مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش؛ شباهت و تفاوت BTC و BCH

مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش

0

در مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش باید گفت که از زمان انشعاب بیت کوین کش در سال 2017، چندین تیم مستقل از توسعه‌‌دهندگان که روی پروتکل Bitcoin Cash کار می‌کنند، تعدادی از نوآوری‌ها را با هدف بهبود قابلیت استفاده از بیت کوین کش، به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی نظیر به نظیر پشتیبانی کرده‌اند. این سیستم از آزادی اقتصادی حمایت می‌کند.

این در حالی است که بیت کوین هم‌چنان به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این مقاله از کیوسک آکادمی به مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

روی کار آمدن بیت کوین کش

بیت کوین کش به عنوان انشعاب بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. این رمزارز در تاریخ 1 آگوست 2017، پس از اینکه شرکت کنندگان در اکوسیستم بیت کوین نتوانستند در مورد روش‌های مقیاس‌گذاری ارز رمزنگاری شده توافق کنند، ایجاد شد.

نکته اصلی بحث «اندازه بلوک» بود، که به حجم معاملات قابل پردازش یا همان «توان عملیاتی» در ثانیه مربوط می‌شود. از آنجا که تراکنش‌ها از داده‌ها تشکیل شده‌اند، اندازه بلوک بزرگ‌تر امکان ایجاد تراکنش‌های بیشتر در هر بلوک را فراهم می‌کند و در نتیجه کارایی بالاتری دارد.

پروتکل بیت کوین برای سال‌ها اندازه هر بلوک را به 1 مگابایت محدود کرده بود. با افزایش تعداد کاربران بیت کوین، رقابت برای اندازه محدود بلوک به تدریج منجر به افزایش هزینه‌های معامله و طولانی شدن زمان تسویه حساب شد.

در این شرایط، بیت کوین سودمندی خود را برای تسویه معاملات با ارزش بالا و یا معاملاتی که سرعت آن کمتر مورد توجه است، حفظ کرد. اما ویژگی مهمش را به عنوان وسیله مبادله خریدهای کم‌ارزش که هزینه‌ها و زمان تسویه در آنها مهم است، از دست داد. به عبارت دیگر ، به عنوان «پول نقد» کمتر مورد استفاده قرار گرفت.

برای بهبود این شرایط یک انشعاب از بیت کوین ایجاد شد. در واقع دو نسخه از بیت کوین از هم جدا شدند. به نسخه‌ای که شامل ارتقا اندازه بلوک بود، نام Bitcoin Cash (BCH) داده شد، در حالی که نسخه بدون تغییر نام Bitcoin (BTC) را حفظ کرد.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش

مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش

این دو ارز دیجیتال در ساختار با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش می‌پردازیم.

حداکثر اندازه بلوک و کارمزد انجام تراکنش

حداکثر اندازه بلوک بیت کوین کش 8 مگابایت در نظر گرفته شده که از اندازه بلوک 1 مگابایتی بیت کوین بیشتر است. اندازه بلوک بزرگتر حجم معاملات را افزایش می‌دهد دراین صورت شبکه Bitcoin Cash می‌تواند به صورت زنجیره‌ای پردازش کند. در حالی که بیت کوین بین 3 تا 7 تراکنش را در ثانیه انجام می‌دهد، بیت کوین کش توانایی پردازش حدود 200 تراکنش در ثانیه را دارد.

این امر به کاهش هزینه هر معامله، افزایش سرعت و قابلیت اطمینان بودن معامله کمک می‌کند. معاملات بیت کوین کش معمولاً کمتر از یک پنی هزینه دارند. برای مقایسه، متوسط هزینه معامله بیت کوین (BTC) از سال 2020 در محدوده 1 دلار بوده است.

پشتیبانی از قرارداد هوشمند

توسعه‌دهندگان بیت کوین کش می‌توانند از زبان‌های قرارداد هوشمند مانند Cashscript (یک زبان برنامه‌نویسی) استفاده کنند. این کار عملکردهای پیچیده‌تری را نسبت به معاملات اساسی که در بیت کوین امکان‌پذیر است، فعال خواهد کرد. این امکان برنامه‌های «مالی غیرمتمرکز» مانند تجارت مشتقات مصنوعی را ایجاد می‌کند. سایر موارد استفاده شامل پرداخت‌های خصوصی با ابزارهایی مانند کش شافل (CashShuffle) و کش فیوژن (CashFusion) است.

