ویتالیک بوترین نابغه روسی که اتریوم را خلق کرد

0

خداوند خالق این دنیا و تمام ذرات است. در ادامه خلق این ذرات خداوند توانست انسان را خلق کند، بنابراین هر چیزی خالقی منحصربه‌فرد دارد. تمام کسب و کارها نیز موسس و بنیان‌گذاری دارند که شاید سال‌ها در جهت رسیدن به هدف خود تلاش کرده‌اند. بحث خالق و مخلوق حتی در فضای ارزهای دیجیتال نیز حاکم است. همان‌طور که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را راه‌اندازی کرد، ویتالیک بوترین نیز خالق اتریوم شناخته شده است.

کافی است مدت کوتاهی در بازار رمز ارزها حضور داشته باشید تا نام خالقان و موسسان انواع ارزهای دیجیتال به گوشتان بخورد. ویتالیک نیز یکی از همین موسسان نابغه و توانمند است که توانست دومین ارز دیجیتال مطرح، اتریوم را ایجاد کند. اگر این شخص را نمی‌شناسید، با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد بوترین اطلاعات کسب کنید و از این بیوگرافی نهایت استفاده را ببرید.

ویتالیک بوترین کیست؟

ویتالیک بوترین یک نویسنده و برنامه‌نویس با اصلیت روسی-کانادایی است که از سال 2011 به بازار و فضای ارزهای دیجیتال پیوست. ویتالیک به عنوان یکی از موسسان و نویسندگان مطرح مجله بیت کوین نیز شناخته می‌شود.

گذشته از همه این موارد و موقعیت‌های اجتماعی، بوترین موسس و خالق ارز دیجیتال اتریوم به حساب می‌آید. این فرد با کمک برنامه‌های کامپیوتر جهانی توانست در ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز فعالیت داشته باشد. ویتالیک بستری برای بلاکچین اتریوم به وجود آورد.

بوترین در واقع پشتیبان اصلی اتریوم محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید بوترین برای رسیدن به جایگاه فعلی خود تلاش کرد. حتی برای صحبت کردن با توسعه‌دهندگان بیت کوین طی 6 ماه متوالی به سراسر جهان سفر کرد. با آشنایی بیشتر با روند توسعه بیت کوین و کسب اطلاعات کافی در مورد بلاکچین، به ایجاد نسخه جدید و برتری از بلاکچین بیت کوین فکر کرد.

در راستای رسیدن به این هدف خود، از یک ماشین حساب و گوشی هوشمند کمک گرفت تا برنامه بلاکچین آتی را بسازد و اصول اولیه شبکه‌های بلاکچین را پیاده کند.

دوران کودکی VitalikButerin

برای آشنایی بیشتر با خالق اتریوم، بد نیست نگاهی به کودکی او بیندازیم. ویتالیک بوترین در تاریخ 31 ژانویه سال 1994 در استان مسکو کشور روسیه به دنیا آمد. ویتالیک تا 6 سالگی در کشور روسیه زندگی می‌کرد. ولی با گذر زمانی نه چندان طولانی والدین ویتالیک در پی یافتن فرصت شغلی بهتر روسیه را به مقصد کانادا ترک کردند.

در کلاس سوم مدرسه ابتدایی در کشور کانادا درس می‌خواند که تا حد زیادی به استعدادهای درخشان او پی بردند. با کشف استعدادهای او، ویتالیک توانست در برنامه‌ای مخصوص افرادی با استعدادهای درخشان حضور پیدا کند. او به سرعت مهارت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را بیابد.

VitalikButerin در مقایسه با همسالان خود ذهن فعالی داشت که همین موضوع سبب تعجب معلمان می‌شد. ویتالیک به صورت ذاتی و طبیعی در یادگیری ریاضیات و برنامه‌نویسی مهارت داشت. در ضمن به اقتصاد و مسائل مالی نیز علاقه زیادی نشان می‌داد.

