بهترین کیف پول‌های مونرو (XMR)

0

ارز دیجیتال مونرو (XMR) یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است و کیف پول‌ های مونرو با ویژگی های مختلفی در دسترس کاربران هستند. مونرو به حریم خصوصی و امنیت کاربر توجه زیادی دارد و پیوسته یکی از محبوب‌ترین ارزهای بازار فعلی کریپتوکارنسی بوده است. می‌توانید آن را در کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نگهداری کنید. کیف پول‌های زیادی برای مونرو در بازار وجود دارد و شاید انتخاب بهترین مورد دشوار باشد. انتخاب کیف پول مناسب برای رمزارزها به دلیل ارتباط زیادی که با امنیت سرمایه‌های افراد دارد موضوع حائز اهمیتی است. ما در ادامه لیستی از ویژگی‌های یک کیف پول خوب همراه با بهترین کیف پول‌ های مونرو را آورده‌ایم. (بیشتر بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال)

مونرو چیست؟

ارز دیجیتال مونرو در سال 2014 با تأکید بر ایجاد تراکنش‌های خصوصی و بی‌نام ایجاد شد. پیش‌ازاین تصور می‌شد بیت‌کوین می‌تواند هویت افراد را پنهان کند اما مرور زمان نشان داد که پیدا کردن هویت افراد در این بلاک‌چین امکان‌پذیر است؛ اما مونرو برای پنهان کردن فرستنده و گیرنده از رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند. مونرو فورکی از بلاک‌چین Bytecoin است که در ابتدا Bitmonero نام داشت.(بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟)

بیشتر بخوانید: فورک چیست؟

تیم سازنده مونرو اعلام کرده که حفظ حریم خصوصی و امنیت، بزرگ‌ترین اولویت آن‌هاست و سهولت به‌کارگیری در رتبه دوم قرار دارد. هدف آن‌ها حفاظت از سرمایه کاربران صرف‌نظر از میزان توانایی آن‌ها برای کار با فناوری است. به‌طورکلی XMR قصد دارد امکان پرداخت سریع و ارزان را برای کاربران خود فراهم کند.

به‌این‌ترتیب مونرو در حال تبدیل‌شدن به یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است. افراد زیادی به دلیل قابلیت آن برای سپرده‌گذاری و همچنین حفظ حریم خصوصی به آن توجه می‌کنند. بااین‌حال یافتن یک کیف پول مناسب برای آن نیز اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: کیف پول لایت کوین

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا لایت کوین خود را خرید کنید

ویژگی‌های یک کیف پول خوب

کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند.

مهم‌ترین انواع کیف پول‌های کریپتو

  • کیف پول گرم (Hot wallets): این کیف پول‌ها نیاز به دسترسی به اینترنت دارند و از کلیدهای ایجاد یا ذخیره شده استفاده می‌کنند. کیف پول‌های گرم امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سرد دارند.
  • کیف پول سرد (Cold wallets): این کیف پول‌ها از کلیدهای دیجیتالی ایجاد شده توسط دستگاه استفاده می‌کنند و دسترسی به اینترنت ندارند. آن‌ها را با عنوان کیف پول سخت‌افزاری هم می‌شناسند. آن‌ها کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که رمزارزها درون آن‌ها ذخیره می‌شوند.
  • کیف پول میزبانی‌شده (Hosted Wallets): این کیف پول‌ها روی سرور دیگری که شما کنترلی بر آن ندارید کار می‌کنند. هکرها از این کیف پول‌ها استفاده می‌کنند چراکه همه اطلاعات وجوه کیف پول‌ها روی سرور است. ای نوع کیف پول‌ها سطوح امنیتی مختلف مثل بیمه آن توسط اشخاص ثالث را ارائه می‌کنند.
  • کیف پول‌های غیرمتمرکز (Decentralized wallets): در این نوع کیف پول شما تنها کسی هستید که کلیدهای کیف پول خود را دارید. یک کیف پول غیرمتمرکز هیچ‌گاه تضمینی برای حفظ حریم خصوصی شما نمی‌دهد. این یعنی شما نباید برای ارسال، دریافت یا ذخیره ارز دیجیتال بر شخص ثالثی تکیه کنید. این کیف پول‌ها خطرات امنیتی کیف پول‌های میزبانی‌شده را ندارند.
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallets): کیف پول‌های سخت‌افزاری آیتم‌های فیزیکی هستند (شبیه یک USB). لجر و ترزور برندهای آشنای این کیف پول‌ها هستند. آن‌ها امنیت بالایی دارند.
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallets): این کیف پول‌های کریپتوی آنلاین، پلتفرم‌های تریدینگ هستند که نیاز به دانلود ندارند و از طریق مرورگر کامپیوتر قابل دسترسی هستند.
کیف پول‌های مونرو

