کیف پول نرم افزاری (Software wallets) چیست؟ و معرفی 3 تا از بهترین‌های آن

آشنایی با انواع کیف پول نرم افزاری

0
  1. معرفی کیف پول بلاکچین (Blockchain Wallet)
  2. کیف پول چند امضایی (Multisig Wallet) چیست و چگونه کار می‌کند؟
  3. کیف پول دیفای DeFi چیست و چگونه کار می‌کند؟
  4. کیف پول ارز دیجیتال (Crypto Wallet) چیست و چگونه کار می‌کند؟
  5. کیف پول گرم چیست؟ معرفی کامل Hot Wallet و بهترین‌های آن
  6. کیف پول سخت افزاری (hardware wallet) چیست؟ و معرفی 5 ولت سخت افزاری برتر
  7. کیف پول غیر متمرکز (Decentralized Wallet) چیست؟
  8. کیف پول نرم افزاری (Software wallets) چیست؟ و معرفی 3 تا از بهترین‌های آن
  9. کیف پول کاغذی چیست؟ Paper Wallets چگونه کار می‌کند؟
  10. کیف پول سرد چیست؟ معرفی کامل cold wallet و انواع آن

کیف پول نرم‌افزاری (Software wallets) نوعی کیف پول گرم (hot wallets) است. این نوع کیف پول توسط موسسات متمرکز یا غیرمتمرکز ارائه می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با خیال راحت، ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنید. کیف پول نرم‌افزاری به شما کمک می‌کند که در هر زمان و هر مکان به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.

به‌علاوه، سرمایه‌گذاران تنها با یک کلیک و مستقیماً از تلفن همراه خود می‌توانند رمز ارزهای خود را مدیریت کنند. بدین ترتیب، این کیف پول برای سرمایه‌گذاران کوتاه مدت و مبتدیان بسیار مناسب است. در ادامه این مقاله از آکادمی کیوسک به بررسی کامل کیف پول نرم‌افزاری و مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا اتریوم خود را خرید کنید

مزایا و معایب کیف پول‌های نرم‌افزاری

در جدول زیر، مزایای و معایب کیف پول نرم‌افزاری را بررسی می‌کنیم:

مزایای کیف پول نرم‌افزاریمعایب کیف پول نرم‌افزاری
طیف وسیعی از گزینه‌ها و ویژگی‌های مختلف را برای همه سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.کیف پول‌های نرم‌افزاری امنیت بالایی ندارند.
معاملات در کیف پول نرم‌افزاری سریع و راحت است.در کیف پول‌های نرم‌افزاری کنترلی روی کلیدهای خصوصی ندارید.
برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری از ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کنند.کیف پول نرم‌‌افزاری مستعد هک و حملات مجازی از جمله ویروس‌ها و بدافزارهاست.
کیف پول نرم‌افزاری گزینه مناسبی برای معاملات کوچک و مکرر است.هزینه تراکنش ارزهای دیجیتال برای شما اعمال می‌شود.
دانلود کیف پول نرم‌افزاری رایگان است. البته برخی از کیف پول‌ها هزینه دانلود دارد اما این هزینه بسیار کم است.

مطالعه بیشتر: کیف پول گرم چیست؟

ویژگی‌های کیف پول نرم‌افزاری

کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری ویژگی‌های متعددی دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از برجسته‌ترین ویژگی‌های کیف پول نرم‌افزاری می‌پردازیم:

تصویر کیبورد موبایل و یک گوشی به همراه سکه بیت کوین
ویژگی‌های منحصر به فرد کیف پول نرم‌افزاری

پشتیبانی چند‌ارزی

کیف پول‌های نرم‌افزاری به طور معمول از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که دارایی‌های مختلف را در یک برنامه مشخص مدیریت کنند.

برای اطلاع از قیمت تتر و خرید تتر روی کیوسک حساب کنید.

رابط کاربری مناسب

کیف پول‌های نرم‌افزاری سهولت استفاده را در اولویت کار خود قرار می‌دهند و دارای رابط کاربری جذاب هستند. در واقع این کیف پول‌ها برای مبتدیان و افراد با تجربه کاملاً مناسب است زیرا می‌توانند به راحتی از ابزارهای مختلف کیف پول استفاده کنند.

مطالعه بیشتر: کیف پول ارز دیجیتال چیست

ارائه تاریخچه تراکنش‌ها

کیف پول‌های نرم‌افزاری تاریخچه تراکنش‌های جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهند و از این طریق تراکنش‌های ورودی و خروجی خود را ردیابی می‌کنید. به‌علاوه، می‌توانید جزئیات هر تراکنش را ببینید و وضعیت هر تراکنش را نیز بررسی کنید.

ارائه دفترچه آدرس کیف پول

کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ساده‌سازی فرایند ارسال ارزهای دیجیتال، دارای دفترچه آدرس هستند. بنابراین، کاربران می‌توانند آدرس‌های تکراری را در کیف پول ذخیره کنند. به این ترتیب نیازی نیست که هر بار اطلاعات را وارد کنید.

ارائه اسکنر کد QR

بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری دارای اسکنر کد QR هستند. این اسکنر به شما کمک می‌کند که تراکنش‌های خود را بدون وارد کردن دستی آدرس گیرنده و تنها با اسکن کد انجام دهید.

مطالعه بیشتر: کیف پول کاغذی چیست

ردیابی قیمت 

برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری به کاربران این امکان را می‌دهد که قیمت رمزارزهای خود را ردیابی کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند نوسانات قیمت را در کیف پول خود ببینند.

مطالعه بیشتر: کیف پول مایار

همکاری با صرافی‌ها

برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری با صرافی‌های ارزهای دیجیتال همکاری می‌کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از کیف پول، ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنند.

