بیت کوین کور روشی برای نقل و انتقالات بیت کوین

0

بیت کوین کور روشی برای نقل و انتقالات بیت کوین در بازار رمز ارزها است. در ضمن با کمک این روش شما می‌تواند با استفاده از کامپیوتر شخصی خود به استخراج بیت کوین مشغول شوید. البته استخراج از این طریق زمان زیادی نیاز دارد ولی امکان‌پذیر است. در این بخش کیوسک آکادمی شما را با این اصطلاح و میزان امنیت این روش استخراج بیشتر آشنا می‌کند. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین یکی از رمز ارزهای بسیار محبوب است. بدون‌شک می‌دانید که بیت کوین وجود فیزیکی ندارد. این رمز ارز به صورت دیجیتالی بر روی شبکه بلاکچین ذخیره شده است. پس می‌توان گفت بیت کوین تحت کنترل هیچ دولت و ارگان خاصی قرار ندارد. به همین‌ دلیل بیت کوین یک ارز امن به حساب می‌آید.

براساس آمار بهدست آمده، تنها 21 میلیون بیت کوین استخراج خواهد شد. از آنجایی که عرضه این رمز ارز محدود است، محبوبیت آن بیشتر می‌شود و ارزشش بالاتر می‌رود. در صورتی که تقاضا برای بیت کوین بیشتر شد، شما می‌توانید به ازای انتقال بیت کوین از خدمات یا کالا مورد نظر خود بهره‌مند شوید.

در واقع بیت کوین، رمز ارزی برای مبادله و معامله است که سود خوبی در آن وجود دارد. بیت کوین رمز ارز ارزشمندی است که می‌توان به ازای پرداخت آن، به خدمات و کالای مورد نظر خود دست پیدا کرد.

مطالعه بیشتر: بیت کوین چیست؟

بیت کوین کور چیست؟

بیت کوین کور یکی از برنامه‌های محبوبی است که بیت کوین‌ها را به امن‌ترین شکل ممکن ذخیره می‌کند. این برنامه نیز همانند سایر برنامه‌های کاربردی قابل‌دانلود است و شما باید آن را بر روی دستگاه مورد نظر خود نصب کنید. حتی می‌توان گفت این برنامه یک کیف پول برای ذخیره بیت کوین است.

این برنامه به‌طور کامل بر روی بیت کوین تمرکز دارد و جزء کیف پول‌های سنگین به حساب می‌آید. بدین‌ترتیب برای استفاده از این کیف پول باید کل زنجیره بلاکچین را بر روی رایانه خود دانلود کنید. فضایی که این برنامه اشغال می‌کند حدود 64 گیگابایت خواهد بود.

در ضمن همگام‌سازی این برنامه با شبکه بلاکچین اغلب ممکن است چند روز طول بکشد. از سایت بیت کوین می‌توانید این نرم‌افزار را دانلود کنید. آخرین نسخه این برنامه در ماه مارس سال 2020 به‌روزرسانی شد. خبر خوب اینکه این برنامه با ویندوز 7، 10، و بالاتر نیز سازگار است.

مطالعه بیشتر: سگویت چیست؟

کاربرد و کارایی بیت کوین کور

نحوه عملکرد بیت کوین کور

نرم‌افزار بیت کوین نیز مانند سایر برنامه‌های کاربردی است. برای مثال زمانی که بخواهید از واتس اپ استفاده کنید باید به سایت واتس اپ سر بزنید و این نرم‌افزار را بارگذاری کنید. این برنامه نیز به همین صورت کار می‌کند. با مراجعه به سایت بیت کوین این نرم‌افزار را بارگذاری کنید.

بعد از دانلود کامل این برنامه، می‌توانید از آن استفاده کنید. اطلاعات ذخیره‌شده در این نرم‌افزار، کپی دقیقی ازتمام عملیات‌هایی است که از زمان راه‌اندازی بیت کوین در سال 2009 تاکنون انجام شده‌اند. این اطلاعات ذخیره‌شده مدام به‌روزرسانی می‌شود. ناگفته نماند فضای ذخیره‌سازی این اطلاعات حدود 400 گیگابایت خواهد بود.

این برنامه کیف پولی را طراحی کرده است که تمام تراکنش‌ها در رونوشتی از شبکه بلاکچین انجام می‌شوند. بنابراین دانلود و همگام‌سازی این نرم‌افزار چند روزی طول می‌کشد. با اینکهسطح امنیتی این نرم‌افزار بالا است و به حریم خصوصی کاربران خود اهمیت می‌دهد، اما بهتر است تنها کاربران حرفه‌ای بازار رمز ارزها از آن استفاده کنند.

