تبدیل بیت کوین به پول نقد چگونه است؟ بیت کوین را به تومان تبدیل کنید

2

بیت‌کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار با قابلیت نقدشوندگی بالاست و تبدیل بیت کوین به پول نقد از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. افراد دلایل متفاوتی برای فروش بیت‌کوین و تبدیل آن به پول دارند بااین‌حال چگونگی تبدیل بیت کوین به پول نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. دردسترس‌ترین راه، استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال نظیر صرافی کیوسک است که این کار را به‌سادگی، به‌صورت امن و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف تبدیل بیت‌کوین به پول می‌پردازیم و آموزش تبدیل بیت کوین به ریال در صرافی ایرانی کیوسک را توضیح می‌دهیم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعۀ بیشتر: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که امکان خرید، فروش و مبادله مستقیم آن بدون واسطی مثل بانک وجود دارد. خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، در اصل به دنبال حل مسئله نیاز به یک سیستم پرداخت الکترونیکی بر مبنای اصول رمزنگاری به‌جای اعتماد بود. به‌این‌ترتیب بیت‌کوین امکان مبادله همتابه‌همتای ارزش در دنیای دیجیتال را از طریق یک پروتکل غیرمتمرکز، رمزنگاری و مکانیسم اجماع جهانی برای به‌روزرسانی دوره‌ای دفتر کل عمومی تراکنش‌ها که بلاک‌چین نامیده می‌شود، فراهم کرد.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا اتریوم کلاسیک خود را خرید کنید

هر تراکنش بیتکوینی که تابه‌حال ایجاد شده روی دفتر کل بلاک‌چین که برای همه قابل دسترس است وجود دارد و این مسئله جعل کردن را سخت کرده است. بیت‌کوین براساس طراحی خود یک ماهیت غیرمتمرکز دارد و تحت پشتیبانی دولت یا هیچ سازمانی نیست و تضمینی برای ثبات ارزش آن وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

آنتون موزگووی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت خدمات مالی دیجیتال Holyheld می‌گوید: «دلیل ارزشمندی آن این است که ما به‌عنوان مردم، تصمیم گرفتیم به آن ارزش بدهیم، درست مثل طلا».

بیت‌کوین از سال 2009 که به‌صورت عمومی راه‌اندازی شد رشد ارزش بسیار چشمگیری داشته است. بااینکه یک روز قیمت هر سکه بیت‌کوین 150 دلار بود اما این روزها چند ده هزار دلار قیمت دارد. ازآنجایی‌که عرضه بیت‌کوین محدود به 21 میلیون است، بسیاری انتظار دارند که با گذر زمان، ارزش آن نیز بیشتر شود بخصوص که سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ‌تر، آن را نوعی طلای دیجیتال برای محافظت در مقابل نوسانات بازار و تورم می‌دانند. درحال‌حاضر بیش از 19 میلیون بیت‌کوین در گردش است.

مطالعه بیشتر: تفاوت صرافی متمرکز و غیر متمرکز

محاسبه بیت کوین به ریال

تبدیل بیت کوین به پول نقد

قبل از تبدیل بیت کوین به پول نقد لازم است قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را بررسی کنیم چراکه بازار ارزهای دیجیتال یک بازار به‌شدت ناپایدار و نوسانی است. به‌این‌ترتیب هر لحظه ممکن است قیمت رمزارزها تغییر کنند. وبسایت‌های مختلفی قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کوین‌مارکت‌کپ و صرافی‌های کوین‌بیس و کوین‌دسک اشاره کرد.

برای محاسبه قیمت بیتکوین به ریال کافی است قیمت لحظه‌ای بیتکوین برحسب دلار را از این وبسایت‌ها دریافت و در قیمت روز دلار ضرب کنید. به‌این‌ترتیب قیمت بیت‌کوین برحسب ریال به دست می‌آید.

روش راحت‌تری هم برای این کار وجود دارد. برخی از این وبسایت‌ها امکان تغییر واحد پولی به واحد دلخواه را دارند و شما می‌توانید واحد پول را از دلار به ریال تغییر دهید. بااین‌حال به دلیل تحریم‌های اقتصادی، امکان تبدیل واحد به ریال ایران در همه وبسایت‌ها موجود نیست.

