ارز دیجیتال استیم، توکنی هوشمند و رسانه‌ اجتماعی بلاکچین

ارز دیجیتال استیم

0

بسیاری از ارزهای مجازی در مقایسه با بیت کوین هدفمندتر عمل می‌کنند و در تسهیل روند تبادلات و معاملات تاثیر بیشتری دارند. این ارزهای دیجیتال از همان ابتدا به تشویق کاربران مشغول شدند و سعی کردند تجربه جدیدی را در اختیار افراد بگذارند. برای مثال بعضی از رمز ارزها همانند ارز دیجیتال استیم نسبت به اتریوم و بیت کوین توان پردازش تراکنش‌های بیشتری را دارند.

از زمان آغاز فعالیت‌های شبکه بلاکچین، عملکرد ارزهای مجازی رشد قابل‌توجهی داشته است. با رشد فزاینده این رمز ارزها، فعالیت‌های شبکه بلاکچین نیز توسعه پیدا کرد. این رشد و پیشرفت به حدی رسید که کاربران توانستند داده‌ها و اطلاعاتی که خود تولید کرده‌اند را با سایرین به اشتراک بگذارند.

بنابراین رمز ارزی همانند استیم توانست مثل یک رسانه اجتماعی فعالیت کند. شاید درک رسانه اجتماعی بازار ارزهای دیجیتال برای شما سخت باشد. کیوسک آکادمی را دنبال کنید تا از نحوه عملکرد ارز دیجیتال استیم و رسانه‌ اجتماعی بازار ارزهای مجازی مطلع شوید.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

منظور از ارز دیجیتال استیم چیست؟

با ترکیب دو ایده از ارزهای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌ای همانند ارز مجازی استیم روی کار آمد. این نوآوری نوعی بستر جدید در شبکه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کاربران به راحتی می‌توانند محتوای مورد نظر خود را تولید کنند و در این بستر نوین به اشتراک بگذارند. مابقی کاربران نیز می‌توانند در مورد داده‌های افراد دیگر رای دهند. با اشتراک گذاشتن انواع داده‌ها، محتواها، و رای‌ها کاربران می‌توان توکن‌های بازار ارزهای دیجیتال را به دست آورد.

بستر اصلی استیم همانند یک رسانه اجتماعی در شبکه بلاکچین فعالیت دارد. عده‌ای معتقدند این بستر ارزی همانند رسانه‌های اجتماعی ردیت (Reddit) و مدیوم (Medium) است با این تفاوت که در بستر استیم افراد پس از مشارکت در سیستم رای‌گیری، پاداش‌های دیجیتال خوبی دریافت می‌کنند.

بستر استیم نه تنها سبب تسهیل ارتباطات کاربران و دریافت پاداش آنها شد، بلکه دلیل اصلی علاقه بیشتر کاربران به تولید محتوا است. تعامل اجتماعی بازار ارزهای مجازی از طریق همین محتواها افزایش یافت. در نتیجه انتشار و به اشتراک گذاشتن داده‌ها توسط کاربران در بستر شبکه استیم پشتیبانی می‌شود.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

آشنایی با موسسان و تاریخچه ارز دیجیتال استیم

جذاب‌ترین مسئله‌ای که در مورد رمز ارز استیم وجود دارد مربوط به پیدایش و روی کار آمدن آن است. این رمز ارز در سال 2017 توسط تیمی از افراد حرفه‌ای که سردسته آنها ند اسکات (Ned Scott)بود به وجود آمد و وارد بازار شد. از زمان ورود این رمز ارز به بازار ارزهای دیجیتال، جایگاه مشخصی داشت و هیچ‌گاه موضع خود را تغییر نداد.

به طور کلی رمز ارز استیم بستری اجتماعی و غیر متمرکز است که در برنامه‌های تجاری و انتشار انواع داده‌ها فعالیت چشمگیری دارد. استیم کاربران را به انتشار محتواهای خود، وبلاگ‌نویسی، رای‌گیری، رای‌دهی، و حتی تولید محتوا تشویق می‌کند. اشتراک‌گذاری نیز یکی از بزرگ‌ترین اهداف روی کار آمدن رمز ارز استیم است.

