خرید زمین در متاورس چگونه امکان پذیر است؟

0

آیا شما صاحب ملک و زمینی هستید؟ حتی اگر در واقعیت برای خرید هیچ زمین یا ملکی اقدام نکرده‌اید، می‌توانید همین حالا برای خرید زمین در متاورس، صفحه‌ مجازی بازار ارزهای دیجیتال دست به کار شوید و اقدامات اولیه آن را انجام دهید. در واقع یکی از رویاهای دیرینه انسان که خرید املاک مجازی بود و تنها فیلم‌هایی در این مورد ساخته بودند، در حال حاضر به امری امکان‌پذیر تبدیل شده است.

متاورس چیست؟

توسعه فناوری بلاکچین با گذر زمان منجر شد تا توسعه دهندگان فضایی مجازی ایجاد کنند و هر کسی با خرید زمین در این دنیای مجازی می‌تواند اختیاراتی را از آن خود کند. بهتر است قبل از اینکه برای خرید زمین در متاورس دست به کار شوید، اطلاعات کاملی در مورد بستر متاورس تهیه کنید.

متاورس یک محیط واقعیت مجازی است که نسخه‌های دیجیتالی تمام اشیا دنیای واقعی را به کار برده و از آنها نهایت استفاده را می‌برد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این بستر جدید، ویژگی‌های مجازی آن است. برای مثال زمین در متاورس، نوعی املاک دیجیتالی است که می‌توانید آن را بخرید، مالک آن باشید یا در داخل متاورس آن را معامله کنید.

اما یک قطعه زمین مجازی در متاورس به چه کار می‌آید؟ زمین‌های متاورس به عنوان NFT شناخته می‌شوند و می‌توانند برای ایجاد تجربیات مجازی همانند بازی کردن، ساختن ساختمان، ارائه هنرهای دیجیتال و سایر موارد استفاده شوند. هر چه افراد زمان بیشتری در متاورس سپری کنند، ممکن است این زمین‌ها کمیاب‌تر شوند.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا اتم خود را خرید کنید

پنج مورد از کاربرد های زمین در متاورس

بعد از افزایش قیمت زمین‌های مجازی و رسیدن آنها به بالاترین حد خود، برخی از افراد، سرمایه‌گذاران به دامن زدن به این بازار سوداگرانه متهم کردند. البته تنها مسائل مربوط به حدس و گمان بالا رفتن قیمت نمی‌تواند دلیل ایجاد هیاهو باشد.

برای برخی دیگر از کاربران، زمین در متاورس فرصتی برای کسب درآمد از دارایی‌های مجازی است و از این طریق تجربیات خود را افزایش می‌دهند. اجاره دادن و مدیریت دارایی در متاورس برخی از روندهای درآمدزا در معاملات زمین متاورس خواهند بود.

زمین‌های قابل انتقال

کاربران می‌توانند یک قطعه زمین مجازی را انتخاب کنند و آن را برای خود بردارند و سپس آن را بفروشند و مالکیت آن را به دیگران انتقال دهند.

راه‌اندازی یک زیرساخت درآمدی

به جای اینکه یک قطعه زمین بیکار بماند، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از ویژگی‌های مجازی این دارایی‌ها استفاده کنند و زیرساخت درآمدی بر روی آن بسازند. این زیرساخت‌ها شامل موارد زیر خواهند بود:

  • کازینوهای دیجیتالی
  • کلوپ‌ها
  • محل اجرای کنسرت
  • گالری‌های NFT
  • فروشگاه

کارگزاری

با محبوبیت NFTهای زمین در متاورس، ما شاهد ظهور کارگزاران اختصاصی در حوزه املاک و مستغلات هستیم. این کارگزاران نیز همانند خرید و فروش ملک در زندگی واقعی، فروشندگان را به خریداران احتمالی بازار مجازی وصل می‌کنند یا به مشتریان خود در مورد چگونگی مدیریت بهترین دارایی متاورس توصیه‌هایی ارائه می‌دهند.