فاکتورهای مهم در انتخاب کیف پول مونرو

برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در هنگام انتخاب کیف پول های مونرو در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • کاربرد: بزرگ‌ترین چیزی که باید در هنگام انتخاب کیف پولی که از مونرو پشتیبانی می‌کند در نظر داشته باشید نحوه تمایل شما به استفاده از کریپتو است؛ بنابراین، اگر تصمیمی برای خرید و نگهداری بلندمدت دارید، کیف پول سخت‌افزاری بهترین انتخاب است.
  • احراز هویت دومرحله‌ای: که با عنوان ویژگی 2FA شناخته می‌شود و کاربر تنها زمانی که هویتش تأیید شد می‌تواند وارد شود. اگر شخص دیگری رمز عبور را داشته باشد یا بتواند آن را هک کند هنوز باید گام دوم احراز هویت را طی کند.
  • حمایت از چند-امضایی: گاهی چند نفر مالک یک کیف پول هستند. این مواقع، حمایت از چند-امضایی به شما در امنیت بیشتر کیف پول کمک می‌کند. این روش همچنین جلوی دسترسی غیرمجاز یا انتقال سرمایه به کیف پول دیگری را می‌گیرد.
  • صرافی در کنار کیف پول: یک کیف پول کریپتو باید از پلتفرم‌های دیگر پشتیبانی کند؛ مثلاً هر کاربر ارز دیجیتالی از کوین‌بیس استفاده می‌کند چون توکن‌های مختلفی ارائه کرده و امکان انجام پرداخت، خرید، فروش و سایر مبادلات را با کمک GDAX می‌دهد.
  • چند-ارزی در مقایسه با تک-ارزی: بسیاری از مالکان ارز دیجیتال چندین رمزارز دارند؛ بنابراین مدیریت کیف پول‌های مختلف که هر یک تنها از یک رمزارز پشتیبانی کنند فرآیند پیچیده ایست؛ بنابراین باید کیف پولی برای مونرو انتخاب کنید که از ارزهای دیجیتال دیگر هم پشتیبانی کند.
  • اسکنر کد QR: این گزینه برای دسترسی به کیف پول‌های کریپتوی مخصوص موبایل الزامی است. این به هر کیف پول کریپتویی امکان تولید و اسکن کد QR برای انتقال کوین را می‌دهد.
  • گزینه بکاپ: کیف پول کریپتویی که انتخاب کرده‌اید باید گزینه‌ای برای بکاپ داشته باشد؛ بنابراین اگر لبتاب، کامپیوتر یا تلفن هوشمند از کار بیفتد می‌توانید داده‌های خود را برگردانید؛ بنابراین کیف پول‌های کریپتوی موبایل نظیر کوین‌بیس، گزینه خوبی برای بازیابی کیف پول شماست.

بیشتر بخوانید: کیف پول ریپل

معرفی بهترین کیف پول‌ های مونرو

در ادامه مقاله چند مورد از بهترین کیف پول‌ های مونرو را معرفی خواهیم کرد:

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول‌های مونرو

لجر نانو ایکس، یکی از بهترین کیف پول های مونرو و  یک کیف پول سخت‌افزاریست که در سال 2019 توسط شرکت Ledger SAS ارائه شد. این کیف پول نسبت به سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری ویژگی‌های بیشتر و امنیت بهتری دارد.