تیم توسعه‌دهنده استیم این بستر را به شکلی طراحی کرده که هنگام به اشتراک‌گذاشتن هر محتوا، این بستر به سود و پاداش قابل‌قبولی دست پیدا کند. این در حالی است که تولید‌کنندگان محتوا درآمد چندانی ندارند. این رمز ارز در واقع از سهام‌داران انواع شبکه‌های اجتماعی سهم خوبی دریافت می‌کند. فراموش نکنید رمز ارز استیم تا حدود زیادی فعالیت متفاوتی دارد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال IMX

ارز دیجیتال استیم چیست

نحوه عملکرد شبکه بلاکچین ارز دیجیتال استیم

در نظر داشته باشید بزرگ‌ترین تلاش رمز ارز استیم در راستای سهام‌دار کردن کاربران از طریق تولید و انتشار محتوا است. کاربران با تولید و انتشار این محتواهای حاضر در شبکه استیم به تدریج به ارزش قابل‌قبولی دست پیدا می‌کنند. در ادامه قصد داریم جزئیات بیشتری از نحوه عملکرد این ارز مجازی در اختیار شما بگذاریم:

  • به طور اساسی، هرچه ارزش محتوای تولیدشده بیشتر باشد، کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کند. بنابراین فردی که این محتوا را تولید و منتشر کرده است به درآمد بیشتری می‌رسد. این مورد یکی از کارها و فعالیت‌های هدفمند استیم محسوب می‌شود.
  • این بستر ارزی به کاربران کمک می‌کند در رای‌گیری و رای‌دهی شرکت کنند. به خاطر داشته باشید محتوایی که بیشتر رای مثبت کسب کند به درآمد بیشتری می‌رسد. ناگفته نماند بستر ارز دیجیتال استیم انعطاف‌پذیراست. بدین‌معنا که با بعضی از محتواها مخالفت می‌شود. فراموش نکنید در بستر رمز ارز استیم سیستم رتبه‌بندی محتوا وجود دارد.
  • مهم‌ترین موضوع در مورد فعالیت این رمز ارز، شایسته سالاری آن است. از این‌رو هر کاربری که پول بیشتری سرمایه‌گذاری کند و ارز بیشتری در دست داشته باشد، نفوذ بیشتر و منسب بالاتری دارد و در رای‌گیری‌ها نیز موثر خواهد بود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کریپتو

توکن‌های ارز دیجیتال استیم

ارز دیجیتال استیم دارای سه توکن دیجیتال است. این سه توکن با همکاری و راهنمایی یکدیگر بستر و اکوسیستم استیم را راه‌اندازی کرده‌اند. برای درک بهتر از این سه توکن دیجیتالی پرکاربرد بهتر است مقاله ما را دنبال کنید:

استیم (STEEM)

استیم رمز ارز اصلی شبکه ارزی استیم محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم استیم همانند سایر ارزهای دیجیتال در چندین صرافی معتبر خرید و فروش می‌شود. این رمز ارز نیز در کنار ارزهای دیجیتال برجسته‌ایمثل بیت کوین مبادله می‌شود. توکن استیمدر سیستم رای‌گیری یا رای‌دهی نسبت به سایر توکن‌های بستر استیم، کمی ضعیف عمل می‌کند و قدرت رای‌گیری یا رای‌دهی پایین‌تری نسبت به توکن‌های دیگر دارد.

فراموش نکنید توکن STEEM اصلی‌ترین توکن حاضر در بستر رمز ارز استیم است. در ضمن دو توکن دیگر که در ادامه معرفی می‌شوند وابسته به این توکن هستند. استیم از زمان انتشار خود در سال 2016 به طور مداوم سوددهی بسیار خوبی را تجربه کرده و ارزش آن حدود 100 درصد افزایش یافته است.

استیم پاور(Steem Power)

توکن استیم را می‌توان به استیم پاور تبدیل کرد تا ارزش آن در شبکه سرمایه‌گذاری بیشتر شود. هر SP برابر یک رای خواهد بود، بنابراین استیم پاور در سیستم رای‌دهی و رای‌گیری بهتر عمل می‌کند. هر چه میزان توکن‌های SP یک حساب کاربری بیشتر باشد، محتوای آن کاربر از اهمیت بیشتری برخوردار است، در ضمن تاثیر محتوای او بیشتر خواهد بود.

در ادامه باید گفت 90 درصد از توکن‌های SP جدیدی که به وجود می‌آیند در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرند که توکن‌های استیم پاور بیشتری داشته باشند. با این روند سرمایه‌گذاران ترغیب می‌شوند همیشه سرمایه خود را بهصورت توکن SP نگه‌دارند به امید اینکه روزی درآمد آنها افزایش یابد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال WCX

انواع ارز دیجیتال استیم

استیم دالر یا دلار استیم (Steem Dollar)

دلار استیم را با دلار آمریکا اشتباه نگیرید. دلار استیم تنها یک واحد اندازه‌گیری برای بدهی‌های کوتاه‌مدت است. بدین‌ترتیب می‌توان گفت دلار استیم برای وام دادن نیز به کار می‌رود. کاربران با کمک وام‌های دلار استیم توانستند روشی برای رشد و تقویت این بازار بیابند.

