استیبل کوین چیست؟ چگونه stable coin بخریم؟

استیبل کوین چیست

1
  1. آلت کوین (AltCoin) چیست؟ انواع آن و آینده آلت کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال
  2. 3 گام آسان تا آشنایی کامل با سایت کوین مارکت کپ
  3. ارز فیات چیست و چه تفاوتی با ارز دیجیتال دارد؟
  4. هش چیست؟ آشنایی با مفهوم Hash، تابع هش و هشینگ در بلاکچین
  5. مزایا و معایب ارزهای دیجیتال چیست؟
  6. انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها
  7. ارز دیجیتال چیست؟ همه چیز درباره کریپتوکارنسی به زبان ساده
  8. بلاکچین چیست؟ مفهوم blockchain به زبان ساده
  9. بیت کوین چیست؟ راهنمای جامع شناخت ارز دیجیتال bitcoin
  10. استیبل کوین چیست؟ چگونه stable coin بخریم؟
  11. توکن چیست؟ آشنایی با مفهوم توکن Token ارز‌‌های دیجیتال

این روزها همه شاهد سیر رشد صعودی بازار ارزهای دیجیتال هستیم. اما بیشتر کاربران، از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال ابراز نارضایتی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، رمز ارزها نه تنها با پول رایج کشور تفاوت دارند بلکه روزانه ارزهای مجازی جدیدی نیز روانه این بازار می‌شوند.یکی از این رمز ارزهای مفید و پرکاربرد استیبل کوین است. شاید این سوال برایتان پیش آید که استیبل کوین چیست و چه تاثیری بر این نوسانات خواهد داشت؟

اگر کمی از زبان انگلیسی سر دربیاورید استیبل به معنای ثبات داشتن است، پس استیبل کوین سعی در حفظ ثبات بازار دارد. در ادامه کیوسک آکادمی شرح می‌دهد که استیبل کوین چیست و چگونه نوبسانات بازار رمز ارزها را کنترل می‌کند. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعهٔ بیشتر: برنامه غیرمتمرکز

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین مقطع جدیدی از رمز ارزها به حساب می‌آید که سعی در ارائه ثبات بازار دارد و البته توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شود. در پاسخ به این پرسش که استیبل کوین چیست باید گفت: این ارز دیجیتال باثبات،با پردازش سریع و حفظ امنیت پرداخت‌های مربوط به رمز ارزها، سعی در رفع بی‌ثباتی بازار ارزهای دیجیتال دارد.

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتال باثباتی هستند که سعی می‌کنند ارزش این بازار را به مراجع خارجی، مرتبط کنند. ناگفته نماند حتی ممکن است یک استیبل کوین به ارزی مانند دلار آمریکا یا قیمت کالایی مانند طلا وابستگی داشته‌باشد. این ارز دیجیتال باثبات از طریق وثیقه‌گذاری یا مکانیسم‌های خاص خرید و فروش، سعی در حفظ ثبات قیمت بازار ارزهای دیجیتال دارد.

حتی بیت کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتال به حساب می‌آید، از نوسانات بیش از حد خود رنج می‌برد. گاهی دیده شده‌ که قیمت یک رمز ارز در عرض چند ساعت بیش از 10 درصد افزایش یا کاهش یافته‌است. این نوع نوسانات باعث بی‌اعتباری بیت‌کوین و سایر رمز ارزها خواهد شد.

شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به صرافی کیوسک قیمت شیبا اینو، قیمت تتر، قیمت دوج کوین و دیگر رمز ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

مزیت استفاده از استیبل کوین چیست؟

همان‌طور که می‌دانید یک ارز ارزشمند باید وسیله‌ای برای مبادله یا ذخیره سرمایه باشد و البته ارزش آن در افق‌های طولانی مدت تا حدودی پایدار بماند. همچنین یک ارز ایده‌آل باید قدرت خرید خود را حفظ کند و دارای کمترین میزان تورم ممکن باشد. استیبل کوین در راستای صرفه‌جویی هزینه‌های رمز ارزها عملکرد مثبتی ارائه می‌دهد. در اینجا به 6 مزیت اساسی استیبل کوین اشاره می‌کنیم:

دارایی امن

استیبل کوین در هر دوره، پایداری مشخصی دارد. این ویژگی، استیبل کوین را به یک دارایی امن و ایده‌آل  تبدیل می‌کند. برخلاف رمز ارزهایی مانند بیت‌کوین که هر روز دچار نوسان چشمگیری هستند، افراد به کمک استیبل کوین با ذخیره ارزش پول خود، دچار هیچ‌گونه خطری نمی‌شوند.

