آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ آیا همه چیز درخشان‌تر می‌شود؟

بررسی آینده ارزهای دیجیتال

0

سال 2021 سال بی‌نظیری برای ارزهای رمزنگاری‌شده است. اما آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

در این سال ما شاهد بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین بودیم. شاهد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بر روی کریپتوکارنسی‌ها و مذاکرات زیادی در این‌باره بودیم. در تمام این مدت علاقه معامله‌گران به ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و این خود منجر به پیشرفت چشمگیر این بازار می‌شود.

دنیای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی و دائم در حال پیشرفت است. پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال در درازمدت دشوار خواهد بود، اما متخصصان موضوعاتی را بررسی می‌کنند تا بتوانند تحلیل بهتری از بازار داشته باشند.

با وجود اینکه پیش‌بینی دقیق، تا حدودی غیرممکن است، ماا چند مورد از موضوعاتی که احتمال دارد بر روی آینده رمز ارز ها تاثیر بگذارد، بررسی کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با آکادمی کیوسک همراه باشید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

بررسی مقررات رمز ارزها و تاثیر آن در آینده ارزهای دیجیتال

مذاکرات زیادی درباره تنظیم مجدد مقررات و قوانین برای دنیای دیجیتال انجام شده است و هنوز هم ادامه دارد. قانون‌گذاران سراسر جهان در حال تلاش برای یافتن قوانین و دستورالعمل‌های جدیدی هستند که ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران امن‌تر کرده و از جذابیت آن برای مجرمان سایبری کم کنند.

چین تلاش‌های زیادی برای سرکوب ارزهای دیجیتال در سال جاری از طریق وضع مقررات سختگیرانه برای استخراج کریپتوکارنسی‌ها کرد؛ در حالی که سناتورهای آمریکایی مقررات جدیدی را برای تقویت ارزهای رمزنگاری‌شده در نظر گرفته‌اند.

جفری وانگ (Jeffrey Wang) سرپرست یک شرکت مالی رمزنگاری مستقر در کانادا، معتقد است وضوح مقررات در دنیای دیجیتال به معنای حذف یک مانع مهم برای ارزهای رمزنگاری شده است، چون در حال حاضر شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی بدون وجود دستورالعمل‌های مشخص فعالیت می‌کنند و طبیعتا بعد از وضوح مقررات فعالیت‌ها پررنگ‌تر خواهند شد و افراد زیادی به این بازارها روی خواهند آورد.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

تایید احتمالی ETFها

جنسلر (Gensler) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، اشاره کرد که سرمایه‌گذاران ممکن است به زودی در آینده ارزهای دیجیتال، به رمز ارزهای ETF (صندوق‌های درآمد ثابت) نیز دسترسی داشته باشند. این موضوع راهی جدید و بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری در دنیای دیجیتال است.

یک رمز ارز ETF به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که ارز دیجیتال را به طور مستقیم از کارگزاری‌های سرمایه‌گذاری سنتی مانند فیدلیتی (Fidelity) یا ونگارد (Vanguard) خریداری کنند.

تصویب ETFها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده طی چند سال گذشته چندین بار مورد بررسی قرار گرفته است، اما هنوز هیچکدام از کشورها مانند کانادا و اتحادیه اروپا چراغ سبز نشان نداده‌اند. متخصصان معتقدند این تایید تا قبل از پایان سال 2021 یا حداکثر در اوایل 2022 اتفاق می‌افتد.

مطالعه بیشتر: کریپتو تب چیست

پذیرش گسترده‌تر رمز ارزها و تاثیر آن در آینده ارزهای دیجیتال

شرکت‌های اصلی صنایع مختلف در سال 2021 به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده و برخی از آنها روی کریپتوکارنسی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به عنوان مثال شرکت‌های امریکن موتورز کورپوریشن (AMC)، پی‌پال (PayPal)، فین تک (Fintech) و اسکوئر (Square) اخیرا اعلام کرده‌اند که می‌توانند پرداخت‌های بیت کوین را تا پایان امسال بپذیرند.

