بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، کدام ارزش ریسک کردن دارد؟

0

سرمایه‌گذاری و یافتن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت فرآیندی هیجان‌انگیز و درعین‌حال خطرناک است. ایده اصلی سرمایه‌گذاری بلندمدت، گذاشتن پول در بازار و کسب سود از فروش آن به قیمت مناسب است. افراد می‌توانند در بازارهای مختلف مثل فارکس، فلزات گران‌بها، بورس یا ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند. بااین‌حال، سرمایه‌گذاری موفق درازمدت به‌ویژه در بازار ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای نیست.

سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار کریپتو به معنی سرمایه‌گذاری برای مدتی طولانی‌تر از افق چندساله یا هودل کردن است. سرمایه‌گذاری بلندمدت با ریسک‌هایی همراه است. بازار هنوز برای بسیاری از مردم ناآشناست. بااین‌حال، بازار کریپتو روزبه‌روز بیشتر شناخته‌شده است و سازمان‌ها آن را زیر نظر دارند. بنابراین به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری عالی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌خواهند پرتفوی خود را تنوع بدهند.

علاوه بر این بدون رویکردی سیستماتیک، ممکن است هر تصمیم سرمایه‌گذاری منسوخ شود. به‌همین‌دلیل، سرمایه‌گذاران باید بر ساخت استراتژی سرمایه‌گذاری با ارزیابی ریسک و استراتژی خروج مناسب تمرکز کنند. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز دیجیتال

در حالت کلی، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت نوعی استراتژی تریدینگ است که با نگهداری یک دارایی برای مدت بیش از 3 سال، سود به دست می‌آید. در این مدت سرمایه‌گذاران، بی‌توجه به نوسانات و تغییرات بازار، سرمایه خود را تغییر نمی‌دهند.

سرمایه‌گذاری بلندمدت باید با مطالعه قبلی روی ارزهای دیجیتال، ویژگی‌ها و پیشینه آن‌ها و نیز با در نظر گرفتن میزان سرمایه و هدف از این سرمایه‌گذاری انجام شود. در ادامه مقاله به شرح جزییات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا نئو خود را خرید کنید

مزایای سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری بلند مدت

یکی از مزیت‌های رایج سرمایه‌گذاری بلندمدت این است که نیازی به بررسی روزانه یا هفتگی یا تصمیم‌گیری معاملاتی براساس تحلیل بازار ندارد. سرمایه‌گذاران بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را به قصد فروش پس از چند سال انتخاب می‌کنند. معمولاً سرمایه‌گذاری بلندمدت مستلزم مقدار سرمایه‌ قابل‌توجهی است که نگهداری آن برای بسیاری از افراد یا مؤسسات دشوار است.

در سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، تریدرها از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت کسب درآمد می‌کنند که ممکن است سود بیشتری نسبت به نگه داشتن دارایی به همراه داشته باشد. درنتیجه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت اغلب دارای ریسک هستند چون هیچ راهی برای تغییر تصمیمات سرمایه‌گذاری بعد از اجرا وجود ندارد. بااین‌حال با توجه به هزینه‌های کارگزاری، مالیات بر عایدی سرمایه و کارمزدهای حرفه‌ای، سرمایه‌گذاری بلندمدت ارزان‌تر است و نیاز به تلاش کمتری دارد.

روی‌هم‌رفته سرمایه‌گذاری بلندمدت روشی عالی برای تنوع بخشیدن به یک پورتفولیو با کوین‌هایی نظیر بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال و درعین‌حال سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در بازارهای سنتی است.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

نکات مهم برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال        

در ادامه 4 مورد مهم برای سرمایه‌گذاری و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال را بیان می‌کنیم:

1) سرمایه‌گذاری با استراتژی

احتمالاً این جمله را شنیده‌اید که «شکست در برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی برای شکست است». این در مورد سرمایه‌گذاری صادق است. داشتن استراتژی که به‌خوبی با اهداف سرمایه‌گذاری شما کار کند می‌تواند اولین گام برای کاهش ضرر و انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت باشد.

