ارز دیجیتال سوشی سواپ، رقیبی محبوب در پی تاج و تخت شبکه یونی!

معرفی و بررسی ارز دیجیتال سوشی سواپ

0

این روزها کلمه سوشی (Sushi) را دیگر تنها در منو غذایی رستوران‌ها نمی‌بینید، بعد از عرضه جنجالی رمز ارز سوشی سواپ، این نام در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز معروف شد! اما سوشی سواپ چیست؟

سوشی سواپ (Sushi Swap) به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز طراحی و تولید شد و امروزه یک رقیب محبوب برای صرافی یونی سواپ (Uniswap) است. در واقع این صرافی بر اساس کد یونی سواپ ایجاد شده است.

اجازه بدهید کمی شما را با صرافی متمرکز و غیرمتمرکز و تفاوت‌های آنها آشنا کنیم.

صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور مستقیم به معامله بپردازند، بدون اینکه از طریق یک واسطه متمرکز مانند کوین‌بیس و بایننس خرید کنند. این بدان معناست که صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توانند به طیف گسترده‌تری از رمز ارزها و خدمات مالی، فراتر از آنچه در صرافی‌های متمرکز محبوب متداول است، دسترسی پیدا کنند. درضمن آنها امکان تجارت بدون واسطه یا نیاز به ارائه اطلاعات شناسایی را فراهم می‌کنند.

اگرچه سوشی سواپ یک راه‌اندازی بحث‌برانگیز و پر از حاشیه داشت، از زمان عرضه اولیه به بعد توانست جایگاه قابل توجهی به دست بیاورد و در آن تثبیت شود. ارز دیجیتال سوشی سواپ مجموعه‌ای از محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند ییلد فارمینگ، استیکینگ ارز سوشی، اعطای وام و عرضه اولیه توکن‌های جدید را ارائه می‌دهد.

در این مقاله به معرفی سوشی سواپ و بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله با آکادمی کیوسک همراه باشید.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال سوشی سواپ چیست؟

سوشی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز مشابه یونی سواپ و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به شما امکان مبادله طیف وسیعی از توکن‌ها و کوین‌ها را می‌دهد. شما همچنین می‌توانید در خدمات مالی دیگر نیز مشارکت و فعالیت کنید. این صرافی هیچ مرجع متمرکز یا واسطه‌ای ندارد. در عوض، به قراردادهای هوشمند و نقدینگی ارائه شده توسط سایر کاربران برای انجام معاملات متکی است.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

ارز دیجیتال سوشی سواپ چه گذشته‌ای دارد؟

ارز دیجیتال سوشی سواپ در آگوست سال 2020 راه‌اندازی شد و به سرعت مورد بحث و جدال قرار گرفت. فردی با نام مستعار شف نومی و همكارانش كد منبع باز را از یونی سواپ كپي کرده، اما یک تغییر کلیدی در این کد ايجاد كردند و آن افزودن یک توکن حكومتی به نام SUSHI به این صرافی بود. کاربران می‌توانند این رمز ارز را بخرند و در آینده درباره تصمیمات این صرافی غیرمتمرکز اظهار نظر کنند.

در کنار این تغییر قابل توجه، سوشی سواپ می‌خواست یونی سواپ را کنار بزند و تاج و تخت خود را به عنوان محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز در اتریوم بدست آورد.

سازندگان سوشی سواپ یک نقشه عجیب برای تخلیه نقدینگی از یونی سواپ طراحی کردند و آن را «استخراج خون‌آشامی» نامیدند. طراحان این نقشه در ازای توکن‌های استخر نقدینگی یونی سواپ، ارز سوشی سواپ پاداش می‌دهند. این توکن‌ها با دارایی‌های اصلی که در مخزن نقدینگی یونی سواپ قرار داده شده مبادله می‌شوند، بنابراین به جای آن برای سوشی سواپ نقدینگی ایجاد خواهد شد.

