برای هودلر بودن چه قوانینی را باید رعایت کرد؟

0

قوانین هودلر ها قوانین دنیای هودل کردن است. هودل (Hodl) عبارتی است که معمولاً در جامعه سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین خرید کرده اند، خیلی استفاده می‌شود. این کلمه، همان کلمه Hold با یک اشتباه املایی است. این عبارت حالا در جامعه سایر ارزهای دیجیتال هم به کار می‌رود. هودل نه‌تنها یک عبارت رایج بلکه یک استراتژی سرمایه‌گذاری است.

واژه هودل از یک پست در انجمن بیت‌کوین که در آن، سرمایه‌گذاران می‌توانند نظرات خود را درباره بیت‌کوین و اقتصاد به اشتراک بگذارند نشات گرفت. در 18 دسامبر 2013، یکی از اعضای انجمن GameKyuubi پستی با عنوان «I AM HODLING» منتشر کرد که این غلط املایی ازاینجا شروع شد. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع و قوانین هودل کردن می‌پردازیم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

به چه کسی هودلر میگویند؟        

2013 سال بزرگی برای بیت‌کوین بود و قیمت آن از 15 دلار به 1100 دلار رسید و سپس به 438 دلار سقوط کرد. این سقوط، احتمالاً نتیجه ممنوعیت بانک مرکزی چین برای کار شرکت‌های پرداخت ثالث با صرافی‌های بیت‌کوین بود. پست «I AM HODLING» پاسخی به افت قیمت بود. نویسنده آن، عمداً تیتر را با اشتباه املایی و حروف بزرگ نوشت تا روی استراتژی خود برای نگه‌داشتن بیت‌کوین تأکید کند.

عبارت هودل به‌زودی در مورد سایر رمزارزها نیز به کار رفت. سرمایه‌گذاران از این اصطلاح برای اشاره به خرید و نگهداری دارایی در افق زمانی بلندمدت، به‌جای انجام معاملات مکرر استفاده می‌کنند.

نویسنده آن پست تصمیم درستی گرفته بود. چراکه قیمت بیت‌کوین در سال 2017 دوباره افزایش داشت و به 19167 دلار رسید اما در انتهای 2017 مجدداً کاهش یافت. با شروع پاندمی کرونا مجدداً روند صعودی آغاز شده و قیمت در سال 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از 63000 دلار رسید.

کریپتو نوعی ارز دیجیتال و وسیله معامله است که براساس فناوری بلاک‌چین ساخته شده و می‌تواند به‌عنوان سرمایه نگهداری شود. بیت‌کوین، اتریوم و ریپل نمونه‌هایی از این رمزارزها هستند. ویژگی و مزیت اصلی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن است چون توسط یک مرجع مرکزی مثل بانک صادر نمی‌شوند.

قوانین هودلر ها و هودلینگ به استراتژی خرید و نگهداری اشاره دارد. سرمایه‌گذاران، دارایی خود را به‌صورت بلندمدت نگهداری می‌کنند تا از افزایش ارزش آن در طول زمان سود ببرند. در مقابل معامله‌گران با خرید در قیمت‌های پایین و فروش با قیمت بالا سود می‌کنند.

ارزهای دیجیتال به‌خاطر ماهیت نوسانی‌شان فرصت خوبی برای کسب سود از طریق معاملات مکرر فراهم کرده‌اند. اما هودل کردن امنیت بیشتری دارد چون سرمایه‌گذاران در معرض نوسانات کوتاه‌مدت نیستند و از ریسک خرید با قیمت بالا و فروش با قیمت کم در امان می‌مانند.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پولکادات خود را خرید کنید

قوانین هودلر ها برای هودل کردن

قوانین هودلر ها

هودلینگ چیزی بیش از سرمایه‌گذاری است. درحقیقت یک روش زندگی و هنر صبر کردن است. فلسفه هودل کردن، وفاداری زیاد نسبت به فناوری بلاک‌چین و رمزارزهاست. اگر علاقه‌مند به ورود به این حوزه باشید باید قوانینی را در نظر داشته باشید که در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

خودتان تحقیق کنید

اولین مورد از قوانین هودلر ها این است که قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید. شما نمی‌دانید اینفلوئنسری که آن کوین را تبلیغ می‌کند شخص صادقی است یا خیر. مهم‌تر اینکه می‌خواهید حاصل دسترنج خودتان را وارد یک بازار کنید بنابراین اختصاص چند ساعت زمان یا حتی چند روز اشکالی ندارد.