درحال‌حاضر بیش از 1000 ارز دیجیتال ازجمله مونرو را به‌صورت کاملاً ناشناس و با حفظ حریم خصوصی آن‌ها در حین تراکنش نگهداری می‌کند. درنهایت این یک کیف پول HD غیرحضانتی است که به شما کنترل کامل دارایی‌تان را می‌دهد.

این کیف پول برای تازه‌کاران مناسب است و درعین‌حال، مدرن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال بازار است. دارای طراحی محکم، بادوام، صفحه‌نمایش بسیار بزرگ و عملکرد دو دکمه است و در کل خوش‌ساخت است.

در مورد مونرو، لجر از چیزی به نام Monero GUI استفاده می‌کند که واسط کاربر گرافیکی مونرو است. به این معنی که این کوین توسط دستگاه Ledger Nano X پشتیبانی می‌شود، اما وقتی نوبت به نمایش واقعی موجودی و تراکنش‌ها (ارسال، دریافت XMR و غیره) می‌رسد، باید به رابط کاربری گرافیکی تکیه کنید.

بیشتر بخوانید: کیف پول پولکادات

این وضعیت شبیه ارز دیجیتال MIOTA یا کاردانو (ADA) است. لجر از هردوی این کوین‌ها پشتیبانی می‌کند اما هر یک کیف پول خاص خود را دارند که باید به لجر متصل گردد.

برای استفاده از لجر نانو ایکس باید برنامه مونرو (بلاک‌چین) را روی دستگاه لجر نانو ایکس خود نصب و رابط گرافیکی آن را پیکربندی کنید. سپس به‌سادگی می‌توانید کوین‌های مونرو را ارسال یا دریافت کرده و به اشتراک بگذارید.کیف پول لجر نانو ایکس جدیدترین و بهترین مدلی است که لجر به مشتریان خود ارائه کرده و مجهز به پیشرفته‌ترین ویژگی‌های امنیتی ممکن برای یک کیف پول سخت‌افزاری است.

بااینکه قیمت آن حدود 199 دلار و یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری گران‌قیمت بازار است می‌توانید مطمئن باشید که از بهترین کیف پول‌ های مونرو است.

بیشتر بخوانید: کیف پول اتریوم

کیف پول اگسودوس (Exodus)

کیف پول‌های مونرو

اگسودوس والت یک کیف پول رمزنگاری پیشگام است. این کیف پول غیرحضانتی و چندارزی است که بیش از 100 رمزارز ازجمله مونرو را پشتیبانی می‌کند. مونرو کیف پول‌های کمی دارد و اگسودوس جزئی از آن‌هاست.

این کیف پول در سال 2015 توسط شرکت Exodus Movement توسعه داده شد و در اصل یک نرم‌افزار دسکتاپ بود که بعدها نسخه موبایل آن نیز ارائه شد. نسخه اولیه اگسودوس روی دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس) نصب می‌شد اما اکنون نسخه موبایل آن برای اندروید و iOS وجود دارد. اگسودوس به دلیل طراحی عالی، با هیچ کیف پولی قابل قیاس نیست.

بیشتر بخوانید: کیف پول کوینومی

این کیف پول، با کیف پول ترزور سازگار است و به شما امکان استفاده از رابط کاربری اگسودوس با سطح امنیتی کیف پول سرد را می‌دهد. بااینکه این نرم‌افزار رایگان است اما پشتیبانی خوبی به مشتریان خود ارائه می‌کند.

کیف پول موبایل Cake

کیف پول‌های مونرو

کیک والت کیف پول متن‌باز و اختصاصی ارز دیجیتال مونرو برای کاربران iOS و اندروید است و کاربر از طریق یک عبارت 13 کلمه‌ای که کلید خصوصی شماست به دارایی خود دسترسی دارد.

