چارلزهاسکینسون (Charles Hoskinson) چه کسی است؟

0

همه تریدها و روش‌های معاملاتی که در بازار ارزهای دیجیتال به محبوبیت رسیده و تحت حمایت افراد مختلف قرار گرفته‌اند، در ابتدای کار چنین جایگاهی نداشتند و تنها به عنوان یک روش معاملاتی ساده از آنها یاد می‌شد. با وجود اینکه هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال توانسته‌اند تا حد زیادی به زندگی روزمره افراد نفوذ کنند و تحولات و تغییرات چشمگیری به وجود آورند، اما همچنان حضور نیروهای انسانی پررنگ است. به عبارت دیگر نمی‌توان نقش خالقان اصلی و اولیه بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال را نادیده گرفت. برای مثال چارلز هاسکینسون یکی از همین خالقان محبوب و پرطرفدار است که توانست کاردانو را به بازار رمز ارزها اضافه کند. برای آشنایی بیشتر با این خالق فوق‌العاده در بازار ارزهای دیجیتال همراه ما باشید.

شناخت چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون در تاریخ 5 ماه نوامبر سال 1987 به دنیا آمد و به عنوان یک کارآفرین آمریکایی شناخته شده است. در ضمن این شخص یکی از اصلی‌ترین بنیانگذاران شرکت مهندسی بلاکچین Input Output Global محسوب می‌شود و همچنین توانسته پلتفرم بلاکچین کاردانو را تاسیس و راه‌اندازی کند.

ناگفته نماند خالق کاردانو در پلتفرم بلاکچین اتریوم نیز نقش مهمی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. براساس آمار به  دست آمده و برخلاف ادعاهای هاسکینسون در مورد تحصیلات عالی رتبه و مدارک دکترایی که دریافت کرده، کارشناسان مربوطه بر این باور هستند که هاسکینسون به صورت نیمه وقت در رشته ریاضی فعالیت داشته و بدون هیچ مدرکی تحصیل خود را ترک کرده است.

در ضمن شایعاتی نیز در مورد مشاغل و سابقه حرفه‌ای چارلز وجود دارد که نشان می‌دهد او خیلی در مورد زندگی درسی و شغلی خود روراست نبوده است. به هر حال او یک ریاضیدان اهل کلرادو (Colorado) و کارآفرین فناوری محسوب می‌شود که موسس کاردانو و همچنین یکی از بنیانگذاران اتریوم است.

بررسی مسیر حرفه‌ای و شغلی Charles Hoskinson

تا قبل از سال 2013 چارلز هاسکینسون درگیر کار مشاوره بود و در سال 2013 برای مشغول شدن به پروژه‌ای به نام آموزش بیت کوین کار مشاوره خود را رها کرد. به گفته او در آن سال‌های عرضه محدود بیت کوین چیزی شبیه به عرضه طلا بود. در نظر داشته باشید هاسکینسون خودش لوگوی کاردانو را نیز طراحی کرد و در معرض نمایش گذاشت.

در اواخر سال 2013 نیز به یکی از 5 بنیانگذار اصلی تیم اتریوم پیوست و با ویتالیکبوترین همکار شد. به تدریج توانست به سمت مدیر اجرایی پروژه مورد نظر دست یابد. در ادامه این همکاری و در سال 2014، تیم اتریوم به همراه ویتالیک بوترین به دلیل اختلافات ایجاد شده در مورد پروژه، هاسکینسون را از تیم حذف کردند.

اما زندگی حرفه‌ای و شغلی او در این سال پایان نیافت، بلکه هاسکینسون با جرمی وود یکی دیگر از اعضای تیم اتریوم همکاری کرد و توانست یک شرکت مهندسی و تحقیقاتی در ساخت ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاکچین راه‌اندازی کند. پروژه اصلی که این تیم بر روی آن متمرکز بود، قراردادهای هوشمند میزبان ارزهای دیجیتال آدا بودند.

چه رابطه‌ای بین چارلز هاسکینسون و شبکه اتریوم وجود دارد؟

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو در تاریخ 9 فوریه سال 2023 توییت کرد که سهام اتریوم مشکل‌ساز است. به گفته هاسکینسون، سهام اتریوم به محصولات تنظیم‌شده در بازارهای واقعی شبیه است زیرا کاربران برای رسیدن به بازدهی و سود مورد نظر خود، سهام و دارایی اتریوم خود را برای مدتی موقت در اختیار سایر کاربران قرار می‌دهند.