مطالعه بیشتر: کیف پول دیفای DeFi چیست 

انواع مختلف کیف پول نرم‌افزاری

کیف پول موبایل (Mobile Wallets)

کیف پول موبایل یکی از برترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال است. این کیف پول به کاربران این امکان را می‌دهد که رمز ارزهای خود را فقط با استفاده از یک موبایل ذخیره و معامله کنند. شما با تنظیم یک کلید خصوصی قوی و ایمن، می‌توانید به راحتی به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.

دست یک فرد که گوشی موبایل را در دست گرفته است
انواع مختلف کیف پول نرم‌افزاری

کیف پول تحت وب (Web Wallets)

کیف پول‌های تحت وب در واقع پلتفرم‌های آنلاینی هستند که به کمک آن می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و مدیریت کنید. شما از طریق مرورگر وب به این کیف پول دسترسی دارید و برای افتتاح حساب باید اطلاعات شخصی مرتبط را ارائه دهید. 

کیف پول دسکتاپ (Desktop Wallets)

کیف پول‌های دسکتاپ نوعی کیف پول نرم‌افزاری است که باید آن را روی کامپیوتر نصب کنید. این کیف پول امکان ذخیره، مدیریت و تراکنش ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. کیف پول دسکتاپ سطح امنیتی بالاتری نسبت به کیف پول‌های تحت وب دارد. در واقع شما کنترل کاملی روی سرمایه خود دارید و مسئولیت نگه‌داری آن نیز با خود شماست. برخی از ویژگی‌های کیف پول‌های دسکتاپ شامل رمزگذاری، پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات است.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پالیگان (ماتیک) خود را خرید کنید

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم‌افزاری

به طور کلی کیف پول‌های نرم‌افزاری زیادی وجود دارند. هرچند در این بخش به بررسی 3 مورد از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌پردازیم.

کیف پول نرم‌افزای بیت‌گو (BitGo)

کیف پول بیت‌گو یک کیف پول نرم‌افزاری ترکیبی است زیرا دسترسی به دارایی‌های رمزارز را از طریق دسک‌تاپ و موبایل امکان‌پذیر می‌کند. هم‌چنین به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق ارائه مجوز، دسترسی از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل شود.

مطالعه بیشتر:کیف پول جکس لیبرتی

کیف پول بیت کوین الکتروم (Electrum Bitcoin Wallet)

الکتروم یک کیف پول دسکتاپ محبوب برای نگه‌داری بیت کوین است. شما می‌توانید از این کیف پول برای دسکتاپ و موبایل استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: کیف پول غیر متمرکز

کیف پول اگزودوس (Exodus)

این کیف پول یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است زیرا امکان ذخیره حدود ۱۱۰ ارز دیجیتال از جمله BTC، ETH و Litecoin را فراهم می‌کند. این کیف پول رایگان است اما هزینه تراکنش برای شما اعمال می‌شود.

مطالعه بیشتر: کیف پول چند امضایی چیست 

آیا کیف پول‌های نرم‌افزاری ایمن هستند؟

کیف پول‌های نرم‌افزاری اگر به درستی و با احتیاط استفاده شوند ایمنی خوبی دارند. این کیف پول‌ها امنیت و راحتی را در کنار یک‌دیگر ارائه می‌دهند. البته کیف پول‌های نرم‌افزاری ممکن است در خطر هک شدن نیز قرار بگیرند. 

برای حفظ امنیت بیشتر کیف پول نرم‌افزاری حتماً از یک کیف پول معتبر استفاده کنید، برنامه خود را به روز نگه دارید، رمز عبور قوی برای کیف پول خود تعبیه کنید و پشتیبان‌گیری منظم از کلیدهای خصوصی را انجام دهید. هم‌چنین، در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان مقادیر زیاد ارز دیجیتال را در یک کیف پول نرم‌افزاری ذخیره نکنید.

مطالعه بیشتر: کیف پول سخت افزاری

کیف پول نرم‌افزاری: روشی آسان برای ذخیره ارزهای دیجیتال

اگر به بازار رمز ارز علاقه دارید، بدون شک به یک کیف پول نرم‌افزاری برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال خود نیاز دارید. هرچند باید قبل از هر چیزی اطلاعات کاملی راجع به کیف پول‌های نرم‌افزاری، عمل‌کرد آن‌ها و انواع مختلف این نوع کیف پول داشته باشید. این کیف پول‌ها با حساب‌های بانکی سنتی کاملاً متفاوت است. ما در این مقاله به بررسی کامل این کیف پول پرداختیم. شما از چه نوع کیف پولی برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنید؟ 

مطالعه بیشتر: معرفی کیف پول بلاکچین

سوالات متداول پیرامون کیف پول نرم افزاری

کیف پول نرم‌افزاری چگونه کار می‌کند؟

کیف پول نرم‌افزاری کلیدهای خصوصی کاربر را در خود ذخیره می‌کند و کاربر می‌تواند رمزارزهای خود را مدیریت و تراکنش کند. این کیف پول به شبکه بلاک‌چین متصل است و موجودی دارایی‌های شما را نشان می‌دهد.

آیا می‌توانم از یک کیف پول نرم‌افزاری را برای چندین ارز دیجیتال استفاده کنم؟

بله بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

آیا کیف پول‌های نرم‌افزاری به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن هستند؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری (hardware wallets) به دلیل ذخیره‌سازی آفلاین ویژگی‌های امنیتی تخصصی‌تر و در نتیجه ایمنی بیشتری ارائه می‌دهند. هرچند، کیف پول‌های نرم‌افزاری، با داشتن رمز عبور قوی و انجام اقدامات امنیتی ایمنی خوبی ارائه می‌دهند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.