خرید زمین در متاورس با قیمت های متفاوت

تبلیغات

برخی از مناطق متاورس که دارای ترافیک سنگینی هستند، مکان ارزشمندی برای ارائه تبلیغات به حساب می‌آیند. صاحبان این مکان‌ها می‌توانند آن را اجاره دهند و شرایطی برای سایر شرکت‌ها ایجاد کنند که برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از همین محل کمک بگیرند.

ارائه خدمت یا برگزاری رویدادها

متاورس به گونه‌ای طراحی شده تا تجربیات آنلاین کاربران را توسعه دهد و همچنین به ایجاد تجربیات جدید نیز کمک کند. بدین‌ترتیب زمین در متاورس برای میزبانی رویدادها و اجرای خدمات گزینه مناسبی خواهد بود. برخی از پلتفرم‌های متاورس همانند سندباکس کاربران را به انجام بازی‌های ساده و فعالیت‌های آموزشی تشویق می‌کنند.

اکنون بسیاری از شرکت‌های تاسیس شده از متاورس به عنوان یک مکمل برای انجام فعالیت‌های واقعی استفاده می‌کنند و به مشتریان اجازه می‌دهند به خدمات دسترسی داشته باشند و با کارکنان خود تعامل پیدا کنند. در واقع این موضوع شبیه به شرایط در دنیای واقعی است.

ناگفته نماند بسیاری از سرمایه‌گذاران مالی با بررسی شرایط وام‌دهی مجازی املاک، وام‌های رهنی متاورس، وام‌دهی مصرف‌کنند و تراکنش‌های رمز ارزها به دنبال راه‌های بیشتری برای توسعه کسب و کار در متاورس هستند.

چهار مزیت خرید زمین در متاورس

ممکن است هنوز بسیاری از تازه‌واردان در حوزه ارزهای دیجیتال برای خرید زمین در متاورس دودل باشند و از امنیت این کار اطمینان کافی نداشته باشند. باید گفت شاید هیچ پاسخ قطعی در مورد امنیت این سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد ولی خرید زمین‌های مجازی مزیت‌هایی دارد که در ادامه 4 مورد آن را نام می‌بریم:

  • ایجاد فضایی جدید: متاورس در حال حاضر هنوز به طور کامل رشد نکرده و به احتمال زیاد در آینده به بخش بسیار بزرگی از زندگی ما تبدیل می‌شود. به خرید زمین در برخی از محبوب‌ترین شهرهای امروزی فکر کنید. در نظر داشته باشید ما هنوز در روزهای اولیه ارزهای دیجیتال و متاورس هستیم.
  • مرتبط بودن به ارزش ارزهای دیجیتال: قیمت زمین در متاورس براساس رمز ارزها محاسبه می‌شود، بدین معنا که در صورت افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، زمین‌های متاورس نیز گران می‌شوند.
  • بازای مناسب افراد جوان: خرید زمین در متاورس روش عالی برای راه‌اندازی یک کسب و کار در متاورس است. اگر یکی از مخاطبان جوان‌ هستید، خرید زمین مجازی در متاورس می‌تواند یک گزینه بسیار خوب و کارآمد برای توسعه سرمایه خود باشد. هر چه خرید این زمین‌ها بیشتر انجام شود، مالکان نیز از اجاره بهای بالاتری برخوردار خواهند بود.
  • تاثیرگذاری بر روی تورم: اگر زمین متاورس به یک دارایی اصلی تبدیل شود، بدون‌شک بر روی تورم نیز تاثیرگذار خواهد بود. با افزایش تقاضا برای زمین، ارزش هر قطعه افزایش پیدا می‌کند.

با وجود اینکه هیچ کس نمی‌تواند به طور دقیق تشخیص دهد که آیا متاورس‌ها در دراز مدت به دارایی دیجیتال اصلی تبدیل می‌شوند یا اینکه چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد، ولی می‌توان گفت ارزش ارزهای دیجیتال، NFTها و زمین‌های متاورس در حال افزایش است.