پیش‌بینی‌ها اینطور نشان می‌دهد که در آینده نه چندان دور موسسات بزرگی درگیر دنیای دیجیتال می‌شوند، چه آمازون باشد چه بانک های بزرگ! یک خرده فروش بزرگ مانند آمازون می‌تواند واکنش زنجیره‌ای ایجاد کند، دیگران آن را بپذیرند و در نتیجه اعتبار رمز ارزها افزایش پیدا کند. این موضوع تاثیر زیادی روی آینده ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

آینده دنیای دیجیتال

چشم‌انداز آینده بیت کوین

به طور کلی بیت کوین شاخص خوبی برای بازار رمزنگاری است، زیرا بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است و بقیه کریپتوکارنسی‌ها تمایل دارند از روند آن پیروی کنند.

قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2021 تا کنون به طرز عجیبی افزایش یافته، البته بی‌ثباتی زیادی هم داشته است. همین بی ثباتی بخش بزرگی از دلایلی است که کارشناسان توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاری‌های دنیای دیجیتال خود را در ابتدا به میزان کمتر از 5 درصد نگه دارید.

اما بیت کوین تا کجا صعود می‌کند؟ کیانا دنیل گفته است: «بیتکوین در سال 2011 تا کنون نوسان‌های زیادی در پی داشته است. اما آنچه من از بیت کوین انتظار دارم نوسانات کوتاه‌مدت و رشد بلندمدت است.»

البته بیل نوبل، تحلیل‌گر ارشد فنی در توکن متریکس، پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، معتقد است که قیمت بیت کوین در ادامه سال افزایش می‌یابد.

مطالعه بیشتر: نقدشوندگی یا لیکوییدیتی چیست

آینده ارزهای دیجیتال

تحلیل‌گران می‌توانند در مورد آینده ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران در ماه‌ها و سال‌های آینده پیش‌بینی‌هایی انجام دهند. اما واقعیت این است که سرمایه‌گذاری در دنیای دیجیتال هنوز هم یک عمل نوین و سوداگرانه به شمار می‌رود. بازاری پرنوسان و بدون سابقه‌ای که بتوان برای تحلیل به آن تکیه کرد.

صادقانه بگوییم، مهم نیست که یک متخصص ارزهای دیجیتال چه تحلیلی دارد، چون هیچ‌کس واقعیت را نمی‌داند. به همین دلیل فقط آنچه را که برای از دست دادن آماده کرده‌اید، سرمایه‌گذاری ‌کنید و برای تولید ثروت هنگفت و دید بلند مدت به سرمایه‌گذاری‌های معمولی قانع باشید.

سرمایه‌گذاری‌های خود را کوچک نگه دارید و هرگز برای اهداف مالی مانند پس‌انداز بازنشستگی و یا پرداخت بدهی‌ها به امید دریافت سود بالا پول خود را از دست ندهید.

کدام ارزهای دیجیتال آینده بهتری دارند؟

بیت کوین

اکثر مردم با شنیدن کلمه «ارز دیجیتال»، رمز ارز «بیت کوین» را به یاد می‌آورند. بیت کوین هنوز هم محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در بازار ارزهای دیجیتال است و به این زودی‌ها هیچ ارزی به آن نمی‌رسد. این رمز ارز سبب ایجاد موجی از ارزهای دیجیتال شد و خود به عنوان معیار استانداردی برای تمام کریپتوکارنسی‌ها محسوب می‌شود.

بسیاری از تحلیل گران معتقد هستند که تا 5 سال آینده بیت کوین به قیمت یک میلیون دلار هم دست پیدا خواهد کرد. باتوجه به ویژگی‌های خاص این رمزارز رسیدن به چنین قیمتی چندان دور از انتظار نیست.

اتریوم

اولین جایگزین بیت کوین در دنیای دیجیتال اتریوم است. اتریوم یک پلت فرم نرم‌افزاری غیرمتمرکز است که به شما این امکان را می‌دهد تا قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را بدون هیچ گونه اختلال و کنترل یا دخالت شخص سوم ساخته و اجرا کنید.

