عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز بهتر از سایر روش‌های تامین سرمایه است

0

تا چه حدی با روش‌های تامین سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال آشنا هستید؟ اگر چند ماه در بازار رمز ارزها حضور داشته باشید و به کسب اطلاعات مشغول شوید، به طور حتم با انواع روش‌های تامین سرمایه و حتی درآمد در بازار ارزهای دیجیتال آشنایی پیدا می‌کنید. عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز نیز یکی از همین روش‌های سرمایه‌گذاری پر طرفدار است.

برخی از توکن‌ها برای اولین بار در صرافی‌های غیرمتمرکز عرضه می‌شوند. از این‌رو دسترسی به آنها سخت نخواهد بود و حتی ممکن است در زمان کوتاهی به سود خوبی دست پیدا کنید. عبارت انگلیسی این روش تامین سرمایه Initial DEX Offeringاست که به اختصار IDO خوانده می‌شود. صرافی کیوسک سعی دارد شما را با این پلتفرم آشنا کند.

بررسی مفهوم عرضه  اولیه صرافی غیرمتمرکز

عرضه اولیه در صرافی غیرمتمرکز یکی از هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین سرمایه‌گذاری‌های جمعی غیرمتمرکز است که بدون داشتن مجوز نیز امکان‌پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر استفاده از پلتفرم IDO جدیدترین راه برای جمع‌آوری و تامین سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

عرضه اولیه صرافی‌های غیرمتمرکز به معنای روی کار آمدن و راه‌اندازی پروژه رمز ارزی است که سکه یا توکن آن از طریق بورس نقدینگی غیرمتمرکز در بازار توزیع می‌شود. این مبادله دارایی در بازار رمز ارزها بیش از هر چیزی وابسته به استخرهای نقدینگی است زیرا در این استخرها می‌توان توکن‌ها، سکه‌ها، و استیبل کوین‌ها را معامله کرد.

نحوه عملکرد پلتفرم IDO

همان‌طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای جمع‌آوری سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که IDO را می‌توان جزء بهترین روش‌ها در نظر گرفت. شرایط فروش خصوصی، فروش عمومی، و وام جمعی نیز در این پلفترم امکان‌پذیر است. از آنجایی که به این بستر سرمایه‌گذاری کمک‌های مالی زیادی تعلق می‌گیرد، می‌توان به میزان محبوبیت آن پی برد.

در صورتی که با نحوه عملکرد این پلفترم آشنا شوید، به طور حتم می‌توانید وضعیت عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز را حدس بزنید. این پلفترم در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزان چشمگیری نقدینگی ایجاد می‌کند بنابراین وجود این نقدینگی باعث می‌شود کاربران بدون هیچ شوکی بتوانند به مسیر مبادله و سرمایه‌گذاری خود ادامه دهند.

در ضمن این پلفترم سعی دارد به بهبود عملکرد معاملات کمک کند، از این‌رو بیشتر پروژه‌های IDO با تخصیص و کاهش وجوه نقدینگی سروکار دارند تا بتوانند یک روش استاندارد برای سرمایه‌گذاری جمعی بیابند. مکانیسم پروژه‌های موجود در این بستر سرمایه‌گذاری به منظور ایمن‌سازی شبکه‌ها طراحی شده است.

در ضمن عرضه اولیه در صرافی‌های غیرمتمرکز بستری ایجاد می‌کند تا سرمایه‌گذاران را از فروش زودهنگام منصرف کند. به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود سرمایه خود را در به صورت یک توکن پشتیبانی‌شده‌ در کیف پولی امن نگه‌دارند. در ادامه هر سرمایه‌گذار به منظور سهمی که دارد به پاداش خوبی دست پیدا می‌کند.

شش مزیت عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز در مقایسه با عرضه اولیه مبادله و عرضه اولیه سکه مزایای زیادی دارد که در این بخش به 6 مورد از مزایای پلفترم IDO اشاره می‌کنیم.

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز روش جدید سرمایه گذاری
  • به هنگام سرمایه‌گذاری بر روی این بستر نیازی به پرداخت هزینه‌ نیست.
  • به دلیل غیر متمرکز بودن به تایید هیچ شخص و ارگانی نیازی نیست.
  • اعضای پروژه خودشان پروژه‌ها را بررسی می‌کنند.
  • شرایط مطلوبی برای شروع پروژه‌های کوچک و همکاری‌های گسترده به وجود می‌آید.
  • وجود دسترسی فوری به نقدینگی و مبادلات
  • توانایی ارائه و پشتیبانی از چندین کیف پول امن