خرید زمین در متاورس بعد از بررسی های لازم

بررسی معایب خرید زمین در دنیای مجازی

یکی از اصلی‌ترین خطرات مربوط به این نوع سرمایه‌گذاری، عدم کسب درآمد از زمین واقع در متاورس است. البته کسب درآمد از این زمین‌ها به عوامل مختلفی همانند فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • مکان زمین در متاورس
  • درصد توسعه شرایط اطراف متاورس
  • نرخ پذیرش پلتفرم متاورس

در صورتی که بلافاصله بعد از خرید، برای فروش ملک دست به کار نشوید، با گذر زمان بازدهی سرمایه شما بیشتر می‌شود. از دیگر ریسک‌ها و معایب حاضر در این بازار مربوط به کاهش ناگهانی ارزش بازار است.

در صورتی که بسیاری از کاربران متاورس به طور همزمان علاقه خود را از دست بدهند و برای فروش اقلام و زمین‌های خود دست به کار شوند، هرج و مرج و آشفتگی به وجود می‌آید. در ضمن نکات فنی نیز وجود دارند که ممکن است خطر و ریسک سرمایه‌گذاری شما را افزایش دهد.

برای مثال این امکان وجود دارد که دسترسی به کیف پول خود را از دست بدهید. البته اگر رمز عبور خود را فراموش نکنید، خطر کمتری شما را تهدید می‌کند. امکان اینکه شخصی بتواند دارایی مجازی شما را بدزدد یا ضوابط قرارداد شما را زیر پا بگذارد نیز کاهش می‌یابد.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا بیت کوین خود را خرید کنید

از کجا در متاورس زمین بخریم؟  

خرید زمین در متاورس از طریق 2 پلتفرم سندباکس و دیسنترالند امکان‌پذیر خواهد بود. خرید زمین در این بسترهانیز همانند خرید ملک و زمین در دنیای واقعی دارای 2 دلیل اصلی و کاربردی است.

در حال حاضر این 2 پلتفرم ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای خرید و مالکیت زمین و ملک به صورت آنلاین هستند زیرا دارای زیرساخت‌های تثبیت‌شده خواهند بود. در ضمن بسیاری از افراد مشهور در این پلتفرم‌ها صاحبخانه یا مستاجر هستند، از این‌رو متاورس بیش از پیش مشهور شده است.

زمانی که صحبت از خرید ملک در متاورس به میان می‌آید منظور محلی است که بتوانید سرمایه خود را در محل امنی نگه‌داری کنید و دارایی‌هایتان را به رخ دیگران بکشید.

بستر متاورس تنها یک صفحه اجتماعی نیست که از طریق اینترنت در آن حساب کاربری ایجاد کنید بلکه خانه‌های متاوری در واقع راهی برای بیان شخصیت واقعی خود به صورت آنلاین است. با خرید در این دنیای مجازی به مالکیت دارایی‌های مورد نظرتان دست پیدا می‌کنید.

  • روشی امن برای نگه‌داری از سرمایه. بعد از ساختن یک خانه یا ساختمان در این زمین می‌توانید آن را بفروشید و تجارت کنید.
  • کسب سود از این طریق بسیار زیاد خواهد بود، شاید در مدت زمان طولانی به سود خوبی دست پیدا کنید ولی به هر حال این نوع سرمایه‌گذاری نیز همانند خرید ملک و طلا در دنیای واقعی سودآور خواهد بود.

معرفی 7پلتفرم  متفاوت برای خرید زمین در متاورس

در بخش قبلی تنها 2 مورد از بهترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های حاضر برای خرید زمین در متاورس را نام بردیم. در این بخش قصد داریم به طور مفصل‌تری پلتفرم‌های مختلف خرید زمین در بستر متاورس را معرفی کنیم و در مورد آنها توضیح دهیم.