با کیک والت، می‌توان چندین کیف پول جدید ایجاد کرده و سرعت تراکنش خود را تنظیم نمود. همچنین برای افزایش امنیت، از قابلیت تشخیص چهره و اثرانگشت برخوردار است. کیک والت از زبان‌های روسی، اسپانیایی، آلمانی، هندی، کره‌ای، ژاپنی، پرتغالی، لهستانی، هلندی و سایر زبان‌ها پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول در درون خود چندین ویژگی امنیتی از قبیل احراز هویت بیومتریک، پشتیبانی پین و پشتیبان گیری ابری دارد. برخلاف کیک والت کیف پول‌های دسکتاپ مثل مای مونرو، دسترسی سطح روت را محدود کرده که باعث امنیت بیشتر این کیف پول شده است.

مهم‌تر اینکه، قابلیت ChangeNow که در درون این اپلیکیشن قرار دارد امکان مبادله مونرو با ارزهای دیجیتال مختلف را می‌دهد.

کیک والت از آن دسته از کیف پول های مونرو است که از رمزارزهایی نظیر مونرو (XMR)، بیت‌کوین (BTC)، بیت‌کوین کش (BCH)، لایت‌کوین (LTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP) و غیره پشتیباتی می‌کند.

کیک والت بهترین کیف پول مونرو برای کاربران iOS است.

کیف پول Monero GUI

کیف پول‌های مونرو

GUI مخف واسط کاربر گرافیکی است و توسط تیم پشتیبان بلاک‌چین مونرو توسعه یافته است. کیف پول GUI یکی از کیف پول های مونرو با رابط کاربری خوب و بصری است و برای کاربرانی که علاقه‌ای به دانستن موارد فنی ندارند مناسب است. این کیف پول دو حالت ساده و پیشرفته دارد. حالت ساده برای کاربرانی که نیازمند افزایش سرعت در تکمیل تراکنش‌ها هستند مناسب است و حالت پیشرفته برای کاربرانی که می‌خواهند کنترل کامل عملکرد کیف پول را به دست بگیرند کارایی بیشتری دارد. اکثر کاربران باتجربه از این کیف پول استفاده می‌کنند.

این کیف پول، یک والت سنگین است که نیاز به اجرای فول نود مونرو دارد و به‌همین‌دلیل باید برای استفاده از آن، کل بلاک‌چین مونرو دانلود شود. پس از دانلود، همگام‌سازی بلاک‌چین نیز ممکن است چند ساعت زمان ببرد. بعدازاینکه همگام‌سازی کامل شد، می‌توانید کیف پول دسکتاپ غیرحضانتی خود را با یک عبارت 25 کلمه‌ای راه‌اندازی کنید.

این کیف پول برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان امکان انجام تراکنش‌های مطمئن و غیرقابل‌پیگیری، امکان تبدیل فیات به مونرو، امنیت بالا را نام برد.

با اینحال راه‌اندازی آن نیاز به حافظه و زمان زیادی دارد که ممکن است برای تازه‌کاران سخت باشد. برخی فایروال‌ها نیز آن را به‌عنوان یک بدافزار تشخیص می‌دهند.

کیف پول Monerujo

کیف پول‌های مونرو

والت مونروجو، کیف پول اختصاصی مونرو برای کاربران متخصص با چندین ویژگی مختلف است. مونرجو کاملاً متن‌باز است و همه می‌توانند با بررسی کدهای آن متوجه نحوه عملکرد آن شوند. اگر بخواهید به‌صورت ناشناس به کسی بیت‌کوین دهید می‌توانید با مونرجو این کار را انجام دهید. کیف پول مونرجو با XMR.to ادغام می‌شود و می‌توانید سرمایه مونروی خود را مستقیماً به هر آدرس بیتکوینی بفرستید؛ یعنی نیازی به تبدیل مونرو به بیت‌کوین برای ارسال نیست و درعین‌حال از حریم خصوصی خود حفاظت کنید. همچنین از چندین کیف پول و ایجاد چند حساب کاربری پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول، مالتی اکانت است یعنی می‌توانید به تعداد نامحدودی اکانت کاربری و آدرس‌های کیف پول روی آن بسازید. این والت از ویژگی RQ پشتیبانی می‌کند که برای جلوگیری از اشتباه تایپی در حین کپی یا تایپ کردن آدرس‌ها مناسب است.

