ارز دیجیتال فلو (FLOW) چیست؟

0

فرقی ندارد به عنوان یک کاربر قدیمی و حرفه‌ای در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت کنید یا اینکه به تازگی وارد این حوزه شده باشید، در هر حال بدون‌شک با خرید و فروش NFTها و کسب این توکن‌های غیرقابل معاوضه در بازی‌های بلاکچین آشنا هستید و نام آثار هنری یا انواع بازی‌های بلاکچینی به گوشتان خورده است. ارز فلو نیز یکی از توکن‌هایی به شمار می‌آید که برای سروسامان دادن به وضعیت فعلی مبادلات NFTها، آثار هنری شبکه‌های بلاکچین و بازی‌های نرم‌افزاری حاضر در این فضا روی کار آمد و توانست تاثیر خوبی بر روی افزایش ارزش اتریوم داشته باشد. در این مقاله به طور مفصل ارز دیجیتال فلو را به شما معرفی خواهیم کرد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

ارز فلو (FLOW) چیست؟   

فلو بلاکچینی سریع، غیر متمرکز و مناسب برای توسعه‌دهندگان است که دلیل اصلی روی کار آمدن آن ایجاد نسل جدیدی از بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و دارایی‌های دیجیتالی خواهد بود. در واقع ارز FLOW سعی دارد به موارد ذکر شده ارزش و قدرت بیشتری دهد و به توسعه چشمگیر آنها کمک کند.

این رمز ارز تنها بلاکچین تک لایه حاضر در فضای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید که توسط تیمی از حرفه‌ای‌ها و مجموعه‌هایی مجرب روی کار آمد. این تیم از کریپتو کیتیز، NBA Top Shop و کیف پول Dapper تشکیل شده است.

این شبکه بلاکچین در واقع اکوسیستم و پلتفرمی غیر متمرکز و متکی به بلاکچین است که برای افزایش تجربیات تعاملی بیشتر و بهتر، توسعه پروژه‌های کاربردی غیر متمرکز و بازی‌های متکی به شبکه بلاکچین راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بسیاری را ارائه می‌دهد.

معماری محیط این شبکه به گونه‌ای تعبیه شده که تراکنش‌ها خیلی سریع و بدون هیچ خطایی انجام شوند. در نتیجه روی کار آمدن فلو محیطی برای توکن‌های حاضر در برنامه‌های غیر متمرکز و بازی‌های NFT ایجاد شد که روند معامله سایر ارزهای دیجیتال را تسهیل کرد.

البته تفاوت اساسی هر NFT که قیمت و ارزش آن است، همچنان به خودی خود پا برجا خواهد بود. اما این شبکه رمز ارزی توانست تاثیر مثبتی بر روی بازار NFTها بگذارد.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

چه کسانی پروژه FLow را راه‌اندازی و مدیریت کردند؟

مجموعه آزمایشگاهی داپر خالق اصلی ارز و بلاکچین فلو، کیف پول داپر، کریپتوکیتیز و NBA Top Shop است و این مجموعه در سال 2018 تاسیس و راه‌اندازی شد. این تیم قوی از فناوری بلاکچین برای ارائه روش‌های جدید و نوین تعامل دیجیتالی کاربران سراسر جهان استفاده می‌کند.

اپلیکیشن‌های روی کار آمده در فضای بلاکچین می‌توانند طرفداران هر برند را به خواسته‌های خود نزدیک کنند و سهمی واقعی از مشارکت این برندها را در اختیار مردم بگذارند. همچنین آنها می‌توانند روش‌های نوینی برای مصرف‌کنندگان به وجود آورند تا خودشان به خالقی قدرتمند تبدیل شوند.

نماد اختصاری ارز فلو

شرکای عمومی تشکیل‌دهنده شبکه بلاکچین ارز فلو علاوه بر مجموعه آزمایشگاهی داپر شامل NBA، گروه موسیقی وارنر (Warner)، NBPA و UFC خواهند بود. در نظر داشته باشید برخی از سرمایه‌گذاران برجسته و اصلی مجموعه آزمایشگاهی داپر عبارت هستند از: سامسونگ، کوین بیس، ردیت، دریم ورکز و غیره.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سوشی سواپ

نحوه عملکرد ارز فلو

شبکه ارز دیجیتال فلو از پروتکل اثبات سهام برای دستیابی به مقیاس‌پذیری بدون استفاده از شاردینگ عمل می‌کند. این روش یکی از تکنیک‌های مقیاس‌پذیری رایج برای افزایش سرعت و ظرفیت شبکه به شمار می‌آید. فلو کار بر روی شبکه را در میان نودهاییتوزیع می‌کند که سیستم را پشتیبانی می‌کنند.

