لایت کوین چیست؛ معرفی و بررسی ویژگی های نقره دیجیتال

لایت کوین، نقره دیجیتال

1

لایت کوین چیست ؟ کمتر از دو سال پس از راه‌اندازی بیت کوین در سال 2009، چند ارز دیجیتال دیگر نیز متولد شدند؛ با این حال، تولد لایت کوین موجب شد نخستین رقیب جدی بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال ظهور کند. شاید به همین دلیل است که در برابر لقب طلای دیجیتال که به بیت کوین نسبت می‌دهند، لایت کوین را نقره دیجیتال می‌دانند. لایت کوین از قدیمی‌ترین و پذیرفته‌شده ترین ارزهای دیجیتال است که شباهت‌های فراوانی با بیت کوین دارد و پس از گذشت حدود 10 سال، توانسته اعتبار بالایی کسب کند. لایت کوین هنوز هم از نظر ارزش بازار، در میان 10 رمز ارز برتر قرار دارد. این ویژگی‌ها موجب شده است تا لایت کوین به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین دارایی‌های دیجیتال محسوب شود و سرمایه‌گذاران زیادی از آن استقبال کنند.

در ادامه با پاسخ به سوال لایت کوین چیست ، دنیای شگفت‌انگیز لایت کوین یا نقره دیجیتال را در آکادمی کیوسک بررسی خواهیم کرد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

لایت کوین

لایت کوین چیست؟

در پاسخ به سوال لایت کوین چیست باید گفت که لایت کوین یک ارز دیجیتال نظیر به نظیر است که هدف آن ارائه راه‌حلی برای پرداخت‌های آنی و با کارمزد نزدیک به صفر است. موسسات و افراد در سراسر جهان، می‌توانند با لایت کوین، پرداخت‌های خود را به‌صورت مستقیم و بدون دخالت نهاد دیگری مثل بانک‌ها، انجام دهند. لایت کوین را می‌توان شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتالی دانست که از کد ریاضیاتی مشابه بیت کوین در ساخت آن استفاده شده است؛ با این حال، مقدار کل لایت کوین قابل عرضه، چهار برابر بیشتر از بیت کوین است. به‌علاوه، پرداخت‌ها در شبکه لایت کوین نسبت به بیت کوین، تا چهار برابر سریع‌تر انجام می‌شوند.

برای اینکه درک بهتری از لایت کوین و وجه تمایز آن داشته باشید، بهتر است ابتدا با مفهوم ارز دیجیتال یا رمز ارز آشنا شوید.

رمز ارز، یک ارز دیجیتالی است که به‌عنوان یک راه‌حل مستقیم برای تبادلات مالی بین افراد استفاده می‌شود و در این روند، هیچ بانک، موسسه یا شخص ثالثی حضور ندارد. بسیاری از ارزهای دیجیتالی از جمله لایت کوین بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده‌اند و از این رو، غیر متمرکز هستند؛ به این معنا که وابسته به یک نهاد مرکزی نیستند. این در حالی است که ارزهایی مثل دلار، یورو و ریال توسط بانک‌ها کنترل می‌شوند.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

تاریخچه لایت کوین

لایت کوین در سال 2011 و دو سال بعد از بیت کوین توسط چارلی لی (Charlie Lee)، یکی از کارکنان سابق شرکت گوگل، طراحی و ساخته شد. چارلی لی مانند بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری بلاک چین بر این باور بود که کدهایی که بیت کوین بر اساس آن راه‌اندازی شده است، خطاهای فراوانی دارد. او قصد داشت یک ارز دیجیتالی بسازد که سرعت تراکنش بالاتری نسبت به بیت کوین داشته باشد. لایت کوین، هارد فورک پروتکل بیت کوین محسوب می‌شود. هارد فورک به این معنا است که از پروتکل یک بلاک چین، یک بلاک چین جدید منشعب شود. لایت کوین در واقع از بیت کوین انشعاب پیدا کرده است؛ با این حال سرعت و توان پردازش بیشتری نسبت به بیت کوین دارد.

ایده‌ لایت کوین برای افزایش سرعت و توان ارزهای دیجیتال، به‌سرعت در بین جامعه بیت کوین محبوب شد؛ چرا که این امکان ایجاد شد تا افراد بتوانند با کامپیوترهای معمولی‌شان، استخراج (ماینینگ) لایت کوین را انجام دهند.