2) یک استراتژی مدیریت ریسک داشته باشید

برای میزان سرمایه‌گذاری روی یک توکن، محدودیتی قرار دهید و به آن پایبند باشید. برای به حداقل رساندن ضرر و مدیریت ریسک از حد ضرر استفاده کنید. بعلاوه، با پولی که نمی‌توانید از دست دهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

مطالعه بیشتر: مارکت کپ چیست

3) به سبد خرید خود تنوع بدهید

سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال با این ایده که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب کرده‌اید، در این بازار نوسانی ایده خوبی نیست. درصورتی‌که سبد متنوعی داشته باشید با کاهش قیمت یک کوین متحمل ضرر زیادی نخواهید شد.

4) سود در بلندمدت به دست می‌آید

قیمت‌ها مرتباً کاهش و افزایش دارند. بعد از کاهش قیمت از فروش خودداری کنید. در عوض سرمایه‌گذاری خود را در بازار برای دوره‌های طولانی‌مدت نگه دارید تا بیشترین بازده را به دست آورید. 

برای اطلاع از قیمت دوج کوین و خرید دوج کوین روی کیوسک حساب کنید.

هودل کردن ارز دیجیتال، راهی برای سرمایه گذاری بلند مدت           

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری بلند مدت

هودل کردن یکی از راه های سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال است. سرمایه‌گذار با نادیده گرفتن نوسانات پیچیده قیمت در بازار ارزهای دیجیتال و تمرکز بر افزایش بلندمدت قیمت، یک رمزارز را خریداری کرده و برای مدتی طولانی نگه می‌دارد.

کلمه HODL از یک اشتباه تایپی در پستی در یکی از انجمن‌های بیت‌کوین که در سال 2013 منتشر شد رواج پیدا کرد و امروزه برای همه کریپتوها استفاده می‌شود.

کسانی که از استراتژی هودل کردن استفاده می‌کنند با شنیدن اخبار منفی درباره قیمت کریپتو دچار وحشت نمی‌شوند. بلکه اگر قیمت کاهش یابد سعی می‌کنند بیشتر بخرند. آن‌ها از شخص ثالثی برای محافظت از دارایی خود استفاده نمی‌کنند. درحقیقت افرادی که یک رمزارز را هودل کرده‌اند آن را تحت تأثیر نوسانات مکرر بازار نمی‌فروشند.

هودل کردن به دلیل نوسانات شدید بازار کریپتو، سرمایه افراد را در معرض خطر زیادی قرار می‌دهد بااین‌حال استراتژی‌های کوتاه‌مدت نیز برای اینکه سودآوری خوبی داشته باشند نیاز به شناخت دقیق بازار و روش‌های تحلیل دارد. به‌این‌ترتیب افراد می‌توانند تا زمانی که با ابعاد مختلف تریدینگ آشنا شوند، از استراتژی هودل کردن بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت استفاده نمایند.

مطالعه بیشتر: سرمایه گذاری در اتریوم

معیارهای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت  

قبل از ایجاد یک پورتفولیوی سرمایه‌گذاری بلندمدت و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت ، چهار سؤال اساسی از خودتان بپرسید.

1) تحمل ریسک شما چقدر است؟

در هنگام خرید یا سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال باید تحمل‌پذیری بالایی نسبت به ریسک داشته باشید. ارزش ارزهای دیجیتال نوسانات شدیدی دارند. بعلاوه، هیچ تضمینی نیست که درنهایت سود کنند. در بازار کریپتو این تضمین نیست که در آینده کوین‌های خود را به قیمتی بیش از هنگام خرید بفروشید.

2) چرا کریپتو می‌خرید؟

به دلیل فناوری بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال دارای ارزش بلندمدت هستند. این پتانسیل بی‌نهایت برای هدایت نوآوری‌ها در صنایع مالی و سایر صنایع وجود دارد. بنابراین سرمایه‌گذاری طولانی مدت در کریپتو مثل سرمایه‌گذاری در جواهرات باارزش است. بااین‌حال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت نیز اهمیت زیادی دارد. 