فلو با توجه به قابلیت‌های فنی و اختصاصی هر نود، وظایف مختلفی را برای آنها در نظر می‌گیرد. افزایش توان عملیاتی بلاکچین با  جداسازی فرآیندهای غیر قطعی مثل تبدیل تراکنش‌ها به یک بلاک و از طریق فرآیندهای قطعی همانند اجرای بلاک تراکنش‌ها میسر می‌شود.

فلو در تلاش است تا زحمت را به حداقل برساند، در نتیجه سعی دارد از معماری‌های چند نودی استفاده کند. از آنجایی که فلو قصد دارد مقیاس‌بندی کل شبکه کارآمد و مقرون به صرفه باشد، اعتبارسنجی کلی را در 4 نود تقسیم‌ و در ادامه وظایف مختلف را میان انواع متفاوتی از نودها توزیع می‌کند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال شیبا

ویژگی‌های مهم ارز دیجیتال فلو

ارز فلو با هدف یادگیری و بهبود راه‌حل‌های موجود، ویژگی‌های منحصر به فردی را در خود جای داده است. ارز دیجیتال فلو یک پروژه منحصر به فرد را ایجاد می‌کند که محیطی با مقیاس‌پذیری بالا برای توسعه‌دهندگان علاقه‌مند تاسیس خواهد کرد.

همچنین شبکه بلاکچین فلو باعث شده است NFTها به تازگی از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند و تجربه کاربری بهتری به مصرف‌کنندگان خود ارائه دهند. معماری فلو به گونه‌ای است که توسعه‌دهندگان این امکان را خواهند داشت تا برنامه‌های غیر متمرکز و بازی‌های بلاکچینی را بدون هیچ مشکلی ،همانند ایجاد تراکم بر روی پلتفرم، ایجاد کنند.

فلو براساس داده‌هایی که دارد کار اصلی شبکه‌های بلاکچینی را در میان نودهای مختلف توزیع می‌کند. ویژگی اصلی این رمز ارز و شبکه بلاکچین آن به توزیع مقیاس‌پذیری و اکوسیستم‌های کارآمد مناسب برای توسعه‌دهندگان برمی‌گردد.

فراموش نکنید ارز دیجیتال فلو می‌تواند فرصتی منحصر به فرد برای سرمایه‌گذارانی باشد که به پتانسیل NFTها و اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های بلاکچینی اعتقاد و ایمان دارند. فلو به لطف معماری کارآمد خود نهایی شدن سریع تراکنش‌ها و اجرای عملیات بر روی زنجیره شبکه بلاکچین را امکان‌پذیر کرده است.

به زبان ساده این ویژگی‌های فلو نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در شبکه فلو ایجاد کنند و با توجه به ظرفیت فنی این شبکه به سرمایه و ایده خود ارزش دهند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فگ

کاربردهای ارز فلو

چهار هدف ارزشمند رمز ارز FLOW

همان‌طور که گفتیم توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در شبکه فلو جای دهند. همچنین از توکن فلو در برنامه‌ها و بازی‌های بلاکچینی خود استفاده کنند. به عبارت دیگر فلو می‌تواند به عنوان یک رمز ارز اصلی در پرداخت مبالغ و حتی پاداش‌ها کاربرد زیادی داشته باشد.

در ادامه می‌توان گفت توسعه‌دهندگان این فرصت را دارند که از شبکه فلو برای ایجاد توکن‌های انحصاری خود نیز استفاده کنند .به طوری که این توکن‌های انحصاری تنها در اپلیکیشن آنها قابل استفاده خواهد بود یا اینکه این توکن‌ها می‌توانند به عنوان جدیدترین نوع NFTها معامله شوند.

اهداف فلو به گونه‌ای است که بر روی عوامل متعدد حاضر در فضای ارزهای دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود. البته همین عوامل می‌توانند بر روی قیمت و ارزش فلو نیز تاثیر بگذارند.