بدانید چه چیزی می‌خرید و چه هدفی دارید. اگر هدف مشخصی داشته باشید احساساتتان در هنگام نوسان بازار، به‌شدت درگیر نمی‌شود. به‌این‌ترتیب احتمال اینکه با وحشت زیاد دست به فروش بزنید یا حتی داراییتان را با ضرر از دست دهید کمتر می‌شود.

مطالعه بیشتر: سرمایه گذاری در اتریوم

به سرمایه‌گذاری‌تان تنوع دهید

یک جمله معروف هست که می‌گوید «تنوع، کلید حفاظت در مقابل جهل است». ما در جهانی پر از عدم قطعیت زندگی می‌کنیم بنابراین طبیعی است که همه ما مقداری نادانی داریم و همه‌چیز را نمی‌دانیم. پس همه تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید. به‌این‌ترتیب ریسک سرمایه‌گذاری تقسیم‌ شده و بازگشت سود، بهتر خواهد بود.

تنوع بخشیدن از قوانین هودلر ها است و باعث می‌شود شما فرصت شرط‌بندی روی آینده چندین دارایی را داشته باشید و درصورتی‌که یکی از آن‌ها سقوط کند، سبد سهام شما به‌طور کامل تخریب نمی‌شود. میزان تنوع می‌تواند به ریسک‌پذیری، باورها و زمان در دسترس شما برای انجام تحقیق درباره دارایی‌ها وابسته باشد. اما سعی کنید به سه تا چند ده رمزارز را در سبد خرید خود داشته باشید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا آوه خود را خرید کنید

در کیف پولتان کمی بیت‌کوین داشته باشید

بسیاری از مردم نمی‌دانند که بیت‌کوین چیز خارق‌العاده‌ایست. درحال‌حاضر چند هزار کرپیتو وجود دارد و احتمالاً چند ده کپی از بیت‌کوین، با اینحال هنوز بیت‌کوین رمزارز بی‌رقیب بازار است.

وقتی درباره یک سیستم جهانی غیرمتمرکز برای تراکنش‌های مالی حرف می‌زنیم که غیرقابل دست‌کاری و توقف باشد آنچه بیش از همه اهمیت می‌یابد امنیت و تمرکززدایی است. به‌این‌ترتیب می‌توان یکپارچگی این شبکه را تضمین کرد. درحال‌حاضر هیچ رمزارز دیگری به‌اندازه بیت‌کوین، غیرمتمرکز و غیرقابل توقف نیست.

اگر بخواهیم فقط یک رمزارز داشته باشیم، بی‌شک آن بیت‌کوین خواهد بود. شاید این روزها روش بهتری نسبت به بیت‌کوین برای ذخیره ارزش وجود نداشته باشد.

برخی می‌گویند بیت‌کوین به ارز بومی اینترنت و مبنای سیستم پولی آینده تبدیل خواهد شد و به‌همین‌دلیل است که این روزها طرفداران زیادی دارد. به‌این‌ترتیب داشتن بیت‌کوین در سبد دارایی معقول به نظر می‌رسد.

مطالعه بیشتر: بهترین روش سرمایه گذاری

نوسانات قیمت کریپتو را در نظر نگیرید

تا حد امکان از نوسانات ارزهای دیجیتال چشم‌پوشی کنید. بازار کریپتو هنوز نوپاست و یک بازار کوچک محسوب می‌شود. بنابراین بالا و پایین کردن قیمت کریپتو برای دارندگان آن‌ها راحت است. بسیاری از سرمایه‌گذاران از خریدهای لوریج‌دار استفاده می‌کنند که باعث بیشتر شدن نوسانات می‌شود. ممکن است نوسانات کوتاه‌مدت باعث ضرر شوند اما در بلندمدت سودده هستند.

