چند رمزارز جدید هر روز به بازار عرضه می‌شوند؟

0

داده‌ها حاکی از آن هستند که طی ۱۲ ماه گذشته، حدود ۵هزار توکن جدید ایجاد شده، یعنی به‌طور متوسط طی هر روز، ۱۰ رمزارز جدید به بازار عرضه شده‌اند!

به‌گزارش کیوسک، به‌نقل از کریپتوپوتیتو (CryptoPotato)، تعداد بسیار زیادی رمزارز طی سال گذشته ایجاد شده که دلیل اصلی آن، می‌تواند سرمایه‌گذاری نهادی در این حوزه باشد.

داده‌های جدید حاکی از آن هستند که طی این دوره توجه شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ صنعت رمزارز، در ۱۲ ماه گذشته، نزدیک به ۵هزار توکن جدید ظاهر شده که به‌طور متوسط بیش از ۱۰ رمزارز جدید در روز است.

در صفحه اصلی وب‌سایت تحلیلی آماری کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) تعداد رمزارزها اخیرا از ۱۲هزار هم عبور کرده است. این رقم در سپتامبر سال میلادی گذشته، حدود ۷۱۰۰ بود، یعنی می‌توان گفت طی دوازده ماه اخیر، حداقل ۴۹۰۰ ارز دیجیتال جدید به این فهرست اضافه شده‌اند.

این آمار حاکی از بزرگ‌ترین افزایش سال به سال تعداد رمزارزها، از آغاز عصر بیت‌کوین است. در این مدت، صنعت دارایی‌های دیجیتال به بیش از ۲تریلیون دلار ارزش بازار دست یافته است.

علاقه به ایجاد رمزارز، تا حد زیادی ناشی از افزایش قیمت بیت‌کوین در سال گذشته و همین‌طور افزایش مشارکت نهادهایی در این حوزه است.

در این میان، نام‌های بزرگی مانند ایلان ماسک و جک دورسی هم از این صنعت و قابلیت‌هایش حمایت می‌کنند، که همین باعث رشد و توسعه بیشتر این فضا می‌شود. توسعه‌دهندگان هم ترغیب می‌شوند تا روی رمزارزهایشان کار کنند و این فرصت برای سوددهی را از دست ندهند.

علاوه بر این، دارایی‌های دیجیتالی به‌عنوان یک کلاس دارایی برای محافظت در برابر تورم، به‌ویژه در دوران بحران اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا، توجه همه مردم دنیا را به خود جلب کرده‌اند. در سپتامبر سال ۲۰۲۰، شاهد سقوط بازارهای سهام بودیم، اما رمزارزها ارزش خود را حفظ کردند. این هم می‌تواند از دلایل ترغیب سازندگان، به سرمایه‌گذاری و توسعه در این کلاس دارایی نوظهور باشد.

افزایش علاقه و توسعه فناوری برای رشد صنعت رمزارزها بسیار مهم است، اما در عین حال رشد بی‌رویه توکن‌ها ممکن است مضر یا حتی در بعضی موارد خطرناک باشد.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هم به‌خاطر تعداد بسیار زیاد توکن‌های موجود، نسبت به این فضا شکاک‌تر شده است.

گنسلر با اشاره به اینکه جایی برای فعالیت هزاران رمزارز مختلف در این فضا وجود ندارد، قصد کرده برای حمایت از سرمایه‌گذاران و قبل از سقوط ناگهانی بعضی رمزارزها، این صنعت را تنظیم کند.

در واقع بسیاری از این توکن‌های جدید سرمایه‌گذاری مطمئنی به نظر نمی‌رسند. جالب است بدانید فقط طی نیمه نخست سال ۲۰۲۱، بیش از ۲۵میلیون دلار ضرر ناشی از کلاهبرداری‌های رمزارزی دامن استرالیایی‌ها را گرفته است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.