مطالعه بیشتر: ساتوشی چیست؟

چطور از بیت کوین کور استفاده کنیم؟

برای آشنایی با طرز استفاده از بیت کوین کور، در ابتدا این برنامه را از سایت بیت کوین دانلود کنید. پس از اتمام روند نصب و راه‌اندازیآن، باید برای همگام‌سازی این کیف پول دست به کار شوید. مدت زمان این همگام‌سازی به سرعت اینترنت و رایانه شما بستگی دارد. به طور کلی این روند چند روزی طول می‌کشد. در ادامه مراحل استفاده از این برنامه را توضیح می‌دهیم.

  • مرور کلی نصب برنامه: در این مرحله می‌توانید اطلاعات اصلی برنامه و نمونه‌ کارهای آن را ببینید.
  • ارسال رمز ارز: در این مرحله نوبت به ارسال بیت کوین می‌رسد. صفحه جدیدی ایجاد کنید، آدرس گیرنده را وارد کرده و تعداد بیت کوین را مشخص کنید. آیا تا به حال حواله بانکی ارسال کرده‌اید؟ این روش نیز همانند ارسال حواله بانکی است. میزان کارمزد تراکنش را خودتان تعیین می‌کنید. در نظر داشته باشید، هر چه کارمزد کمتر باشد، روند انجام تراکنش طولانی‌تر خواهد بود.
  • دریافت رمز ارز:از این بخش می‌توانید برای دریافت بیت کوین استفاده کنید.
  • تراکنش‌ها: این بخش نشان‌دهنده تاریخچه تراکنش‌های انجام‌شده است.
  • دفترچه آدرس: آدرس‌های بیت کوین در این بخش ثبت می‌شوند و شما می‌توانید هربار آدرس‌های جدیدی به این دفترچه اضافه کنید. برای جلوگیری از بازنویسی یا اسکن این آدرس‌ها می‌توان از کد QR استفاده کرد.
  • انتقال و خروجی:در این بخش می‌توانید از کیف پول خود خروجی بگیرید. بهتر است از کیف پولتان یک نسخه پشتیبان داشته باشید. درصورتی که کیف پول شما آسیب ببیند، تمام سرمایه و دارایی شما نیز از بین می‌رود.

اگر تمام مسائل امنیتی را رعایت کنید، ذخیره‌سازی بیت کوین شما با موفقیت انجام می‌شود. به خاطر داشته باشید این کیف پول قابلیت رمزگذاری نیز دارد. کافی است بر روی تنظیمات این کیف پول کلیک و گزینه رمزگذاری را انتخاب کنید. با انتخاب یک رمز عبور قوی، کیف پول شما ایمن می‌شود.

مطالعه بیشتر: لایت نود و فول نود بیت کوین

نسخه های مختلف بیت کوین کور

چه کسانی بیت کوین کور را راه‌اندازی کردند؟

اولین نسخه بیت‌کوین کور 0.1.0 بود که بعد از زمان نه چندان طولانی توسعه پیدا کرد. ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) اولین نرم‌افزار بیت کوین را طراحی کرد. این نرم‌افزار تنها برای نسخه ویندوز کاربرد داشت.

مطالعه بیشتر: تپ روت بیت کوین

با گذر زمان نسخه 0.2.0 این برنامه نیز روی کار آمد که با سیستم‌های لینوکس و سپس مک سازگاری پیدا کرد. ناکاموتو تا سال 2010 در توسعه نسخه 0.3.19 این نرم‌افزار نقش داشت. توسعه و بهبود اصلی این برنامه توسط ناکاموتو انجام شد.

اما ساتوشی پروژه را رها کرد و این برنامه تحت کنترل فردی به نام گوین اندرسن(Gavin Andresen) درآمد. اندرسن در توسعه این نرم‌افزار در سال 2014 تلاش زیادی از خود نشان داد. نسخه 0.3.20 و نسخه 0.5.0 در سال 2011 نامگذاری شدند.

رابط گرافیکی این برنامه نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرد. در ادامه این مسیر ولادیمیر (Wladimir) نیز به توسعه این نرم‌افزار کمک کرد و توانست رابط کاربری دوستانه‌ای برای برنامه بیت کوین ایجاد کند. از آنجایی که کابران بازار ارزهای دیجیتال به زبان برنامه‌نویسی مسلط نیستند، کدها و کارایی این برنامه ساده است.

مطالعه بیشتر: بیت کوین پرایوت

مزیت بیت کوین کور

همان‌طور که از نام این نرم‌افزار مشخص است، بیت کوین کور با بیت کوین ارتباط نزدیکی دارد. می‌توان گفت این نرم‌افزار بیش از تمام مشتریان بیت کوین، از کاربردها و ویژگی‌های بیت کوین بهره می‌برد. این برنامه به بیش از 95 درصد از داده‌های شبکه بلاکچین بیت کوین متصل است.

