بررسی مزایا و معایب بیت کوین در آکادمی کیوسک

آشنایی با مزایا و معایب بیت کوین

1

تا به حال به مزایا و معایب بیت کوین فکر کرده اید؟! امروزه در بین تمام تریدرها و حتی افراد عادی که کم و بیش در مورد رمز ارزها اطلاعات دارند، حرف از بیت کوین است. اما هنوز هم این کریپتوکارنسی رازهای برملا نشده زیادی دارد. داستان این ارز دیجیتال از سال 2008 شروع شد.

در آن سال‌ها سکه‌ای توسط ساتوشی ناکاموتو خلق شد که اقتصاد جهان را دگرگون کرد. بیت کوین اولین رمزارز غیرمتمرکز دنیای دیجیتال بود. شما می‌توانید از این کریپتوکارنسی برای پرداخت خریدهای آنلاین یا سرمایه‌گذاری استفاده کنید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

این روزها دنیای دیجیتال با افزایش قیمت‌ وسوسه‌انگیز رمز ارزها بسیار پر تب و تاب شده است. در مقاله امروز آکادمی کیوسک می‌خواهیم به بررسی پادشاه ارزهای دیجیتال و بیان مزایا و معایب بیت کوین بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: بیت کوین چیست؟


بیت کوین چیست؟


بیت کوین یک نوع پول الکترونیکی است که توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در سال 2008 طراحی و تولید شد. به وسیله این رمز ارز می‌توانید به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات آنلاین استفاده کرده یا بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست؟

نبود واسطه‌ها و بانک‌ها با هزینه‌های سنگین یکی از مهم‌ترین دلایل جذب افراد به سمت بیت کوین است. بیت کوین با ویژگی غیرمتمرکز بودن خود مسیر جدیدی را در نظام اقتصادی بوجود آورد. اگر دوست دارید با مزایا و معایب بیت کوین و راز و رمزهای این پدیده بی‌نظیر آشنا شوید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا بایننس کوین خود را خرید کنید

با وجود مزایا و معایب بیت کوین چرا این رمزارز ارزشمند است؟


بهتر است بدانید امروزه هیچ چیز، حتی دلار هم هیچ ارزش ذاتی ندارد. اعتماد و توافق کشورهای جهان بر سر این ارز، آن را باارزش کرده است.

مطالعه بیشتر: کیف پول بیت‌کوین

در مورد بیت کوین هم همینطور است. بیت کوین از سرمایه‌گذاری ماینرها (استخراج‌کنندگان) ارزش خود را کسب می‌کند. همانطور که می‌دانید دلار مشکلات زیادی دارد، مثل محدودیت در چاپ و کنترلی که از سمت دولت روی آن است. اما بیت کوین این مشکلات را ندارد به همین دلیل هر روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود و اعتماد و اطمینان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند.

امروزه ارزهای دیجیتال به دلیل شفافیت بیشتر، امنیت بیشتر و ثبات مقدار، جایگاه خوبی بین مردم کسب کرده‌اند.

با وجود مزایا و معایب بیت کوین چرا این رمزارز ارزشمند است؟


بررسی مزایای بیت کوین


بیت کوین به‌عنوان اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال، دارای مزایای متعددی است. برخی از مهم‌ترین مزایای این رمز ارز عبارتند از:

پرداخت‌ها بسیار امن هستند

این کریپتوکارنسی از الگوریتم و پروتکل‌های رمزنگاری استفاده می‌کند؛ بنابراین نمی‌شود آن را دور زد. به عبارتی هیچ‌کس نمی‌تواند در حساب فرد دیگری دخالت کند.

مطالعه بیشتر:‌ بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان

تراکنش‌ها برگشت ناپذیر هستند

می‌دانید که هیچ شخص ثالث یا واسطه‌ای در تراکنش‌های بیت کوین دست ندارد. تراکنش‌ها به سرعت انجام می‌شوند و امکان برگشت ندارد.

انجام تبادلات کاملا مستقیم هستند

تراکنش‌های بیت کوین بدون پرداخت هیچ کارمزدی به اشخاص واسطه انجام می‌گیرند.

نقدشوندگی بالا در بیت کوین

یکی از بهترین ویژگی‌های بیت کوین وجود همیشگی تعداد زیادی خریدار و فروشنده است. بنابراین تبدیل بیت کوین به ارزهای رایج همواره ممکن است.

مطالعه بیشتر: بیت کوین گلد چیست؟

مورد استفاده برای تراکنش‌های بین المللی

اگر تبادلات بین‌المللی دارید، بیت کوین بهترین انتخاب برای شما است. شما بدون پرداخت هیچ کارمزد اضافی تبادل خود را انجام می‌دهید.