چارلز هاسکینسون پشت سیستم

هاسکینسون در ادامه گفت، قفل کردن وجوه، تشویق برای هودل کردن و طراحی ضعیف پروتکل‌های رمز ارزی به کل صنعت ارزهای دیجیتال آسیب می‌زند. حضور چارلز به عنوان یکی از اعضای تیم خلاق اتریوم در ابتدای روی کار آمدن این شبکه بسیار امری مهم و پراهمیتی محسوب می‌شد.

اما با گذر زمان و به دلیل توسعه اختلافات لاینحل، هاسکینسون تسلط و رابطه اصلی خود با شبکه اتریوم را از دست داد. به طور کلی می‌توان گفت همکاری هاسکینسون و شبکه اتریوم خیلی پایدار نبود زیرا ایده‌ها و نظریه‌های چارلز با ویتالیک بوترین تفاوت داشت و نمی‌توانستند به تفاهم برسند.

بررسی رابطه بین شبکه کاردانو و چارلز هاسکینسون

علاوه بر اتریوم هاسکینسون رابطه خوب و کاربردی با شبکه کاردانو دارد و داشته است. همان‌طور که گفتیم Charles Hoskinson بنیانگذار کاردانو به شمار می‌آید و توانسته این شبکه رمز ارزی را در سال 2017 تاسیس و راه‌اندازی کند. خبر خوب اینکه کاردانو به عنوان نسل سوم شبکه‌های بلاکچین به شمار می‌آید.

هاسکینسون توانست این شبکه منحصر به فرد را تاسیس و راه‌اندازی کند و از زبان برنامه‌نویسی خاصی برای توسعه کاربردی آن کمک بگیرد. این زبان برنامه‌نویسی ویژه کاربردهای زیادی دارد که برای مثال در موسسات مالی می‌توان از آن نهایت بهره را برد. او این شبکه را روی کار آورد تا مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری ارزهای دیجیتال را تحت کنترل و سلطه خود داشته باشد.

همچنین رابطه خوب هاسکینسون و کاردانو باعث شد قابلیت‌های همکاری بین آنها توسعه یابد و البته امنیت موجود در این شبکه کاربردی رمز ارزی نیز افزایش پیدا کند. با وجود اینکه خالق کاردانو در پروژه‌های مختلفی حضور داشت و توانست تاثیرات مثبتی ایجاد کند، اما همچنان با کاردانو بهترین رابطه را دارد.

معرفی سایر پروژه‌های خالق کاردانو

اگر چه چارلز هاسکینسون در شبکه اتریوم مدیر محسوب می‌شد، دوران حضور و فعالیت او در آن شرکت خیلی زیاد دوام نیاورد. او با دیدگاه ویتالیک بوترین در مورد اتریوم مخالفت کرد و در ماه ژوئن سال 2014 پروژه شبکه اتریوم را ترک گفت.

با این وجود او از تلاش و پشتکار خود دست نکشید و به سمت سایر شبکه‌ها رفت. در ادامه این روند او توانست شرکتی خاص و حرفه‌ای برای کمک به موسسات دانشگاهی، دولت‌ها، سایر شرکت‌ها، ارزهای دیجیتال و بلاکچین‌ها تاسیس کند.

این شرکت تاثیرات بسیاری بر روی بازار ارزهای دیجیتال داشت. در نهایت اینکه هاسکینسون علاوه بر اتریوم و کاردانو سایر پروژه‌های رمز ارزی را نیز دنبال کرد که در ادامه این بخش آنها را توضیح می‌دهیم.

بیت شیرز (Bitshares)

در سال 2013 هاسکینسون به همکاری فردی فعال در شرکت Invictus Innovation توانست به راه‌اندازی و تاسیس شبکه بیت شیرز مشغول شود. این شبکه بلاکچین بازار ارزهای دیجیتال نیز در واقع ساختاری محسوب می‌شود که در پوسته یک شرکت خودگردان غیر متمرکز و سازمان‌یافته دائو قرار گرفته است.

اینپوت اوت پوت هنگ کنگ

در بخش‌های قبلی نیز به تاسیس شرکت اینپوت اوتپوت هاسکینسون اشاره کردیم و گفتیم چارلز با کمک فردی به نام جرمی وود (Jeremy Wood) که از کارمندان سابق تیم اتریوم بود، توانست این شرکت را تاسیس کند. هدف اصلی روی کار آمدن این پروژه کمک کردن به سایر موسسات و سازمان‌هایی بود که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند.

