نئو چیست ؟ همه چیز درباره نئو، اتریوم چینی

ارز دیجیتال نئو (NEO)

0

نئو چیست ؟ در بازار ارز دیجیتال اسم رمزارز‌های زیادی به گوش می‌ر‌سد که برخی ارزش بالایی دارند. شناخت و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها دارایی شما را افزایش می‌دهد و سودی خوبی می‌توانید از آن‌ها کسب کنید. برخی دیگر تنها نامی برآورده‌اند تا تلاشی برای رقابت با غول‌‌های ارزدیجیتال مثل بیت کوین کرده باشند.

احتمالا شما در بحث‌‌های داغ کریپتوکارنسی‌‌ها با دوستانتان، یا در شبکه‌‌های اجتماعی اسم ارز دیجیتال نئو (Neo) را شنیده‌اید و برایتان سوال پیش آمده است که نئو چیست ؟ این رمز ارز ابتدا با نام انت‌شیرز (Antshares) فعالیت خود را آغاز کرد و سپس باتوجه به ظهور آن از کشور چین به اتریوم چینی معروف شد.

اگر می‌خواهید بدانید نئو چیست ؟ چگونه کار می‌کند و آشنایی کاملی با رمزارز نئو پیدا کنید. تا انتهای راهنمای جامع بررسی رمزارز نئو با کیوسک آکادمی همراه باشید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

نئو چیست ؟

نئو یک پلتفرم متن باز (Open source) مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین و بستر مناسبی برای قراردادهای هوشمند است که سال 2014 میلادی توسط هونگ فی (Da Hongfei) و اریک ژان (Erik Zhan) در چین به وجود آمد، در ماه ژوئن سال 2017 نام آن از «انت‌شیرز» به «نئو» تغییر پیدا کرد.

ارز دیجیتال نئو چیست

این پلتفرم مبتنی بر بلاکچین ساخته شده و از رمزارز مخصوص خود پشتیبانی می‌کند که شباهت زیادی به اتریوم دارد. براساس اطلاعاتی که در وب سایت رسمی نئو ثبت شده، این بلاکچین با کمک یک نهاد غیرانتفاعی توسعه پیدا کرد.

هدف نئو، دیجیتالی ساختن سرمایه‌‌ها، مدیریت دارایی‌‌های کریپتوکارنسی به صورت اتوماتیک با کمک قرارداد‌‌های هوشمند و به طور کلی ارائه یک سیستم اقتصادی هوشمند مبتنی بر شبکه توزیع‌شده است. نئو به زبان یونانی به معنی جوان ترجمه شده، به نظر می‌رسد نام نئو مفهوم این را می‌رساند که پلتفرم نئو نسخه جدیدتر و جوان‌تر اتریوم است.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

دلیل نام گذاری اتریوم چینی بر روی نئو

در کشور چین خرید و فروش ارزهای دیجیتال با قوانین سفت و سختی همراه است و هرگونه تراکنش رمز ارزهای ممنوع در این کشور با برخورد قانون همراه خواهد شد. با عرضه رمز ارز نئو، کشور چین برخلاف قوانین سختگیرانه خود از آن پشتیبانی کرد. در واقع این کریپتو یکی از معدود رمز ارزهای مجاز به فعالیت در چین است.

ارز دیجیتال نئو چیست

حمایت و احساس ملی‌گرایانه چین در پشت این پروژه، باعث شده که بسیاری از مردم این ارزدیجیتال را اتریوم چینی نام‌گذاری کنند. از سوی دیگر بسیاری از ویژگی‌های ارز دیجیتال نئو مانند توانایی نوشتن برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) برای مبادلات غیرمتمرکز، بازارهای پیش‌بینی، شبکه‌های اجتماعی و … مشابه اتریوم است. نئو از یک سیستم حاکمیتی منحصر به فرد به نام تحمل خطای بیزانس (dBFT)، به عنوان مکانیسم اجماع خود برای رایانه‌هایی که نرم افزار آن را اجرا کنند، استفاده می‌کند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال بوبا