هیچ نهادی نمی‌تواند مانع بیت کوین شود

از آنجا که دولت و دولت‌مردان بیت کوین را کنترل نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توانند دارایی‌هایی را که به شکل بیت کوین درآمده ضبط یا مسدود کنند.

مطالعه بیشتر: لایت نود و فول نود بیت کوین

کمیابی منحصربه‌فرد

بیت کوین دارای محدودیت در عرضه است، در نهایت تنها 21 میلیون بیت کوین عرضه خواهد شد. همین امر ارزش این رمز ارز را در بلندمدت افزایش می‌دهد.

بلاک چین و مزایا و معایب بیت کوین

بیت کوین برای ثبت اطلاعات و گزارش‌ها، از بلاک چین استفاده می‌کند. اطلاعات روی این سیستم با همه اعضا به اشتراک گذاشته می‌شود و امکان هک و دستکاری آن از بین می‌رود.

مطالعه بیشتر: سگویت چیست؟


معایب بیت کوین


بعد از ذکر مزایای بیت کوین، نوبت به معایب آن رسیده است:

کلاهبرداری

اسم بیت کوین برای تمام افراد وسوسه کننده است. متاسفانه درک تکنولوژی این رمزارز برای فردی که آشنایی زیادی با بیت کوین ندارد، سخت است. بنابراین باید مراقب بود و فریب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تقلبی فروش بیت کوین را نخورد.

مطالعه بیشتر: ساتوشی چیست؟

مزایا و معایب بیت کوین و بازار سیاه

محبوب‌ترین رمز ارز در دارک وب (Dark Web)، بیت کوین است. دارک وب شبکه‌ای است که در دسترس عموم نیست و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل ناشناس بودن تراکنش‌های این کریپتوکارنسی، بهترین انتخاب برای معاملات مواد مخدر، حملات سایبری و مقاصد غیرقانونی دیگر است.

مطالعه بیشتر: ماینر بیت کوین

نوسانات قیمت

نوسانات قیمت بیت کوین در یک روز می‌تواند به ۵۰ درصد هم برسد، این اتفاق در بازارهای دیگر تقریبا غیرممکن است. اکثر افراد تحمل پذیرش چنین ریسکی را ندارند.

مطالعه بیشتر: تفاوت چرخه‌های بازار بیت‌کوین

برگشت ناپذیری تراکنش‌ها در مزایا و معایب بیت کوین

برخی از طرفداران بیت کوین این گزینه را به عنوان مزیت در نظر می‌گیرند اما گروهی دیگر هم به چشم یک عیب به آن نگاه می‌کنند. به محض اینکه یک تراکنش توسط بلاکچین تایید شود، دیگر امکان بازگشت وجه وجود نخواهد داشت.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا سندباکس خود را خرید کنید

تراکنش‌های آهسته

بیت کوین به دلیل محدودیت‌هایش در هر ثانیه حدود 7 تراکنش را انجام می‌دهد. در حالی که شرکتی مثل ویزا در هر ثانیه بیش از ۲۰ هزار تراکنش را تایید می‌کند. شما برای تایید هر تراکنش بیت کوین باید حدود 10 دقیقه صبر کنید. با این ویژگی بعید است این رمزارز را مناسب استفاده روزمره بدانید!

مطالعه بیشتر: تپ روت بیت کوین

با توجه به مزایا و معایب بیت کوین آیا باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد؟


با توجه به مزایا و معایب بیت کوین آیا باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد؟


بیت کوین فناوری است که در زمان خودش بسیار همهمه ایجاد کرد و افراد زیادی را به سمت خود کشاند. انتظار می‌رود در آینده به‌عنوان پول رایج استفاده شود، طوری که استفاده از پول کاغذی خنده‌دار به نظر برسد. باور و اعتماد مردم به این کریپتوکارنسی روزبه‌روز در حال افزایش است. تصور آینده‌ای روشن محتمل‌ترین گزینه برای بیت کوین خواهد بود.

بیت کوین قادر به ذخیره ارزش در طول زمان است و در ضمن می‌توان از آن برای خرید و تبادلات روزانه استفاده کرد. بدون شک سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، انتخاب درستی است.

مطالعه بیشتر: بیت کوین پرایوت


نتیجه‌گیری


دارندگان آلت کوین‌ها در مقابل بیت کوین ریسک بیشتری را متحمل می‌شوند. سودمندی بیت کوین با گذر زمان افزایش می‌یابد. این رمز ارز اکوسیستم و منابعی کافی برای رقابت با سایر کریپتوکارنسی‌ها را دارد.

مطالعه بیشتر: ارزش بیت کوین

سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. آیا تجربه خرید و فروش بیت کوین را دارید؟ نظر خود را در مورد این ارز دیجیتال با مخاطبین آکادمی کیوسک در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

یک نظر
  1. tlovertonet می گوید

    Hey very nice blog!! Man .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your website and take the feeds also…I am happy to find a lot of useful information here in the post, we need develop more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.