تست هاوی چیست، قانون‌گذاری نوینی که دارایی شما را زیرورو می‌کند.

معرفی و بررسی تست هاوی (Howey Test)

0

با اینکه بازار ارزهای دیجیتال بازاری گرم و پررونق است، اما این بازار همچنان از نداشتن قوانین مشخص رنج می‌برد. از آنجاکه رمز ارزها، شبکه‌های پرداختی نوینی هستند، هنوز قوانین مشخص و دقیقی ندارند. فناوری بلاکچین در تلاش است از روش‌های مختلف، قوانینی براساس ذات غیرمتمرکز ارزهای مجازی راه‌اندازی کند. برای مثال روی کار آوردن سیستم قانون‌گذاری به نام تست هاوی(Howey test) یکی از روش‌های قانون‌گذاری در این بازار است. اما تاثیر وهدف این تست هاوی چیست؟

هدف اصلی پیدایش ارزهای دیجیتال، جلوگیری از حضور واسطه‌ها و بهره‌مندی بیشتر از مزیت دارایی‌های دیجیتالاست. بی‌نیازی از واسطه‌ها و غیرمتمرکز بودن یکی از قوانین حاضر در بازار ارزهای مجازی به شمار می‌رود. در ادامه کیوسک آکادمی برای شما توضیح می‌دهد که تست هاوی چیست و چطور سبب قانون‌گذاری در این بازار می‌شود و قوانین وضع‌شده در این روند چه تاثیری بر روی بازار ارزهای دیجیتال دارد.

 


تست هاوی چیست؟


برای تشخیص صحت و کارآمدی سرمایه‌گذاری‌های مختلف در بازار ارزهای مجازی، تست هاوی راه‌اندازی شد. البته این تست بیشتر شبیه به اوراق بهادار معامله می‌شود. بنابراین برای اجرای تست هاوی باید اطلاعات کاربر به طور کامل ثبت شود. تست هاوی قانون جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. این قانون به سوددهی سرمایه‌گذاری‌های این بازار اشاره دارد.

برای مثال زمانی که چند نفر در یک شرکت مشترک سرمایه‌گذاری می‌کنند باید براساس تلاش هر فرد سودی به او تعلق بگیرد. بدین‌ترتیب سود حاصل از یک سرمایه‌گذاری مشترک منطقی خواهد بود. تست هاوی همانند یک آزمون برای ارزیابی سود سرمایه‌گذاری‌ها استفاده می‌شود. هر طرح و معامله‌ای تحت تست هاوی قرار دارد.

بیشترین کاربرد Howey test در پروژه‌های بلاکچین دیده می‌شود. بنابراین حضور و اجرای تست هاوی برای همه سرمایه‌گذاران و طرفداران بازار ارزهای دیجیتال مهم است. حتی پیشنهادات اولیه توکن‌های ارزهای مجازی نیز تحت این تست قرار می‌گیرند. تست هاوی قراردادهای سرمایه‌گذاری را تنظیم می‌کند و تابع قوانین وضع‌شده است.

 


تست هاوی از کجا شروع شد؟


در سال 1946 پرونده ویژه‌ای به دست دادگاه رسید. این پرونده در انتظار رای ابطال یا تایید یک قرارداد سرمایه‌گذاری بود. البته این قرارداد سرمایه‌گذاری به اجاره یک ملک اشاره داشت. قرارداد مورد نظر میان دو شرکت املاک وضع شده و در مورد زمینی در هاوی بود. در ضمن این زمین مرکبات بسیاری داشت که خود سرمایه زیادی محسوب می‌شد.

منظور از تست هاوی چیست

طی این قرارداد بعضی از مالکان اجازه دسترسی به این زمین را داشتند و می‌توانستند محصولات را جمع‌آوری کنند و به فروش برسانند. در مقابل مالکان دیگر نیز علاقه‌ای به فعالیت‌های کشاورزی نداشتند و فقط در پی کسب مبلغی در ازای انتقال زمین بودند. در نتیجه این پرونده شکایت به دادگاه ارسال شد. هیچ‌یک از طرفین حقی نداشت و دسترسی آنها به زمین سبب نقض قانون می‌شد.

