چرا توییت‌های ایلان ماسک این‌قدر بر قیمت بیت‌کوین تأثیر دارند؟

0

توییت‌های ایلان ماسک طی ماه‌های اخیر تأثیر عجیب‌غریبی بر رمز ارزها و قیمت آن‌ها داشته‌اند. بعضی‌ها عقیده دارند ایلان ماسک برای سرگرمی در این بازار دستکاری می‌کند. اما واقعیت چیست؟ (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

به‌گزارش کیوسک، به‌نقل از وب‌سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو (ambCrypto)، ماسک بیش از ۵۵میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد و هر توییتش، تأثیر قابل‌توجهی بر بازار رمز ارزها می‌گذارد. اما این برخلاف اصل اساسی صنایع غیرمتمرکز است. پس این اصل اساسی در اکوسیستم چه می‌شود؟

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا ترون خود را خرید کنید

برای مثال، در نمودار پایین، فعالیت‌های قیمتی بیت‌کوین، قبل و بعد از مشارکت ماسک را در نظر بگیرید؛ حدود ۴۰درصد اصلاح از آخرین اوج قیمتی داشته است. از آن سو، دوج هم تحت تأثیر قرار گرفته، اما بیشتر آن مثبت بوده است.

مطالعه بیشتر: کاربردهای تتر 

تأثیر توییت ماسک بر قیمت بیت کوینمارتین گرین (Martin Green)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات از شرکت کمبران است منیجمنت (Cambrian Asset Management) یکی از علاقه‌مندان دنیای رمز ارزهاست که به‌تازگی به عامل ماسک در ارتباط با بازار پرداخته و گفته است:

«خود آن خبر، برای نمونه توییت ایلان، در موقعیت متفاوت، می‌توانست نتیجه دیگری داشته باشد. کبریت را تصور کنید. شما می‌توانید کبریتی در مسیر حرکت من روشن کنید، یا آن را روی زمین بیندازید. تفاوت بزرگ در نتیجه‌ای است که به دست می‌آید. کبریت که همان کبریت است».

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

برای اطلاع از قیمت کاردانو و خرید کاردانو روی کیوسک حساب کنید.

به عقیده وی، توییت ماسک نبوده که چنین اثری گذاشته، بلکه محیط باعث آن شده است. گرین به مسئله عدم‌خرید سازمانی و ساخت اهرم در سیستم هم اشاره کرده که باعث بدتر شدن شاخص‌های نزولی شده‌اند. او گفته:

«تسطیح اختلاف حاشیه‌ای بین خریداران و فروشندگان نقدی خیلی مساوی‌تر شده؛ نه اینکه انبوهی تقاضای نقدی وجود داشته باشد و مدام هم افزایش پیدا کند».

مطالعه بیشتر: بیت‌کوین ۴۰هزار دلار را رد کرد

او درباره افت قیمت ارز بیت‌کوین هم این‌طور گفته است:

«هر حركت رو به پایینی، باعث ایجاد فشار فروش بیشتری شده است. به جایی رسیده که اهرم چندانی وجود نداشته، بلکه حجم نقدی سازمانی در حال ایجاد شدن بوده است».

مطالعه بیشتر: ارتباط بین ایلان ماسک و ارز دیجیتال

با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.