تجارت

استیبل کوین در تجارت و بازرگانی نیز تاثیرات مثبتی دارد. بازرگانان و صرافی‌ها با کمک استیبل کوین می‌توانند از پس نوسانات ارزهای مجازی پایه بربیایند. به خاطر بسپارید استیبل کوین سهم زیادی در سرمایه بازار و معاملات جهانی دارد.

پرداخت

پرداخت‌های استیبل کوین از دیگر ویژگی‌های مثبت آن به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد مشاغل مختلف از پذیرش استیبل کوین‌ها به جای روش پرداخت خود، سود می‌برند. زیرا با این کار هزینه‌های معاملات کمی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، استفاده از استیبل کوین در پرداخت‌های جهانی امکان‌پذیر است.

پرداخت با استیبل کوین

حواله

پرداخت‌های مرزی و ارسال حواله از مشکلات مهمی است که بسیاری از کارگران در خارج از کشور خود، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. درواقع این افراد  پس از کار و تلاش بسیار، نمی‌توانند پول و دستمزدشان را به کشور خانه خود ارسال کنند. ارسال پول در سطح بین‌المللی با هزینه‌های بالایی روبه‌رو است.

برای مثال اگر کارگری بخواهد 200 دلار به خانه و خانواده خود پول حواله کند باید چیزی حدود 12 دلار هزینه بپردازد. استفاده از استیبل کوین در ارسال حواله‌ها، قدمی در حل این مشکل بزرگ است. استیبل کوین، با ثبات ذاتی که دارد می‌تواند هزینه‌های بسیاری را کاهش دهد.

سیاهه پرداخت

در نوامبر سال 2018 یک شرکت حمل و نقل ژاپنی برای اولین بار از ارز دیجیتال باثبات در هنگام پرداخت حقوق کارگرانش استفاده کرد. این اقدام باعث شد کارگران راحت‌تر به امور مالی خود دسترسی یابند و البته ارسال پول نیز ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام شود. استیبل کوین بهترین روش در پرداخت حقوق و دستمزد است.با کمک سیاهه پرداخت ارز دیجیتال باثبات، تمامی امور مالی واضح و روشن صورت می‌گیرد.

واریز

شاید برایتان پیش آمده‌ که پس از انتقال وجه، پول تا چندین ساعت به حساب مقصد واریز نشده‌باشد. این مسئله به خاطر محدودیت ساعات کار بانک‌ها است. اما استیبل کوین به صورت 24 ساعته و هر 7 روز هفته به طور مداوم کار می‌کند. درواقع این ارز دیجیتال باثبات یک موسسه مالی با ساعات کاری نامحدود به شمار می‌آید.

آیا استیبل کوین‌ها بر ارزش رمز ارزها تاثیر می‌گذارند؟

چند سالی می‌شود که ارز دیجیتال باثبات در فضای رمز ارزها ایجاد شده‌ اما در این سال‌های اخیر استیبل کوین حضور پررنگ‌تری داشته‌است. بسیاری از افراد کنجکاو هستند بدانند استیبل کوین چیست و چه تاثیری بر بازار رمز ارزها دارد؟ در جواب این سوال می‌توان گفت ارز دیجیتال باثبات براساس دارایی‌هایی مانند دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

همان‌طور که از نام این ارز دیجیتال پیداست، استیبل کوین برعکس سایر ارزهای دیجیتال، ماهیت پایداری دارد. برای مثال بیت‌کوین به دلیل نوسانات زیادش شاید از نظر مردم ذخیره خوبی برای سرمایه بلند مدت باشد اما راحت‌ترین روش پرداخت به حساب نمی‌آید. استیبل کوین نه تنها مورد توجه سرمایه‌گذاران خرده‌فروش است بلکه از سوی سرمایه‌گذاران موسسات بزرگ نیز مورد عنایت قرار دارد.

به طور کلی استیبل کوین‌ها جایگزین مناسبی برای ارزهای فیات هستند و بر بازار رمز ارزها تاثیرات مثبتی دارند. نوسانات بسیاری بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم است. در نظر داشته‌باشید این نوسانات یک پدیده عمومی به نظر می‌آیند که سرمایه‌گذاران در طول این پدیده‌ها به ارز دیجیتال باثبات پناه می‌برند.

