معاملات متعدد، انجام چند معامله در یک ثانیه

0

بازار ارزهای دیجیتال همیشه با نوسان همراه است، همین امر باعث می‌شود معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای تلاش بیشتری داشته باشند تا از رقیبان خود پیشی بگیرند. از آنجایی که فاصله بین یک معامله سودآور و زیان‌آور شاید کسری از ثانیه باشد، این معامله‌گران به فکر کاربرد روش‌های متفاوتی هستند. اجرای معاملات متعدد یکی از همین تکنیک‌های منحصربه‌فرد است.

در نظر داشته باشید که این معاملات در دسترس هر معامله‌گر عادی قرار ندارد، بلکه تنها سرمایه‌گذاران پیشرفته و بزرگ می‌توانند در یک ثانیه چندین معامله را تکمیل کنند. به تازگی این نوع معاملات در بازار مالی غیرمتمرکز جایگاه خوبی به دست آورده است. کیوسک آکادمی با وضوح بیشتری درباره این معاملات توضیح می‌دهد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

معاملات متعدد چیست؟

کامپیوترهای قدرتمند مبادلات متعدد یا معاملات فرکانس بالا را تحت کنترل و مدیریت خود دارند. این کامپیوترها براساس استراتژی‌های پیچیده‌ای که به کار می‌گیرند، بازار و میزان خرید و فروش را در عرض چند ثانیه تجزیه و تحلیل می‌کنند. بدون‌شک با سرعت زیاد این کامپیوترها روبه‌رو شده‌اید.

برخی از شرکت‌هایی که از این کامپیوترها استفاده می‌کنند و این معاملات را انجام می‌دهند، در بیشتر موارد قوی‌تر از رقبای خود پیش می‌روند و به مزیت‌های خوبی دست پیدا می‌کنند. معاملات فرکانس بالا یا الگوریتمی نوعی تجارت با سرعت بالاست که از پس تراکنش‌های زیادی برمی‌آیند.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا استلار خود را خرید کنید

می‌توان گفت افق سرمایه‌گذاری این نوع معاملات کوتاه‌مدت است. به عبارت دیگر این معاملات به کمک کامپیوترهای قدرتمند برای دستیابی به بالاترین سرعت، فعالیت خود را شروع می‌کنند. همین امر سبب پیچیدگی بیشتر معاملات فرکانس بالا می‌شود. فراموش نکنید این گونه معاملات به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری در دسترس سرمایه‌گذاران بزرگ قرار دارد.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

آیا می‌توان از معاملات متعدد درآمد خوبی کسب کرد؟

 معاملات متعدد می‌توانند روند جدیدی در بازارهای جهانی ایجاد کنند. حتی قبل از اینکه سرمایه‌گذاران قوی بر روی این معاملات تمرکز کنند، معاملات الگوریتمی فعالیت داشته و بازار مالی جهان را تغییر داده‌اند.

کامپیوترها حجم زیادی از این معاملات را انجام می‌دهند تا باعث سودآوری بیشتر آنها شوند. در صورتی که این معاملات درگیر حواشی بازارهای مالی شوند، به طور حتم سوددهی آنها کم می‌شود. البته حضور در حواشی بازارهای مالی سبب جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خواهد شد.

به زبان ساده حضور در بازارهای سهام یا بازار ارز باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیش از پیش به این معاملات توجه کنند. از این‌رو سرعت و نحوه کسب درآمد از این بازارها نیز تغییر می‌کند. هرچه از روش‌های نوین و بهتر استفاده شود، سوددهی نیز به میزان قابل‌توجهی توسعه پیدا می‌کند.

بعضی از شرکت‌ها سعی دارند تحت هر شرایطی از رقبای خود پیشی بگیرند. کمک گرفتن و شرکت کردن در همین معاملات می‌تواند روشی برای توسعه شهرت و سود به حساب آید. بنابراین انجام همین معاملات در کسری از ثانیه می‌تواند سود خوبی فراهم کند البته اگر قدم در عرصه این معاملات بگذارید، باید مدام در حال انجام معامله باشید و هرگز ساکن نمانید.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

تاثیر معاملات متعدد در بازار

برخی از متخصصان حاضر در بازارهای مالی، از مبادلات متعدد انتقاد می‌کنند، زیرا بر این باور هستند که این نوع معاملات مزیت‌های ناعادلانه زیادی در اختیار شرکت‌های بزرگ می‌گذارند. با وجود این معاملات در واقع شرایط نامتعادلی در بازارهای رقابتی به وجود می‌آید.

