هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. همین امر سبب محبوبیت بیشتر کادنا در توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) می‌شود. توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز نیز هیچ کارمزدی به ازای تراکنش خود پرداخت نمی‌کنند.

تقسیم ‎بندی

علاوه بر اینکه کارمزد تراکنش‌های ارز دیجیتال کادنا صفر است، این رمز ارز از معماری مشترکی استفاده می‌کند که برای توسعه‌دهندگان، ظرفیت ذخیره‌سازی نامحدودی در برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد می‌کند. با توسعه بلاکچین‌ها توسط کادنا، داده‌ها به بخش‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند تا مدیریت، ذخیره، و امکان دسترسی به آنها ساده‌تر شود.

این داده‌های تقسیم‌بندی شده در مکان‌های مختلفی ذخیره می‌شوند و در نهایت امکان تایید سریع‌تر داده‌ها به وجود می‌آید. در طول سال‌ها، شبکه‌های بلاکچین برای پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد کابران به تکامل خود ادامه داده‌اند. توانایی تقسیم‌بندی کادنا تضمینی در راستای توسعه منابع موردنیاز برنامه‌های غیرمتمرکز به حساب می‌آید.

کارایی بالا کادنا بدون هیچ نگرانی سبب توسعه ظرفیت ذخیره‌سازی یا توان عملیاتی بلاکچین‌ها می‌شود. قابلیت تقسیم‌بندی در بستر کادنا دلیل ارتقا و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز خواهد بود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کازماس

سه هدف رمز ارز کادنا

هدف اصلی روی کار آمدن ارز دیجیتال کادنا ایجاد منابع زیرساخت ضروری برای تسهیل و تسریع روند برنامه‌های بلاکچین است. طبق اطلاعات کسب‌شده، کادنا تا به امروز توانسته بسیاری از مشکلاتی را که مانع پذیرش بیشتر بلاکچین می‌شوند، از بین ببرد. برای مثال مشکل امنیت بلاکچین را حل کرده و استفاده از آن را تسهیل می‌کند. در ادامه سه هدف اصلی این رمز ارز را به صورت مفصل توصیف می‌کنیم:

مقیاس‌پذیری

بلاکچین عمومی کادنا مقیاس‌پذیری را تا حد زیادی حل کرده است. این مقیاس‌پذیری با به هم پیوستن چندین زنجیره مانند زنجیره بیت کوین ایجاد می‌شود. با افزایش حجم تراکنش، شبکه می‌تواند به مقیاس‌پذیری‌های بزرگتری دست پیدا کند، برای مثال از 10 زنجیره به 20 زنجیره برسد. در ضمن با ادامه این روند ظرفیت توان عملیاتی شبکه بلاکچین مورد نظر نیز توسعه می‌یابد.

امنیت

زبان قرارداد هوشمند کادنا پکت، تا حدودی ناقص است ولی به تایید رسمی رسیده و سطح حمله یا به خطر انداختن عملکرد دامنه خاص را کاهش می‌دهد. این تایید رسمی زبان کادنا به نویسندگان قراردادهای هوشمند اجازه می‌دهد تا براساس مسائل ریاضی ثابت کنند، کدی که آنها می‌نویسند هیچ اشکالی ندارد.

کارایی ساده

هدف مهم کادنا، گسترش کارایی شبکه بلاکچین و کمک کردن به کاربران غیر فنی است. از آنجایی که کادنا کارایی ساده‌ای دارد، کاربران تازه‌کار نیز می‌توانند از این بستر استفاده کنند. کد اصلی این ارز دیجیتال در دفتر کل توزیع‌شده یادداشت و در قالبی قابل خواندن برای کاربران ذخیره می‌شود. این کد پیام‌های خطا نیز دارد.

فراموش نکنید با کمک کادنا می‌توان قراردادهای همکاری بین زنجیره‌های مختلف را ارتقا داد و همچنین می‌توان به توسعه‌دهندگان کمک کرد تا خطاها را برطرف کنند و نیازهای هر کسب‌وکار را در نظر می‌گیرد. می‌توان گفت کادنا یکی از اولین پروژه‌های بلاکچین است که ویژگی‌های جامع و کاربردی زیادی دارد.

ارتباط ارز دیجیتال کادنا و NFT

با کارایی ساده کادنا، کاربران می‌توانند از این ویژگی بلاکچین هیبریدی در تعاملات خصوصی و عمومی خود بهره‌مند شوند. این راه‌حل ترکیبی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از مزایای بلاکچین‌های عمومی و خصوصی استفاده کنند. همچنین مواردی که پیش‌تر امکان‌پذیر نبودند نیز با کمک این زیرساخت قابل‌انجام خواهند بود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کرومیا

نگاهی به تاریخچه قیمتی کادنا

قیمت ارز دیجیتال کادنا در ابتدای عرضه معادل 0.3728 دلار بود. KDA در رتبه 70 قرار دارد و براساس گزارشات به دست آمده قیمت این رمز ارز معادل 8.77 دلار است. حجم معاملات روزانه ارز دیجیتال کادنا حدود 142604543 دلار محاسبه می‌شود.