انواع استیبل کوین‌

بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات است، در نتیجه جریان مشارکت با این بازار، خیلی صعودی عمل نمی‌کند. ارز دیجیتال باثبات یک نسخه از رمز ارزهای کم‌نوسان به حساب می‌آید. این استیبل کوین‌ها انواع مختلفی دارند که در بیشتر مواقع توسط یک دارایی پشتیبان از هم تفکیک می‌شوند. در اینجا 3 نوع عمده ارز دیجیتال باثبات را نام می‌بریم:

استیبل کوین دارای کالاهای پشتیبان

بعضی از استیبل کوین‌ها به پشتوانه کالاها و دارایی‌های خاصی مانند طلا و املاک به تثبیت رسیده‌اند. البته بیشترین دارایی پشتیبان ارز دیجیتال باثبات در حال حاضر طلا یا بعضی از انواع فلزات گرانبها است.

طلا پیشتیبان استیبل کوین

استیبل کوین دارای فیات پشتیبان

استیبل کوین‌هایی که توسط فیاتی مانند یوان چین پشتیبانی می‌شوند، آن فیات را به عنوان وثیقه حفظ می‌کنند. علاوه بر پول‌های رایج، فیات‌های دیگری مانند روغن، ذرت و غیره وجود دارد. پایدارترین این ارزهای دیجیتال باثبات، بیشتر با دلار پشتیبانی می‌شوند.

استیبل کوین دارای رمز ارز پشتیبان

رمز ارزها می‌توانند پشتیبان یکدیگر باشند. در این مورد استیبل کوین‌ها توسط رمز ارزها پشتیبانی می‌شوند. رمز ارزی که از استیبل کوین پشتیبانی کند کمتر دچار نوسانات خواهد شد.

محدودیت‌های اساسی استیبل کوین چیست ؟

با وجود مزیت‌های بسیار استیبل کوین، این ارز دیجیتال باثبات هنوز نوظهور است و قبل از سپردن مقادیری بالا از سرمایه خود به استیبل کوین‌ها باید احتیاط‌های لازم انجام شود. ممکن است استیبل کوین شما در حوزه خاصی مورد پذیرش و استقبال قرار نگیرد و درنتیجه دچار نوسان بیشتر و حتی سقوط عمیقی شود.

گاهی دیده شده‌است که استیبل کوین‌ها بر اساس مسائل حقوقی حوزه مورد فعالیت خود، زیر سوال می‌روند. در واقع منتقدان در تلاشند که ممیز مستقلی، برای بررسی ارز دیجیتال باثبات تعیین کنند. پس در نظر داشته‌باشید که حتی استیبل کوین‌ها نیز دارای محدودیت‌ها و مشکلاتی هستند.

آیا بهترین استیبل کوین را می‌شناسید؟

همه ارزهای دیجیتال باثبات به طور یکسان ساخته و پرداخته نشده‌اند. در واقع استیبل کوین‌ها با هم برابر نیستند و البته تعداد فراوانی از این استیبل کوین‌ها در بازار موجود است. با وجود این تعداد ارز دیجیتال باثبات شاید به فکر فرو روید که بهترین استیبل کوین کدام است؟

تتر (Tether) یکی از اولین استیبل کوین‌ها به حساب می‌آید. این ارز دیجیتال باثبات توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و بر روی بیش از 94% کل معاملات تاثیر می‌گذارد. خرید تتر به کاربران کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را پیگیری و استیبل کوین خود را به دارایی‌های دیگر تبدیل کنند. فراموش نکنید تتر شناخته‌شده‌ترین استیبل کوین در دنیای رمز ارزها است.

نگاهی مختصر بر سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌ها

امروزه هر سیستم عامل تجاری پیشرفته‌ای امکان دسترسی به استیبل کوین‌ها را فراهم کرده‌است. چه یک معامله‌گر فعال باشید و چه یک سرمایه‌گذار قدر، برای حفظ سرمایه خود و تثبیت آن به ابزارهای هوشمند نیاز دارید. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ارز دیجیتال باثبات به شما کمک می‌کند تا نوسانات بازار رمز ارزها را مدیریت کنید.