دوران کودکی ویتالیک بوترین

 همچنین می‌توانست اعداد سه رقمی را دوبرابر سریع‌تر از افراد معمولی و هم‌سن خود به صورت ذهنی جمع ببندد. از این‌رو لازم نبود در هیچ کلاس فوق برنامه‌ای شرکت کند و به اندازه کافی باهوش بود.

ویتالیک بوترین در نوجوانی خود به چه کاری مشغول بود؟

با پشت سرگذاشتن دوران کودکی، ویتالیک بوترین به دوره جدیدی از زندگی خود پا گذاشت و قصد داشت طی دوران نوجوانی خود به مسیر شغلی متفاوتی قدم بگذارد. کم‌کم در سال 2011 با فضای ارزهای دیجیتال و بیت کوین روبه‌رو شد.

در ابتدا به این بازار مشکوک بود. به طور دائم از خود می‌پرسید چطور بدون هیچ پشتوانه فیزیکی، رمز ارزها ارزش دارند؟ بدین‌ترتیب با گذر زمان، بیشتر درگیر فضای ارزهای دیجیتال شد و سعی کرد اطلاعات بیشتری در این مورد پیدا کند.

همچنین ویتالیک به طور کامل جذب این بازار شد. از این‌رو قصد داشت با دستیابی به توکن‌های حاضر در بازار، به طور رسمی به این اقتصاد جدید و آزمایشی وارد شود. این در حالی بود که ویتالیک توانایی و قدرت محاسباتی لازم برای استخراج رمز ارزها را نداشت. همچنین بدون پول نقد نیز نمی‌توانست توکن‌های بیت کوین را خریداری کند.

در ادامه به این فکر کرد که در فضا و بازار ارزهای دیجیتال موقعیت شغلی بیابد. پس در انواع انجمن‌های مربوط به بیت کوین عضو شد. در نهایت به عنوان نویسنده مقالات بیت کوین توانست در وبلاگ ارزهای دیجیتال حضور یابد. در ازای نوشتن هر مقاله حدود 5 بیت کوین به دست می‌آورد. با ادامه دادن این مسیر توانست به هدف خود نزدیک شود.

چطور اتریوم توسط ویتالیک بوترین خلق شد؟

در اواخر سال 2013 ویتالیک بوترین ایده‌ جدید خود را به صورت یک وایت پیپر پیاده کرد. در ادامه این وایت پیپر را برای چند دوست خود فرستاد تا آنها نیز این وایت پیپر را با سایرین به اشتراک بگذارند. با پخش و توزیع این وایت پیپر، 30 نفر برای رسیدن به پاسخ سوالات خود در مورد مفهوم این وایت پیپر به سراغ ویتالیک آمدند.

در این زمان ایده اتریوم در ذهن VitalikButerin جان گرفت. با گذشت زمان، این ایده تغییر کرد. تا پایان ماه ژانویه سال 2014 تیم توسعه‌دهنده‌ای برای این رمز ارز گرد هم آمدند. این تیم به نتیجه خوبی در مورد فضای ارزهای دیجیتال دست پیدا کرد.

در واقع آنها معتقد بودند ایجاد فضای ذخیره‌سازی غیر متمرکز کار سختی نیست. بدین‌ترتیب کاربران تنها با تکمیل ثبت‌نام خود می‌توانستند در این فضای ذخیره‌سازی غیر متمرکز حاضر شوند. به خاطر داشته باشید این پروژه جدید در ماه ژانویه سال 2014 به صورت عمومی اعلام شد. تیم توسعه‌دهنده آن نیز معرفی شدند. بوترین برای اولین بار اتریوم را در کنفراس بیت کوین در میامی به معرض نمایش گذاشت.

وضعیت اتریوم نوپا در کشور روسیه

بدون‌شک می‌دانید که مفهوم اساسی ارزهای دیجیتال در ابتدای روی کار آمدن آنها، برای بسیاری از افراد نامشخص بود. در واقع ماهیت غیر متمرکز و غیرقابل کنترل ارزهای دیجیتال سبب شدابهامات زیادی به وجود آیند.