دادگاه عالی معتقد بود قرارداد اجاره‌نامه بعضی از مالکان صحت دارد. از این‌رو، برای تصمیم‌گیری بهتر، دادگاه عالی تستی در راستای صحت اجاره‌نامه‌ها، معامله و سرمایه‌گذاری انجام‌شده به راه انداخت. این تست، هاوی نام داشت. اما تست هاوی چیست؟ طبق این تست تنها قرارداد سرمایه‌گذاری صحت دارد که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • قرارداد سرمایه‌گذاری باید براساس پول در نظر گرفته شود.
  • سود حاصل از این سرمایه‌گذاری به اجزای اصلی سرمایه‌گذاری مرتبط باشد.
  • سرمایه‌گذاری نقدی مربوط به شرکت‌های معمولی باشد.
  • سود حاصل از سرمایه‌گذاری توسط شخص سوم توزیع شود.

 


آشنایی با اجزای اصلی تست هاوی


همان‌طور که گفتیم تست هاوی مربوط به پرونده شکایتی در راستای سوددهی باغ و زمین مرکبات بود. به طورکلی بحث اصلی به واگذاری محصولات و زمین مربوط می شد. عده‌ای از مالکان از محصولات مراقبت می‌کردند و در اختیار نمایندگان فروش می‌گذاشتند. درآمد حاصل نیز بین طرفین تقسیم می‌شد.

در مقابل عده‌ای از کشاورزی سر درنمی‌آوردند و به دنبال پول زمین بودند. در این صورت، سرمایه‌گذاری زمین مرکبات هاوی دارای شاخه‌های مختلفی بوده است. پس باید بررسی کنیم اجزای اصلی این تست از کجا سرچشمه می‌گیرند یا به عبارت دیگر این تست هاوی برچه اساسی عمل می‌کند؟ فراموش نکنید سرمایه‌گذاری که هر 4 ویژگی زیر را داشته باشد، مورد قبول تست هاوی خواهد بود.

 

سرمایه‌گذاری نقدی

طبق قوانین وضع‌شده در Howey test سرمایه‌گذاری تنها در صورتی واجد شرایط است که در راستای تامین سرمایه، دارایی دیجیتال، کالا، خدمات، سرویس، و پول نقد باشد. از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای مجازی نیز بر روی دارایی‌های دیجیتال خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، پس تست هاوی این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها را واجد شرایط می‌داند. بدین‌ترتیب، بازار ارزهای دیجیتال از حضور تست هاوی راضی و خشنود است.

 

سرمایه‌گذاری در سهام یک شرکت مشترک

تا به امروز دادگاه‌های مختلفی در مورد سرمایه‌گذاری در سهام یک شرکت مشترک تشکیل شده است. طی این دادگاه‌ها ثابت شد که سرمایه‌گذاری در سهام یک شرکت مشترک نیز جز سرمایه‌گذاری‌های واجد شرایط محسوب می‌شود،چون میزان موفقیت سرمایه‌گذاران وابسته به یکدیگر نخواهد بود. هر فرد از سود حاصل از بخش خود بهره‌مند می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری با هدف کسب سود متقابل

سرمایه‌گذاری واجد شرایط است که با هدف کسب سود راه‌اندازی شود. در نظر داشته باشید سرمایه‌گذاری که در راستای ضمانت باشد، به هیچ‌وجه عاقلانه نیست. سرمایه‌گذاری باید تنها با هدف کسب سود بیشتر و بازدهی قابل‌قبول انجام شود.