مصاحبه با چارلز هاسکینسون

به طور کلی این پروژه قصد داشت به تمام نهادها و سازمان‌های دولتی و دانشگاهی که در ایجاد ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاکچین فعالیت دارند کمک و راهنمایی بزرگی ارائه دهد. توجه داشته باشید در سال 2016 نیز به دلیل توسعه اختلافات و بیشتر شدن درگیری‌ها، شبکه اتریوم به 2 بخش تقسیم شد.

یکی از این بخش‌ها اتریوم کلاسیک نام دارد. در ادامه باید گفت هاسکینسون توانست با کمک شرکت تازه تاسیس خود یکی از برجسته‌ترین حامیان شبکه اتریوم کلاسیک محسوب شود و اقدامات لازم را انجام دهد.

براساس گزارشات به دست آمده، در حال حاضر قراردادهای هوشمند متمرکز این شرکت تاثیر مثبتی بر روی پروژه کاردانو داشت و توانست کاردانو را به یکی از اصلی‌ترین رقبای اتریوم تبدیل کند.

بررسی مفهوم کاردانو

کاردانو یک پلتفرم بلاکچین مخصوص مبتکران و رویاپردازان بازار ارزهای دیجیتال است که با ابزارها و فناوری‌های خود تغییرات مثبت جهانی را ممکن می‌سازد. این پلتفرم بلاکچین براساس فناوری اثبات سهام فعالیت دارد. همچنین کاردانو اولین پلتفرمی است که براساس تحقیقات شبکه بلاکچین بررسی و پایه‌گذاری شده و توانسته توسعه خوبی پیدا کند.

فناوری‌های پیشگام این شبکه رمز ارزی امنیت و پایداری بی‌نظیری را برای برنامه‌های کاربردی، سیستم‌ها و جوامع غیر متمرکز فراهم می‌کند. کاردانو با یک تیم پیشرو از مهندسان روی کار آمد تا قدرت ساختارهای غیرقابل پاسخگویی را بین افراد توزیع کند و نیرویی توانا برای تغییرات مثبت و پیشرفت‌های چشمگیر به وجود آورد.

کاردانو اولین پلتفرم بلاکچینی است که از طریق تحقیقات بررسی شده بازار ارزهای دیجیتال ساخته شده تا به اندازه کافی ایمن باشد و بتواند از داده‌های میلیاردی محافظت کند. همچنین به اندازه کافی مقیاس‌پذیر باشد تا بتواند سیستم‌های جهانی را در خود جای دهد و به اندازه کافی قوی باشد تا از تغییرات اساسی حمایت کند.

Charles Hoskinson چه آینده‌ای را برای کاردانوپیش‌بینیمی‌کند؟

برای پیش‌بینی آینده بیشتر ارزهای دیجیتال باید به سراغ نمودار قیمت آن بروید و با بررسی قیمت‌های گذشته و تحلیل‌ نمودارهای ارزشی آن رمز ارز قیمت آتی آن را برآورد کنید. راه دیگری نیز برای برآورد قیمت‌های یک ارز دیجیتال وجود دارد که می‌توانید از گفته‌های خالقان و موسسان آنها نیز به قیمت‌های آتی دست یابید.

چارلز هاسکینسون در مورد آینده کاردانو پیش‌بینی مثبتی متصور شده که باعث می‌شود بسیاری از کاربران به سمت این ارز دیجیتال جذب شوند. این پیش‌بینی مثبت هاسکینسون در مورد آینده درست بعد از اضافه شدن 100هزار آدرس جدید به بلاکچین کاردانو اعلام شد.

براساس آمار به دست آمده، ابزارها و فناوری‌های نوینی در این شبکه بلاکچین توسعه یافته‌اند که به کمک قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو توانسته‌اند بیش از 300 میلیون دلار سرمایه جمع کنند. همین اتفاقات رخ داده و تغییرات ایجاد شده باعث دید مثبت و پیش‌بینی چشمگیر شبکه کاردانو شده است.

