سوزاندن سکه، حذف دائمی سکه‌ها از سرمایه دیجیتال

آشنایی با مفهوم سوزاندن سکه

0

با بزرگ‌ترین شدن بازار ارزهای دیجیتال، کاربران از روش‌های جدید کسب درآمد این بازار استقبال کردند. یکی از نوین‌ترین روش‌های کسب درآمد بازار ارزهای دیجیتال سوزاندن سکه یا Coin Burn است. آیا تا به حال این اصطلاح را شنیده‌اید؟ پس اگر شما هم به دنبال کسب درآمد جدیدی از بازار ارزهای دیجیتال هستید، توصیه می‌کنیم این روش را امتحان کنید.

حذف دائمی بعضی از سکه‌ها را، به گونه‌ای که دسترسی به آنها غیرممکن باشد،سوزاندن سکه می‌گویند. با این روش درواقع کل موجودی شما کم می‌شود و دیگر نمی‌توانید سکه موردنظر را برداشت کنید. به طور کلی با انتقال سکه‌ها از یک آدرس به آدرسی دیگر، آدرس اولیه برای همیشه از بین می‌رود. بنابراین دسترسی به سکه‌ها ممکن نخواهد بود.

 کیوسک آکادمی چگونگی سوزاندن توکن‌ها و تاثیر آن را در این مقاله شرح می‌دهد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟


آیا می‌دانید سوزاندن سکه به چه معنا است؟


برای توضیح ساده فرآیند سوزاندن سکه باید گفت، زمانی که شما رمز ارزی را به کیف پولی انتقال می‌دهید که کلید دسترسی به آن را ندارید، در واقع آن سکه را سوزانده‌اید. بدون دسترسی به کلید خصوصی یک آدرس کیف پول هرگز نمی‌توانید سکه‌های درون آن را برداشت یا معامله کنید. بنابراین این سکه‌ها برای همیشه از بین می‌روند.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

در حال حاضر گروه حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارند که کارشان Coin Burn است. این تیم‌ها به روش قانونی و خیلی ساده، سکه‌ها را از دسترس سرمایه‌گذاران خارج می‌کنند. هدف این گروه کنترل قیمت رمز ارزهای حاضر در بازار است. با گذر زمان و در صورتی که سکه‌ها به طور کامل از دسترس همگان خارج شود، سوختن سکه‌ها تایید می‌شود.

تمامی معاملات بازار ارزهای دیجیتال در فناوری بلاکچین انجام می‌شود. در نتیجه هر عملی که در این بستر صورت بگیرد، به هیچ‌وجه قابل تغییر نخواهد بود. به تازگی، موسس رمز ارز اتریوم، بیش از 90 درصد از سکه‌های شیبا اینو خود را سوزاند. ناگفته نماند، در زمان نوشتن این مقاله در هر ساعت حدود 0.5 میلیون دلار از ارز دیجیتال اتریوم می‌سوزد.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا سندباکس خود را خرید کنید

فرآیند سوزاندن سکه چرا و چگونه به وجود آمد؟


این فرآیند در درجه اول برای تنظیم قیمت بازار ارزهای دیجیتال انجام شد. سپس با شروع آن قیمت انواع سکه‌های موجود در بازار به طور تقریبی ثبات بیشتری پیدا کرد. البته در نظر داشته باشید، سوزاندن هر یک از سکه‌های حاضر در بازار ارزهای دیجیتال، تعداد آن رمز ارز را کاهش می‌دهد.

همان‌طور که پس از طولانی‌شدن صف خرید هر سکه، قیمت آن افزایش می‌یابد، با سوزاندن هر یک از سکه‌ها تعداد آن به طرز چشمگیری پایین می‌آید. ناگفته نماند در بعضی مواقع به دلیل تورم به وجود آمده در بازار ارزهای دیجیتال، سهام و ارزش بعضی از سکه‌ها کاهش کم می‌شود که ربطی به سوزاندن آن سکه ندارد.

مطالعه بیشتر: خالق ناشناس بیت‌کوین

در مجموع هنگامی که توسعه‌دهندگان یا استخراج‌کنندگان، سکه‌ها را به آدرس‌هایی انتقال می‌دهند که از دسترس خارج شوند و تعداد سکه‌ها در بازار رمز ارزها کم ‌شود، قیمت سکه‌ها افزایش پیدا می‌کند. این فرآیند بزرگ‌ترین تفاوت رمز ارزها با پول فیات است. در حالی که پول فیات اعتبار و ارزش خود را از دست می‌دهد، سکه‌های کمیاب بازار ارزهای دیجیتال ارزشمندتر می‌شوند.