مطالعه بیشتر: معرفی پلتفرم کیپر و توکن کیپر

توکن‌های غیرقابل تعویض

پروتکل Simple Ledger همچنین از توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT ، پشتیبانی می‌کند. NFTها توکن‌های دیجیتالی قابل تشخیص از یکدیگر هستند. این ویژگی،  طیف گسترده‌ای از موارد استفاده بالقوه را امکان‌پذیر می‌کند.

عدم وجود «جایگزین با هزینه»

جایگزینی با هزینه در بیت کوین اجازه می‌دهد تا معاملات در حالی که تأیید نشده‌اند، لغو یا دو برابر شود. عدم جایگزینی هزینه در پروتکل بیت کوین کش باعث امنیت بیشتر این ارز دیجیتال می‌شود زیرا معاملات تایید نشده غیرقابل برگشت هستند. همچنین معاملات تقریباً فوری با مقادیر کم را امکان‌پذیر می‌کند.

با ارتقا پروتکل Bitcoin Cash در مه 2021، محدودیت معاملات زنجیره‌ای تأیید نشده حذف شد. این اتفاق بیت کوین کش را به عنوان یک راه حل پرداخت که در آن حجم زیادی از معاملات با ارزش کوچک باید در مدت زمان کوتاهی پردازش شوند، معرفی کرد.

برای اطلاع از قیمت دوج کوین و خرید دوج کوین روی کیوسک حساب کنید.

امضاهای دیجیتال

طرح امضای دیجیتال، امکان امضای پیچیده‌تر را فراهم می‌کند. تراکنش‌هایی که امضای دیجیتال «Schnorr» را قبول می‌کنند، فضای کمتری را مصرف کرده و هزینه کمتری خواهند داشت. اگرچه در حال حاضر توسط پروتکل Bitcoin Cash پشتیبانی می‌شود‌، اما امضای دیجیتال هنوز به طور گسترده توسط ارائه‌دهندگان کیف پول پذیرفته نشده است. هنگامی که تصویب امضای دیجیتال به طور گسترده پذیرفته شود، این امکان را دارد که با بهبود قابلیت استفاده از رمزها، حریم خصوصی شبکه را افزایش یابد.

مطالعه بیشتر: شبکه اینترنت غیرمتمرکز و امن چیست؟ 

الگوریتم تنظیم دشواری

بیت کوین کش یک الگوریتم تنظیم دشواری را به نام « aserti3-2d» به کار می‌گیرد. برای هر دو روز که بلوک‌ها از برنامه عقب هستند، دشواری به نصف کاهش می‌یابد، در حالی که برای هر دو روز بلوک‌ها از زمان مقرر جلوتر هستند، دشواری دو برابر می‌شود.

این الگوریتم تنظیم دشواری به شما اطمینان می‌دهد که بلوک‌های جدید، با سرعت پایدار تولید ‌شوند (هر 10 دقیقه)، حتی اگر نوسان قیمت و نرخ قدرت هش بالا باشد. هش یک واحد اندازه‌گیری است که معین می‌کند شبکه بیت کوین برای کارکرد دائمی خود، چه میزان قدرت مصرفی نیاز دارد.

پس الگوریتم تنظیم دشواری بیت کوین کش اطمینان حاصل می‌کند که بلوک‌ها با سرعت ثابت مورد نظر تولید می‌شوند.

مطالعه بیشتر: الکترا چیست ؟

مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش

نگرانی‌ها در مورد بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش نوید چندین پیشرفت نسبت به نسخه قبلی خود را داده ، اما هنوز نتوانسته این وعده‌ها را عملی کند.

مهم‌ترین مورد مربوط به اندازه بلوک است. اندازه متوسط بلوک‌های استخراج شده در بلاکچین بیت کوین کش بسیار کمتر از بلاکچین بیت کوین است. هزینه‌های معامله برای بیت کوین نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته و آن را به رقیبی برای بیت کوین کش به عنوان استفاده روزانه تبدیل کرده است.

