تحلیل قیمت ۱۸ شهریور: بیت‌کوین و اتر آرام گرفته‌اند، دات و تزوس در مسیر صعود

0

بعد از بازیابی بخشی از ضررهای سقوط قیمتی چند روز پیش، حالا بیت‌کوین و بیشتر آلت‌کوین‌های پرارزش بازار، روندی خنثی را در پیش گرفته‌اند.

به‌گزارش کیوسک، به‌نقل از کریپتونیوز (CryptoNews)، قیمت بیت‌کوین بالای محدوده حمایتی ۴۶هزار دلار مانده است. این رمز ارز تلاشی برای صعود به بالای سطح ۴۷۲۰۰ دلار هم انجام داد، اما موفقیتی کسب نکرد. در حال حاضر (صبح جمعه)، بیت‌کوین روندی خنثی را در پیش گرفته و ممکن است طی ساعات آتی، تلاش دیگری برای صعود به سطح ۴۷۲۰۰ دلار داشته باشد.

بیشتر آلت‌کوین‌های عمده بازار هم روندی خنثی دارند. اتر با مانع بزرگی در نزدیکی سطوح ۳۵۰۰ و ۳۵۵۰ دلار مواجه است. ریپل باید سطح ۱٫۱۵ دلار را بگذراند تا موج بهبود تازه‌ای را آغاز کند. آدا به بالای سطح ۲٫۵ دلار برگشته، اما مقاومت بزرگی را در نزدیکی ۲٫۶۵ دلار پیش رو دارد.

نمودار ارزش بازار رمز ارزها

این روند خنثی تا کجا ادامه دارد؟ قدم بعدی بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها صعودی خواهد بود یا نزولی؟ در این مطلب آکادمی کیوسک، شش رمز ارز بزرگ بازار را به‌نقل از کریپتونیوز بررسی می‌کنیم تا به پاسخ این سؤال‌ها برسیم.

بیت‌کوین

بیت‌کوین (BTC) پس از شکست در صعود به بالای سطح ۴۷۲۰۰ دلار، به سطوح پایین‌تر بازگشت. این رمز ارز به زیر ۴۷هزار دلار رفت، اما در نزدیکی سطح ۴۶۵۰۰ دلار ثابت شد.

نخستین سطح حمایتی مهم برای این ارز دیجیتال، نزدیک ۴۶هزار دلار شکل گرفته است. سطح حمایتی بعدی، ۴۵۵۰۰ دلار است. کاهش قیمت به زیر این سطح، درها را به روی سقوط قیمتی دیگری باز می‌کند.

مقاومت فوری در نزدیکی سطح ۴۷هزار دلار قرار دارد. مانع مهمی که بیت‌کوین در این مسیر دارد، ۴۷۲۰۰ دلار است. بسته شدن قیمت بالای سطح ۴۷۲۰۰ دلار، می‌تواند این رمز ارز را در مسیر افزایش بیشتر قرار بدهد.

اتر

رمز ارز اتر (ETH) بالای سطح ۳۴۰۰ دلار آرام گرفته است. در مسیر صعودی، سرمایه‌گذاران امیدوار این بازار، با مقاومتی در نزدیکی ۳۵۰۰ دلار روبه‌رو هستند.

مقاومت مهم بعدی، نزدیک سطح ۳۵۵۰ دلار شکل خواهد گرفت. اگر گاوها (bulls) بتوانند سطح ۳۵۵۰ را با موفقیت پشت سر بگذارند، قیمت این رمز ارز حرکت قدرتمندی را به‌سوی سطح ۳۶۸۰ دلار در پیش خواهد گرفت.

در مسیر نزولی، سطح حمایتی اولیه نزدیک ۳۴۲۰ دلار قرار دارد. نخستین حمایت عمده هم روی ۳۴۰۰ خواهد بود و بعد از آن، ریسک سقوط به سطح ۳۳۰۰ دلار هم وجود دارد.

آدا

آدا (ADA)، رمز ارز بومی شبکه کاردانو به بالای سطح مقاومتی ۲٫۵۰ دلار صعود کرد. قیمت این دارایی دیجیتالی حتی سطح مقاومتی ۲٫۵۵ دلار را هم پشت سر گذاشت، اما به آزمایش سطح ۲٫۶۵ دلار نرسید.

قیمت آدا اگر می‌خواهد به منطقه مثبتی پا گذاشته و افزایش دیگری را تجربه کند، باید سطح مقاومتی ۲٫۶۵ دلار را هم پشت سر بگذارد.

ریپل

ریپل (XRP) به بالای سطح مقاومتی ۱٫۱۲ دلار بازگشته، اما هنوز هم با موانع زیادی مواجه است. نخستین منطقه مهم برای این رمز ارز ۱٫۱۵ دلار است. مقاومت عمده بعدی در نزدیکی ۱٫۲۰ دلار شکل خواهد گرفت و بعد از آن، قیمت می‌تواند حرکت صعودی دیگری را به‌سوی سطوح ۱٫۳۰ و ۱٫۳۲ دلار آغاز کند.

دوج

دوج‌کوین (DOGE) بالای سطح ۰٫۲۵۰ دلار آرام گرفته است. در مسیر صعودی، نخستین مانع نزدیک سطح ۰٫۲۶۲ دلار قرار دارد؛ اما منطقه مهم برای این رمز ارز، در نزدیکی ۰٫۲۶۵ دلار شکل گرفته که بالای آن، قیمت دوج به‌سوی سطح مقاومتی ۰٫۲۸۰ دلار حرکت خواهد کرد.

لایت‌کوین

لایت‌کوین (LTC) بالای سطح ۱۸۰ دلار تثبیت شده است. البته این رمز ارز به بالای ۱۸۵ دلار هم رسید، اما خرس‌ها (bears) از سطح مقاومتی ۱۸۸ دلار دفاع کردند.

حالا اگر لایت‌کوین سطح ۱۸۸ دلار را با موفقیت پشت سر بگذارد، می‌تواند در آینده نزدیک به سطح ۲۰۰ دلار هم برسد. در نقطه مقابل، ریسک نزول به سطح ۱۷۲ دلار هم آن را تهدید می‌کند.

سایر آلت‌کوین‌ها

بسیاری از آلت‌کوین‌ها، از جمله تزوس (XTZ)، دات (DOT)، اتم (ATOM)، مینا (MINA)، کرو (CRV) و ویوز (WAVES) توانستند ۱۰درصد افزایش را تجربه کنند. در این میان، تزوس با حدود ۴۰درصد افزایش قیمت، رکورد خوبی را از خود به‌جا گذاشت.

به‌طور کلی، قیمت بیت‌کوین هنوز هم زیر سطوح مقاومتی ۴۷هزار و ۴۷۲۰۰ دلار قرار دارد. اگر رمز ارز پیشروی بازار نتواند بالای سطح ۴۵۵۰۰ دلار بماند، ممکن است حرکتی نزولی را در پیش بگیرد و بسیاری از آلت‌کوین‌ها هم مثل همیشه از آن تبعیت کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.