چارلی لی پس از راه‌اندازی مراحل اولیه لایت کوین، از شرکت گوگل جدا شد و به‌صورت تمام وقت مشغول توسعه و به‌روز رسانی شبکه لایت کوین شد. تنها دو سال طول کشید که ارزش بازار لایت کوین از یک میلیارد دلار عبور کند. امروز، لایت کوین همچنان یکی از ارزهای دیجیتال است که سهم بالایی از بازار رمز ارزها در اختیار دارد.

مطالعه بیشتر: مقایسه ریپل و استلار

لایت کوین

لایت کوین چگونه کار می‌کند؟

گفتیم که لایت کوین بر اساس فناوری بلاک چین کار می‌کند. بلاک چین یک بستر است که شبکه‌ای برای ذخیره و پردازش داده‌ها محسوب می‌شود. این شبکه شامل زنجیره‌ای از بلاک‌ها است و درون هر بلاک اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها قرار می‌گیرد. به زبان ساده، بلاک چین یک نوع از پایگاه داده است.

تمرکز زدایی

فناوری بلاک چین موجب می‌شود لایت کوین مانند اغلب ارزهای دیجیتال دیگر، غیر متمرکز باشد و توسط دولت یا بانک‌ها کنترل نشود. در عوض، پردازش و تایید تراکنش‌های شبکه لایت کوین، توسط ماینرها (استخراج‌کنندگان) انجام می‌شود. بر خلاف ارزهای متداول مثل ریال، دلار و یورو، تعداد کل لایت کوین‌هایی که می‌تواند استخراج و عرضه شود، 84 میلیون واحد است؛ بنابراین، هرگز تعداد لایت کوین‌هایی که عرضه خواهند شد، بیشتر از 84 میلیون واحد نمی‌شود. هر 5/2 دقیقه، یک بلاک جدید در شبکه لایت کوین ثبت می‌شود که تراکنش‌هایی جدید در آن وجود دارند. این زمان برای بیت کوین 10 دقیقه است؛ از این رو ثبت و تایید تراکنش‌ها در لایت کوین تا چهار برابر سریع‌تر از بیت کوین صورت می‌گیرد.

استخراج

استخراج‌کنندگان با استفاده از سخت‌افزارهایی که در اختیار دارند، فرایند ماینینگ یا استخراج را انجام می‌دهند. سپس اطلاعات مربوط به هر تراکنش برای همه اعضای شبکه لایت کوین قابل مشاهده خواهد بود. زمانی که ماینر، یک بلاک را با موفقیت پردازش و تایید کند، بلاک جدیدی وارد شبکه خواهد شد. افرادی که با اختصاص سخت‌افزار و برق، اقدام به استخراج (تایید تراکنش‌ها) لایت کوین می‌کنند، پاداش دریافت می‌کنند.

در ابتدا، برای استخراج هر بلاک لایت کوین، تعداد 5/12 لایت کوین پاداش داده می‌شد. این پاداش در آگوست 2019 به نصف کاهش پیدا کرد. کاهش پاداش برای ماینرها در طول زمان و به‌صورت دوره‌ای ادامه می‌یابد، تا زمانی که همه 84 میلیون واحد لایت کوین استخراج و وارد چرخه مبادلات شوند.

در اغلب ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، عملیات استخراج باید توسط سخت‌افزارهای پیشرفته و گران قیمت انجام شوند و نمی‌توان با استفاده از سی پی یو (CPU) کامپیوترهای شخصی، این کار را انجام داد؛ با این حال، لایت کوین را می‌توان با همان کامپیوترهای معمولی نیز استخراج کرد. البته، هرچه توان سخت‌افزاری برای استخراج بیشتر باشد، شانس ماینر برای استخراج و دریافت پاداش بیشتر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: تفاوت دوج کوین و شیبا اینو

عرضه محدود

همه ارزها مثل دلار و حتی شمش طلا نیز تا زمانی ارزشمند هستند که عرضه آن کنترل شده باشد و بیش از حد افزایش نیابد. تصور کنید که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اسکناس‌های دلار را به‌صورت بی‌رویه و نامحدود چاپ و توزیع کند. در این صورت، ارزش دلار سقوط ناگهانی و شدیدی را تجربه خواهد کرد. این پدیده محدود به ارزها نیست. هر کالا یا خدماتی که بیش از حد نیاز ارائه شود و به‌صورت گسترده در دسترس باشد، ارزشش را به مرور زمان از دست خواهد داد. توسعه‌دهندگان لایت کوین از ابتدا به این موضوع آگاه بودند که ساخت یک ارز جدید و کسب اعتبار برای آن در بازار، کار دشواری خواهد بود. با محدود ساختن تعداد لایت کوین‌های قابل عرضه، سازندگان حداقل نگرانی‌ها در مورد تولید نامحدود لایت کوین و بی‌ارزش شدن آن در طول زمان را از بین بردند.

