ارز دیجیتال کومودو ؛ انقلابی در امنیت دنیای دیجیتال

بررسی و معرفی ارز دیجیتال کومودو

0

بازار ارزهای دیجیتال همواره جمله معروف «رقابت باعث ایجاد نوآوری می‌شود» را یادآور می‌کند.

فضای بلاک چین مملو از جاه‌طلبی و عزم برای بهترین بودن است. تا کنون طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال عرضه شده است. اما همه این سکه‌ها بر اساس تعدادی اصول کلیدی رقابت می‌کنند، این اصول عبارتند از: امنیت، مقیاس‌پذیری، تطبیق‌پذیری و قابلیت همکاری.

بیش از هر چیز وجود ویژگی امنیت در یک پلتفرم حیاتیست و کومودو در این امر بی‌رقیب است. بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چه چیزی باعث می‌شود کومودو در بین رقبای خود، مدعی ماندگاری باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتال کومودو، تا انتهای این مقاله با آکادمی کیوسک همراه باشید.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال کومودو چیست؟

ارز دیجیتال کومودو یک پلتفرم بلاک چین چند زنجیره‌ای است. کومودو فرصتی را برای پروژه‌ها به وجود می‌آورد که بلاک چین‌های خود را ایجاد کرده و میزبان فروش توکن باشند.

کومودو یک هارد فورک یا انشعابی از ارز دیجیتال زی‌کش (Zcash) است. به این معنی که ویژگی‌های جالب موجود در زی‌کش در پلت‌فرم کومودو نیز وجود دارد. زی‌کش هم خود یک فورک از بیت کوین با حریم خصوصی است.

این بدان معناست که ریشه‌های کومودو از پیشگامان ساتوشی ناکاموتو و پروتکل بیت کوین نشات می‌گیرد. به عبارتی ارز دیجیتال کومودو فناوری خود را از بیت کوین و زی‌کش به ارث برده است.

نرم افزار کومودو اسمارت چین  (Komodo Smart Chain) ویژگی‌های مربوط به حریم خصوصی زی‌کش را حفظ کرده است.

این ویژگی‌ها عمدتا شامل توانایی ارسال پول از آدرس عمومی به خصوصی و سپس انتقال پول از یک آدرس خصوصی به آدرس دیگر است. فناوری زی‌کش اجازه می‌دهد که پول بین دو آدرس خصوصی بدون هیچ‌گونه ردیابی اطلاعات عمومی جابجا شود.

از سال 2019، کومودو بر ارائه راه حل‌های بلاک چین مناسب برای کسب و کار، با تمرکز بر امنیت، مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و سازگاری آسان تمرکز کرده است. با ارز دیجیتال کومودو، پروژه‌ها می‌‌توانند بلاک چین‌های خود را ایجاد کرده و فروش توکن را میزبانی کنند.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

تاریخ از ارز دیجیتال کومودو چه می‌گوید؟

کومودو به عنوان یک سکه حریم خصوصی شروع به کار کرد، به یک پلتفرم تبدیل شد و اکنون یک اکوسیستم در حال رشد است.

پلتفرم ارز دیجیتال کومودو بر ارائه راه حل‌های مبتنی بر بلاک چین به صورت کامل برای توسعه‌دهندگان صنایع مختلف در هر سطحی متمرکز است. این راه حل‌ها ساده و در عین حال قدرتمند هستند و البته طوری ارائه شده‌اند که به راحتی قابل استفاده و برای پاسخگویی به نیازهای شما قابل تنظیم باشند.

چشم‌انداز بنیان‌گذاران کومودو ایجاد یک اکوسیستم قوی از شرکا و توسعه‌دهندگان است. ایجاد محیطی که سفر هر کسی را به فناوری بلاک چین تسریع می‌کند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کوتی

کومودو

برای اطلاع از قیمت بیت‌کوین و خرید بیت‌کوین روی کیوسک حساب کنید.

ارز دیجیتال کومودو چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم ارز دیجیتال کومودو ترکیب سه الگوریتم زی‌کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت (SuperNET) است. با توضیح مختصر این 3 الگوریتم طرز کار کومودو را بهتر درک خواهیم کرد.

  • زی‌کش

زی‌کش (ZEC) یک ارز دیجیتال است که با پروتکل اثبات دانش صفر (Zero Knowledge Proof) کار می‌کند. در این پروتکل تمام اطلاعات شخصی شما برای سایر معامله‌گران ناشناس باقی می‌ماند.

  • پروتکل اثبات کار با تأخیر (dPoW)

پروتکل اثبات کار با تأخیر توسط تیم ارز دیجیتال کومودو توسعه یافته است. این پروتکل امنیت بسیار بالایی را با استفاده از محافظت دو لایه‌ای که در سیستم تراکنش‌های آن تعبیه شده است، ارائه می‌دهد.