بعلاوه این نوسانات به ما امکان خرید ارزهای دیجیتال با قیمت خیلی کمتر از قیمت واقعی آن و نگهداری در بلندمدت را می‌دهد. به‌نوعی باید صبور باشید. فرض کنید روی یک سونامی بزرگ در بازار کریپتو متمرکزشده‌اید و منتظر امواج بلند آن هستید.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

ارزهای خود را در کیف پول‌های آنلاین و صرافی نگه ندارید.

قوانین هودلر ها

ماجراهای زیادی در مورد افرادی وجود دارد که همه سرمایه کریپتوی خود را به‌خاطر هک شدن کیف پول ارز دیجیتال یا حساب صرافی خود ازدست‌داده‌اند یا کسانی که خیلی ساده، کلید خصوصی کیف پولشان را گم‌کرده‌اند.

همه این‌ها یعنی موارد امنیتی به‌اندازه کافی خوب نبوده. اگر رمزارزهایتان در یک صرافی هستند، تنها مورد امنیتی که می‌توانید رعایت کنید این است که از برنامه‌ای مثل Google Authenticator  استفاده نمایید و توجه داشته باشید که وقتی رمزارزها در صرافی باشند، واقعاً در اختیار شما نیستند.

اگر صرافی هک یا حساب شما مسدود شود، دسترسی به سرمایه کریپتوی خود را به‌کلی از دست می‌دهید. ازدیگرسو اگر ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول سخت‌افزاری نگه می‌دارید، راهی برای ایمن کردن کلیدهای بازیابی و حفاظت از آن در مقابل سرقت، آتش‌سوزی و سایر آسیب‌ها پیدا کنید. به عهده گرفتن مسئولیت صد درصدی امنیت کریپتو از قوانین هودلر ها است.

مطالعه بیشتر:  سرمایه گذاری در زمان تحریم

تمام پول خود را در کریپتو سرمایه‌گذاری نکن           

همه پولتان را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید. بااینکه ارزهای دیجیتال در بلندمدت سودآور هستند اما چیزهایی هم وجود دارند که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد مثل خانه، ذخیره نقدی و انواع دیگر سرمایه‌گذاری‌ها. چون ممکن است شما در حوزه کریپتو اشتباه کرده باشید و ناگهان همه پولتان را از دست بدهید.

بهترین پیشنهاد این است که وقتی در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنید از خطرات آن آگاه باشید و تنها پولی را سرمایه‌گذاری کنید که اگر از دست بدهید مشکلی ایجاد نشود.

صبور باشید     

صبوری، از مهم ترین قوانین هودلر ها است. اگر کریپتو تنها یک نکته مثبت داشته باشد، آن آموزش صبر به افراد است. به نظر می‌رسد پتانسیل‌های کریپتو در طی چندین دهه آشکار خواهد شد و اگر امروز به آن اعتقاد داشته باشیم می‌توانیم با آن، دنیای خود را متحول کنیم. ازنظر تئوری باید تحقیق و سرمایه‌گذاری کنیم و صبور باشیم.

این کار شبیه کاشتن درخت است که بعدازآن باید صبر کنیم. شاید کار سخت باشد اما کار دیگری از دستمان برنمی‌آید.

صبر باعث می‌شود سودی که می‌توانیم در طی سه، پنج یا ده سال به دست آوریم را به پاداش فوری و کوتاه‌مدت ترجیح دهیم. با اینحال میزان صبوری افراد بستگی به خلق‌وخوی آن‌ها دارد و در افراد مختلف متفاوت است. اما کسانی که بتوانند چند سال صبر کنند درنهایت از  این کار خوشنود خواهند شد.