نابغه روسی ویتالیک بوترین

 با وجود تمام این مشکلات و افکار منفی در مورد بازار ارزهای دیجیتال، ایده ویتالیک بوترین در کشور روسیه مورد استقبال قرار گرفت. به عبارت دیگر این ایده باعث شد بوترین به فردی فوق‌العاده برجسته در کشور روسیه تبدیل شود.

در ماه آگوست سال 2017 بیش از 5000 نفر در یکی از مراکز نوآوری شهر مسکو برای شرکت در سخنرانی ویتالیک حاضر شدند. همچنین ویتالیک خود اعلام کرد روسیه نیز در کنار 2 کشور انگلستان و سنگاپور بیش از سایر کشورها به موضوع تحقیق و آزمایش در زمینه فناوری‌های بلاکچین علاقه‌مند بود.

در ادامه این تحقیقات، مسکو توانست بیش از سایر شهرها در شبکه اتریوم دخالت کند زیرا پوتین رئیس جمهور روسیه اطلاعات کافی در مورد بلاکچین داشت. پس می‌توان گفت بازار ارزهای دیجیتال به اندازه کافی مشهور و محبوب شده است. بوترین در سفر خود به روسیه با پوتین نیز ملاقات کرد و همین امر سبب توجه بیشتر افراد شد.

مطالعه بیشتر: قیمت اتریوم تا سال 2030

نظریه بوترین در کشور چین چه وضعیتی داشت؟

با وجود اینکه کشور چین در برابر بسترهای رمز ارزها و بیت کوین مخالفت‌هایی داشت ولی فناوری بیت کوین و اتریوم توانست به طور فعال توسط برخی از مشاغل بزرگ و کوچک این کشور استفاده شود. ویتالیک بوترین در این پیشرفت و پذیرش ارزهای دیجیتال در کشور چین نقش بسزایی داشت.

 او طی چند ماه توانست  با کمک یک برنامه کاربردی بر روی تلفن همراهش زبان چینی را یاد بگیرد. با گذر زمان اتریوم توانست در کشور چین به مراحل و سطوح بالایی دست پیدا کند و بیشتر مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

به عنوان مثال، دانشگاه پکن که دانشگاهی درجه یک در کشور چین به حساب می‌آید، آزمایشگاهی تاسیس کرد که بر روی بهبود وضعیت اتریوم، زنجیره تامین، و عرضه آن تمرکز داشت. در ضمن بازارهای انرژی و کار کشور چین نیز به این پروژه توجه ویژه‌ای معطوف کردند.

حتی ضرابخانه سلطنتی چین که یکی از واحدهای زیرمجموعه چاپ اسکناس این کشور است، بر روی اتریوم آزمایش‌های انجام داد تا بتواند براساس قراردادهای هوشمند یوان چین را به صورت دیجیتالی در اختیار مردم قرار دهد.

سه مورد از فعالیت‌های مهم ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین فردی متفکر در زمینه رمز ارزها است که به عنوان خالق اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار رمز ارزها شناخته می‌شود. به تازگی ویتالیک یکی از 100 فرد تاثیرگذار در مجله تایم سال 2021 معرفی شد.

بوترین علاوه بر اینکه در سال 2013 و در سن 19 سالگی توانست وایت پیپر اتریوم را بنویسد، فعالیت‌های درخشان دیگری نیز انجام داده است. به طور کلی ویتالیک سعی داشت برای استفاده بهتر از فناوری بلاکچین بیت کوین شرایط نوینی را فراهم کند.

