ارز دیجیتال بایکونومی، راه را برای وب 3 هموار می کند

0

ارز دیجیتال بایکونومی یک نور امید برای گسترش بیشتر استفاده از وب 3.0 در ارزهای دیجیتال است. این روزها وب 3.0 در حال گسترش است اما مشکلاتی که دارد ازجمله پیچیدگی‌های به‌کارگیری آن و روند طولانی شناخت و تائید کاربر برای استفاده از این زیرساخت در پروژه‌های ارزهای دیجیتال باعث شده کاربران، استقبال زیادی از آن نکنند. پلتفرم بایکونومی باهدف تسهیل و بهبود استفاده از وب 3.0 و برنامه‌های مبتنی بر آن وارد عرصه شده است. در ادامه با این پدیده بیشتر آشنا خواهید شد.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

بایکونومی چیست؟

بایکونومی یک شبکه زیرساخت رله‌ای و یک بزرگراه تراکنشی برای وب 3.0 است که برای کاهش اصطکاکی که بین برنامه‌های بلاک‌چین و کاربر نهایی وجود دارد، طراحی‌شده است. بنابراین هدف اولیه آن، کمک به توسعه‌دهندگان بلاک‌چین و تسهیل تجربه ورود، استفاده و انجام تراکنش روی پروژه‌های وب 3.0 است. تمرکز تیم بایکونومی بر بهبود تجربه کاربر در استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز است تا کار با وب 3.0 را تسهیل کند و بتواند منجر به پذیرش انبوه محصولات آن ‌شود.

شبکه رله بایکونومی از یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) و داشبورد تشکیل‌شده است. کار آن تسهیل روند باز کردن کیف پول، خرید ارز دیجیتال، ذخیره کلید خصوصی و پرداخت گس است.

نسخه بتای زیرساخت اصلی در 4 می 2021 شروع به کار کرد.  این پلتفرم قابلیت همکاری برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) را بدون پرداخت هزینه گس فراهم می‌کند و به توسعه‌دهندگان امکان مدیریت کارآمدتر برنامه‌ها را می‌دهد. تا کنونی تمرکز بایکونومی بر تعامل با پروژه‌های مبتنی بر اتریوم بوده است اما می‌تواند با هر بلاک‌چینی بکار رود.  

زیرساخت کنونی بایکونومی روی اتریوم، شبکه Matc، زنجیره هوشمند بایننس، ایکس‌دای، آربیتروم، مون‌بیم و آوا لبز مستقر است.

تاریخچه و بنیان‌گذاران بایکونومی

ارز دیجیتال بایکونومی توسط یک تیم بین‌المللی از کارآفرینان بلاک‌چین تأسیس شد. احمد البلاغی، یکی از بنیان‌گذاران پروژه و یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کویین‌مری، بیش از سه سال در صنعت بلاک‌چین در چین، بریتانیا و امارات متحده عربی کار کرده است و قبلاً در Viewfin، یک شرکت پیشرو در بلاک‌چین مشغول بوده است. دو بنیان‌گذار دیگر، کارآفرینان هندی بلاک‌چین، ساچین تومار، که سابقه مهندسی نرم‌افزار دارد. آنیکت جیندال، که قبلاً برای پروژه‌های بلاک‌چین در امارات متحده عربی کار می‌کرد، هستند.

بایکونومی همچنین توسط چندین سرمایه‌گذار خطرپذیر بلاک‌چین مشهور مانند Coinbase Ventures، Binance Launchpad، Mechanism Capital، Huobi Ventures و چندین مورد دیگر پشتیبانی می‌شود.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

بایکونومی چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال بایکونومی

شما می‌توانید از طریق API یا SDK ساده و قدرتمند بایکونومی تراکنش‌های ساده و سفارشی‌شده داشته باشید. بنابراین کاربران نهایی وارد پیچیدگی‌های بلاک‌چین نمی‌شوند و تعامل یکپارچه بین برنامه شما و کاربران نهایی شمارا امکان‌پذیر می‌شود. تجربه نسخه بهینه وب 3.0 تضمین می‌کند که استقبال کاربران افزایش می‎یابد. هدف، ساده‌سازی استفاده از محصولات وب 3.0 است. این ساده‌سازی باعث پذیرش گسترده آن می‌شود.