مطالعه بیشتر: سیو سود در بازار ارزهای دیجیتال

پیچیدگی معاملات متعدد

می‌توان گفت این نوع معاملات الگوریتمی با استراتژی بلند مدت خود می‌توانند آسیب زیادی به خرید و فروش‌های عمده وارد کنند. به‌طور کلی ورود این معاملات در شرایط و نوسانات بازار تاثیر بسزایی دارند. فناوری‌های نوظهور و معاملات الکترونیکی از دهه اول هزاره سوم روی کار آمدند و نقشی در نوسانات بازار داشتند.

خرابی‌های بزرگ و کوچک بازار را می‌توان به همین فناوری‌ها ربط دارد. اگر کشورهای اروپایی معاملات با فرکانس بالا را ممنوع اعلام کنند، نوسانات بازارهای مالی به حداقل می‌رسند. در ادامه حتی از برخی اتفاقات ناخوشایند همانند سقوط قمیتی بعضی از بازارهای مالی جلوگیری می‌شود.

مطالعه بیشتر:  استخراج بیت کوین در ایران

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا فانتوم خود را خرید کنید

سه ایراد بزرگ معاملات متعدد در سرمایه‌گذاری

از زمان روی کار آمدن معاملات متعدد، همیشه بحث‌های زیادی در مورد انجام و عدم اجرای این معاملات وجود داشت. اگر در این معاملات وارد شوید، به‌طور حتم توانایی تصمیم‌گیری شما به صفر می‌رسد. به عبارت دیگر این معاملات به صورت خودکار پیش می‌روند.

 در یک چشم بهم زدن و بدون هیچ هشداری ممکن است سرمایه‌گذاری شما دچار سقوط شود. ناگفته نماند همان‌طور که سقوط سرمایه‌گذاری شما در این معاملات بدون هیچ دلیل واضحی اتفاق می‌افتد، ممکن است افزایش سرمایه و سودآوری نیز بدون هیچ دلیل مشخصی رخ دهد.

بنابراین اگر در معامله بدی شرکت کنید و الگوریتم تجاری آن صحیح نباشد، خیلی راحت دچار ضرر سنگین می‌شوید. با انتخاب یک معامله نادرست ممکن است در عرض چند ثانیه میلیون‌ها دلار ضرر کنید. با توجه به این ایرادات، برخی از سرمایه‌گذاران از حضور در این معاملات ترس و وحشت دارند.

همچنین نوسانات بازار باعث ترس بیشتر معامله‌گران این نوع معاملات می‌شود. از این‌رو حضور سرمایه‌گذاران یا عدم حضور آنها در معاملات الگوریتمی موج و فرکانس عجیبی در سراسر بازارهای مالی به وجود می‌آورند.

سه ایراد بزرگ معاملات متعدد در سرمایه‌گذاری، به‌طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • عدم توانایی تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران
  • مشاهده اوج‌ها و فرودهای بازار بدون دلیل واضح
  • زیان‌آوری میلیون دلاری این معاملات

مطالعه بیشتر:  ربات های تریدر ارز دیجیتال

رابطه معاملات متعدد و سقوط بازار سهام

به خاطر داشته باشید مبادلات متعدد و سقوط بازارهای مالی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. همان‌طور که گفتیم هر چه تعداد این معاملات بیشتر شود امکان سقوط بازار بیشتر خواهد بود. این در حالی است که شاید با وجود همین معاملات بتوان در کسری از ثانیه به سود خوبی رسید.

این معاملات فرکانس بالا یا الگوریتمی روی کار آمده‌اند تا سرمایه‌گذاران بتوانند هزاران سفارش را به‌طور همزمان شروع کنند. البته می‌توان این سفارشات را چند ثانیه بعد نیز لغو کرد. با این کار قیمت سهام مورد نظر افزایش می‌یابد. متاسفانه بعضی از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ از این امکانات و قابلیت‌ها سوء استفاده می‌کنند.

سوء استفاده از این شرایط باعث سقوط بیشتر سهام می‌شود. همچنین این نوع فریبکاری غیراخلاقی و حتی غیرقانونی خواهد بود. وجود این نوع مبادلات گاه سبب سقوط بازار و گاه سبب صعود آن می‌شود. به هر حال رابطه مشخصی بین مبادلات الگوریتمی و سقوط بازار وجود دارد.

مطالعه بیشتر: نوسان گیری از ارزهای دیجیتال

نمودار معاملات متعدد

چهار مزیت معاملات متعدد

معاملات متعدد و معاملات حجم بالا بازارهای مالی، شرایطی ایجاد می‌کنند تا معامله‌گران بتوانند از نوسانات بسیار کوچک نیز سود ببرند. در ضمن با انجام این معاملات، پیشنهادات دیگری در پیش‌روی سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند که حتی این پیشنهادات نیز بازدهی قابل‌توجهی خواهند داشت.