خبر خوب اینکه دلار استیم ثبات بیشتری دارد. ارزش این توکن به قدری بود که با 1دلار آمریکا می‌توانستیم تعدای توکن دلار استیم خریداری کنیم. دلار استیم قیمت خود را تا پایان سال 2017 ثابت نگه‌داشت و از آن زمان شاهد رشد بسیار زیاد آن هستیم.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال استاتوس

تفاوت‌های اساسی میان ارز دیجیتال استیم و سایر رمز ارزها

ارز دیجیتال استیم نیز همانند سایر ارزهای دیجیتال در ابتدا براساس یک طرح و ایده ساده پایه‌گذاری شد. البته این طرح و ایده بدون‌شک در ذهن یک فرد شکل گرفته و سپس به سیستمی پیشرفته تبدیل شده است.

تفاوت بزرگ استیم با سایر ارزهای دیجیتال هدف روی کار آمدن آن است: بستر رسانه‌های اجتماعی در بازار ارزهای دیجیتال.همان‌طور که گفتیم بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دارای سیستم رای‌گیری و رای‌دهی هستند. هرچه رای مثبت یک محتوا بیشتر باشد، مورد پسند بودن آن بیش از پیش قابل‌قبول خواهد بود.

دیگر تفاوت ارز مجازی استیم با سایر ارزها مربوط به اولویت‌بندی محتوایی در این بستر است، ویژگی که سایر ارزهای دیجیتال فاقد آن هستند.

ارز مجازی استیم همانند سایر ارزهای دیجیتال بر پایه بلاکچین شکل گرفته است و تا حدود زیادی جزو بسترهای منحصربه‌فرد ارزی به حساب می‌آید. اما در بستر استیم بیش از سایر بسترها، کاربران حق شرکت در شبکه پرداخت‌ها را دارند. با وجود اینکه ارز مجازی استیم نیز تا حدود زیادی مثل سایر ارزهای دیجیتال عمل می‌کند،اما این رمز ارز مخصوص رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال استورم

سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال استیم

در بستر ارز دیجیتال استیم فرصت‌های مالی زیادی در راستای کسب درآمد، پاداش، و جایزه وجود دارد. افراد در قبال محتوایی که تولید و منتشر می‌کنند به ارزش قابل‌قبولی می‌رسند. بستر استیم بیشتر از توکن استیم، برای تشویق تنظیم‌کنندگان محتوایی استفاده می‌کند. کاربرانی جدید نباید افراد متوقعی باشند. این نکته نیز حائز اهمیت است که کاربرانی که برای اولین بار وارد یک سیستم می‌شوند پاداش کمتری دریافت می‌کنند.

پیش از این نیز به سیستم رای‌گیری و رای‌دهی استیم اشاره کردیم. بنابراین سیستم اولویت‌بندی محتواهای باکیفیت به شرکت‌کنندگان انگیزه بیشتری می‌دهد. سرمایه‌گذاری در توکن قدرت استیم نیز راهی پرسود برای نفوذ و کسب درآمد بیشتر محسوب می‌شود. عده‌ای بر این باورند که هرچه در بعضی از موارد رای مخالف صادر کنید، فرصت بهتر و بیشتری برای کسب پاداش خواهید داشت. تمامی رای‌ها، چه مثبت و چه منفی، بر روی میزان پاداش‌ها موثر هستند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال آیوتا

حاکمیت ارز دیجیتال استیم

سخن آخر

در آخر باید گفت ارز دیجیتال استیم برای تقویت عملکرد و کاربرد رسانه‌های اجتماعی شبکه بلاکچین روی کار آمده است. توسعه‌دهندگان این بستر تنها بر روی شبکه بلاکچین تکیه می‌کنند. شبکه استیم پاداش خوبی در اختیار کاربران می‌گذارد. با اینکه رمز ارز استیم به اندازه بیت کوین یا اتریوم محبوب و مشهور نیست، اما در بیشتر صرافی‌های معتبر معامله می‌شود.

در این مقاله به جزئیات دقیقی از نحوه عملکرد و ویژگی‌های ارز دیجیتال استیم اشاره کردیم. مهم‌ترین نکته در مورد این ارز مجازی در دسترس بودن آن است. تمامی اطلاعات، داده‌ها، و گزارش‌های مربوط به تراکنش‌ها در بستر استیم ذخیره می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، محاسبه پاداش کاربران و نحوه پرداخت آن نیز بر روی همین شبکه انجام می‌شود.

این رمز ارز را تا چه حدی می‌شناختید؟ در صورت تمایل، نظر و تجربه‌های خود درباره این رمز ارز، با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.