بایکونومی چه مسئله‌ای را حل می‌کند

این روزها پذیرش وب 3.0 از سوی کاربران با موانع بزرگی به‌صورت مشکلات ورود و انجام تراکنش روبروست. تقریباً هر تراکنشی با DApp برای کاربران یک تراکنش پیچیده است. در مقایسه با وب 2.0 که بسیار بصری است و مردم به آن عادت دارند وب 3.0 می‌تواند خسته‌کننده باشد.

تنگناهای مختلفی در تجربه تراکنش روی وب 3.0 وجود دارد:

  • الزام به پرداخت گس به ازای هر بار استفاده از برنامه. نت‌فلیکس نیز هر بار که ویدئو ببینید از شما پول نمی‌گیرد. بنابراین چرا برنامه‌های توزیع‌شده باید برای هر تعاملی هزینه دریافت کنند؟!
  • کاربران تنها می‌توانند هزینه‌ها را با اتر پرداخت کنند. ممکن است در آن لحظه اتر نداشته باشند یا اینکه نخواهند از آن استفاده کنند.
  • کاربران جدید با یک فرآیند پیچیده روبرو می‌شوند. آن‌ها باید فرآیند شناخت کاربر یا KYC را بگذرانند، از یک صرافی اتر بخرند، کیف پول دانلود کنند سپس کیف پول خود را متصل کنند تا بتوانند به کار ادامه دهند و این ممکن است چند روز زمان ببرد. هیچ‌کس برای تست کردن یک برنامه چندین روز منتظر نمی‌ماند.
  • نیاز به داشتن مهارت در تکنیک‌های پیچیده بلاک‌چین مثل استفاده از متا ماسک، امضای تراکنش‌ها، شناخت گس و غیره.
  • هزینه بالای گس باعث کاهش سطح تجربه کاربری در DApp ها می‌شود.
  • تراکنش‌های معلق و گیرکرده می‌تواند کاربران را چند دقیقه تا چند ساعت معطل کند. گاهی اوقات نیز با شکست مواجه می‌شوند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال بیت شیرز

راهکارهای بایکونومی

حل این مسائل، نیاز به منابع زیادی دارد. به‌این‌ترتیب، توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند مسئله بالا راحل کنند باید زیرساخت رله میانی را از ابتدا بسازند. این زیرساخت شامل مدیریت و حفاظت فعالی است که وظایف زیر را دارد:

  • نظارت بر قیمت گس بر اساس ازدحام شبکه و ممپول (حافظه نگهداری تراکنش‌های تائید نشده).
  • پیگیری و مدیریت صف تراکنش که بدین دلیل مهم است که اگر یک تراکنش گیر کند آنگاه تراکنش‌های بعدی تا زمانی که تراکنش قبلی با شکست مواجه شود یا انجام نشود نمی‌توانند ارسال شود.
  • مدیریت تراکنش‌های معلق طولانی‌مدت و خودکار کردن فرآیند انتشار مجدد تراکنش‌های کم کارمزد با میزان گس بالاتر در صورت تغییر شرایط شبکه
  • بررسی مدیریت کلید خصوصی رله و امنیت مرتبط

کارآمد کردن رویه گس‌ها مستلزم مدیریت ریسک و اجرای تکنیک‌های بهینه‌سازی گس مانند مدیریت و استقرار توکن‌های گس و همچنین دسته‌بندی معاملات است.

سه محصول اصلی بایکونومی، مکسا (Mexa)، فوروارد (Forward) و هایفن (Hyphen) هستند.  شما از طریق مکسا می‌توانید از پیاده‌سازی استاندارد EIP2771 یا پیاده‌سازی‌های شخصی خود استفاده کنید تا امکان انجام تراکنش بدون گس را در برنامه‌های غیرمتمرکز خود فراهم‌سازید. فوروارد به کاربران، امکان پرداخت کارمزد تراکنش را با هر توکنی که دارند می‌دهد. این ویژگی در بلاک‌چین اتریوم وجود ندارد. هایفن، امکان انتقال سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر توکن بین بلاک‌چین‌های مختلف را فراهم می‌کند. هایفن مسئله انتقال وجه از لایه 2 به لایه 1 بلاک‌چین را کاهش می‌دهد. همچنین موجب انتقال ارزان‌تر و فوری و درعین‌حال حفظ نقدینگی توکن ها در هر دو طرف زنجیره‌ها می‌شود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال بالانسر