3) چگونه و از کجا قصد خرید کریپتو دارید؟

صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های همتابه‌همتا تحت نظارت اندک و بدون قانون‌گذاری مشخص کار می‌کنند. این یعنی شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فاقد حمایت و نظارت این پلتفرم‌ها و بانک‌های سرمایه‌گذاری اصلی هستید. بنابراین لازم است بخشی از تلاش خود برای یافتن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را به یافتن صرافی و کیف پول امن و مناسب اختصاص دهید. صرافی کیوسک یکی از بهترین صرافی های ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال است.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری بلند مدت

4) کدام کریپتو را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت انتخاب می‌کنید؟

هزاران توکن در بازار کریپتو وجود دارد. بیت‌کوین این مزیت را دارد که اولین کریپتو بوده، بیشترین سهام بازار را دارد و محبوب‌ترین ارز دیجیتال است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود بیت‌کوین در طول زمان ارزش خود را حفظ کند و یکی از دارایی‌های امن برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد. اما ممکن است یک ارز دیجیتال کمتر شناخته‌شده نیز گزینه مناسبی است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، تقریباً هر چیزی می‌تواند باعث بازده بیش‌ازحد شود. مثل دوج‌کوین که در ابتدا یک شوخی بود اما در سال 2021 افزایش ارزش چشمگیری داشت. اما با همین سرعت نیز سقوط کرد.

5) انعطاف‌پذیری و سرعت بازگشت قیمت رمزارز چقدر است؟

عملکرد قیمت گذشته یک کریپتو را بخصوص زمانی که یک سقوط یا صعود شدید داشته است بررسی کنید. چه مدتی طول کشیده تا به قیمت قبل برگردد. سعی کنید از خرید رمزارزهایی که انعطاف کمی دارند خودداری کنید چون ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا رشد کنند.

6) آیا پروژه بلاک‌چین پایدار است؟

وایت‌پیپر مقالات را مرور کنید. بررسی کنید آیا این کریپتو مشکلی در دنیای واقعی را حل می‌کند یا خیر. انتقادات و نظرات مثبت مربوط به آن را بررسی کنید. سعی کنید روی ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنید که برای حل یک مشکل واقعی در جهان ایجاد شده‌اند.

7) آخرین نقطه اوج قیمتی مربوط به چه تاریخی است؟

آخرین ماکزیمم قیمت کوین‌ها را بررسی کنید و ارتباط آن را با سرعت بازگشت و انعطاف‌پذیری کوین بسنجید. مثلاً می‌بینیم که سولانا در سال‌های اخیر فرازوفرودهای زیادی داشته اما ریپل، آخرین نقطه اوج قیمتی که داشته مربوط به 2018 است. پس جذابیت سولانا برای سرمایه‌گذاری بلندمدت بیشتر از ریپل خواهد بود.

8) آیا کریپتو، خاص و رقابتی است؟

این روزها به‌سختی می‌توان یک پروژه بلاک‌چین بی‌رقیب پیدا کرد. مثلاً اتریوم ده‌ها رقیب دارد. با اینحال بسیاری از کریپتوها برای رقابت با همتایان خود مزیت‌های رقابتی ارائه می‌کنند. مثلاً سولانا سرعت و مقیاس‌پذیری خوبی دارد درحالی‌که کاردانو دارای امنیت بهتری است.

 مطالعه بیشتر: بهترین روش سرمایه گذاری

بهترین ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری در 2022

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری بلند مدت

در ادامه مقاله چند مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2022 را معرفی خواهیم کرد:

1) بیت‌کوین (BTC)

می‌توان گفت بیت‌کوین بهترین سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار کریپتو است. اگرچه در ابتدا به‌عنوان یک ارز فیات طراحی شده بود اما درحال‌حاضر به‌عنوان ذخیره ارزش نیز استفاده می‌شود. حتی باوجود بی‌ثباتی قیمت، سرمایه‌گذاران زیادی دارد.