بنابراین توانست با کمک قراردادهای هوشمند، فضای ارزهای دیجیتال را به سطح دیگری وارد کند. در ادامه 3 مورد از فعالیت‌های مهم VitalikButerin را برای شما به طور خلاصه توضیح می‌دهیم:

  • در تاریخ 12 می سال 2021 ویتالیک بوترین 1.2 میلیارد دلار به صندوق امداد کووید 19 کشور هند کمک کرد و این هدیه بیشتر توکن‌های شیبا اینو و دوج کوین را شامل می‌شد. در واقع ویتالیک در برنامه‌های خیریه کمک می‌کرد و این هدایا جزء مهم‌ترین فعالیت‌های او به حساب می‌آیند.
مذاکره با ویتالیک بوترین
  • پروژه مهم دیگری که ویتالیک هدیه خوب و با ارزشی به آن اهدا کرد، مربوط به موسسه تحقیقاتی هوش ماشینی بود که قصد داشت عمر انسان‌ها را افزایش دهد. به زبان ساده ویتالیک در توسعه هوش مصنوعی حاضر در جامعه تاثیر بسزایی دارد.
  • این نابغه روسی در سال 2014 نیز پروژه‌های علمی و فنی زیادی را مدیریت می‌کرد. می‌توان گفت ویتالیک در پی توسعه شبکه جهانی فناوری بود و به قدری در این زمینه پیشرفت کرد که توانست مارک زاکربرگ موسس فیسبوک را شکست دهد.

برنامه آینده ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین بر این باور است که اتریوم طی 10 سال آینده بر متاورس حکومت می‌کند. آیا با مفهوم متاورس آشنا هستید؟ متاورس ایده‌ای برای دنیای مجازی است که در آن کاربران می‌توانند اشیا دیجیتالی را به صورت یک آواتار با یکدیگر معامله کنند و تعاملات ویژه‌ای داشته باشند.

ویتالیک معتقد است اتریوم می‌تواند بخش عظیمی از متاورس را شامل شود. دلیل اصلی توسعه این ایده ویتالیک، پیشرفت روزافزون اینترنت است. با کمک اینترنت کاربران می‌توانند اشیا دیجیتالی خود را بین انواع پلتفرم‌ها با دیگران به اشتراک بگذارند.

 ویتالیک معتقد است اتریوم می‌تواند در برابر کاربران وب 3.0 نیز جایگاه خوبی پیدا کند و حتی تمام آدرس‌های بیت کوین و وب‌سایت‌های غیر متمرکز را در خود جای دهد. کاربران با کمک یک برنامه کاربردی می‌توانند به مفهوم اصلی این برنامه غیر متمرکز دست پیدا کنند و از هویت‌های انواع بسترهای رمز ارزها مطلع شوند.

این برنامه کاربردی واضح قصد دارد انواع راه‌حل‌ها را برای کاربران حاضر در فضای ارزهای دیجیتال ارائه دهد. بوترین به فکر توسعه ایده دانش صفر است و قصد دارد به طرفین یک قرارداد اجازه دهد بدون افشای اطلاعات مشخص دست به معامله بزنند.

خارج اتریوم ویتالیک بوترین

نتیجه‌گیری

به طور حتم باور این موضوع برای شما سخت است که یک میلیاردر مشهور جهانی 27 سال سن دارد و حتی تحصیلات دانشگاهی خود را تکمیل نکرده است. همان‌طور که گفتیم ویتالیک بوترین یک نابغه روسی کانادایی است که تحصیلات خود در رشته کامپیوتر را به پایان نرساند و برای ساخت شبکه بلاکچین اتریوم دست به کار شد.

ویتالیک با دریافت انواع بودجه‌های مالی توانست به بسیاری از جوانان با استعداد حاضر در این مسیر کمک کند و راهنمایی‌های مناسبی را در اختیار آنها بگذارد. طی این راهنما سعی کردیم بیوگرافی کاملی از خالق اتریوم برای شما شرح دهیم تا بیشتر با این نویسنده روسی در زمینه فناوری بلاکچین آشنا شوید. همچنین برای خرید اتریوم و سایر رمزارزها می‎توانید به صرافی کیوسک مراجعه کنید.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.