مطالعه بیشتر: بیت‌کوین ۴۰هزار دلار را رد کرد

سوزاندن سکه چیست

چگونگی فرآیند سوزاندن سکه


بعضی از سکه‌هایی که می‌سوزند، باز هم در بلاکچین حضور دارند. اما به کیف پولی منتقل می‌شوند که هیچ کاربری به آنها دسترسی ندارد. فرآیند سوزاندن سکه‌ها گاهی به شکلی انجام می‌شود که سکه‌های سوخته‌شده همچنان جزء موجودی بلاکچین محسوب می‌شوند. اما دسترسی به آنها غیرممکن خواهد بود.

پیش از این نیز به هدف اصلی این فرآیند اشاره کردیم. با این کار توسعه‌دهندگان سبب می‌شوند در بازار ارزهای مجازی روند صعودی به وجود آید. بدون‌شک تا به اینجای مقاله با فرآیند سوخته‌شدن سکه‌ها آشنا شدید. هنگامی که ماینرها بعضی از سکه‌ها را به طور کامل از دسترس خارج می‌کنند، درواقع این سکه‌ها را سوزانده‌اند.

نام دیگر این فرآیند تخریب سکه است. این فرآیند مانع استفاده و مبادله بیشتر بعضی سکه‌ها می‌شود. ارسال سکه‌ها به آدرس‌های اختصاصی که کدهای عمومی ندارند، سبب غیرفعال شدن آنها می‌شود. به خاطر داشته باشید، سوختن هر سکه الگوریتم مخصوصی دارد که با الهام گرفتن از این الگوریتم‌ها این فرآیند آسان‌تر انجام می‌شود.

مطالعه بیشتر: ارتباط بین ایلان ماسک و ارز دیجیتال

برای اطلاع از قیمت شیبا و خرید شیبا روی کیوسک حساب کنید.

از کجا بفهمیم چه سکه‌ای را باید بسوزانیم؟


طبق تحقیقات انجام‌شده، توسعه‌دهندگان سکه‌ها را می‌سوزانند تا قیمت و ارزش سکه‌های در گردش بازار ارزهای دیجیتال را بالا ببرند. این فرآیند شبیه بازار نفتی دنیا است. برای مثال زمانی که عرضه در بازار نفت زیاد باشد اما تقاضا به طور تقریبی کاهش پیدا کند، قیمت هر بشکه نفت خام نیز کم می‌شود. در این هنگام کشورهای تولیدکننده نفت، عرضه را کم می‌کنند تا قیمت‌های بازار دوباره بالا رود.

مطالعه بیشتر: کاربردهای تتر 

روند سوزاندن سکه نیز به طور دقیق شبیه همین روند است. بدین‌ترتیب برای انجام این کار دلایل زیادی وجود دارد. اما این روند سبب انگیزه و ترغیب سرمایه‌گذاران می‌شود. زیرا برای دست یافتن به پاداش بیشتر، حریص می‌شوند. فراموش نکنید سوختن هر سکه بر روی میزان عرضه و تقاضا بازار تاثیر مستقیمی دارد.

زمانی که قصد ایجاد تورم در بازار ارزهای دیجیتال داشتید، بهتر است دست به این کار بزنید. از آنجایی‌که با سوزاندن توکن‌ها تعداد سکه‌های بازار کم می‌شود، میزان توکن‌های در گردش نیز کاهش می‌یابد. بنابراین سکه‌های ارزهای دیجیتال کمیاب می‌شوند. در نهایت ارزش واقعی رمز ارزها افزایش می‌یابد.

مطالعه بیشتر:  نهنگ‌های بیت‌کوین

مفهوم سوزاندن سکه


نتیجه‌گیری


در این راهنما شرح دادیم که سرمایه‌داران، دارایی‌های دیجیتال خود را می‌سوزانند تا ارزش آن دارایی دیجیتال را توسعه دهند. اگر کاربری انواع مختلفی از سکه‌ها را در کیف پول خود ذخیره کند، هرگز سکه‌های خود را نمی‌سوزاند.

با توجه به مسائل گفته شده همیشه پیش از شروع سرمایه‌گذاری خود، به وضعیت سوزاندن توکن‌ها توجه کنید. بهتر است قبل از شروع سرمایه‌گذاری از برنامه سوختن توکن‌ها مطلع شوید و اطلاعات خوبی در این مورد کسب کنید. همچنین بد نیست تحقیق کنید چه سکه‌هایی تا به حال سوخته‌شده‌اند. این نوع از تحقیقات و تصمیم‌گیری باید بخشی از روند سرمایه‌گذاری شما باشد. با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

مطالعه بیشتر: ارزش بازار اتریوم

در صورتی که تجربه‌ای در سوزاندن توکن‌های مجازی خود دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا فانتوم خود را خرید کنید

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.