بهترین مزیت این برنامه، همراه بودن تمام نودهای بیت کوین است. منبع باز بدون این برنامه به شما کمک می‌کند، کدهای درون آن را ببینید و حتی تغییراتی در آن به وجود آورید. به خاطر داشته باشید، به طور معمول برنامه‌نویسان می‌توانند به تغییرات اصلی این برنامه دسترسی داشته باشند.

مطالعه بیشتر: ساتوشی ناکاموتو کیست؟

عیب اصلی بیت کوین کور

عیبی که گریبان‌گیر کاربران این نرم‌افزار می‌شود، مربوط به ظرفیت آن است. گذشته از این عیب، هیچ نرم‌افزاری خودش به تنهایی کار را پیش نمی‌برد و به حضور کاربران نیاز دارد. در واقع کاربران باید برای استفاده از این نرم‌افزار و کاربردهای آن تصمیم بگیرند.

نودهای برنامه بیت‌کوین کور به‌طور دائم از سوی شرکت‌های چند ملیتی و انواع دولت‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای منبع باز به‌طور مستقیم پولی رد و بدل نمی‌کنند و اغلب وابستگی دارند. شرکت‌ها و دولت‌ها نیز از این موضوع باخبر هستند. بدین‌ترتیب تمام سعی خود را به کار می‌برند تا این برنامه را فریب دهند و دسترسی خود را بیشتر کنند.

بیت کوین کور چیست

غیرمتمرکز بودن همیشه یکی از ویژگی‌های خوب بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، اما این نرم‌افزار تا حد زیادی در معرض متمرکز شدن قرار دارد. بعضی از شرکت‌ها با سیاست‌های خاصی که دارند، می‌خواهند این نرم‌افزار را تحت کنترل خود داشته باشند و آن را براساس اهداف خود هدایت کنند.

مطالعه بیشتر: تفاوت چرخه‌های بازار بیت‌کوین

بیت کوین کور چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نرم‌افزار در روزهای اولیه روی کار آمدن خود، بیشتر درگیر عملیات رمزنگاری ارزهای دیجیتال بود. به دلیل وجود بعضی از باگ‌ها، در سال 2015 تغییراتی در این نرم‌افزار ایجاد شد. نقص‌های امنیتی آن از بین رفت. این نقص‌ها باعث می‌شد هکرها به حافظه سرور دست پیدا کنند و کلیدهای خصوصی را تحت کنترل خود درآورند.

مهم‌ترین ویژگی بیت کوین کور مربوط به توسعه و به‌روزرسانی دائمی آن است. با هر به‌روزرسانی ویژگی‌های جدیدی به این برنامه اضافه می‌شوند. پیش‌بینی شده است که این نرم‌افزار آینده خوبی دارد. با توسعه این برنامه هزینه برخی از تراکنش‌ها کاهش می‌یابد. در ضمن نسخه‌های جدید این نرم‌افزار قابلیت‌های خاصی نیز دارند.

مطالعه بیشتر: بیت‌کوین سیاه چیست؟

می‌توان گفت حدود 100 نفر بر روی نسخه 0.13.0 کار کرده‌اند تا بیش از 10 تغییر و ویژگی جدید را به این نرم‌افزار اضافه کنند. در سال 2016 نیز بهترین ویژگی آن مطرح شد: بهبود انجام تراکنش‌ها و بهتر شدن فضای بلاک‌ها بدون اینکه اندازه آنها تغییر کند. در نظر داشته باشید در سال 2018 نیز ویژگی‌ها و امکانات دیگری از این برنامه در اختیار کاربران قرار گرفت.

نتیجه‌گیری

نظرات بسیاری در مورد نحوه استفاده از بیت کوین کور وجود دارد، شما باید براساس نیاز و هدف خود درست‌ترین تصمیم را بگیرید. این برنامه بهترین گزینه برای شروع ماجراجویی در بازار ارزهای دیجیتال است، البته اگر تازه‌وارد هستید، بهتر است خیلی به این نرم‌افزار تکیه نکنید.

مطالعه بیشتر: ارزش بیت کوین

این برنامه بیشتر برای کاربرانی مناسب است که با جنبه‌های فنی بیت کوین و فناوری بلاکچین آشنا هستند. نحوه عملکرد این برنامه برای هرکسی مناسب نخواهد بود. البته می‌توان گفت این نرم‌افزار به بهبود وضعیت دارایی تمام کاربران کمک می‌کند. برای مثال کیف پول بیت کوین کور می‌تواند مسئولیت ذخیره و نگه‌داری ارزهای دیجیتال را بر عهده بگیرد.

آیا قصد دارید در آینده از این نرم‌افزار استفاده کنید؟ خوشحال می‌شویم اگر نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.