کارایی تست هاوی چیست

 

سرمایه‌گذاری بر اساس تلاش‌های سایرین

سرمایه‌گذاری که با کار و تلاش سایرین به سوددهی می‌رسد، جزء سرمایه‌گذاری‌های واجد شرایط محسوب می‌شود. سود حاصل از بازار ارزهای مجازی نیز تا حدودی جز همین دسته از سرمایه‌گذاری‌هاست.

 


تاثیر فوق‌العاده تست هاوی بر روی بازار ارزهای دیجیتال


به طور حتم از تیم‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باخبر هستید. این تیم‌ها با همکاری یکدیگر توانستند میلیون‌ها دلار برای بازار ارزهای مجازی پول جمع کنند. اولین پروژه‌های بلاکچین با هدف کسب سود بیشتر روی کار آمدند. برای مثال در اوایل کار پروژه‌های بلاکچین، کاربران بیت کوین می‌خریدند و پس از انتقال این ارز دیجیتال به فرد دیگر سود خوبی کسب می‌کردند.

به تدریج با افزایش کاربران و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، نظارت بر نوع سرمایه‌گذاری‌ها سخت شد. بنابراین به کمک سیستمی خاصی صحت سرمایه‌گذاری‌ها را بررسی می‌کنند. این سیستم تست هاوی نام دارد. ناگفته نماند پیش از روی کار آمدن Howey test اوضاع به هیچ‌وجه خوب نبود. در بعضی موارد پس از فروش ارزهای دیجیتال، سود مناسبی برای فروشنده باقی نمی‌ماند.

تاثیر تست هاوی چیست؟ این پروژه سبب شد تا توکن‌های دیجیتال در چارچوبی مفید سرمایه‌گذاری شوند. همچنین تست هاوی تمامی پیشنهادات را مورد بررسی جدی قرار می‌دهد. بنابراین تست هاوی تاثیر زیادی بر روی بازار ارزهای مجازی دارد. هر پروژه سرمایه‌گذاری که در این بازار انجام می‌شود به راحتی تحت پیگرد قانونی تست هاوی قرار می‌گیرد. در صورت بروز هر گونه خلاف، سرمایه‌گذاری متوقف می‌شود.

 


تست هاوی چگونه در بازار ارزهای دیجیتال اجرا می‌شود؟


طی چند دهه گذشته، تست هاوی تاثیر زیادی در بازار ارزهای مجازی داشته است. در واقع این تست بزرگ‌ترین ناظر معاملات و سرمایه‌گذاری‌های بازار ارزهای مجازی محسوب می‌شود. از این رو روش‌های زیادی برای بررسی نحوه عملکرد این تست در بازار ارزهای دیجیتال اعمال شده است.

توکن‌های بازار ارزهای مجازی به دو شکل امنیتی و کاربردی تقسیم‌بندی شده‌اند. تاثیر تست هاوی بر هر یک از این توکن‌ها متفاوت است. در ادامه به طور خلاصه ویژگی‌های این توکن‌ها را بازگو می‌کنیم:

 

توکن‌های امنیتی

توکن‌های امنیتی به حقوق مالکان بازار ارزهای مجازی اشاره دارد. این نوع از توکن‌ها شامل هسته اصلی تست هاوی هستند. پیش از این نیز گفتیم که هسته اصلی تست هاوی سرمایه‌گذاری نقدی است. در ضمن توکن امنیتی بر اساس تلاش‌های سایرین نیز به سوددهی خوبی می‌رسد. بدین‌ترتیب، توکن‌های امنیتی جزء پروژه‌های موفق تست هاوی محسوب می‌شوند.

رابطه توکن‌های امنیتی و تست هاوی چیست؟ از آنجاکه توکن‌های امنیتی تمام ویژگی‌های مطرح تست هاوی را دارا هستند، این تست ارزش این توکن‌ها را افزایش می‌دهد. از دیگر مزایای توکن‌های امنیتی می‌توان به هزینه‌های کم آن اشاره کرد. به خاطر داشته باشید توکن امنیتی بازدهی بازار ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد و موجب سوددهی بیشتر می‌شود.