با سرمایه‌گذاری بر روی استیبل کوین‌ها می‌توانید درآمد کسب کنید. برای مثال می‌توانید استیبل کوین‌های خود را وام دهید یا به گردش درآورید. همچنین با حفظ و نگه‌داری استیبل کوین در صرافی‌های معتبر همچون صرافی کیوسک به سود خوبی می‌رسید. با سپردن استیبل کوین خود می‌توانید حتی بهره روزانه سهام آن را دریافت کنید.

در نظر داشته‌باشید، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال باثبات با پشتوانه فلزهای گرانبهایی مانند طلا، چیزی شبیه سرمایه‌گذاری بر روی طلاست. اگر ارزش طلا افزایش یابد، در نتیجه ارزش استیبل کوین مورد حمایت آن نیز افزایش می‌یابد. البته این موضوع در مورد استیبل کوینی که مورد حمایت ارز فیات است شاید صدق نکند. درواقع با گذر زمان تغییر چندانی در ارزش این استیبل کوین ایجاد نخواهد شد.

آشنایی بیشتر با معایب و مزایای استیبل کوین

استیبل کوین نیز مانند هر رمز ارز دیگری دارای معایب و مزایای خاص به خود است. بیایید نگاهی کلی به مزیت‌ها و معایب این ارز دیجیتال باثبات بیاندازیم.

استیبل کوین چیست و در چه صرافی موجود است

مزیت‌های استیبل کوین‌ها

نامحدود بودن

قدرت حرکت و گردش استیبل کوین‌ها محدود به هیچ مرز فیزیکی نخواهد بود.

سرعت تراکنش

سرعت تراکنش استیبل کوین‌ها و معاملات آنان سریع‌تر از فرآیندهای سنتی است. استیبل کوین برای تایید نقل و انتقالات نیازی به تشخیص سوم شخص یا واسطه ندارد. به این ترتیب، نه نیازی به پرداخت هزینه اضافی وجود دارد و نه زمان زیادی صرف نقل و انتقالات می‌شود.

شفافیت

معاملات استیبل کوین‌ها در دفتر عمومی ثبت می‌شود و برخلاف ارزهای دیگر به راحتی قابل کنترل و در دسترس همه است. شفافیت و وضوح عملکرد از ویژگی‌های مثبت هر فناوری بلاکچین عمومی به حساب می‌آید.

معایب استیبل کوین‌ها

متمرکز بودن

برخلاف رمز ارزهای دیگر استیبل کوین‌ها بیشتر توسط سازمان‌های متمرکز ایجاد می‌شوند. در نتیجه ارز دیجیتال باثبات، ارز متمرکزی است که نیاز به مدیریت و نظارت دارد.

نیاز به ممیزی

استیبل کوین‌ها باید توسط ممیزها حسابرسی شوند. این حسابرسی‌ها امری ضروری در کارآرایی و تاثیر مثبت ارز دیجیتال باثبات دارند. نیاز استیبل کوین به سازمانی جهت ممیزی و حسابرسی حاکی از عدم توان آن در حسابرسی صحیح است.

رشد کم

متاسفانه استیبل کوین‌ها حتی طی چندین سال نیز پتانسیل بالایی در افزایش سرمایه ندارند. در حوزه ارز دیجیتال باثبات ما گاهی شاهد بازگشتی کمتر از سرمایه خواهیم بود. بازرگانان و سرمایه‌گذاران در بیشتر مواقع به دنبال سود بیشتری هستند، درنتیجه ممکن است برای کسب سود بیشتر به روش‌های دیگر متوسل شوند.

استیبل کوین در یک نگاه

در اینجا ما شرح دادیم که استیبل کوین چیست. ارز دیجیتال باثباتی که ارزش آن با دارایی‌های خارجی مانند دلار آمریکا یا طلا گره خورده‌است. استیبل کوین با مزایای بسیاری که دارد، نوسانات بازار را تا حدودی کاهش می‌دهد و اساسی‌ترین ویژگی آن عدم نیاز به واسطه در انجام پرداخت‌ها محسوب می‌شود. اینارز دیجیتال باثبات در دسترس همگان قرار دارد. اما نکته مهم این است که ارزش ارزهای دیجیتال قابل پیش‌بینی نیست و این بازار تمایل بسیاری به نوسان دارد.

اگر در زمینه سرمایه‌گذاری استیبل کوین‌ها تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم با تیم کیوسک آکادمی به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

یک نظر
  1. tlover tonet می گوید

    Generally I don’t read article on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to try and do so! Your writing style has been surprised me. Thanks, quite nice post.

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.