در تاریخ اوایل فوریه سال 2022 قیمت رمز ارز کادنا حدود 24.97 درصد افزایش یافت. 167816066 توکن کادنا به طور دائم در بازار ارزهای دیجیتال در گردش هستند. رشد صعودی این رمز ارز نشان می‌دهد بازار کادنا پس از یک دوره نزولی طولانی مدت تا حدودی به ثبات رسیده است. سرمایه‌گذاران کادنا به آینده آن خوش‌بین هستند.

همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال دارایی‌های فراری هستند، بنابراین قبل از اینکه فرضیات خود را بسازید و برای خرید و فروش یا معامله در این بازار دست به کار شوید، با دقت قدم بردارید و در مورد آینده یا گذشته کادنا تحقیق کنید. هر چند براساس گزارشات به دست آمده این رمز ارز برای مدت طولانی‌تری روی کار خواهد بود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کارما

کادنا تا چه حدی امن است؟

ارز دیجیتال کادنا برای کارایی شرکت‌ها نیز طراحی شده است و خدمات شرکتی و امنیتی زیادی ارائه می‌دهد. این بستر رمز ارزی با تمرکز بر نوآوری و محصولات بلاکچین گاهی تغییرات جدیدی ایجاد می‌کند تا راه‌های جدیدی برای مقابله با مشکلات ایجاد شده به وجود آورد.

در درجه اول ازدحام و مقیاس‌پذیری توسط این بستر رمز ارزی رفع می‌شود. تا تاریخ 16 فوریه سال 2022 کادنا هنوز مورد سو استفاده‌های امنیتی قرار نگرفته است. حتی در طول سه ماهه تهاجم‌های الکترونیکی سال 2021 نیز این رمز ارز توانست جان سالم به در برد. شبکه بلاکچین کادنا به طور پیش‌فرض ممیزی شده است.

ماینرها باید بدانند که کادنا تنها از طریق ماینرهای ASIC می‌توانند به طور کامل استخراج شوند. در صورتی که از ماینر CUP یا GPU استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که پاداش شما آن‌طور که انتظار دارید سودآور نیست. شاید باورتان نشود، ولی رمز ارز کادنا در پی مقابله و رقابت با غول‌های بزرگی همانند اتریوم، کاردانو و غیره است.

مزیت ارز دیجیتال کادنا

چهار مزیت ارز دیجیتال کادنا

  • دارای کارایی ساده و منحصربه‌فرد برای بخش‌های سازمانی و تجاری است.
  • کارمزد تراکنش آن صفر خواهد بود.
  • از NFTها پشتیبانی می‌کند.
  • دارای زبان برنامه‌نویسی ساده‌ای به نام پکت است.

سه عیب بزرگ رمز ارز کادنا

  • هنوز به طور کامل از فیلتر تست‌های لازم رد نشده و تا حدودی تازه‌کار است.
  • در بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال نمی‌توان آن را پیدا کرد.
  • هنوز مورد حمایت افراد جامعه قرار نگرفته است، زیرا خیلی شناخته‌شده نیست.

برای اطلاع از قیمت دوج کوین و خرید دوج کوین روی کیوسک حساب کنید.

سخن آخر

ارز دیجیتال کادنا دارای زنجیره عمومی و خصوصی با لایه‌های امنیتی و مقیاس‌پذیر است که توان عملیاتی بالایی ارائه می‌دهد. هدف اصلی ایجاد این بستر رمز ارزی استفاده بهتر و آسان‌تر از بلاکچین است. بدین‌ترتیب با کمک ابزارها و خدمات ویژه این شبکه می‌توانید از ارزهای دیجیتال خود نهایت بهره را ببرید.

توسعه بلاکچین می‌تواند جهان را به دنیای بهتری تبدیل کند، رمز ارز کادنا نیز در این روند بی‌نقش نیست. با کمک این رمز ارز امنیت بیشتری نصیب دارایی‌های دیجیتال شما می‌شود. همچنین ویژگی‌های منحصربه‌فرد کادنا، مانند وجود قراردادهای هوشمند و زبان برنامه‌نویسی خاص آن، سبب تمایز این ارز دیجیتال از سایر رمز ارزها شده است.

سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با آکادمی کیوسک همراه بودید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.