ارزهای رمزنگاری شده زیاد دیگری نیز هستند که آرزوی تبدیل شدن به واسطه‌ای برای انجام معاملات روزانه بلند مدت را دارند. آنها پروژه‌ها و مشارکت‌هایی را با سازمان‌ها و دولت‌ها، در داخل و خارج از کشور آغاز کرده‌اند.

به عنوان مثال، لایت کوین اعلام کرد که با برگزارکنندگان رویدادها و انجمن‌های حرفه‌ای همکاری می‌کند و دیگر رمز ارزها مانند دش (Dash) ادعا می‌کنند که قبلاً در اقتصادهای مملو از مشکل، مانند ونزوئلا مورد توجه قرار گرفته، اگرچه چنین ادعاهایی هنوز اثبات نشده‌اند.

ارز دیجیتال بیت کوین کش بیشتر در خارج از انجمن رمزنگاری، ناشناخته است. بر اساس سطح معاملات در بلاکچین، هنوز هم بیت کوین با اختلاف قابل توجهی در صدر لیست قرار دارد.

قراردادهای هوشمند یکی از ویژگی‌های اساسی همه ارزهای رمزپایه است. با این حال، باید دید که آیا محورهای رمز ارز بیت کوین کش بستر مناسبی برای قراردادهای هوشمند معاملات است و به سادگی به سیستم‌های پرداخت تبدیل می‌شوند یا خیر.

بیت کوین کش دارای یک پروتکل حاکمیتی مشخص نیست. در حالی که ارزهای رمزنگاری شده دیگر مانند دش و وی‌چین، پروتکل‌های دقیق حکمرانی را دارند که حق رأی دادن را تعیین می‌کنند. به نظر می‌رسد توسعه و طراحی بیت کوین کش متمرکز بر تیم‌های توسعه‌دهنده آن است. به همین دلیل، برای سرمایه‌گذاران مشخص نیست که دارایی‌های قابل توجه ارز دیجیتال حق رای دارند یا خیر.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال هولو چیست ؟

مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش

بیت کوین کش از چه کیف پول‌هایی استفاده می‌کند؟

قبل از شروع معاملات و یا استخراج بیت کوین کش، به مکانی برای ذخیره آن، به عنوان مثال، کیف پول نیاز دارید. یک کیف پول از دو مجموعه بسیار طولانی از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده است.

یکی از آنها آدرس عمومی کیف پول شما است که سایر کاربران برای ارسال BCH به حساب شما استفاده می‌کنند. رمز دیگر کلید خصوصی شما است که به شما امکان دسترسی به دارایی های خود را می‌دهد و برای معامله استفاده می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که همواره رمز خصوصی خود را ایمن نگه می‌دارید. زیرا اگر آن را از دست بدهید یا به سادگی فراموش کنید، نمی‌توانید به دارایی خود دسترسی داشته باشید. به همین ترتیب، اگر کسی رمز خصوصی شما را بداند، می‌تواند تمام دارایی موجود در کیف پول شما به سرقت ببرد.

اگر در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کرده باشید که از بیت کوین پشتیبانی می‌کند، یکی از خدمات آنها، ارائه کیف پول به شما است. با این حال، برای ایمنی رمز ارزهای خود، توصیه می‌شود آنها را در کیف پول دیگری ذخیره کنید.

دلیل این امر این است که موارد زیادی وجود داشته که صرافی‌ها هک شده و مشتریان دارایی خود را از دست داده‌اند، بدون اینکه بتوانند آنها را بازپرداخت کنند و گاهی حتی به راحتی با پول کاربران فرار می‌کنند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند، که هر نوع کاربرد متفاوتی دارد. برای آشنایی بیشتر حتما ادامه مقاله مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: بیت کوین کش چیست ؟

کیف پول کاغذی

اساساً ، کیف پول کاغذی فقط یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی دارد که معمولاً به صورت کد QR برای سهولت استفاده، چاپ می‌شوند. کیف پول کاغذی یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای ذخیره سرمایه رمزنگاری شماست، زیرا  هیچ ارتباطی با اینترنت وجود ندارد. این باعث می‌شود کیف پول‌های کاغذی کاملا غیرقابل کنترل شوند.

پس از چاپ می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید با آن انجام دهید، آن را در یک صندوق امانات قرار دهید‌، آن را زیر بالش خود نگه دارید یا حتی در حیاط خانه خود دفن کنید. به این ترتیب وجوه شما با خیال راحت منتظر می‌مانند تا زمانی که تصمیم بگیرید آنها را خرج کنید.