مطالعه بیشتر: تفاوت بین اتریوم و بیت کوین

لایت کوین

تفاوت‌های بیت کوین و لایت کوین چیست

لایت کوین و بیت کوین، هر دو ارزهای دیجیتال هستند. بیت کوین در سال 2009 راه‌اندازی شد؛ اما فعالیت لایت کوین از سال 2011 آغاز شد و از همان ابتدا، یکی از مهم‌ترین رقبای بیت کوین بوده است.

ارزش بازار

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بیت کوین و لایت کوین، به اندازه ارزش بازار آن‌ها مربوط است. تا ماه مارس 2021، ارزش کل بازار بیت کوین به بیش از یک تریلیون دلار رسید و بنابراین، بازار بیت کوین 70 برابر بازار 7/13 میلیارد دلاری لایت کوین است.

برای اطلاع از قیمت سولانا و خرید سولانا روی کیوسک حساب کنید.

تعداد

یکی از تفاوت‌های دیگر لایت کوین و بیت کوین، در رابطه با تعداد کل کوین‌هایی قابل تولید از این دو ارز دیجیتال است. در حالی‌که تعداد کل بیت کوین قابل تولید، به 21 میلیون واحد می‌رسد، تعداد کل لایت‌ کوین‌هایی که در نهایت تولید می‌شوند، برابر است با 84 میلیون واحد.

سرعت تراکنش‌ها

با اینکه تراکنش‌ها به صورت آنی در شبکه‌‌های بیت کوین و لایت کوین انجام می‌شوند، اما این تراکنش‌ها باید ابتدا توسط اعضای شبکه (ماینرها) به تایید برسند. لایت کوین با این هدف ساخته شد که بتواند سرعت تایید تراکنش‌ها نسبت به بیت کوین را افزایش دهد. میانگین زمانی که برای تایید تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین انجام می‌شود، حدود 10 دقیقه است؛ در حالی که شبکه لایت کوین برای تایید تراکنش به 5/2 دقیقه زمان نیاز دارد.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا تتر خود را خرید کنید

الگوریتم

مهم‌ترین تفاوت فنی که بین لایت کوین و بیت کوین وجود دارد، الگوریتم‌هایی است که در آن‌ها به‌کار رفته است. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 (یک الگوریتم هش یا درهم‌ریز که برای امنیت ارز به کار می‌رود) استفاده می‌کند؛ در حالی‌که لایت کوین از الگوریتم جدیدتری به نام اسکریپت (Scrypt) بهره می‌گیرد. تفاوتی که این الگوریتم‌ها ایجاد می‌کنند، در فرایند استخراج لایت کوین و بیت کوین مشاهده می‌شود.

فرایند استخراج در هر دو شبکه نیازمند مصرف برق بالایی است. ماینرها برای اینکه امنیت شبکه‌ها تامین و تراکنش‌ها تایید شود، سخت‌افزار و برق لازم را به این کار اختصاص می‌دهند و در عوض، تعدادی از کوین‌ها را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

الگوریتم بیت کوین نسبتا پیچیده‌تر از الگوریتم لایت کوین است؛ با این حال قادر به انجام عملیات همزمان بیشتری است. البته، برای استفاده از الگوریتم بیت کوین، ماینرها مجبور هستند از سخت‌افزارهای پیشرفته‌تری استفاده کنند که به‌طور انحصاری برای استخراج بیت کوین طراحی شده‌اند؛ این در حالی است که الگوریتم لایت کوین امکان استخراج با استفاده از سخت‌افزارهای ساده‌تر را فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر: تفاوت ریپل و بیت کوین