بیت‌کوین انعطاف‌پذیری خود را با روند صعودی‌اش ثابت کرده است. این رمزارز از تحریم‌های دولتی، انتقادات سیاسی، رسانه‌های اصلی، بانکداری و طرفداران محیط‌زیست جان سالم به در برده است. با توجه به گذر بیت‌کوین از نوسانات مالی شدید می‌توان همچنان آن را بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری دانست.

استفاده از بیت‌کوین به‌خصوص به دلیل تورمی نبودن آن در جهان در حال افزایش است. برخی کشورها به آن جنبه قانونی داده اند و در کسب‌وکارها استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین تا سال 2030 به بالای 1 میلیون دلار برسد.

مطالعه بیشتر: دسته بندی رمز ارزها

2) اتریوم(ETH)

اتریوم در سال 2015 بنیان‌گذاری و تبدیل به بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند شد. همچنین، بزرگ‌ترین پلتفرم دیفای (DeFi) و زمینه‌ساز تکنولوژی‌های در حال ظهور کریپتو است. از برنامه‌های غیرمتمرکز تا برنامه‌های تحت دیفای، NFTها و ارزهای میم، صرافی‌های غیرمتمرکز تا برنامه‌های وب 3 همگی روی اتریوم اجرا می‌شوند. این کاربردهای گسترده اتریوم باعث می‌شود گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

برخی تحلیلگران می‌گویند اتریوم، با توجه به رشد چند برابری که در سال‌های گذشته داشته است به‌زودی از بیت‌کوین پیشی می‌گیرد. بخش اعظم این پیش‌بینی به دلیل رونمایی اتریوم 2 است که تحت الگوریتم اجماع اثبات سهام انجام می‌شود.

همچنین ایجاد پروتکل‌های لایه 2 و زنجیره‌های جانبی باعث می‌شود تقاضا برای توکن اتریوم چند برابر شود و به‌زودی موجب افزایش قیمت آن گردد.

3) دسنترالند (Decentraland-MANA)

دسنترالند توکن پیشگام و محبوب پروژه متاورس است. جایگاه ارزهای دیجیتال در دنیای مجازی در حال پیشرفت است. قطعات زمین دسنترالند در حال فروش هستند اما هنوز تأسیسات کاربردی برای این زمین‌ها ایجاد نشده است. برندهای بزرگی مثل آتاری، کوکاکولا و نایک قبلاً در آن زمین‌هایی خریداری کرده‌اند. این متاورس بیش از 800 هزار کاربر فعال و 300 هزار بازدیدکننده در ماه دارد. این مسئله نشان‌دهنده اعتماد عمومی به دسنترالند است و می‌تواند به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت نام برده شود.

دسنترالند همچنین از فناوری‌های کریپتو با هدف حفظ آینده و افزایش ارزش توکن MANA استقبال می‌کند. به همین منظور فناوری‌های بازی و NFT و نیز برنامه‌های وب 3 را به این پلتفرم آورده و مدیریت آن را به یک سیستم مدیریت غیرمتمرکز (DAO) سپرده است.

این‌ها تائید می‌کنند که دسنترالند آینده روشنی دارد و قیمت توکن‌های MANA در آینده صعودی بوده و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

4) بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین توکن اصلی بلاک‌چین بایننس است. بایننس یک شبکه قرارداد هوشمند و از رقبای سرسخت اتریوم است که در سال 2017 شروع به کار کرد و جز بلاک‌چین‌های برتر دنیا قرار دارد. این رشد سریع از دلایلی است که نشان می‌دهد BNB می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای سال 2022 باشد.

بایننس پیوسته روی بهبود شبکه خود کار می‌کند. بسیاری از فناوری‌های نوظهور کریپتو مثل صرافی‌های غیرمتمرکز، برنامه‌های توزیع‌شده و دیفای، برنامه‌های وب 3 را در خود جای داده است. همچنین ارتباط نزدیکی با صرافی بایننس دارد که نقدشونده‌ترین صرافی متمرکز دنیاست.