 برخی از این عوامل موثر بر روی اهداف و ارزش ارز FLOW عبارت هستند از سود کاربران، محبوبیت بازار NFTها، ارتقا و پیشرفت اپلیکیشن‌های بلاکچینی، علاقه سازمانی، اخبار و رویدادهای مهم. در ادامه 4 هدف اصلی و مهم این شبکه رمز ارزی را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • طراحی و تعبیه زبانی ساده برای قراردادهای هوشمند به منظور تسهیل روند یادگیری توسعه‌دهندگان به هنگام ساخت برنامه‌های غیر متمرکز آسان و ایمن
  • ارتقا ساده قراردادهای هوشمند و ایجاد یک شبیه‌ساز برای سهولت تجربه توسعه در روند شبکه‌های بلاکچین
  • ایجاد جذابیت بیشتر در روند پرداخت و افزایش سطح مقیاس‌پذیری تراکنش‌ها به منظور برقراری ارتباطی دوستانه با کاربران
  • معماری چند نودی: طراحی فلو در نوع خود بی‌نظیر است و به شبکه بلاکچین خود اجازه می‌دهد تا بدون به اشتراک گذاشتن کاهش تمرکز زدایی اجماع، به میلیاردها کاربر خدمت کند و مقیاس‌پذیری را افزایش دهد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فوین

نگاهی کلی به مزایا و معایب ارز دیجیتال فلو

پیش از این نیز گفتیم شبکه فلو تاثیرات مثبت بسیاری بر روی برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز و بازی‌های بلاکچینی داشت. همچنین با کمک 4 نود خود توانست تراکنش‌ها را خیلی سریع‌تر از قبل به مرحله اجرا درآورد.

علاوه بر این موضوع، ارز فلو استفاده از شبکه بلاکچین را برای کاربران آسان کرد. طبق اطلاعات به دست آمده فلو جایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیر متمرکز خود را در آن توسعه دهند و هزینه و کارمزد استفاده از آن در مقایسه با سایر شبکه‌های بلاکچینی بسیار پایین‌تر است.

مزیت های ارز فلو

به خاطر داشته باشید یکی از مزیت‌های اصلی فلو محیط امن و هوشمند برنامه‌نویسی آن است که باعث محبوبیت بیشتر آن می‌شود. از آنجایی که وظایف به درستی در این شبکه رمز ارزی تقسیم شده‌اند، تعداد کاربران حاضر در این شبکه بلاکچینی بسیار زیاد است.

 با وجود تمام مزیت‌هایی که در بالا ذکر شد، این شبکه بلاکچینی معایبی نیز دارد که در ادامه به طور خلاصه آنها را نام می‌بریم:

  • عدم مشاهده ارز فلو در تعداد زیادی از صرافی‌ها ( زیرا این رمز ارز به طور تقریبی جزء ارزهای دیجیتال نوین است)
  • استیک کردن فلو تنها در صورتی امکان‌پذیر است که شما به عنوان یک کاربر حداقل میزان سرمایه اولیه تعیین‌شده را داشته باشید.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فیسبوک

بهترین کیف پول‌های ارز فلو (FLOW)       

برای کاربرانی که ارز فلو بیشتری دارند، بهترین کیف پول می‌تواند کیف پول‌های سخت‌افزاری همانند لجر نانو اس باشد. زیرا این مدل از کیف پول‌ها با بالاترین سطح امنیتی از سرمایه فلو کاربران محافظت و پشتیبانی می‌کنند.

با وجود اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت را در بالاترین سطح ارائه می‌دهند. اما متاسفانه به دلیل قیمت بالایی که دارند شاید خیلی مورد استفاده کاربران قرار نگیرند. همچنین کیف پول‌های سخت‌افزاری به دانش فنی زیادی نیاز دارند که همین امر شاید انتخاب آنها را سخت کند.

گذشته از این مدل کیف پول‌های سخت‌افزاری شما می‌تواند ارز دیجیتال فلو خود را در کیف پول رسمی شبکه فلو ذخیره و نگه‌داری کنید. این کیف پول درگاه‌های پرداخت مختلفی برای انواع دارایی‌ها دارد.