ارز دیجیتال بایکونومی چیست؟

سکه بایکو یا BICO توکن بومی ارز دیجیتال بایکونومی در سال 2021 معرفی شد. نقش آن، شبیه نقش MATIC در شبکه پولیگون است. هدف بایکو فراهم کردن امنیت برای شبکه و ایجاد امکان حاکمیت و پاداش‌دهی به سهامداران است. بعلاوه، در آینده نزدیک نیز یک ذخیره ارزش خواهد بود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال بنکور

ویژگی‌های ارز دیجیتال بایکونومی

ارز دیجیتال بایکونومی

برنامه‌های وب 3.0 را DApps می‌نامند که روی شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) مثل اتریوم ساخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از این DApp ها فرآیند ثبت‌نام پیچیده‌ای دارند که می‌تواند کاربران را ناامید کند. نوسان کارمزد و ازدحام شبکه نیز باعث می‌شود DApp ها از کار بیفتند.

برای چنین مواردی، پلتفرم plug-n-play  بایکونومی ایجاد شد که به کاربران اجازه می‌دهد تا تمام مشکلات ذکرشده را دور بزنند. این پلتفرم با اطمینان از اجرای مطمئن تراکنش‌ها، فرآیندهای مواجهه با کاربر را ساده کرده و با بلاک‌چین تعامل می‌کند. این شرکت از سال 2020 تاکنون موفق به همکاری با Matic Network، Curve Finance، Idle Finance، Perpetual Protocol و Decentral Games شده است.

بایکونومی تلاش می‌کند تا اصطکاک سنگینی را که در تراکنش‌های رمزنگاری‌شده وجود دارد، از بین ببرد تا منجر به گسترش بازار و افزایش فعالیت ‌شود. همه این‌ها به لطف API‌ها و SDK‌های قدرتمندی اتفاق می‌افتد که برای صرفه‌جویی در زمان و تلاش توسعه‌دهندگان از مفهوم متا تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

بایکونومی ویژگی‌های دیگری نیز دارد. توکن بایکو برای همه سهامداران شامل گره‌ها، نمایندگان و تأمین‌کنندگان نقدینگی مزایای منحصربه‌فردی دارد. گره‌ها بر اساس میزان سرمایه‌ای که وارد کرده‌اند و میزان بایکوی خود، پاداش می‌گیرند.

نمایندگان نیز بر اساس میزان سرمایه بایکوی خود توکن بایکو می‌گیرند و می‌توانند آن‌ها را برای حفاظت بیشتر از شبکه سهام‌گذاری کنند.

تأمین‌کنندگان نقدینگی که نقدینگی طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال را روی شبکه‌های مختلف تأمین می‌کنند. وقتی استخر نقدینگی مورداستفاده است، مقداری کارمزد معمول (به‌عنوان پاداش) به‌علاوه بخشی از توکن های بایکو را بر اساس میزان مشارکت در استخر نقدینگی می‌گیرند.

دارندگان توکن بایکو می‌توانند درباره مسائلی که روی پروتکل بایکونومی و کل شبکه تأثیرگذار است پیشنهاد و رای دهند. همچنین هر دارنده توکن بایکو می‌تواند پیشنهاداتی به جامعه بایکونومی ارائه دهد که در صورت کسب آرای مردمی اجرا خواهد شد.   

توکنومیک بایکونومی

بر اساس توکنومیک آن، ذخیره کلی توکن بایکو، 1.000.000.000 و حجم در گردش کنونی آن 65,374,608.00 BICO است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال بیت تورنت

تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال BICO

بایکو اولین بار در 1 دسامبر 2021 با قیمت حدود 6دلار به بازار عرضه شد. اوج قیمت آن نیز در روز 2 دسامبر 2021 با قیمت حدود 21دلار اتفاق افتاد. در این زمان سرمایه آن به بیش از 203میلیون دلار رسید. توکن بایکو از‌آن‌زمان تاکنون نوسانات کم و شیب قیمتی روبه‌پایینی را تجربه کرده است.

