تفاوت بین چرخه‌های بازار بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱

1

مقایسه‌ای بین چرخه‌های بازار بیت‌کوین نشان می‌دهد که برخلاف چرخه سال ۲۰۱۷، سرمایه‌گذاری‌های نهادی در چرخه سال ۲۰۲۱ در حال افزایش هستند.

به‌گزارش کیوسک، به‌نقل از کریپتوپوتیتو (CryptoPotato)، ارزش شبکه برای معامله (Network Value to Transaction)، یا به‌اختصار NVT بیت‌کوین، ارزش‌های شبکه را با استفاده از حجم سرمایه‌گذار زنجیره‌ای آن برآورد می‌کند. همان‌طور که ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر بازار رمزارز در معرفی این مدل عنوان کرد، قیمت NVT با ضرب «حجم زنجیره‌ای» در «مقدار متوسط ۲ساله نسبت NVT»، یعنی «ارزش بازار» تقسیم بر «حجم کل انتقال زنجیره‌ای» محاسبه می‌شود.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا آوه خود را خرید کنید

در سال ۲۰۱۸، پس از رسیدن به اوج چرخه، میانگین متحرک ۳۰روزه و همین‌طور ۹۰روزه قیمت ان‌وی‌تی طی ۱۲ ماه به‌طور مداوم کاهش یافت. با این حال، از زمان افت ۵۰درصدی که در ماه می سال میلادی جاری رخ داد، این میانگین‌های متحرک به سطوح بالاتری نسبت به اوج‌های قبلی خود در ۶۴هزار دلار افزایش یافتند. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست؟

مقایسه چرخه های بیتکوین

این تنوع در نتایج قیمت‌گذاری مبتنی بر NVT را می‌توان به سطح فعالیت نهادی بالاتر نسبت به خرده‌فروشان تفسیر کرد.

از لحاظ تاریخی، در همه چرخه‌های قبلی بازار رمزارز، میانگین متحرک ۷روزه و همین‌طور میانگین حجم انتقال زنجیره‌ای به بیش از ۴برابر سطح میانگین متحرک ۳۶۰روزه خود رسیده و بعد هم به کمتر از میانگین متحرک ۳۶۰روزه کاهش یافت.

میانگین و متوسط حجم انتقال زنجیره‌ای، وابسته به معاملات بزرگ‌تر و کوچک‌تر هستند. وقتی متوسط ارزش بالا می‌رود، به این معنی است که معاملات با حجم زیاد بیشتری اتفاق می‌افتند. از سوی دیگر، اندازه متوسط، نشان‌دهنده معاملات کوچکی است که به خرده‌فروشان نسبت داده می‌شوند.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا اتم خود را خرید کنید

نکته قابل‌توجه اینکه افزایش بیش از ۴برابری وجود نداشته است. علاوه بر این، ارزش متوسط همیشه با میانگین ارتباط دارد، یعنی سطح فعالیت هر دو شرکت بزرگ و خرده‌فروشان با افزایش قیمت تا اوج تاریخی بیش از ۴برابری میانگین متحرک ۳۶۰روزه‌شان در حال افزایش بود.

مطالعه بیشتر: بیت کوین چیست؟

مقایسه چرخه های بیتکوین

تفاوت معناداری بین ارزش میانگین و ارزش متوسط وجود دارد. این واگرایی ردپای بزرگ‌ترها را هم در این اکوسیستم، البته با چشم‌اندازی متفاوت نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج بیت‌کوین

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

یک نظر
  1. tlover tonet می گوید

    Woah! I’m really loving the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get that “perfect balance” between superb usability and visual appearance. I must say you have done a excellent job with this. Also, the blog loads super fast for me on Chrome. Excellent Blog!

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.