لایت کوین

مزایا ومعایب لایت کوین چیست

مزایای لایت کوین

  1. شبکه لایت کوین می‌تواند وجه را در سراسر جهان جابه‌جا کند. کارمزد لایت کوین ناچیز است و تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا وجه از هر گوشه‌ای از جهان، به گوشه‌ای دیگر انتقال یابد.
  2. انجام عملیات استخراج برای تایید تراکنش‌ها در شبکه لایت کوین الزامی است. این فرایند موجب می‌شود لایت کوین در برابر حملات اینترنتی و هکرها مقاوم شود؛ چرا که حمله به شبکه لایت کوین می‌تواند برای هکرها بسیار پرهزینه و زمان‌بر باشد.
  3. لایت کوین در کنترل و اختیار هیچ دولت، بانک یا نهادی نیست؛ بنابراین هزینه کارمزد انتقال آن نسبت به بانک‌ها بسیار ناچیز است و از طرف دیگر، افراد نیازی ندارند برای انتقال وجوه خود، اطلاعات شخصی خود را در اختیار نهادی قرار دهند.
  4. ساخت کیف پول دیجیتالی برای پذیرش لایت کوین و نگهداری از آن بسیار ساده است. تنها کافی است اپلیکیشن مربوط به کیف پول دیجیتالی موردنظرتان را نصب و کلید خصوصی را (Private key) که برای شما تولید می‌شود، در مکانی امن ذخیره یا کپی کنید. (بهتر است رمز کلید خصوصی خود را در کامپیوتر یا گوشی همراه‌تان ذخیره نکنید. می‌توانید آن را در یک (USB) ذخیره کنید و آن را در جای امنی قرار دهید). کلید خصوصی در کیف پول‌های دیجیتال، در واقع شبیه به همان شماره حساب بانکی است که نشان می‌دهد شما مالک یک دارایی هستید و امکان دسترسی‌تان را به آن فراهم می‌کند.
  5. می‌توانید هر زمان با خریداری یک دستگاه ماینر، لایت کوین را استخراج و کسب درآمد کنید.

معایب لایت کوین چیست

  1. فرایند ماینینگ لایت کوین، برق زیادی مصرف می‌کند.
  2. به‌اندازه بیت کوین یا ارزهای فیات (ریال، دلار و یورو) توسط جامعه پذیرفته‌شده نیست.
  3. برای اینکه امنیت دارایی لایت کوین را حفظ کنید، باید از یک دانش اولیه نسبت به ارزهای دیجیتال برخوردار باشد. اگر کلید خصوصی‌تان را گم کنید، دیگر هرگز دسترسی به دارایی لایت کوین خود نخواهید داشت.
  4. افزایش مقیاس‌پذیری (سرعت و توان) لایت کوین در آینده می‌تواند یک چالش جدی باشد و هم‌اکنون نیز ارزهای دیجیتال بسیار سریع‌تر و کارآمدتری وجود دارند.

مطالعه بیشتر: دائو چیست؟

نکته منحصر به فرد لایت کوین؛ نقره دیجیتال

زمانی که لایت کوین ابداع و راه‌اندازی شد، تنها رقیب جدی بیت کوین به‌شمار می‌آمد. سرعت بالاتر شبکه لایت کوین نسبت به بیت کوین، موجب می‌‌شود لایت کوین، راه‌حل پرداخت بهتری نسبت به بیت کوین باشد؛ شاید به همین دلیل است که لایت کوین را نقره دیجیتال و بیت کوین را طلای دیجیتال می‌دانند.

مطالعه بیشتر: مقایسه بیت کوین و لایت کوین

نحوه استخراج لایت کوین

در ابتدا بهتر است بگوییم که افراد می‌توانند از صرافی‌های رمز ارز، لایت کوین خریداری کنند. اما اگر تصور می‌کنید که زمان و منابع لازم را در اختیار دارید، می‌توانید از طریق استخراج، لایت کوین به‌دست آورید.

در رمز ارزهایی مثل بیت کوین و لایت کوین که استخراج آن‌ها از طریق الگوریتم اجماع گواه اثبات کار (proof-of-work) انجام می‌شود، افرادی که عمل استخراج را انجام می‌دهند، داده‌های تراکنش‌های اعضای شبکه را دریافت می‌کنند. ماینرها سخت‌افزارهایی در اختیار دارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا تراکنش‌ها را تایید کنند.

فرایند تایید و نهایی کردن تراکنش‌ها در شبکه لایت کوین به این شکل است که دستگاه‌های ماینرها باید معادلات پیچیده ریاضی را که توسط شبکه مطرح می‌شوند، با موفقیت حل کنند تا بتوانند تراکنش‌ها را تایید و پاداش دریافت کنند. فرایند ماینینگ، بسیار رقابتی است. ماینری که بتواند زودتر از دیگران معادله پیچیده ریاضی را حل کند، پاداش را دریافت خواهد کرد؛ بنابراین، توان محاسباتی سخت‌افزارها می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کسب پاداش استخراج ایفا کند.