خرید زمین در متاورس با پرداخت اتریوم

Opensea

این پلتفرم یکی از راه‌حل‌های تک مرحله‌ای برای توسعه تجارت و کسب دارایی در متاورس است. فقط کافی است فضای مجازی مورد نظر خود را انتخاب کنید، بخش دلخواهتان را بیابید و برای خرید دست به کار شوید. توجه داشته باشید باید دسترسی به جزئیات بازار متاورس مورد نظر قبل از نهایی شدن خرید، باید بر روی علامت تغییر مسیر کلیک کنید.

در واقع اپن سی با قرار دادن تمام اطلاعات در یک وب‌سایت واحد کار را برای کاربران آسان می‌کند. گذشته از همه این موارد خبر خوب این که شما می‌توانید به طور مستقیم و از طریق کارت‌های اعتباری مورد قبول در متاورس خرید کنید، بدون اینکه به خرید ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها نیاز داشته باشید. انتقال به غیر نیز ممکن است.

دیسنترالند

دیسنترالند یکی از پروژه‌های محبوب متاورس است که رتبه برتری نسبت به سایرین دارد. ارز دیجیتال بومی این پلتفرم به نام مانا، همیشه در صدر فهرست کوین‌های متاورس دیده می‌شود. دیسنترالند برای خرید زمین کاربران را به ثبت‌نام در کیف پول متامسک و خرید از طریق مانا هدایت می‌کند.

رمز ارز مانا در بسترهای اصلی مبادلات رمز ارزی همانند بایننس، کوین بیس و غیره در دسترس است. بنابراین شما باید مانا را از طریق یکی از پلتفرم‌های موجود بخرید و آن را به متامسک ارسال کنید. علاوه بر این، برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها به مقداری ETH نیاز دارید.

در نهایت می‌توانید محل مورد نظر خود را انتخاب و بر روی خرید یا پیشنهاد قیمت آن کلیک کنید. مناقصه این زمین‌ها به شما کمک می‌کند تا قیمت دلخواه خود را تا اتمام تاریخ اعتبار ارائه دهید و آن را در اختیار مالک بگذارید که یا آن را بپذیرد و یا رد کند.

سندباکس

بعد از دیسنترالند، سند باکس یکی از بهترین پروژه‌های متاورس برای خرید زمین است. با کمک سندباکس می‌توانید از طریق گزینه‌های زیادی همانند کوین بیس، متامسک و غیره ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. در ضمن امکان ورود از طریق فیس بوک، گوگل و توییتر نیز وجود دارد تا در کیف پول وینیل ثبت‌نام کنید.

روش خرید ملک در سندباکس نیز همانند دسنترالند است. به این صورت که برای خرید زمین از طریق سندباکس باید مقداری رمز ارز بومی این پلتفرم SAND و مقداری ETH داشته باشید. بعد از انتقال رمز ارز بومی به درون کیف پول ارز دیجیتال خود می‌توانید از بخش‌های مربوط به زمین‌ها، محل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس کافی است چند کلیک ساده انجام دهید، روی خرید لحظه‌ای بزنید و در نهایت با امضای تراکنش انجام شده در کیف پولتان، خرید زمین را نهایی کنید.

Somnium Space

سومنیوم به طور تقریبی یکی از پلتفرم‌های جدید متاورس است که بازار فعلی خود را از طریق اوپن سی اداره می‌کند. مسئله‌ای که باعث تمایز این پلتفرم با سایر پلتفرم‌ها می‌شود، سازگاری این بستر متاورس با واقعیت مجازی است. این در حالی خواهد بود که بیشتر رقبای ثابت سومنیوم با واقعیت مجازی سازگار نیستند.

برای خرید از طریق این پلتفرم کافی است سومنیوم را به متامسک وصل کنید و بخش مورد نظر خود را با پرداخت ETH خریداری کنید.

خرید زمین در متاورس فضای سومنیوم

CryptoVoxels

یکی دیگر از پلتفرم‌های متاورس متکی بر اتریوم کریپتو وکسلز است که در فهرست جهان‌های مجازی قرار دارد. این پلتفرم از ثبت‌نام در کیف پول‌های توروس، کوین بیس، متامسک و کانکت پشتیبانی می‌کند. برای خرید زمین از طریق این پلتفرم می‌توانید وب سایت رسمی خرید کنید تا از طریق اوپن سی و پیوندهای ارائه شده برای خرید هر بخش از زمین‌ها دست به کار شوید.