اما ساده‌ترین راهکار استفاده از وبسایت‌های صرافی ایرانی کیوسک است که با ورود به صفحه اصلی وبسایت‌ به آدرس https://kioosk.net/ به‌راحتی می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال معروف ازجمله بیت‌کوین را برحسب تومان مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر: عرضه اولیه صرافی

چرا نیاز به نقد کردن بیت کوین داریم؟

هدف نهایی بیت‌کوین، جایگزینی آن با ارزهای سنتی است؛ اما درحال‌حاضر مردم برای این روی بیتکوین سرمایه‌گذاری می‌کنند که آن را کالایی می‌دانند که با گذر زمان ارزشمندتر می‌شود. اگر بیت‌کوین دارید، احتمالاً به این دلیل مایل به حفظ آن هستید؛ اما زمانی که تقاضا در بازار کریپتو افزایش می‌یابد، با تبدیل بیت کوین به پول نقد و انتقال آن به حساب بانکی‌تان سود خواهید کرد.

در تئوری روزی می‌توانیم از بیت‌کوین برای هر نوع خریدی استفاده کنیم. درحال‌حاضر، هنوز کسب‌وکارها و اشخاص کمی هستند که بیت‌کوین را برای پرداخت قبول می‌کنند. درحال‌حاضر مهم‌ترین دلیل تبدیل بیت‌کوین به ارز استفاده از ارزش بیتکوین برای خرید اجناس واقعی است.

مطالعه بیشتر: انواع سفارش در بازار ارزهای دیجیتال

انواع روش‌های تبدیل بیت کوین به پول نقد

تبدیل بیت کوین به پول نقد

برای تبدیل بیت کوین به پول نقد و انتقال آن به حساب بانکی سه روش اصلی وجود دارد. اول استفاده از یک بروکر مبادلاتی شخص ثالث است. این اشخاص ثالث که شامل ATM های بیت‌کوین، کارت‌های بدهی و صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شوند، با نرخ مشخصی، بیت‌کوین را به پول نقد تبدیل می‌کنند. این راه، ساده و امن است. روش دیگر، انجام تراکنش‌های همتابه‌همتا برای فروش بیت‌کوین است. این روش سریع‌تر و ناشناس‌تر است چراکه بیت‌کوین خود را مستقیماً به شخص دیگری می‌فروشید. سومین روش، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال است. در ادامه چگونگی تبدیل بیت کوین به پول را با جزییات توضیح می‌دهیم.

مطالعه بیشتر: هانی پات چیست؟

استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال

برای تبدیل بیت کوین به پول نقد می‌توانید از صرافی‌هایی مثل کراکن و کوین‌بیس استفاده کنید؛ اما اگر در ایران هستید به دلیل تحریم‌ها تنها امکان استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی مثل کیوسک را دارید. صرافی‌ها به‌عنوان واسط عمل می‌کنند و با استفاده از خدمات این صرافی‌ها می‌توانید بیت‌کوین را به پول تبدیل کنید. برای این کار تنها مقدار بیتکوینی که می‌خواهید بفروشید تعیین کرده و سفارش فروش می‌گذارید.

مسئله مهمی که درباره صرافی‌ها وجود دارد کارمزد آن‌هاست. همچنین برای دریافت پول نیاز به یک حساب بانکی دارید. در بخش بعدی آموزش تبدیل بیت کوین به ریال در صرافی ایرانی کیوسک را با جزییات شرح می‌دهیم تا با این روش بهتر آشنا شوید.

مطالعه بیشتر: میکر و تیکر چیست؟

مبادله همتابه‌همتای بیتکوین

چگونگی تبدیل بیت کوین به پول در روش P2P به این شکل است که خریدار و فروشنده به‌صورت مستقیم و بدون وجود واسطه‌ای مثل یک شرکت یا بانک باهم مبادله می‌کنند. در تبادلات P2P خودتان قیمت را تعیین می‌کنید و کارمزد کمتری می‌پردازید. بااین‌حال در بسیاری از مبادلات همتابه‌همتا از کارت بدهی استفاده شده یا اینکه فروش روی یک صرافی متمرکز، به‌عنوان واسطه انجام می‌شود تا امنیت لازم برقرار شود و طرفین نتوانند کلاهبرداری کنند. اگر فورا نیاز به پول ندارید و می‌خواهید با شرایط خاصی بیت‌کوین خود را بفروشید این راه خوبی برای شما است.

مطالعه بیشتر: کارمزد تراکنش و خرید ارز دیجیتال

تبدیل بیت کوین به پول نقد

استفاده از کارت‌های بدهی بیتکوین

کارت‌های بدهی کریپتو مشابه یک کارت بدهی معمولی عمل می‌کنند؛ اما با جای استفاده از حساب بانکی، پول را از کیف پول کریپتو برمی‌دارد. می‌توانید از این کیف پول برای پرداخت، خرید آنلاین یا گرفتن پول از ATM استفاده کنید.

استفاده از ATM های بیتکوین

بااینکه این روش، قدیمی به نظر می‌رسد اما این‌طور نیست. ATM های بیت‌کوین به‌جای اینکه مثل ATM های قدیمی به حساب بانکی اشخاص متصل باشند، به اینترنت متصل هستند و می‌توان با آن‌ها بیت‌کوین را خرید یا فروخت.