اگرچه این موضوع به اندازه کافی جسورانه و بحث برانگیز بود، اما قبل از اتمام کامل فرایند «استخراج خون‌آشام» یک اتفاق تازه رخ داد؛ شف نومی حدود 14 میلیون دلار SUSHI را به اتریوم تبدیل کرد. قیمت ارز دیجیتال سوشی سواپ سقوط کرد و نومی توسط کاربران جامعه سوشی که تصور می‌کردند تحت کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، مورد حمله واقع شد.

نومی مسیر خود را عوض کرد و بودجه را پس داد و در نهایت تصمیم گرفت از سوشی سواپ خارج شود. پس از او، كنترل این پروژه به سام بانكمن فرید (Sam Bankman-Fried)، رئیس Alameda Research، تحویل داده شد. از آن زمان تا همین امروز که ما در مورد این رمز ارز بحث می‌کنیم کاربران سوشی سواپ روند آرام‌تر و کم تنش‌تری را تجربه کرده‌اند.

برای اطلاع از قیمت ریپل و خرید ریپل روی کیوسک حساب کنید.

ارز دیجیتال سوشی سواپ چگونه کار می‌کند؟

همانند یونی سواپ، سوشی سواپ نیز بر اساس یک سیستم بازار ساز خودکار (AMM) ساخته شده است که از قراردادهای هوشمند برای تکمیل معاملات خود استفاده می‌کند و توکن‌ها توسط کاربران از طریق استخر نقدینگی ارائه می‌شود.

سایر کاربران ارز دیجیتال سوشی سواپ وجوه خود را به صورت جفت رمز در این استخرها قفل می‌کنند، که این امر بودجه مورد نیاز برای تکمیل مبادلات را تأمین می‌کند. سپس درصد کمی از کارمزد‌های تولید شده توسط معاملات به عنوان پاداش به کاربران تعلق می‌گیرد؛ به این فرایند ییلد فارمینگ می‌گویند.

ارز دیجیتال سوشی سواپ خدمات دیگری را نیز ارائه می‌دهد، از جمله توانایی سهام‌گذاری ارز سوشی در شبکه و کسب پاداش و همچنین مشارکت در وام دهی و خرید توکن‌های تازه ارائه شده در استارت آپ‌ها.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فیسبوک

سوشی سواپ

ویژگی منحصربه‌فرد ارز دیجیتال سوشی سواپ چیست؟

درست است که سوشی سواپ با پایگاه کد یونی سواپ شروع شد، اما تلاش زیادی برای ایجاد تغییرات قابل توجه کرد تا از رقیب خود متمایز شود و موفق هم شد. ارزش ارز دیجیتال سوشی سواپ در نهایت رویکردی مشابه با یونی سواپ را به دست آورد.

ارز سوشی نه تنها ابزار اضافی برای ایجاد پاداش برای کاربران است، بلکه به دارندگان خود حق تصمیم‌گیری درباره این صرافی غیرمتمرکز در آینده نیز را نیز می‌دهد. ویژگی جامعه محور بودن سوشی سواپ فراتر از تعریف یک صرافی غیرمتمرکز است به همین دلیل طرفداران زیادی در میان کاربران ارزهای دیجیتال دارد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سینتتیکس

چطور ارز دیجیتال سوشی سواپ بخریم؟

برای خرید سوشی راه‌های متفاوت زیادی هست. شما می‌توانید سوشی را در سوشی سواپ و یا یونی سواپ خریداری کنید. اگر ترجیح می‌دهید از صرافی‌های دیگر ارز دیجیتال سوشی سواپ را خریداری کنید، این امکان را دارید که بعدا آن را به سوشی سواپ منتقل کنید.

توکن‌های «SUSHI» برای خرید در طیف وسیعی از صرافی‌ها از جمله کوین بیس (Coinbase)، بایننس (Binance)، اف‌تی‌ایکس (FTX) و هوبی گلوبال (Huobi Global) در دسترس هستند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فوین

چه کیف پول‌هایی از سوشی سواپ پشتیبانی می‌کنند؟

برای ذخیره هر ارزی به یک کیف پول نیاز خواهید داشت و ارز دیجیتال سوشی سواپ هم از این قاعده مستثنی نیست. پس لازم است کیف پول مناسبی برای ذخیره سازی، ارسال و دریافت ارز دیجیتال بیابید، سپس می‌توانید به راحتی ارزهای خود را از صرافی به آدرس کیف پول واریز کنید.