سه عیب IDO

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز یکی از جدیدترین راه‌ها برای تامین سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال است. این پروژه جدید توکن‌ها را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد ولی سایر پلفترم‌ها همچنان نیاز به بهبود دارند. با وجود تمام مزیت‌ها و خوبی‌ها IDO معایبی دارد که در این بخش به 3 مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • از آنجایی که پلتفرم IDOغیرمتمرکز است هیچ مکانیسم مدیریتی بر روی آن تسلط و نظارت ندارد.
  • قیمت توکن موجود در IDO به طور دائم در حال تغییر است، هرچه سرمایه‌گذاران بیشتر معامله کنند، این قیمت‌ها دچار تغییرات بیشتری می‌شوند.
  • سرمایه‌گذاران ابر قدرت، تعداد زیادی از این توکن‌ها را خریداری می‌کنند و تا جای ممکن قیمت توکن‌ها را تغییر می‌دهند بدین‌ترتیب می‌توان گفت هیچ محدودیتی در خرید توکن‌های IDO وجود ندارد.

سه تفاوت بین IDO، ICO، و IEO

پیش از این نیز گفتیم IDO با سایر روش‌های عرضه متفاوت است و چه بسا که IDO حتی از ICO نیز بهتر عمل می‌کند. اما دلیل این برتری چیست و به طور کلی این پلفترم‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این بخش به سه مورد از اساسی‌ترین تفاوت‌های این 3 پلفترم اشاره می‌کنیم:

  • متمرکز بودن ICO اولین و بزرگ‌ترین تفاوت آن با IDOغیرمتمرکز است.
  • برخلاف IDO، پلتفرم‌های دیگر آسیب‌پذیر هستند و زمانی که سرمایه افراد سرمایه‌گذار ناپدید شود، این بسترها نیز فاقد حمایت خواهند بود.
  • هزینه‌های معامله و سرمایه‌گذاری در سایر پلفترم‌ها خیلی بیشتر از پلفترم IDO است.

دو پروژه موفق پلفترم IDO

بسیاری از پروژه‌هایی که طی عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز روی کار آمدند ادعا می‌کردند خیلی از این روش سرمایه‌گذاری جمعی و تامین اولیه سرمایه مطلع نیستند. ولی با گذر زمان و به تدریج ما شاهد تغییرات چشمگیری در این پروژه‌ها بودیم. در ادامه 2 مورد از پروژه‌های موفق این بستر را به طور خلاصه توصیف می‌کنیم.

پروژه Raven IDO

این پروژه یکی از پروژه‌های آموزشی عمیق و غیرمتمرکز است که بر روی شبکه‌های عصبی تمرکز دارد. یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل‌های موجود در شبکه بلاکچین است که به منظور تغییر صنعت هوش مصنوعی و راه‌اندازی ماشن‌آلات استفاده می‌شود. این پروژه تحت تسلط شرکت‌های بزرگ صنعتی قرار دارد.

یکی از پروژه های عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز

با کمک توکن بومی این پروژه RAVEN کاربران با به اشتراک‌گذاری منابع رایانه‌ای خود جوایزی دریافت می‌کنند. در ضمن این توکن برای آموزش هوش مصنوعی نیز کاربرد خوبی دارد.

پروژه دسترسی به بازار جهانی

یکی دیگر از پروژه‌های موفق بستر IDO پروژه دسترسی به بازار جهانی است هرچند این پروژه در روزهای اولیه روی کار آمدنش با مشکلات زیادی روبه‌رو بود. توسعه‌دهندگان حاضر در بازار رمز ارزها، با کمک این پلفترم دارایی‌های مصنوعی خود را بر روی اتریوم پایه‌گذاری می‌کنند. توکن‌های مربوط به این پروژه همانند پشتوانه و وثیقه هستند که ارزش آنها به طور مداوم در حال تغییر است.

سخن آخر

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز نه تنها جدیدترین روش سرمایه‌گذاری جمعی به حساب می‌آید بلکه تاثیر زیادی بر روی مقیاس‌پذیری بازار رمز ارزها خواهد داشت. پروژه‌های مالی غیرمتمرکز همگی از طریق پلتفرم IDO سرمایه خود را تامین می‌کنند. البته حضور این پلتفرم دلیلی بر نابودی سایر بسترهای مالی نیست.

به طور کلی کاربران به IDO علاقه بیشتری دارند زیرا سرمایه‌گذاری در توکن‌های پروژه‌های این پلفترم در بیشتر مواقع سود خوبی دارد. در ضمن برخی از پروژه‌های موفق همانند پروژه یونی سواپ نشان‌دهنده کارکرد خوب این پلفترم محبوب است.

آیا سابقه تامین سرمایه از طریق IDO را دارید؟ خوشحال می‌شویم نظر و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.