از این رو شما می‌توانید سرمایه خود را ذخیره کنید تا در نهایت بدون هیچ کم و کاستی آن را از کیف پول خود پس بگیرید یا بابت تراکنش انجام شده مبلغی را پرداخت کنید. خبر خوب اینکه کیف پول فلو امکان معامله این رمز ارز را برای شما میسر می‌کند.

در نهایت اینکه کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز می‌توانند گزینه خوبی برای نگه‌داری و ذخیره ارز فلو باشند زیرا به طور معمول استفاده از این مدل کیف پول‌ها رایگان و آسان است. می‌توان گفت این مدل از کیف پول‌ها به عنوان یک اپلیکیشن در تلفن‌های هوشمند یا دسکتاپ قابل دانلود و در دسترس کاربران خواهند بود.

به طور کلی این شما هستید که به عنوان مالک اصلی دارایی دیجیتال خود یکی از این کیف پول‌های رمز ارزی را انتخاب و نصب خواهید کرد. بنابراین در انتخاب کیف پول محافظ دارایی دیجیتال خود دقت زیادی به خرج دهید.

برای اطلاع از قیمت بایننس کوین و خرید بایننس کوین روی کیوسک حساب کنید.

نحوه خرید و فروش ارز فلو    

ارز فلو نیز همانند سایر ارزهای دیجیتال به روش‌های مختلفی قابل خریداری و فروش است. شما می‌توانید به عنوان یک کاربر در یکی از سایت‌های معتبر کیف پول یا صرافی‌های آنلاین رمز ارزها همچون صرافی ارز دیجیتال کیوسک ثبت‌نام کنید. با افزایش موجودی کیف پول خود و توسعه بودجه مالی‌تان برای خرید این رمز ارز دست به کار شوید.

برای فروش این رمز ارز نیز می‌توانید با توجه به قوانین صرافی یا کیف پولی که دارید برای فروش فلو اقدام کنید. برخی از این کیف پول‌ها به طور مستقیم دارایی دیجیتال شما را به ریالی در حسابتان تبدیل می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از صرافی‌ها تنها امکان جابه‌جایی ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای مثال شما می‌توانید ارز فلو خود را با سایر ارزهای دیجیتال عوض کنید و در نهایت بعد از تایید صرافی مورد نظر برای دریافت مبلغ ریالی خود درخواستی را به ثبت برسانید.

آشنایی با ارز فلو

بررسی قیمت ارز دیجیتال فلو

با مراجعه به بهترین صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال همچون صرافی کیوسک می‌توانید از به‌روزترین قیمت این رمز ارز باخبر شوید. حتی تاریخچه قیمت و ارزش فلو را مورد بررسی قرار دهید. براساس گزارشات به دست آمده ارزدیجیتالفلو در تاریخ 5 آوریل سال 2021 به بالاترین قیمت خود معادل 42.40 دلار رسید.

در ضمن این رمز ارز در تاریخ 18 ژوئن سال 2022 نیز کم‌ترین قیمت خود معادل 1.24 دلار را تجربه کرد. با این وجود حجم معاملات فلو در طول 24 ساعت قابل ملاحظه است. همچنان بسیاری از کاربران و تریدرها به این ارز دیجیتال علاقه‌مند هستند و در پی معامله آن دست به کار می‌شوند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سینتتیکس

سخن آخر

در این مقاله برای شما توضیح دادیم که ارزFLOW توکن یک شبکه بلاکچین سریع، ایمن و سازگار با توسعه‌دهندگان است که با هدف ایجاد بلاکچینی جدید در حوزه بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی فضای رمز ارزها روی کار آمد.

البته هدف دیگر این رمز ارز کمک به رفع مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم بود که در طول تبلیغات کریپتوکیتیز و با کارمزد بالا قابل مشاهده بود. همچنین توضیح دادیم که این رمز ارز توسط تیم حرفه‌ای تاسیس و راه‌اندازی شد و توانست به قیمت و جایگاه خوبی در بازار ارزهای دیجیتال دست پیدا کند.

فراموش نکنید برای استفاده از تمام برنامه‌ها و تراکنش‌های شبکه بلاکچین فلو به ارز دیجیتال این شبکه نیاز خواهید داشت. بنابراین در صرافی‌ معتبر داخلی کیوسک ثبت‌نام کنید و برای خرید این رمز ارز دست به کار شوید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.