تاریخچه نئو چیست ؟

  • سال 2014 میلادی: پلتفرم انت شیرز ایجاد شد
  • سال 2015 میلادی: در اولین جمع‌سپاری که به مدت 10 روز به طول انجامید، 5 میلیون توکن نئو به ارزش 550 هزار دلار فروخته شد. در جمع‌سپاری دوم نیز به اندازه ۲۲.۵ میلیون توکن با قیمت ۴.۵ میلیون دلار به فروش رسید.
  • سال 2016 میلادی: مکانیسم اجماع بر اساس تحمل خطای بیزانس برای پلتفرم انت‌شیرز منتشر شد، شبکه اصلی انت‌شیرز (Antshares MainNet) به وجود آمد. عرضه اولیه سکه (ico) انجام شد و 100 میلیون توکن نئو ایجاد کرد. پنجاه درصد از رمزارز نئو در عرضه اولیه فروخته، و پنجاه درصد دیگر بین شورای نئو توزیع شدند.
ارز دیجیتال نئو چیست
  • سال 2017 میلادی: اسم پلتفرم از انت‌شیرز به نئو تغییر پیدا کرد. نئو توانست به سرمایه 5 میلیارد دلاری برسد و تا سال 2017 جزو 20 ارز برتر جهان جای گرفت.
  • سال 2018 میلادی: نئو فعالیت خود را به صورت غیرمتمرکز شروع کرد و زیرساخت‌های توسعه آن به نسخه 3، محیا شد.

مطالعه بیشتر:  شبکه هاتور و ارز HTR

نئو چطور ساخته شد؟

شبکه نئو روی دو توکن، نئو و نئوگس (GAS) ایجاد شده است. توکن‌های شبکه نئو در طول رویداد پیدایش، از قبل استخراج شدند. شبکه نئو 100 میلیون توکن دارد. توکن‌های ساخته شده برای ایجاد بلاک، مدیریت شبکه و هرگونه کار جمعی در شبکه استفاده می‌شوند.

ارز دیجیتال نئو چیست

رمزارز گس به عنوان سوخت شبکه بلاکچین عمل کرده و به نوعی امنیت آن را به ارمغان می‌آورد. گس (Gas) از قبل استخراج نشده و میزان کارمزد پرداختی برای هر تراکنش را مشخص می‌کند.

نئو: توکن نئو به شما حق رای و تصمیم‌گیری در شبکه را می‌دهد.

گس: توکن جداگانه‌ای است که برای تامین قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال مونرو

نئو چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم Neo به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از نرم افزار آن برای اجرای قراردادهای هوشمند معروف به NeoContracts و طراحی برنامه‌های جدید (dapps) به منظور تکثیر محصولات و خدمات دنیای واقعی استفاده کنند.

NeoContracts  با سایر پروتکل‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند تفاوت دارد زیرا توسعه‌دهندگان می‌توانند به جای یادگیری زبان جدید، برنامه‌ها را با استفاده از انواع زبان‌های معروف ( مانند C# و Java) استفاده کنند.

ارز دیجیتال نئو چیست

بنابراین، توانایی NeoContract در کار با زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی می‌تواند برای مجموعه وسیع‌تری از توسعه‌دهندگانی که به دنبال ایجاد dapps یا پشتیبانی از برنامه‌های موجود هستند، جذاب باشد. همانطور که در بالا اشاره شد، شبکه نئو برای ایمن‌سازی بلاکچین خود و همگام نگه داشتن شبکه توزیع شده رایانه‌های خود، از یک روش مکانیسم اجماع استفاده می‌کند که به آن «تفسیر خطای بیزانس» (dBFT) می‌گویند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سولانا

پروتکل Delegated Byzantine Fault Tolerance (dBFT) نئو چیست؟

از جمله بزرگترین چالش‌های پیش روی سیستم‌های توزیع شده، رسیدن به یک توافق جمعی است. در شبکه نئو این مشکل به مسئله فرمانده‌ بیزانس (Byzantine General’s Problem) معروف است. پروتکل اجماع استفاده شده در شبکه نئو، براساس میزان تحمل خطای بیزانس کار می‌کند.

در واقع این پروتکل یک مسئله فرضی را که در آن 9 ژنرال سعی می‌کنند، از رای اکثریت پیروی کنند و تصمیم بگیرند چگونه نقشه حمله به یک شهر را عملی سازند. اینجا دو مشکل پیش روی آن‌ها است.