مونرجو تنها کوین‌های مونرو را ذخیره می‌کند اما می‌توانید آن را با کیف پول لجر که بیش از 1000 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند متصل نمایید.

کیف پول امکان قرار دادن رمز عبور و اثرانگشت برای امنیت بیشتر را دارد. با اینحال، مونرجو کیف پول مناسب کاربران متخصص است.

کیف پول Ledger Nano S

کیف پول‌های مونرو

لجر نامی است که مدت‌هاست در لیست بهترین کیف پول‌ های مونرو قرار گرفته است چراکه لجر برخلاف رقیب خود ترزور، دو کیف پول سخت‌افزاری برای نگهداری مونرو دارد که لجر نانو اس مدل قدیمی‌تر این کیف پول‌هاست.

لجر نانو اس همانند لجر نانو ایکس که نسخه به‌روز شده آن است کار می‌کند. به این معنی که باید برنامه Monero GUI را روی دستگاهتان نصب کنید و از سرویس آن روی XMR GUI استفاده کنید.

شاید بپرسید اگر هر دو عملکرد مشابهی دارند پس تفاوت در چیست؟ لجر نانو اس طراحی بهتری دارد. این کیف پول نسبت به نسخه به‌روز شده خود کوچکتر است و برای کسانی که می‌خواهند احتیاط را در مکان‌های عمومی رعایت کنند مناسب‌تر است. این یک کیف پول سخت‌افزاریست که شبیه یک فلش درایو کوچک بوده و یک اسکرین OLED دارد.

مسلماً لجر نانو اس نسبت به نانو ایکس از آلتکوین‌های کمتری پشتیبانی می‌کند اما مونرو در لیست هردوی آن‌ها قرار دارد. این دستگاه برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال مختلف به وسیله کابل USB به کامپیوتر یا تلفن موبایل متصل می‌شود و از بیش از 1000 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.

معمولا کیف پول‌ های مونرو که سخت‌افزاری هستند امنیت بالایی دارند. امنیت آن با احراز هویت دومرحله‌ای، پین کد و عبارت بازیابی تأمین می‌گردد.

از ویژگی‌های مثبت این کیف پول می‌توان به قیمت نسبتاً پایین آن در مقایسه با ویژگی‌های خوبی که ارائه می‌کند اشاره کرد. درحال‌حاضر حدود 60 دلار قیمت دارد.

همان‌طور که گفته شد می‌توانید انتظار داشته باشید که لجر نانو اس بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از نسخه پیشرفته‌تر خود باشد و قیمت آن حدود 60 دلار است.

کیف پول MyMonero

کیف پول‌های مونرو

مای مونرو یک کیف پول متن‌باز و اختصاصی مونرو است که طراحی ساده‌ای داشته و کاربران تازه‌کار به‌راحتی می‌توانند با آن کار کنند.

با این کیف پول می‌توانید به‌سادگی مونرو را ارسال و دریافت کنید. مای مونرو روی یک نود سبک اجرا شده و نیازی به دانلود همه بلاک‌چین ندارد که باعث سادگی استفاده از آن شده است. دانلود، نصب و استفاده از آن به‌شدت راحت است. از حداقل باتری، پهنای باند و حافظه استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های عالی مای مونرو و دیگر کیف پول های مونرو که شبیه آن هستند، این است که اگر به هر دلیلی قادر به استفاده از کیف پول نرم‌افزاری خود نباشید، می‌توانید از نسخه تحت وب آن برای دسترسی به سرمایه خود استفاده کنید. با اینحال ازآنجایی‌که این راحتی هزینه‌هایی به همراه دارد: مثلاً تأمین امنیت عملکرد آن دشوار است پس مای مونرو توصیه‌های زیادی برای کاربران خود دارد. توصیه می‌شود با مای مونرو همان‌طور رفتار کنید که با کیف پول فیزیکی برخورد می‌کنید. مقدار مونروی زیادی در آن ذخیره نکنید. همچنین برای ذخیره طولانی‌مدت مونرو، باید با استفاده از MoneroAddress یک کیف پول سرد ایجاد کنید.