5) سولانا (SOL)

سولانا سریع‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند در حال رشد است. تنها 2 سال از عمر آن می‌گذرد و در این مدت محبوبیت و پایگاه کاربران آن افزایش یافته، فعالیت توسعه‌دهندگان بیشتر شده و قیمت توکن آن 13000 برابر شده است. ارزش بازار آن درحال‌حاضر بیش از 78 میلیارد دلار است. سولانا یکی از رقیب‌های اصلی اتریوم در بحث قراردادهای هوشمند است.

سولانا برای پایداری بلاک‌چین خود فعالیت می‌کند و این یکی از دلایل سرمایه‌گذاری روی آن است. این بلاک‌چین تقریباً همه فناوری‌های نوظهور را به کار گرفته است. چندین پروژه متاورس را پشتیبانی کرده و میزبان چندین میم‌کوین مثل Samoyedcoin است. اجازه ایجاد و راه‌اندازی برنامه‌های وب 3 را می‌دهد، چندین صرافی غیرمتمرکز را پشتیبانی می‌کند و میزبان چندین پروتکل DApp و دیفای است.

انتظار می‌رود همه این موارد به جذب کاربران بیشتر به این بلاک‌چین کمک کند و قیمت توکن آن تا سال 2025 به 10،000 دلار برسد.

مطالعه بیشتر: قوانین هولدر بودن

6) میکر (MKR)

میکر یک کریپتوورس است که مشابه صنعت بانکداری برای دنیا عمل می‌کند. این بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین پلتفرم مالی غیرمتمرکز است. ارزش کل ارزهای دیجیتال قفل شده در آن حدود 9 میلیارد دلار یعنی حدود 20 درصد کل بازار دیفای است. شما در میکر می‌توانید با یک فرآیند ساده و راحت کوین‌های خود را سپرده‌گذاری کنید، وام دهید و سود آن را بگیرید.

میکر راه‌حلی عملی برای مسائل صنعت مالی مثل تورم، بوروکراسی، مقررات بیش‌ازحد و نرخ‌های بهره منفی است. همین مسئله باعث شده هرروز مؤسسات بیشتری به سمت آن گرایش پیدا کنند و میکر تبدیل به بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت گردد.

وقتی میکر در سال 2017 راه‌اندازی شد حدود 20 دلار به فروش می‌رسید اما در سال 2021 با افزایش قیمت 32،000 درصدی مواجه شد که نشان‌دهنده استقبال بی‌نظیر از این توکن است. با حرکت رو به رشد سرمایه‌گذاران از بانکداری سنتی به سمت سیستم‌های غیرمتمرکز شاهد رشد آن در آینده هستیم.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا بیت کوین کش خود را خرید کنید

7) کاردانو (ADA)

درحال‌حاضر کاردانو بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند و یکی از رو به رشدترین تکنولوژی‌های بلاک‌چین است. اما مهم‌تر اینکه کاردانو یکی از امن‌ترین بلاک‌چین‌هاست که این سطح از امنیت موجب پایداری آن شده است.

بااین‌حال کاردانو به دنبال پایداری بیش‌ازحد و وارد کردن کاربردهای واقعی به بلاک‌چین است. کاردانو مأموریت دارد که مثل رقبای خود اتریوم و سولانا، بسیاری از فناوری‌های نوظهور نظیر قراردادهای هوشمند را به پلتفرم خود وارد کند. کاردانو در حال کار برای یکپارچه‌سازی DApp، دیفای و وب 3 است و می‌تواند از بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت باشد.

مطالعه بیشتر:  سرمایه گذاری در زمان تحریم

جمع‌بندی

بازار کریپتو بازار متنوع و پرنوسانی است و همین مسئله انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را دشوارتر می‌کند. بهترین کار این است که پولی که به آن نیازی نداریم و با از دست دادن آن مشکلی پیش نمی‌آید را سرمایه‌گذاری کنیم و پس از انتخاب ارز دیجیتال مدنظر خود، دست از رصد بازار بکشیم. در سرمایه‌گذاری بلندمدت، تمرکز روی افزایش ارزش کریپتوها در بازه چندساله است. بهترین کریپتوها، آن‌هایی هستند که پروژه‌هایی قوی پشت آن‌هاست و همواره درحال‌توسعه بلاک‌چین خود هستند. با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.