مایکل بری درباره‌ی رکود مصرف‌کننده در آینده و مشکلات درآمد هشدار داد

0

به گزارش کیوسک به نقل از نیوز بیت‌کوین (news.bitcoin.com)، مایکل بری به کاهش ناگهانی پس‌اندازهای شخصی آمریکا و بدهی‌های بی‌سابقه کارت اعتباری در گردش، با وجود تریلیون‌ها دلار پول محرک اشاره کرد.

هشدار رکود اقتصادی مایکل بری

مایکل بری، سرمایه‌گذار مشهور و بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری Scion Asset Management، روز جمعه در مورد رکود مصرف‌کننده و مشکلات درآمدی بیشتر در آینده هشدار داد.
او بیشتر به این خاطر شناخته شده است، چون اولین سرمایه‌گذاری بود که بحران وام مسکن در آمریکا را که بین سال‌های 2007 و 2010 اتفاق افتاد، پیش‌بینی کرد و از آن سود برد.
شخصیت او در “رکود بزرگ” یا “The Big Short”، کتابی از مایکل لوئیس که در مورد بحران وام مسکن است و به فیلمی با بازی کریستین بیل تبدیل شد، حضور دارد.
بری، جمعه در توییتر توضیح داد:
“برخلاف همه آن تریلیون‌ها پول نقدی که در دامان آن‌ها کاهش پیدا کرد، پس‌انداز شخصی آمریکا به سطح سال 2013 و، نرخ پس‌انداز، به سطح 2008 کاهش پیدا کرد – در حالی که بدهی‌های کارت اعتباری در گردش با سرعتی بی‌سابقه به اوج قبل از کرونا رسید. اتفاق در حال ظهور: رکود مصرف‌کننده و مشکلات بیشتر درآمد.”
توییت او شامل دو عکس است؛ اولی کاهش شدید پس‌انداز شخصی آمریکا و دومی، افزایش شدید بدهی اعتباری مصرف‌کننده را نشان می‌دهد.

ساعت 5 صبح نهم خرداد، 476 کامنت در مورد توییت بری وجود داشت. توییت او 11 هزار بار لایک خورد و تقریباً 2.5 هزار بار بازتوییت شد.
مردم زیادی با بری در توییتر موافق بودند و از او برای مطرح کردن این موضوع تشکر کردند و به دیگران گفتند که به هشدار او توجه کنند.
یکی نظر داد: “این دور از هدف است. ما برای مردم پول‌پاشی کردیم و با این حال، پس‌اندازهای شخصی کاهش پیدا کرد و بدهی کارت اعتباری به همان جایی که بود برگشت.”
دیگری نوشت: “دقیقاً همان چیزی که گفتم، مشکل از تورم نیست، از بدهی مصرف‌کننده است. سیاست پولیِ سمت تقاضا ایراد دارد. دستکاری نرخ نمی‌تواند بازار را اصلاح کند. آمریکایی‌ها در پول نقد غرق شدند. به جای تمرکز روی مخارج، افراد را به پس‌اندازهای بلندمدت سوق دهید. واردات را بکشید.”
نظر متفاوت یک کاربر:
“در حالی که رسانه‌ها می‌خواهند داستان اینطوری باشد که مصرف‌کننده قوی است، اعداد چیز دیگری می‌گویند. کاهش پس‌انداز، افزایش بدهی و شاخص‌های تورمی که همچنان در حال افزایش هستند، اوج قیمت‌ انرژی که از سال 2008 ندیدیم، همه‌ی این‌ها چیز دیگری می‌گویند.”
چند نفر موافق بودند که “اعداد دروغ نمی‌گویند” و اقتصاد آمریکا، به همان اندازه که بری پیشنهاد کرد یا حتی بدتر از آن به نظر می‌رسد.
مردم زیادی اخیراً هشدار دادند که رکود اقتصادی در راه است، از جمله مدیر عامل تسلا ایلان ماسک، نویسنده پدر پولدار پدر بی‌پول رابرت کیوساکی، و رئیس ارشد و مدیر عامل سابق گلدمن ساکس، لوید بلنکفین.

منبع کمکی ترجمه: abadis.ir

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.