  • سوپرنت (SuperNET)

ارز دیجیتال کومودو، توکن رسمی پروژه گستره‌تری به نام سوپرنت است. این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد تا در امنیت کامل، با استفاده از الگوریتم اثبات کار با تأخیر تراکنش‌های خود را میان پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز انجام دهند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کازماس

امنیت و اجماع ارز دیجیتال کومودو چگونه است؟

کومودو از یک مکانیسم اجماع جالب به نام اثبات کار با تأخیر (dPoW) استفاده می‌کند که از قدرت هش (توان عملیاتی) بیت کوین برای افزایش قابل توجه امنیت شبکه بهره می‌برد. این امر منطقی است، زیرا بیت کوین دارای بیشترین قدرت هش در بین شبکه‌های بلاکچین است که آن را تبدیل به سخت‌ترین زنجیره عمومی در برابر هکرها کرده است.

هر ده دقیقه یک نسخه پشتیبان از زنجیره ارز دیجیتال کومودو در شبکه بیت کوین ذخیره می‌شود. این فرایند توسط 64 سرور اختصاصی منتخب مدیریت می‌شود. این امر تضمین می‌کند که حتی اگر زنجیره کومودو ربوده شود و تغییر کند، تغییرات پذیرفته نمی‌شوند زیرا با نسخه پشتیبان در شبکه بیت کوین هماهنگ نیستند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کادنا

همه چیز در مورد توکن KMD

واحد پول متصل به شبکه کومودو توکن KMD است. KMD به دلیل مکانیسم اجماع بخشی جدایی ناپذیر از شبکه کومودو است و این مکانیسم بدون رمز ارز کار نمی‌کند.

KMD قابل استخراج است. در نهایت، در مجموع 200،000،000 KMD توسط شبکه صادر می‌شود. در حال حاضر کمی بیش از 120 میلیون آن در گردش است. انتظار می‌رود آخرین سکه در سال 2030 استخراج شود.

KMD بر اساس سرمایه بازار، جایگاه 70 را در بین 100 رمز ارز برتر دارد. کل ارزش بازار آن در حدود ۶۹ میلیون دلار است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کرومیا

رمز ارز کومودو

ارز دیجیتال کومودو را کجا نگهداری کنیم؟

اگر تصمیم خرید این رمز ارز را دارید، در ادامه چند کیف پول محبوب را برای نگهداری توکن‌های کومودو به شما معرفی می‌کنیم.

  • لجر نانو (Ledger Nano)

اولین مورد، کیف پول سخت افزاری لجر نانو است که تقریبا امن‌ترین روش برای ذخیره رمز ارز کومودو محسوب می‌شود. زیرا همواره کلیدهای خصوصیتان را خواهید داشت.

  • کیف پول کاغذی کومودو

در این نمونه شما می‌توانید اطلاعات خصوصی خود را روی یک برگه کاغذی نگهداری کنید. فقط باید در نگهداری آن کاغذ دقت لازم را به خرج دهید.

  • کومودو سوئینگ والت (Komodo Swing Wallet)

این گزینه کیف پول رسمی ارز دیجیتال کومودو است. سازندگان کومودو این کیف پول را به خریداران توصیه می‌کنند، چون تمام ویژگی‌هایی که نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال کارما

چه آینده‌ای برای ارز دیجیتال کومودو می‌شود تصور کرد؟

جمله معروفی می‌‌گوید «گذشته تکرار می‌شود!». پس اگر بخواهیم آینده ارز دیجیتال کومودو را پیش‌بینی کنیم، بهتر است به پیشینه این ارز توجه داشته باشیم. کومودو از زمان عرضه اولیه خود تا به امروز سود خوبی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است، پس این اتفاق می‌تواند تکرار شود.

مخصوصا اینکه توسعه‌دهندگان کومودو نیز فعالند و هر روز پلتفرم را بهبود می‌دهند. در اثر این آپدیت‌ها و ارائه ابزارهای پیشرفته‌تر کاربران بیشتری به سمت این ارز دیجیتال روی می‌آورند و بدون شک یکی از نتایج این امر افزایش قیمت کومودو خواهد بود. با یک بررسی کوچک خواهید فهمید که سرعت رشد این ارز در مقایسه با رقبایش بسیار بالاتر می‌باشد.

در نهایت باید بگوییم، از نقطه ‌نظر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، کومودو انتخاب خوبی است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال گرین

نتیجه

در این مقاله به شرح یک فناوری پیشرفته پرداختیم. ترکیبی از سه پروتکل زی‌کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت که تمام آنچه را که به دنبالش هستید، به شما ارائه می‌دهد.

این مقاله از آکادمی کیوسک به معرفی ارز دیجیتال کومودو اختصاص یافت، ممنون که تا انتهای آن با ما همراه بودید. حالا از شما می‌پرسیم:

آیا توکن رمز ارز کومو‌دو را می‌خرید؟ از کدام کیف پول برای نگهداری آن استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.