مطالعه بیشتر: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

سعی  نکنید بیش‌ازاندازه پیش‌بینی کنید

بر اساس قوانین هودلر ها، سعی کنید پیش‌بینی نکنید که در کوتاه‌مدت چه اتفاقی می‌افتد. زمان زیادی صرف گوش کردن به اینفلوئنسرها یا تحلیل‌گرانی که نوسانات کوتاه‌مدت را پیش‌بینی می‌کنند نکنید. صادقانه اینکه، هیچ‌کس نمی‌داند قیمت‌ها در کوتاه‌مدت چه تغییر می‌کنند و جای تعجب نیست اگر پیش‌بینی‌ها اشتباه باشند. مثلاً من شخصاً متقاعد شدم که قیمت بیت‌کوین تا پایان 2021 به بیش از 100 هزار دلار می‌رسد اما این‌طور نشد.

اگر از دور به بازار کریپتو نگاه کنید می‌بینید شانس زیادی برای افزایش ارزش در چند سال آینده دارد و درصورتی‌که در قیمت پایین بخرید و وقتی قیمت بالاست بفروشید احتمالاً سود می‌کنید. اما کار خطرناکی است چون گاهی نوسانات شبیه یک موج کوچک هستند و گاهی یک سونامی بزرگ. اگر دنبال هودل کردن هستید، وارد ترید کردن نشوید. ترید کردن یک کار کاملاً تخصصی و خطرناک است.

برای اطلاع از قیمت مونرو و خرید مونرو روی کیوسک حساب کنید.

ریسک‌های هودل کردن ارز دیجیتال

قوانین هودلر ها

هودل کردن، علی‌رغم نرخ بالای سود و بازده خوبی که دارد، نیازمند احتیاط در خرید و نگهداری ارز دیجیتال است. قیمت رمزارزها بسیار متغیر است و ممکن است هودلرها مجبور باشند فرازونشیب‌های زیادی را در ارزش دارایی خود تجربه کنند. این بدین معناست که باید ریسک‌پذیری بالایی داشته باشند. آن‌ها باید سرمایه کافی داشته باشند تا مجبور به فروش رمزارزهای خود نشوند.

به دلیل اینکه عمر بازار کریپتو نسبتاً کوتاه و حدود 10 سال است هنوز رمزارزها با ابهام مواجه هستند. سیاست‌ها و قوانین آن‌ها به‌خوبی تثبیت نشده و به دلیل غیرمتمرکز بودن، امکان انجام معاملات غیرقانونی و پول‌شویی وجود دارد.

بعلاوه، دیدگاه کشورهای مختلف نسبت به ارزهای دیجیتال متفاوت است و این می‌تواند نقش آن‌ها در حمایت بین‌المللی از کریپتو را مختل کند و بر ارزش رمزارزها اثر بگذارد. همچنین سیاست‌گذاری‌های نامطلوب و دیدگاه منفی عمومی نسبت به آن، باعث کاهش ارزش دارایی‌ها در بلندمدت خواهد شد.

مطالعه بیشتر: دسته بندی رمز ارزها

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا تتر خود را خرید کنید

جمع‌بندی

هودل کردن اصطلاحی است که به خرید ارز دیجیتال و نگه‌داشتن در بلندمدت اشاره دارد. (شما نیز می توانید با حیالی آسوده در صرافی کیوسک احراز هویت بپردازید و سپس رمزارزهای مورد نیاز را بخرید و هودل کنید.) هودلرها معمولاً از سرمایه اضافی خود که نگران نوسان یا از دست دادن آن نیستند استفاده می‌کنند. این افراد درگیر نوسانات روزانه و کوتاه‌مدت نیستند و تغییر قیمت کریپتو در بازه زمانی چندساله برایشان اهمیت دارد. بااین‌حال هودلرها برای داشتن یک سرمایه‌گذاری بهتر باید به نکات و قوانین هودلر ها توجه کنند. انتظار می‌رود با رشد بازار کریپتو، میزان بازدهی ارزهای دیجیتال نیز در بلندمدت افزایش یابد و بازار هودلرها بازار سودآفرینی باشد. با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

مطالعه بیشتر: مارکت کپ چیست

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.