آسان‌ترین راه برای ایجاد کیف پول کاغذی ذخیره فایل wallet.dat از کیف پولی است که رمزهای خصوصی شما را در رایانه نگهداری می‌کند، آن را چاپ کرده و سپس نسخه اصلی آن را از کامپیوتر پاک کنید.

شما می‌توانید از یکی از چندین سرویس آنلاین که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند، استفاده کنید. WalletGenerator و BCCAdress محبوب‌ترین این سرویس‌ها هستند. آنها مولد رمز و آدرس‌های تصادفی هستند و مهم‌تر از همه، از موتور جاوا اسکریپت مرورگر شما برای تولید کیف پول استفاده می‌کنند، به این معنی که هیچ رمزی از طریق اینترنت برای شما ارسال نمی‌شود.

مطالعه بیشتر: شبکه وو چیست؟

مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش

کیف پول نرم افزاری

کیف پول‌های نرم افزاری بر روی رایانه یا تلفن همراه شما نصب می‌شوند و برخلاف کیف پول‌های ارائه شده توسط صرافی‌ها، بیشتر آنها کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین و در دستگاهی که نصب شده‌اند ذخیره می‌کنند. تمام کاری که برای ایجاد یک کیف پول نیاز دارید این است که آن را در دستگاه خود بارگیری کرده و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری از چندین ارز رمزپایه پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان می‌دهند چندین کیف پول ایجاد کنید. علاوه بر این‌، برخی از آنها امکان تبادل فوری بین ارزهای رمزنگاری شده اصلی را برای مشتری فراهم می‌کنند.

مطالعه بیشتر: ارز اطلس استار

کیف پول سخت افزاری

در دنیای ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های سخت افزاری به اندازه ذخیره‌سازی، ایمن هستند. آنها بسیار شبیه هارد دیسک‌های قابل حمل معمولی هستند اما به طور خاص برای ذخیره ارزهای رمزپایه طراحی شده‌اند. آنها تراکنش‌ها را بصورت آفلاین انجام می‌دهند، به این معنی که می‌توانید برای انجام معامله آنها را به هر رایانه‌ای متصل کنید.

درست مانند کیف پول‌های کاغذی، کیف پول‌های سخت افزاری نیز در برابر حملات سایبری و هک شدن مصون هستند، زیرا به اینترنت متصل نیستند. کیف پول‌های سخت افزاری مدرن به گزینه‌های پشتیبان مجهز شده‌اند و می‌توانند با احراز هویت دو مرحله‌ای یا رمز ورود PIN، از امنیت بیشتری برخوردار شوند.

این روزها‌، همه کیف پول‌های سخت افزاری اصلی نیز به یک صفحه نمایش مجهز شده‌اند، بنابراین شما می‌توانید برای معاملات در دستگاه خود ثبت نام کنید. با این حال ، آنها تنها کیف پول‌های موجود هستند که شما بابت آن هزینه می‌پردازید. اما به اندازه قیمت خود ارزش دارند.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا اتریوم خود را خرید کنید

 جمع بندی

رمز ارز بیت کوین کش شبکه جدیدتر و پیشرفته‌تری دارد که معاملات ارزان‌تری را امکان پذیر می‌کند. هزینه معاملات ارز دیجیتال بیت کوین کش در حال حاضر به طور متوسط 0.03 دلار آمریکا، در حالی که هزینه معاملات BTC حدود 20 دلار است.

بیت کوین کش به دلیل بزرگ‌تر بودن بلوک، زمان معاملات بسیار سریع‌تری دارد و می‌تواند معاملات بیشتری را همزمان انجام دهد. به این معنی که افراد بیشتری می‌توانند در یک زمان واحد از بیت کوین کش استفاده کنند. این ویژگی آن را به ارز قابل استفاده‌تری برای زندگی روزمره و شاید جایگزین بهتری برای پول تبدیل می‌کند.

در مقاله مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش با آکادمی کیوسک همراه بودیم. لطفا نظرات و تجربه‌های خود را درباره این دو ارز دیجیتال و کیف پول‌هایی که برای ذخیره دارایی و دسترسی به منابع مالی خود استفاده می‌کنید، با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.