ماینینگ لایت کوین نسبت به بیت کوین به منابع و برق کمتری نیاز دارد. برای نمونه، ماینرهایی که در استخراج بیت کوین شرکت می‌کنند، حتما باید از سخت افزارهای پیشرفته‌ای استفاده کنند تا بتوانند شانسی برای کسب بیت کوین به‌عنوان پاداش استخراج، داشته باشند؛ اما می‌توان با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی (GPU) نیز اقدام به استخراج لایت کوین کرد.

به هر صورت، ماینرها برای اینکه شانس دریافت پاداش را به حداکثر برسانند، از راهکارهای متعددی استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ساخت سخت‌افزارهای انحصاری برای استخراج
  • تجمیع منابع و دستگاه‌های ماینرها برای افزایش توان محاسباتی در استخرهای ماینینگ
  • انجام عملیات استخراج در مناطقی که برق ارزان است
لایت کوین

روش‌های سرمایه‌گذاری در لایت کوین چیست

می‌توانید از طریق استخراج یا با چند کلیک ساده در صرافی‌های ارز دیجیتال، لایت کوین بخرید. پس از خرید لایت کوین، خودتان باید تصمیم بگیرید که کدام روش سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنید. در ادامه، با برخی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوید.

خرید و نگهداری بلندمدت یا هولد کردن (Hold)

خرید و نگهداری ارز دیجیتالی مثل لایت کوین، شامل خرید این دارایی در یک صرافی و انتقال آن به کیف پول همان صرافی یا به گزینه‌های امن‌تری مثل کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری می‌شود تا با رشد قیمت آن در آینده و فروشش، بتوان سود مناسبی به دست آورد. این نوع از سرمایه‌گذاری نیازمند حداقل دانش مربوط به معاملات رمز ارزها است؛ اما می‌تواند سودهای قابل توجهی را نصیب سرمایه‌گذاران کند. برای نمونه در سال 2019، قیمت لایت کوین ، کمتر از 20 دلار بود و در همین سال به 160 دلار رسید. در 15 آوریل 2021، قیمت نقره دیجیتال، قله قیمتی 300 دلاری را فتح کرد.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پولکادات خود را خرید کنید

معامله‌گری (Trading)

سرمایه‌گذاران به‌جای اینکه یک دارایی را خریداری و برای بلندمدت نگهداری کنند، می‌توانند به معامله‌گری روی آورند تا از نوسانات قیمتی کوتاه‌مدت‌تر، به سود برسند. معامله‌گری به دو روشی که در ادامه بررسی می‌شوند، قابل انجام است.

اسپات تریدینگ (Spot trading): اسپات تریدینگ شامل خرید یک دارایی در سطوح پایین قیمتی و فروش آن در قیمت‌های بالاتر است؛ با این امید که بتوان از نوسان قیمتی یک دارایی، بیشترین سود را کسب کرد. با این حال، زمانی که قیمت‌ها در حال سقوط باشند، نمی‌توان از روش اسپات کسب سود کرد و تنها راه ممکن، تبدیل دارایی به پول فیات است.

معاملات فیوچرز (Futures trading)

معاملات فیوچرز یا آتی، روش‌های جایگزینی برای معاملات اسپات هستند. معامله‌گران با استفاده از این گزینه، می‌توانند در هر دو حالت صعود یا نزول قیمت‌ها، معامله و کسب سود کنند. در این روش، زمانی که معامله‌گر تصور می‌کند قیمت‌ها کاهش می‌یابد، یک پوزیشن شورت (Short position) باز می‌کند و در صورتی که پیش‌بینی از سقوط قیمت‌ها درست باشد، او کسب سود می‌کند. در این روش، امکان باز کردن پوزیشن لانگ (Long position) در بازار صعودی و کسب سود از افزایش قیمت نیز وجود دارد.

لایت کوین

بهترین کیف پول‌های لایت کوین چیست

اگر تصمیم گرفته‌اید در لایت کوین سرمایه‌گذاری کنید، احتمالا متوجه پتانسیل بالای این ارز دیجیتال برای کسب سود شده‌اید. از طرف دیگر باید به فکر نگهداری نقره‌های دیجیتال خود در محلی امن باشید. در این بخش، بهترین کیف پول‌های دیجیتال برای ذخیره و نگهداری لایت کوین را معرفی می‌کنیم.