قیمت ارز دیجیتال بایکونومی در تاریخ نگارش این مقاله، 20 فوریه 2022، حدود 1.4دلار است که در 24ساعت گذشته 12.45درصد کاهش داشته است. ارزش بازار آن بیش از 150میلیون دلار و تعداد سکه‌های در گردش آن بیش از 106میلیون سکه است که می‌تواند حداکثر تا تعداد یک‌میلیارد سکه رشد کند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال بریج اوراکل

پیش بینی آینده BICO

ارز دیجیتال بایکونومی

بعد از ترند شدن توکن متاورس، پدیده بعدی که در بازار پدیدار می‌شود وب 3.0 با توکن هایی نظیر MATIC، DOT و FIL است که انتظار می‌رود به‌کارگیری برنامه‌های وب 3.0 را در جهان ارزهای دیجیتال متحول کنند. ارز دیجیتال بایکونومی، توکنی است که ممکن است به ماه برود.

هر توکنی که روی بایننس لیست شود اعتبار مشخصی دارد. لیست شدن در بایننس سخت است و پیش‌نیازهای زیادی دارد. بااین‌حال، توکن هایی که در این مسیر موفق‌اند، کاربران و سرمایه‌گذاران زیادی را جذب می‌کنند. با توجه به اعتبار بایننس، یک توکن رمزنگاری می‌تواند سر به فلک بکشد. این دقیقاً همان چیزی است که توکن BICO می‌تواند از آن بهره ببرد. توکن بایکو بیشترین قیمت خود یعنی 21دلار را تجربه کرده و هدف بعدی آن 25دلار است.

فراهم کردن پروتکل‌های حاکمیتی و سهام‌گذاری این توکن، مؤلفه منحصربه‌فردی برای توکن BICO است. کاربرانی که خواهان سود مستمر هستند وسوسه می‌شوند که دارایی خود را سهام‌گذاری کنند، پاداش بگیرند و بخشی از فرآیند تصمیم‌گیری‌ها برای تعیین آینده پروژه ارز دیجیتال بایکونومی باشند. ویژگی‌های سهام‌گذاری و حاکمیت می‌تواند توجه سهامداران خاصی که می‌خواهد. این توکن را بهشت پورتفولیوی رمزنگاری وب 3.0 خود ببینند جلب می‌کند.

زیرساخت رله آن به مقدار گس مناسب، که خیلی بهتر از اتریوم است که هزینه گس زیادی دریافت می‌کند، مزیتی برای کل این پروتکل محسوب می‌شود. اکثر کاربران قادر به پرداخت هزینه‌های بالای بلاک‌چین اتریوم نیستند. آنها دائماً در جستجوی پلتفرمی هستند که هزینه‌های گاز کمتری را فراهم کند. اگر پلتفرم ارز دیجیتال بایکونومی (BICO) بتواند اعتماد سطح وسیعی از سرمایه‌گذاران و جامعه ارزهای دیجیتال را به دست آورد، حجم زیادی از کاربران اتریوم به این پلتفرم خواهند پیوست. این باعث افزایش چشمگیر قیمت آن خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت دوج کوین و خرید دوج کوین روی کیوسک حساب کنید.

وضعیت حال حاضر بایکو

توکن BICO که در حال حاضر روی قیمت خیلی کمی است. حدود 80 درصد از بالاترین قیمت خود افت کرده است. بااین‌حال، این کاملاً طبیعی است زیرا همیشه پس از فهرست شدن توکن در صرافی‌هایی به بزرگی بایننس، یک فروش عمده اتفاق می‌افتد. خبر خوب برای علاقه‌مندان به توکن BICO این است که این پروژه کاربرد واقعی دارد و انتظار می‌رود روند برنامه‌های Web 3.0 در آینده نزدیک رونق بگیرد. این بدان معنی است که هدف 25 دلاری برای توکن BICO، بسیار امکان‌پذیر است. بااین‌حال، با مشاهده افت ناگهانی بیت کوین (BTC) در هفته گذشته و نوسانات کل بازار کریپتو، به شما توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه‌گذاری در هر رمز ارز دیجیتال مراقب باشید و تحقیقات مناسب را انجام دهید.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال ایرانی پیمان

جمع بندی

همان‌طور که گفتیم بایکونومی و توکن BICO، یک پلتفرم و توکن تازه تأسیس است. هدف نهایی آن تسهیل استفاده از برنامه‌های توزیع‌شده روی وب 3.0 است که اگر موفق عمل کند می‌تواند حجم زیادی از کاربران را به خود جذب کند. این توکن در آینده ای نزدیک صرافی کیوسک در دسترس است و بااینکه در‌حال‌حاضر قیمت خیلی کمی دارد اما امیدها برای استقبال از آن و افزایش قیمت چندین برابری این توکن، بسیار بالاست.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.