به طور کلی می‌توان گفت خالق کارانو انتظار دارد این شبکه با رشد خوبی همراه باشد. به عبارت دیگر به گفته هاسکینسون این امکان وجود دارد که اتریوم در مقایسه با اتریوم رشد سرمایه قابل قبولی را تجربه کند. البته چارلز تضمین نمی‌کند که قیمت و ارزش توکن بومی این شبکه نیز با رشد قابل توجهی همراه باشد.

بررسی نظریه بنیانگذار کاردانو در مورد بیت کوین و اتریوم

همان‌طور که می‌دانید با وجود تمام نوسانات و تحولات عظیمی که در بازار ارزهای دیجیتال رخ داد، همچنان بیت کوین و اتریوم جایگاه خود را در صدر جدول ارزهای دیجیتال حفظ کرده‌اند. با این وجود اگر به اطلاعات بیشتری در مورد این 2 ارز دیجیتال پایه و محبوب نیاز دارید، بهتر است نگاهی به نظریه بنیانگذار کاردانو بیندازید.

تاثیرگذارترین نظریه هاسکینسون در مورد اتریوم و بیت کوین در سال 2022 و در سایت کوین تلگراف منتشر شد که مسیر روشنی را در اختیار کاربران بازار ارزهای دیجیتال قرار داد. از آنجایی که چارلز خودش پیش‌تر در شبکه اتریوم حضور داشت و فعالیت می‌کرد، از تمام مکانیزم‌های این شبکه باخبر است.

در نتیجه تصور دارد که اتریوم برای شبکه بلاکچین امری مشکل‌ساز محسوب می‌شود. زمانی که بسیاری از کاربران دارایی‌های دیجیتال خود را در شبکه اتریوم قفل کردند، این شبکه رمز ارزی با مشکل نقدینگی مواجه شد. او در مورد سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم این نظریه را دارد که کاربران به هنگام خروج از این شبکه با دردسر و چالش روبه‌رو می‌شوند.

نظریه چارلز هاسکینسون

علاوه بر اتریوم، هاسکینسون از بیت کوین نیز انتقاد کرد. او عمل ماینینگ را در طولانی مدت، امری بیهوده دانست. چارلز بر این باور است که باید بیت کوین را به یک ابزار رسمی برای پرداخت تبدیل کرد و از هزینه‌ها و تلاش‌های گزاف برای ماینینگ این رمز ارز جلوگیری کرد.

نگاه کلی چارلز هاسکینسون در مورد ارزهای دیجیتال

چارلز  هاسکینسون علاوه بر نظریه‌هایی که در مورد بیت کوین و اتریوم ارائه داده، دید کلی خود را در مورد ارزهای دیجیتال مطرح کرده است. همچنین او سعی داشته، آینده ارزهای دیجیتال را برآورد کند و در اختیار متقاضیان محترم قرار دهد. هاسکینسون در مورد مزایای بیت کوین نیز سخنان مطرح کرده است.

همچنین از آینده درخشان NFTها نیز اخباری منتشر کرده که باعث جذب کاربران بسیاری شده است. در نهایت اینکه برخلاف تصور همه افراد برجسته بازار ارزهای دیجیتال، سخنان کلی و نظریه جامع هاسکینسون در مورد ارزهای دیجیتال به مسیر دارک و نامشخص آنها اشاره می‌کند.

به عبارت دیگر او بر این اعتقاد است که بازار ارزهای دیجیتال آینده خیلی روشنی ندارد و با گذر زمان به نابودی کشیده می‌شود. البته این نظریه کلی او در مورد تمام ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمزارزها است. به نظر شما تا چه حدی می‌توان نظریه و دید جامع او را جدی گرفت؟

چارلز هاسکینسون کیست

نتیجه‌گیری

در این راهنما به طور کامل و مفصل چارلز هاسکینسون را به شما معرفی کردیم و گفتیم که او خالق و موسس شبکه کاردانو و همچنین در شبکه اتریوم نقش مهم و قابل قبولی داشته است. در ادامه با توجه به اختلافاتی که با ویتالیک بوترین داشت، او را از شبکه اتریوم اخراج کردند.

اما هاسکینسون از تلاش و پشتکار خود دست برنداشت و توانست شرکتی معتبر در زمینه فعالیت خود تاسیس کند. در ضمن نظریه، نگرش و پیش‌بینی‌های آینده این فرد خالق، در بازار ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرده و به گوش تمام کاربران بازار رسیده است. آیا شما نیز با نظریه‌های چارلز موافق هستید یا او را فردی بدبین در نظر دارید؟

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.