برای تبدیل بیت کوین به پول نقد دستگاه یک فاکتور تولید می‌کند که می‌توانید رمزارز خود را با نرخ توافقی بفروشید. آن‌ها در همه جای جهان در دسترس‌اند و راه ساده دریافت پول نقد در مقابل ارزهای دیجیتال هستند؛ اما مسئله‌ای که باید در نظر داشت میزان بالای کارمزد آن‌ها در مقایسه با سایر متدهای تبدیل بیت‌کوین است. بعلاوه، تنها برخی از این ATM ها قابلیت خریدوفروش بیت‌کوین دارند.

فرآیند تبدیل بیت کوین به پول نقد از طریق صرافی کیوسک

کیوسک یکی از صرافی‌های ارز دیجیتالی است که به‌راحتی می‌توانید بیت‌کوین خود را در این صرافی به پول نقد تبدیل کنید و به حساب بانکی خود انتقال دهید. قبل از آموزش تبدیل بیت کوین به ریال در صرافی ایرانی کیوسک باید بگوییم که لازم است از قبل در صرافی کیوسک عضو شده و در حساب کاربری خود بیت‌کوین داشته باشید.

فرآیند عضویت در کیوسک فرآیند ساده ایست که با وارد کردن اطلاعات هویتی، تأیید هویت شما، وارد کردن اطلاعات حساب بانکی در طی چند دقیقه امکان‌پذیر است. پس از عضویت می‌توانید به‌راحتی پول را از حساب بانکی خود به حساب کاربری کیوسک انتقال دهید و برای خرید بیت‌کوین سفارش بگذارید یا به روش‌های دیگر انتقال دهید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا دوج کوین خود را خرید کنید

حالا برای تبدیل بیت کوین به پول نقد ابتدا باید قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را از قسمت داشبورد چک کنید. سپس با توجه به این قیمت و با احتساب کارمزد صرافی که یک درصد است سفارش فروش بگذارید.

پس‌ازاینکه فروش توسط بلاک‌چین انجام شد بلافاصله مبلغ آن را در حساب کاربری خود می‌بینید. به‌این‌ترتیب می‌توانید درخواست انتقال پول به حساب بانکی خود را بدهید. این کار از طریق منوی کیف پول من و کلیک روی دکمه «برداشت» امکان‌پذیر است.

در این مرحله اگر احراز هویت قبلا انجام شده باشد مشکلی وجود ندارد و پس از گذشت نهایتا یک روز کاری پول به حساب بانکی واریز می‌شود. در غیر این صورت لازم است مراحل احراز هویت و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی طی شود.

مطالعه بیشتر: کشورهای پذیرنده بیت کوین

تبدیل بیت کوین به پول نقد در یک نگاه

تبدیل بیت کوین به پول نقد از چهار روش امکان‌پذیر است که رایج‌ترین آن‌ها صرافی‌های ارز دیجیتال هستند چراکه در بیشتر کشورهای دنیا در دسترس‌اند. بااین‌حال امکان استفاده از کارت‌های بدهی، دستگاه‌های ATM و انتقال همتابه‌همتا نیز وجود دارد. بهترین روش برای ایرانیان استفاده از خدمات صرافی ایرانی کیوسک است که فرآیند فروش بیت‌کوین و انتقال پول به حساب بانکی به‌سادگی و در مدتی کوتاه امکان‌پذیر خواهد بود.

برای خرید و فروش بیت کوین، خرید لایت کوین و خرید آسان تتر و دیگر رمز ارزها می‌توانید از خدمات مجموعه کیوسک استفاده کنید. کیوسک کمترین میزان کارمزد را از شما دریافت می‌کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

2 نظر
  1. لیلا دانا می گوید

    درود وخسته نباشید سوال دارم ارز بیت کوین را ازطریق تلگرام چگونه میتوان بدست آورد آیا درایردراپهایی که بیت کوین پاداش میدهند عضو شده وبیت کوین پاداش میدهند میشود اعتماد کرد؟ وآیا همان بیت کوینهای تشویقی را میتوان فروخت؟ واگر میتوان فروخت چگونه؟؟

  2. ناشناس می گوید

    درود وخسته نباشید سوال دارم ارز بیت کوین را ازطریق تلگرام چگونه میتوان بدست آورد آیا درایردراپهایی که بیت کوین پاداش میدهند عضو شده وبیت کوین پاداش میدهند میشود اعتماد کرد؟ وآیا همان بیت کوینهای تشویقی را میتوان فروخت؟ واگر میتوان فروخت چگونه؟؟

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.