کیف پول‌های تحت وب:

کیف پول‌هایی که در صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارند در این دسته قرار می‌گیرند. این کیف پول‌ها دارای مزیت‌ها و معایبی هستند. اگرچه کار با این کیف پول‌ها برای افراد تازه‌کار ساده‌تر است و تجربه کاربری بهتری خواهند داشت، اما به دلیل اینکه به یک سرور متصل هستند، ممکن است تحت حملات اینترنتی قرار بگیرند و دارایی کاربران به خطر بیفتد.

کیف پول‌های نرم‌افزاری:

این دسته از کیف پول‌ها دارای مزایا و معایب فراوانی هستند. شما می‌توانید کیف پول‌های نرم‌افزاری را روی سیستم عامل ویندوز(Windows)، مک (Mac) یا لینوکس (Linux) نصب کنید. برای نمونه، اکسودوس (Exodus) و تراست والت (Trust Wallet) جزو کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند. از مزایای مهم آن‌ها می‌توان به رابط کاربری ساده و کاربرپسند، امنیت بالاتر نسبت به کیف پول‌های تحت وب، دسترسی به کلیدهای خصوصی و عمومی و پشتیبانی از تعداد بالای رمز ارزها اشاره کرد. اما مهم‌ترین اشکال این کیف پول‌ها، اتصال مداوم به اینترنت است و این موضوع کار را برای حمله هکرها ساده می‌کند.

کیف پول‌های موبایل:

این دسته از کیف پول‌ها را می‌توانید در گوشی همراه‌تان نصب کنید و در هر زمان و مکان، به لایت‌ کوین‌های خود یا دیگر دارایی‌های دیجیتال‌تان دسترسی داشته باشید. تراست والت، اکسودوس و اتمیک والت، از جمله کیف پول‌هایی هستند که نسخه‌های موبایل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری:

می‌توان گفت که کیف پول‌های سخت‌افزاری، امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجتال در طولانی‌مدت هستند. مهم‌ترین نمونه، کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) است که امنیت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، این کیف پول‌ها یک کلید بازیابی را در اختیارتان قرار می‌دهند تا در صورت فراموشی کلید خصوصی، بتوانید آن را بازیابی کنید. اما، مهم‌ترین نقطه ضعف این کیف پول‌ها، آن است که باید هزینه‌ای بیشتر از 100 دلار را برای آن بپردازید؛ در حالی که اغلب کیف پول‌های نرم‌افزاری و تحت وب، کاملا رایگان هستند؛ از این رو توصیه می‌شود که اگر قصد نگهداری بلندمدت میزان قابل توجهی از ارزهای دیجیتال مثل لایت کوین را دارید، از این گزینه استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: شبکه اوآسیس و ارز دیجیتال ROSE

سخن پایانی

لایت کوین ، از نخستین ارزهای دیجیتال بود که برای پایان دادن به سلطه بیت کوین ساخته شد و از همان ابتدا، لقب نقره دیجیتال را به خود اختصاص داد. پروتکلی که لایت کوین بر اساس آن ساخته شده است، بسیار شبیه به بیت کوین است؛ با این حال، تراکنش‌ها در بلاک چین لایت کوین تا چهار برابر سریع‌تر از بیت کوین صورت می‌گیرند. لایت کوین توانسته است پس از 10 سال، همچنان یکی از 10 ارز دیجیتال برتر باشد و این موضوع، خبر از آینده درخشان لایت کوین می‌دهد. افراد می‌توانند لایت کوین را از طریق استخراج یا خرید از صرافی‌ها به دست آورند. لایت کوین به دلیل اعتبار بالایی که دارد، یکی از گزینه‌های اصلی برای همه کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای مجازی را دارند.

کاربران عزیز، اگر این مطلب لایت کوین چیست ، برای شما مفید بوده است، می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته یا در بخش دیدگاه‌ها، نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از آخرین مطالب منتشر شده در سایت، ثبت نام کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

یک نظر
  1. tlover tonet می گوید

    hello!,I like your writing very much! share we communicate extra approximately your article on AOL? I require a specialist in this house to resolve my problem. May be that is you! Taking a look ahead to look you.

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.