آپ لند

در حال آپ لند یکی از پلتفرم‌های جدید متاورس برای خرید زمین با قیمت مقرون‌به‌صرفه است. آپ لند با سایر بسترها متفاوت است زیرا هر ویژگی این پلتفرم با آدرسی در دنیای واقعی همخوانی و ارتباط دارد. دیگر تفاوت این پلتفرم با سایر بسترها مربوط به روند ثبت‌نام آن است که به کیف پول ارز دیجیتال هیچ نیازی ندارد.

در عوض باید با ایجاد کاربری از طریق ایمیل و رمز عبور خود وارد آن شوید. با ثبت‌نام در آپ لند 4550 رمز ارز UPX به شما هدیه می‌شود. علاوه بر این به مدت 7 روز برچسب بازدیدکننده را خواهید داشت. پس از انقضای این مدت می‌توانید ویزای ورودی خود را برای 1 روز تمدید کنید.

در صورتی که مهلت ویزای خود را تمدید نکنید، رمز ارزهای هدیه شما پس گرفته می‌شوند و باید از اول شروع کنید. برای خرید زمین از طریق آپ لند باید دارایی فراتر از آپ لند داشته باشید. بدین‌ترتیب که باید 10000UPX در اختیار داشته باشید. می‌توانید این رمز ارز را از پلتفرم پی پال بخرید.

بعد از اینکه دارایی خود را افزایش دادید، نقشه‌ها را مرور، ملک مورد نظر را انتخاب و دستورالعمل‌های روی صفحه اصلی را دنبال کنید. در ضمن تمام مالکان در اپ لند دارایی‌های خود را در بلاکچین قرار می‌دهند تا تغییرناپذیری آنها را ضمانت کنند.

ارتاErtha

در این بستر متاورس شبیه‌سازی شده حیات واقعی که سیاره را به صورت شش ضلعی نشان می‌دهد، قطعات زمینی برای خرید تقسیم‌بندی کرده و در دسترس کاربران قرار داده است. هر یک از قطعات زمین ارتا بر روی زنجیره هوشمند بایننس میزبانی می‌شود و دارای منابع و موقعیت مکانی منحصربه‌فرد است.

اولین قدم برای خرید زمین در پلتفرم ارتا انتخاب شش ضلعی مورد نظر خود خواهد بود و سپس باید بر روی افزودن به سبد خرید کلیک کنید. در ادامه یکی از گزینه‌های پیش رو BNB، USDT و غیره را برای تکمیل تراکنش در کیف پول متامسک خود در نظر بگیرید. در ضمن کپی کردن آدرس پرداخت و انتقال مبلغ نیز امکان‌پذیر است. شما باید منتظر تایید بمانید.      

مراحل صفر تا صد نحوه خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس به طور معمول از طریق ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. برای مثال اتریوم، مانا یا سند می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید زمین باشند. از این‌رو در اولین قدم خرید زمین در بستر متاورس باید به یکی از این رمز ارزها دست یابید. در ادامه باید در یکی از 2 پلتفرم زیر حسابی برای خود ایجاد کنید:

  • پلتفرم متاورس سندباکس
  • پلتفرم دیسنترالند

برای خرید زمین در این پلتفرم‌ها هم می‌توانید به صورت مستقیم برای خرید دست به کار شوید و هم اینکه از طریق NFT برای خرید زمین مورد نظر خود اقدام کنید. زیرا فروش و مالکیت زمین در متاورس از طریق NFT به ثبت رسیده است. بعد از ایجاد حساب در یکی از این پلتفرم‌ها باید کیف پولی دیجیتالی تهیه کنید.