ارز دیجیتال نئو چیست
  • فرمانده‌ها و سربازانشان فاصله زیادی از هم دارند و هماهنگی برای حمله با این فاصله میسر نیست.
  • از سوی دیگر ارتش دشمن قوی است و تنها در صورتی که همه همزمان و باهم به صورت یک ارتش قوی حمله کنند، امکان شکست دادن دشمن را خواهند داشت.

حال فرض کنید که یکی از فرمانده‌های سمت شرق، پیکی با عنوان این که شنبه حمله کنیم به فرمانده سمت غرب ارسال کند و جوابی با این مضمون دریافت کند. ما آماده حمله نیستیم و حمله را به تعویق «برای روز سه شنبه» بیندازید. فارغ از مشکلاتی که ممکن است برای پیک ارسال شده از جمله کشته شدن یا اسیر شدن پیش بیاید توافق جمعی کار ساده‌ای نخواهد بود.

میزان تحمل خطای بیزانس در نئو چیست ؟

اینجا از یک الگوریتم به نام میزان تحمل خطای بیزانس استفاده می‌شود. به این صورت که بین 9 مقر فرمانده‌ها رای گرفته می‌شود و اگر 66 درصد از آرا موافق حمله و آماده بودند رای حمله صادر می‌شود.

این مورد در خصوص شبکه نئو نیز صدق می‌کند. پروتکل اجماع اثبات سهام در قوانین رایانه‌ای شبکه Neo پیاده‌سازی شده است. به این ترتیب سیستم از نمایندگان برجسته جامعه استفاده می‌کند و آن‌ها با همکاری یکدیگر به توافق 66 درصدی در خصوص شرایط دفترکل توزیع شده می‌رسند.

مطالعه بیشتر:همه چیز درباره آینده ارز دیجیتال ریپل

مزایای برنامه‌ریزی نئو چیست؟

اقتصاد هوشمند

اقتصاد هوشمند را یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نئو می‌توان به شمار آورد. این روش با چیزی که در اتریوم عرضه می‌شود کاملا متفاوت است. با استفاده از اقتصاد هوشمند می‌توان دارایی‌های فیزیکی را در بلاکچین دیجیتالی کرد.

پس از دیجیتالی شدن، آن‌ها می‌توانند در زنجیره بلاک بمانند و از مزایایی مانند تمرکززدایی، شفافیت، قابلیت اعتماد و قابلیت ردیابی بهره‌مند شوند. با دیجیتالی کردن دارایی‌های سنتی، به دلیل قرار گرفتن در بلاکچین، می‌توان به آن‌ها همه مزایای و امنیت یک دارایی دیجیتال معمولی را داد. اقتصاد هوشمند متشکل از دارایی‌های دیجیتال، هویت دیجیتالی و قراردادهای هوشمند است.

انعطاف در کدنویسی

شما می‌توانید به اکثر زبان‌ها برنامه نویسی از جمله C #، Java، Go، Python  و Kotlin کدنویسی کنید و ایجاد یک قرارداد هوشمند نیازی به یادگیری زبان برنامه نویسی جدید توسط توسعه‌دهنده ندارد و با اکثر زبان‌های برنامه نویسی سازگار است. این امر باعث می‌شود شبکه NEO برای توسعه‌دهندگان مطلوب‌تر باشد. بنابراین پتانسیل آن برای رشد بیشتر می‌شود.

ارز دیجیتال نئو چیست

تراکنش‌های سریع

ارزدیجیتال نئو در مقایسه با رقیب سرسخت خود اتریوم می‌تواند 10،000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد، در حالی که اتریوم تنها حدود 15 تراکنش را می‌تواند به انجام رساند.

پشتیبان‌گیری

نئو توسط دولت چین و همچنین شرکت‌های بزرگی مانند علی بابا (Alibaba) پشتیبانی می‌شود. در حالی که این ممکن است مفهوم غیرمتمرکز آن را به خطر بیندازد، اما در واقع باعث محبوبیت آن در چین شده است، زیرا حمایت دولت باعث مشروعیت آن در جامعه شده است.