سیستم امنیتی تست هاوی چیست

توکن‌های کاربردی

توکن‌های کابردی نیز برای حسابرسی بازار ارزهای مجازی استفاده می‌شوند. رابطه مستقیمی میان افزایش تعداد توکن‌های کاربردی و توسعه شبکه وجود دارد. به عبارت دیگر هرچه تعداد توکن‌های کاربردی بیشتر شود، ارزش شبکه نیز بیشتر می‌شود. از طرفی، افزایش حجم مبادلات درون شبکه، درصد تقاضای توکن‌های کاربردی را توسعه می‌دهد.

تست هاویسودمندی توکن‎‌های کاربردی را بررسی می‌کند. این توکن‌ها نیز اولین ویژگی تست هاوی را دارند. سرمایه‌گذاری نقدی! با وجود اینکه توکن‌های کاربردی در سهام یک شرکت مشترک نقشی ندارند، اما ارزش این توکن‌ها روبه افزایش است. افزایش ارزش توکن‌های کاربردی سبب جذب کاربران و سرمایه‌گذاران بیشتری می‌شود. در نتیجه سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌های کاربردی سود زیادی به همراه دارد.

 


رابطه رمز ارزها و تست هاوی چیست؟


ارزهای مجازی همانند بیت کوین را نمی‌توان به راحتی دسته‌بندی کرد. همان‌طور که می‌دانید این دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز هستند و در هیچ قانون وجایگاهی قرار نمی‌گیرند. با این وجود تست هاوی تا حدودی توانست بر این بازار نظارت داشته باشد. این تست توانست قراردادهای سرمایه‌گذاری را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهد و سود حاصل از آنها را با سود مورد نظر مقایسه کند.

سرمایه‌‌گذاری نقدی بزرگ‌ترین ویژگی تست هاوی است که در بیشتر سرمایه‌گذاری‌های بازار ارزهای مجازی به چشم می‌خورد. کاربران دارایی‌های دیجیتال خود را با سایر دارایی‌ها و یا با پول فیات مبادله می‌کنند و از سهام شرکت‌های مشترک بهره‌مند می‌شوند. در این صورت می‌توان گفت مبادلات بازار ارزهای مجازی مطابق با اجزای اصلی تست هاوی پیش می‌روند.

در بعضی از سرمایه‌گذاری‌های بازار ارزهای مجازی انتظار می‌رود سود حاصل از تلاش سایرین به دست آید، این ویژگی نیز برای تست هاوی قابل‌قبول است. برای مثال خریداران ارزهای مجازی امید دارند به سودی دست پیدا کنند که از تلاش‌های سایر سرمایه‌گذاران به وجود آمده است. خریداران ارزهای دیجیتال به حامیان پروژه‌های سرمایه‌گذاری وابسته هستند.

کاربرد تست هاوی چیست

 


سخن آخر


در این مقاله در مورد تست هاوی صحبت کردیم و نحوه کاربرد آن در بازار ارزهای مجازی را شرح دادیم. همچنین تاثیرات این تست بر روی بازار ارزهای دیجیتال را توصیف کردیم. همان‌طور که می‌دانید امروزه، عصر ارزهای مجازی و دارایی‌های دیجیتال است. اما این بازار معماهای بسیاری را به یدک می‌کشد که نیاز به نظارت و بازرسی دارند.

تست هاوی چیست؟ این تست به طرز خلاقانه‌ای به بررسی سرمایه‌گذاری‌های بازار ارزهای دیجیتال مشغول است. ظهور این تست سبب شد از دارایی‌های دیجیتال به شکل بهتری استفاده شود. ماهیت غیرمتمرکز این بازار باعث بی‌قانونی بیشتر آن شده است، بنابراین تست هاوی روی کار آمد تا برای این بازار قانون‌های سرمایه‌گذاری وضع کند.

آیا با حضور تست هاوی در بازار ارزهای دیجیتال موافق هستید؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.