خوشبختانه چندین کیف پول مختلف از ارز دیجیتال سوشی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. برخی از این کیف پول‌ها عبارتند از:

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

کیف پول تراست (Trust)

کیف پول اتمیک (Atomic)

کیف پول متامسک (Metamask)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فلو

توکن سوشی

ارز دیجیتال سوشی سواپ چه مزایایی دارد؟

این ارز دیجیتال به دلیل برخی مزیت‌های قابل توجهی که دارد، محبوبیت زیادی بین کاربران کسب کرده است. برخی از آنها عبارتند از:

کسب توکن از پلتفرم ارز دیجیتال سوشی سواپ

توکن اختصاصی پروژه این ارز دیجیتال، توکن سوشی است. بعد از اضافه کردن نقدینگی به پلتفرم، مقداری توکن سوشی به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. در ضمن امکان تبادل توکن سوشی با اتریوم نیز وجود دارد.

عدم نیاز به احراز هویت

استفاده از این صرافی غیرمتمرکز برای عموم افراد امکان‌پذیر است. تمامی افراد بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند در این پلتفرم فعالیت کنند. هر کاربری می‌تواند بدون هیچ مجوز خاصی با اضافه کردن نقدینگی به این پلتفرم به کسب سود بپردازد.

کارمزدها در صرافی ارز دیجیتال سوشی سواپ

کارمزد معاملات در این صرفی سرنوشت جالبی دارند! 0.25درصد از کامزدها به تأمین‌کنندگان نقدینگی در شبکه تعلق می‌گیرد و 0.05درصد دیگر به توکن سوشی تبدیل شده و به دارندگان این توکن‌ها پرداخت می‌شود. به عبارتی از کارمزد معاملات، سود قابل توجهی به کاربران تعلق می‌گیرد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فگ

چه آینده‌ای در انتظار ارز دیجیتال سوشی سواپ است؟

اگر چه در دنیای رمز ارزها هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و در مورد صعود یا نزول قیمت رمز ارزها، رفتار معامله‌گران تعیین‌کننده آن است. اما با بررسی بازار سوشی می‌توان گفت که آینده خوبی در انتظار آن است.

ارز دیجیتال سوشی سواپ از زمان راه‌اندازی، رمز ارز بحث‌برانگیزی بود. به سرعت و به شکل قابل توجهی گسترش یافت. سوشی سواپ به محض رشد، رابط کاربری زیبا و ساده‌ای را طراحی کرد که برای کاربر واضح و درک و کار با آن بسیار آسان‌ است.

مانند دیگر برنامه‌ها و سیستم عامل‌های مبتنی بر اتریوم، سوشی سواپ هم به دلیل ازدحام زیاد شبکه شاهد افزایش هزینه در کارمزد معاملات بوده است. به همین دلیل این رمز ارز اکنون در حال توسعه به سایر بلاک چین‌ها است و از  راه حل‌های مختلفی برای به حداقل رساندن هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به تأیید معاملات در نظر گرفته است.

تمام این موارد به رشد سوشی سواپ سرعت می‌بخشد و محبوبیت آن را بین کاربران افزایش می‌دهد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال شیبا

جمع بندی

در این مقاله به معرفی و بررسی ارز دیجیتال سوشی سواپ پرداختیم. سوشی سواپ یکی از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده استخرهای نقدینگی است و کاربران می‌توانند با اضافه کردن نقدینگی خود به این استخر به سود خوبی برسند.

با توجه به اهداف این رمز ارز و رشد پروژه‌های دیفای، می‌توان آینده‌ روشنی برای ارز دیجیتال سوشی سواپ متصور بود. با تمام این‌ها، تصمیم نهایی با شماست. با تحقیق و بررسی لازم و با توجه به بودجه و اهداف خود اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

از همراهی شما با آکادمی کیوسک سپاسگزاریم. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.