بیت‌کوین طلاست یا مس؟!

0

جف کاری، یکی از تحلیلگران و فعالان بازارهای مالی، بیت‌کوین را دارایی بسیار پرریسکی دانسته که هیچ شباهتی به طلا ندارد و در مواجهه با تورم، بیشتر مانند مس است.

به‌گزارش کیوسک، به‌نقل از وب‌سایت کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، جف کاری (Jeff Currie)، رئیس بخش تحقیقات کالای شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، بیت‌کوین را دارایی پرریسکی دانسته که در برابر تورم، مانند فلز مس عمل می‌کند. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا فانتوم خود را خرید کنید

او قیاس بین بیت‌کوین و طلا را به‌عنوان حصار تورمی مردود دانسته و این رمز ارز را دارایی پرریسکی دانسته که بیشتر شبیه مس است.

کاری روز سه‌شنبه در مصاحبه با بخش اسکواک باکس یوروپ (Squawk Box Europe) خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفته فلز مس و بیت‌کوین هردو به‌عنوان دارایی‌های پرریسک عمل می‌کنند، چون نوسان دارند، در حالی که طلا ثبات زیادی دارد و کم‌ریسک تلقی می‌شود.

او گفته: «ارزهای دیجیتال جایگزین طلا نیستند؛ اگر هم باشند، جایگزین مس خواهند بود، چون دارایی‌های پرریسکی هستند. آن‌ها جایگزینی برای حصارهای تورمی پرریسک محسوب می‌شوند، نه حصارهای تورمی بدون ریسک».

مطالعه بیشتر: ارزهای دیجیتال در سال 2022

وی این را هم افزود که: «شما به هم‌بستگی بین بیت‌کوین و مس، یا اندازه‌گیری ریسک‌پذیری و بیت‌کوین نگاه می‌کنید، و ما ۱۰ سال سابقه معامله بیت‌کوین داریم. دارایی واقعا پرریسکی است».

اظهارنظرهای جف کاری پس از سقوط اخیر قیمت رمز ارزها صورت گرفته‌اند، سقوطی که طی آن ارزش بیت‌کوین طی چند هفته حدود ۳۷درصد کاهش یافت و از قیمت ۵۷هزار دلار در روز ۱۲ می (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) به جایی رسید که امروز حدود ۳۷هزار دلار خریدوفروش می‌شود

برای اطلاع از قیمت لایت کوین و خرید لایت کوین روی کیوسک حساب کنید.

رمز ارز اتریوم هم روند مشابهی را در پیش گرفت و با سقوط ۳۹٫۵۸درصدی، و حرکت از قیمت ۴۳۰۰ دلار در روز ۱۲ می، به حول‌وحوش ۲۷۳۷ دلار هنگام نگارش این مطلب برای کیوسک رسیده است.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

وضعیت بیت کوین و اتریوم در بازار

در نقطه مقابل مس نوسان زیادی در سال ۲۰۲۱ داشته است. این فلز روز ۳ ژانویه ۳٫۵۶ دلار قیمت داشت و تا ۲۴ فوریه به ۴٫۳۰ دلار هم رسید. بعد از آن طی ماه مارس قیمتش بین ۳٫۵۰ تا ۴ دلار نوسان داشت تا ۱۰ ماه می که به ۴٫۸۰ دلار رسید. قیمت فلز مس در حال حاضر ۴٫۶۵ دلار است.

کاری خاطرنشان کرد که:‌ «تورم خوب داریم و تورم بد» که دارایی‌های متفاوت مقابلشان قرار می‌گیرند؛ او ادامه داد: «تورم خوب موقعی است که تقاضا آن را به وجود بیاورد». مدیر ارشد شرکت گلدمن ساکس توضیح داد که بیت‌کوین، مس و نفت، حصارهایی در برابر این نوع تورم هستند؛ اما:

«طلا حصار تورم بد است، جایی که عرضه کاهش می‌یابد، که روی کمبود کالا و سایر مواد خام ورودی تمرکز دارد. و شما می‌خواهید طلا را به‌عنوان آن حصار به کار بگیرید».

مطالعه بیشتر: تحلیل فاندامنتال

این مدیر باتجربه پیش‌تر در ماه آوریل گفته بود که بیت‌کوین را نمی‌توان به‌عنوان طلای دیجیتال دید، به‌خاطر «آسیب‌پذیری‌اش نسبت به ازدست‌دادن تقاضای ذخیره ارزش به رمز ارز دیگری که طراحی بهتری دارد»، و اضافه کرده بود که: «فکر می‌کنیم برای بیت‌کوین خیلی زود است که بر سر تقاضای پناهگاه امن، با طلا رقابت کند؛ هر دو می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند».

بر اساس داده‌های تریدینگ‌ویو (TradingView)، طلا از روز ۱ آوریل روند صعودی داشته و از ۱۶۸۶ دلار به ۱۹۰۰ دلار هنگام نوشتن این مطلب رسیده است.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا کاردانو خود را خرید کنید

کوری روز دوشنبه عنوان کرد که عقیده دارد کالاهایی با موارد استفاده در دنیای واقعی، بهترین حصار در برابر تورم هستند، زیرا در نهایت به تقاضا متکی هستند، نه نرخ رشد:

«کالاها دارایی‌های لحظه‌ای هستند که به نرخ رشد روبه‌جلو بستگی ندارند، بلکه به سطح تقاضای نسبت به عرضه امروز بستگی دارند».

مطالعه بیشتر: قرارداد هوشمند چیست؟ 

او این را هم اضافه کرد که: «در نتیجه، حصاری در مقابل تورم کوتاه‌مدت پیش‌بینی‌نشده ایجاد می‌کنند؛ این حصار وقتی ایجاد می‌شود که طی مراحل بعدی در چرخه تجارت، سطح تقاضا از سطح عرضه بالاتر می‌شود».

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.