با مای مونرو می‌توانید کیف پول‌های متعددی ایجاد کرده و کلیدهایتان را کنترل کنید. بعلاوه، می‌توانید برای پرداخت بهتر، لیست مخاطبین بسازید. این کیف پول، سبک بوده و تجربه کاربری خوبی دارد.

همچنین این کیف پول هیچ تاریخچه‌ای از تراکنش‌ها نگه نمی‌دارد و می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی خود، کل تاریخچه آن را دانلود کنید.

تنها مشکل آن، نداشتن ویژگی چند-امضایی است.

کیف پول اج (Edge Wallet)

کیف پول‌های مونرو

اج یک کیف پول چند-ارزی است که از مونرو پشتیبانی می‌کند. این کیف پول، متن‌باز بوده و حریم خصوصی دارد. بااین‌حال، اج والت امکان اضافه کردن نودهای دلخواه را به شما نمی‌دهد. این کیف پول اولین بار در سال 2014 با نام AirBitz ایجاد شد و بعدها به Edge تغییر نام داد. در ابتدا فقط مختص بیت‌کوین بود و بعد برای ذخیره و معامله رمزارزهای دیگر طراحی شد.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

اج واسط کاربری ساده و راحتی با تنها چهار گزینه اصلی دارد که عبارتند از: کیف پول‌ها(Wallet)، اسکن (Scan)، درخواست (Request) و صرافی(Excgange). همین باعث بهبود تجربه کاربر از کار با این برنامه شده است.

یکی از ویژگی‌های اج، امکان استفاده از پلتفرم صرافی درونی آن مثل Shapeshift، Changelly و ChangeNow برای خرید ساده ارز دیجیتال است؛ اما کارمزدهای آن بالاتر از حالت معمول خواهد بود.

اج از آن دسته از کیف پول های مونرو است که معیارهای امنیتی زیادی از قبیل احراز هویت دومرحله‌ای، رمزنگاری طرف کاربر، خروج اتوماتیک، محدودیت پرداخت و غیره دارد که باعث شده امنیت آن از اکثر کیف پول‌های موبایل بیشتر شود. برای اندروید و iOS در دسترس است

اج والت همچنین به شما امکان خریدوفروش مونرو با استفاده از فیات و تبادل مونرو با سایر آلت‌کوین‌ها را می‌دهد و از رمزارزهایی مثل مونرو (XMR)، بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، دش (DASH)، ریپل(XRP) و غیره پشتیبانی می‌کند…

می‌توانید برای اضافه کردن رمزارزهای دیگر به لیست اج والت، برای آن درخواست بفرستید. به نظر نمی‌رسد که اج، بهترین کیف پول مونرو باشد اما یکی از باارزش‌ترین آن‌هاست.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا ریپل خود را خرید کنید

جمع‌بندی

مونرو ارز دیجیتال محبوبی است و کیف پول‌ های مونرو، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی وجود دارند.(شما می‎توانید ارز دیجیتال مونرو را با احراز هویت در سایت کیوسک خریداری کنید.) مونرو رمزارزی با تأکید بر حریم خصوصی و امنیت است و کیف پول‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند نیز سعی در تأمین امنیت به حد مطلوب دارند. ما در این مقاله هشت مورد از رایج‌ترین کیف پول‌ های مونرو را معرفی کردیم که هرکدام ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را دارند. اینکه کدام کیف پول برای شما مناسب است بستگی به اولویت‌ها و میزان تخصص شما در استفاده از ارزهای دیجیتال دارد؛ بنابراین قبل از انتخاب، به‌دقت تحقیق و بررسی کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.