در سال‌های اخیر دلار تا حدودی کاهش یافته و در عوض قیمت ارزهای دیجیتال برتر بازار مثل اتریوم به شدت افزایش پیدا کرده است. به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران قیمت این رمز ارز در سال‌های پیش رو همچنان روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

تتر

تتر یکی از اولین و محبوب‌ترین گروه‌های موسوم به استیبل کوین یا ارزهای باثبات بود. از آنجا که اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای اصلی مانند بیت کوین، دوره‌های زیادی از نوسانات شدید را تجربه کرده‌اند، تتر و سایر استیبل کوین‌ها سعی دارند نوسانات قیمت را برطرف کرده تا کاربران محتاط را به خود جذب کنند. قیمت تتر به طور مستقیم به قیمت دلار آمریکا وابسته است.

روند تتر در سال‌های اخیر صعودی بوده است و در چند سال آینده نیز پیش‌‌بینی می‌‍‌‌‌شود که این روند باثبات صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

مطالعه بیشتر: توکنومیک چیست

بایننس کوین

بایننس کوین یک ارز رمزنگاری‌شده است که به عنوان روش پرداخت هزینه‌های مربوط به تجارت در صرافی بایننس (Binance) عمل می‌کند. کسانی که از این توکن به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت مبادله استفاده می‌کنند، می‌توانند معاملات خود را با تخفیف انجام دهند.

این رمز ارز در حال حاضر و در سال 2021 جایگاه چهارم را در بین کوین‌های مختلف به خود اختصاص داده است. تحلیل‌گران انتظار دارند که بایننس کوین در چند سال آینده به قیمت بسیار بالاتر و نزدیک به هزار دلار نیز برسد.

ارز دیجیتال

نمونه‌ای از سخنان بزرگان درباره آینده ارز دیجیتال

  • جانسون، برنامه‌ریز مالی معتبر و بنیان‌گذار دیلنسی (Delancey)

«ارزهای رمزنگاری‌شده پول‌های سنتی را مختل خواهند کرد. زیرا یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آنها توانایی انتقال بین‌المللی پول بدون هیچ هزینه‌، تاخیر یا نوسانات ارزی است. به نظر من50 سال زمان زیادی است و بیت کوین می‌تواند خیلی زودتر به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود البته تا زمانی که با فناوری بهتر کنار گذاشته نشود.»

  • فردریک کافمن، نویسنده

«این روزها دلار بیشتر با رمز ارزها در نوسان است تا نقره یا طلا. بنابراین نیازی به تردید در طول عمر الگوریتم‌های رمزگذاری شده به عنوان ذخیره ارزش و رسانه مبادله نیست. با انس گرفتن بیشتر زندگی ما با جهان دیجیتال، سرمایه‌گذاری روی توکن‌ها تسریع می‌شود.»

  • دراگان بوسکوویچ، بنیان‌گذار و مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی بلاک‌چین در دانشگاه ایالتی آریزونا

«مقامات بانک مرکزی مشغول توسعه مقررات مربوط به ارزهای رمزنگاری شده هستند. آنها می‌دانند که آینده ارزهای دیجیتال روشن است و این پتانسیل را دارند که در 10 سال آینده تبدیل به جریان اصلی اقتصاد بشوند.»

مطالعه بیشتر: شت کوین چیست

نتیجه‌گیری

تصور کنید یک روز صبح بیدار شوید و این خبر را بشنوید که ارزهای دیجیتال توسط کشورهای توسعه یافته ممنوع شده است و هیچ ارزشی ندارند! چه حالی می‌شوید؟

با وجود اینکه احتمال رشد در آینده ارزهای دیجیتال بیشتر از نزول آن است، اما شما باز هم محتاطانه قدم بردارید و پولی را در این بازار سرمایه‌گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را داشته باشید.

سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید. اگر تحلیلی در مورد آینده ارزهای دیجیتال دارید با آکادمی کیوسک در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.