خرید زمین در متاورس بستری مجازی

دومین چیزی که در این بستر خرید مجازی به آن نیاز دارید، کیف پولی است که بتوانید دارایی خود را در آن ذخیره کنید. متامسک و بایننس 2 مورد از محبوب‌ترین کیف پول‌ها به حساب می‌آیند. علاوه بر روش خرید مستقیم زمین در متاورس، این بازار شلوغ دارای سوم شخصی برای واسطه‌گیری میان خریدار و فروشنده تعبیه کرده است.

همان‌طور که در خرید و فروش ملک در دنیای واقعی از مشاوران املاک کمک می‌گیریم در متاورس نیز از پلتفرم‌های سوم شخصی همانند opensea.io و nonfungible.com می‌توان به عنوان مشاوران املاک غیر متمرکز و مجازی حاضر در دامنه‌های دیجیتالی کمک گرفت.

با کمک این پلفترم‌ها، فروشندگان دارایی خود را در لیست مشخص وارد می‌کنند و همچنین قیمت‌های خود را به اطلاع می‌رسانند. در ادامه خریداران با توجه به بودجه خود برای مذاکره با آنها دست به کار می‌شوند.

آینده زمین ها در دنیای متاورس چگونه خواهد بود؟

آینده خرید زمین در متاورس در واقع به آینده اصلی و نهایی بستر متاورس بستگی دارد. براساس گزارشات به دست آمده برخی از سازمان‌های بزرگ و موثر همانند فیس بوک، مایکروسافت و انویدیا بر این باور هستند که متاورس می‌تواند نسل بعدی اینترنت باشد پس خرید زمین در این بستر سود خوبی به همراه دارد.

در صورتی که این نظریه‌ها درست باشند متاورس نیز طی 20 آینده به جایگاه  و موقعیت خوبی در سطح جهان دست پیدا می‌کند، همان‌طور که وب جهانی طی 20 سال گذشته توانست به بهترین موقعیت‌ها دست یابد. در ادامه این موضوعات، به طور حتم وضعیت املاک و دارایی‌های دیجیتال نیز با پیشرفت بزرگی همراه خواهد بود.

به عبارت دیگر در آینده این امکان وجود دارد که فرصت کسب دارایی‌های چشمگیر از کسب و کارهای بزرگ واقعی گرفته شود و افراد با برندهای شخصی یا حتی شرکت‌های موثر به طرز آشکاری در این زمینه شروع به فعالیت کنند. این امکان وجود دارد که متاورس اتفاق بزرگی باشد که در آینده رخ می‌دهد.

حتی این امکان نیز وجود دارد که بتواند فراگیرتر از وب و سایر رسانه‌های اجتماعی باشد که قبل از آن روی کار آمده‌اند. این موضوع به آینده درخشان و مفید بازار ارزهای دیجیتال و خرید و فروش ملک و زمین در این بازار اشاره دارد. در ضمن امکان خرید زمین در متاورس رایگان نیز امکان‌پذیر است.

خرید زمین در متاورس با بهترین امکانات

سخن آخر

اگر مراحل ذکر شده در این مقاله را به ترتیب انجام دهید، زمین تازه خریداری شده متاورس خود را در کیف پول ارزهای دیجیتال‌تان خواهید داشت. امیدوار هستیم که توانسته باشید با کمک این مقاله برای خرید زمین در متاورس به اطلاعات کاملی دست پیدا کنید. (با آکادمی کیوسک همراه باشید تا از جدید ترین اخبار در دنیای ارزهای دیجیتال آگاه شوید.)

در این راهنما سعی کردیم اطلاعات مختصری در مورد پروژه‌های زمین متاورس و نحوه شروع سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم سرمایه‌گذاری بر روی املاک متاورس به دلیل نوسانات ارزهای دیجیتال، پرمخاطره‌تر خواهند بود و همچنین ممکن است با درصد بالایی از موفقیت روبه‌رو شوید.

آیا برای خرید زمین مجازی در متاورس آماده هستید؟ خوشحال می‌شویم نظر و ایده خود را برای ما بنویسید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.