در ضمن به منظور اجرای این معاملات باید چندین بار بازار و حجم مبادلات را بررسی و اسکن کنید. بدین‌ترتیب با فرصت‎‌های سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتری روبه‌رو می‌شوید. همچنین با جستجو در صرافی‌ها می‌توانید معاملات خود را با اختلاف قیمت‌های جزئی نیز به ثمر برسانید.

با انجام این نوع معاملات فرکانس بالا، حتی میزان نقدینگی بازارهای مالی نیز افزایش می‌یابد. با سریع‌تر شدن مراحل اجرای معاملات، رقابت در بازار نیز افزایش پیدا می‌کند. می‌توان گفت حجم معاملات نیز به‌طور قابل‌توجهی بیشتر می‌شود. با افزایش میزان نقدینگی در بازار و کاهش تقاضا، قیمت‌ها نیز بیش از پیش به ارزش واقعی خود نزدیک می‌شوند.

با انتخاب این نوع معاملات همیشه شاهد ریسک کمتری هستید. از آنجایی که دو نفر در طول این معاملات حضور دارند (فردی به‌عنوان خریدار و فردی به‌عنوان فروشنده)، زمانی که یکی از آنها دستور توقف معامله را بدهد و معامله در ضرر به سر برد، فرد مقابل نیز از ضرر نجات پیدا می‌کند. در ادامه 4 مزیت اصلی این معاملات را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • کسب سود قابل‌قبول از نوسانات کوچک 
  • کسب سود مناسب از پیشنهادات خرید
  • کمک به پیدا کردن فرصت‌های معاملاتی بیشتر
  • افزایش نقدینگی در بازار

مطالعه بیشتر: ربات کریپتوهاپر

برای اطلاع از قیمت شیبا و خرید شیبا روی کیوسک حساب کنید.

سه عیب معاملات متعدد

پیش از این نیز به بحث‌برانگیز بودن موضوع مبادلات متعدد اشاره کردیم. قانون‌گذاران، متخصصان امور مالی، و بسیاری از محققان در حال بررسی معاملات با فرکانس بالا هستند. به طور معمول بیشتر معامله‌گران به این نوع معاملات به چشم یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند. به زبان ساده سرمایه خود را برای یک شب نگه‌می‌دارند.

در ضمن آنها حداقل سرمایه خود را در این بازار وارد می‌کنند و در طول یک بازه زمانی کوتاه‌مدت دست از سرمایه‌گذاری برمی‌دارند. برخلاف سایر سرمایه‌گذاری‌ها این نوع معاملات برای استراتژی‌های کوتاه‌مدت مناسب هستند. شاید یک معامله‌گر در کسری از ثانیه به سود خوبی برسد، در حالی که احتمال ضرر و زیان نیز بالا است.

عده‌ای از متخصصان حوزه بازارهای مالی بر این باور هستند که نقدینگی حاصل از این معاملات، واقعی نیست. به طور کلی این نقدینگی تنها برای چند ثانیه در بازار وجود دارد. پس قبل از اینکه معامله‌گر بتواند برای شروع سرمایه‌گذاری آماده شود، چندین معامله با فرکانس بالا به مرحله اجرا در می‌آیند.

  • درصد ریسک و پاداش به طور استثنایی بالا است
  • امکان ضرر قابل‌توجه
  • با سفارش سرمایه‌گذاری این معاملات، میزان زیادی از نقدینگی موجود در بازار از بین می‌رود.

مطالعه بیشتر: بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری در سال 2022

روند معاملات متعدد

سخن آخر

کامپیوترهای قدرتمند در کسری از ثانیه معاملات متعددی را انجام می‌دهند. در ضمن این کامپیوترها از الگوریتم‌های پیچیده خود برای تجزیه و تحلیل بازار کمک می‌گیرند. بنابراین اجرای هر یک از معاملات متعدد براساس شرایط بازار مالی انجام می‌شود. در این راهنما توضیح دادیم که هر چه سرعت اجرای معاملات بالاتر باشد، سرمایه‌گذاران به سود بیشتری دست پیدا می‌کنند.

علاوه بر سرعت بالای اجرای معاملات، نرخ گردش مالی و نسبت تقاضا و عرضه یا سفارش و معامله نیز در میزان سوددهی این معاملات موثر خواهد بود. زمانی که صرافی‌ها شرکت‌های بزرگ را به انجام این معاملات تشویق کردند، به تدریج چنین مبادلاتی محبوب شدند و همچنین به نقدینگی بازار اضافه شد. در این مقاله سعی کردیم مزایا، معایب، و روش‌های کسب درآمد از این مبادلات را به طور مفصل شرح دهیم.

آیا شرایط ویژه‌ای برای شرکت در معاملات متعدد دارید؟ ممنون می‌شویم نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالعه بیشتر: مارجین تریدینگ چیست

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.