قراردادهای هوشمند

برای فعال کردن کل سازمان، توسعه‌دهندگان می‌توانند از قراردادهای هوشمند استفاده کنند. برخلاف اتریوم، ایجاد قراردادهای هوشمند در NEO نیازی به یادگیری زبان برنامه‌نویسی جدیدی ندارد. این بدان معنی است که هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند شروع به کار کند و یک اقتصاد هوشمند بر روی پلتفرم نئو ایجاد نماید. توانایی استفاده از هر زبان برنامه‌نویسی به لطف ماشین مجازی سبک جهانی نئو انجام می‌شود، که به NeoVM معروف است. ماشین مجازی (یک کامپیوتر مجازی) ارائه شده توسط پلتفرم نئو کارآمد، مطمئن و مقیاس‌پذیر است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال ویل

نئو چگونه از هویت دیجیتال استفاده می‌کند؟

نئو از نظر تئوری، سیستم اقتصاد هوشمند خود را اینگونه توصیف می‌کند. دارایی‌های دیجیتال + هویت دیجیتال + قرارداد هوشمند = اقتصاد هوشمند.

ارز دیجیتال نئو چیست

دارایی دیجیتال

هر چیز با ارزشی که دارای ساختار دیجیتالی داشته باشد می‌تواند جزو دارایی دیجیتال شما محسوب شود. این اموال در شرایط امنیتی با روشی غیرمتمرکز، قابل اعتماد، قابل ردیابی، شفاف و عاری از واسطه‌ها نگهداری شده و به صورت مداوم ذخیره می‌شوند. همچنین امکان گم شدن و از بین رفتن آن‌ها غیرممکن است.

دارایی دیجیتال در دو سطح جهانی و قراردادی تعریف می‌شود. دارایی‌های جهانی در صورت تایید هویت دیجیتال شما در سطح کل شبکه قابل شناسایی هستند، در صورتی که دارایی‌های قراردادی تنها در یک حوزه خاص قابلیت بهره‌برداری دارند.

هویت دیجیتالی

نئو از هویت دیجیتالی برای امنیت کاربران خود استفاده می‌کند. این شبکه هویت دیجیتالی، اطلاعات کلیدی قابل تایید در مورد افراد شرکت‌کننده، سازمان‌ها و نهادهای دیگر را که در متن دیجیتال وجود دارند، دریافت می‌کند و کاربران شبکه نئو تنها با افرادی که هویت دیجیتالی آن‌ها تایید شده است، می‌توانند معاملات خود را انجام‌دهند. این امر رعایت قوانین بین‌المللی و محافظت دارایی کاربران در برابر کلاهبرداری را سهولت می‌بخشد.

قراردادهای هوشمند

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در اقتصاد مدرن دیده می‌شود، نحوه اعتماد کردن طرفین معامله به یکدیگر است. شما چگونه می‌توانید با کسی که اعتماد ندارید، معامله‌ای انجام دهید. نئو و اتریم با استفاده از قرارداد‌های هوشمند سعی کرده‌اند این مشکل را حل کنند.

ارز دیجیتال نئو چیست

اگر کاربران قصد انجام معامله‌ای داشته باشند ابتدا باید دارایی خود را دیجیتالی کرده و به نئو تبدیل کنند. سپس یک قرارداد هوشمند که در بستر بلاکچین غیرمتمرکز است، ایجاد می‌کنند و مبادله آن‌ها بدون حضور طرفین پای معامله انجام می‌شود. برای اینکه یکی از طرفین هنگام معامله جا نزند نیازی نیست شما کاری کنید، زیرا بلاکچین او را مجبور به پیروی از قوانین خواهد کرد.

حقایق جالب درباره نئو

  • اولین حضور نئو در غرب به سال 2016 برمی‌گردد.
  • این پلتفرم برای اجماع بلاکچین از تحمل خطای بیزانس بهره می‌برد که یک پروتکل اثبات سهام است.
  • نئو در پایان سال 2017 جزء 20 ارز برتر جهان شد که در نوع خود اتفاق بسیار شگفت‌انگیزی بود.
  • ارز دیجیتال نئو برای تسهیل تجارت غیرمتمرکز دارایی‌های دیجیتالی از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند که یک معامله امن و مطمئن را فراهم می‌سازد.

مقایسه نئو و بیت کوین

نئو و بیت کوین دو ارز دیجیتال محبوبی هستند که امروزه در بازار کریپتوکارنسی‌ها مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. این دو رمزارز تفاوت‌ها و شباهت‌هایی باهم دارند که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

شباهت‌های نئو و بیت کوین

محبوبیت: هر دو ارز دیجیتال نئو و بیت کوین بسیار محبوب هستند، به همین منظور هردو در 12 فوریه 2018 جزو 10 سکه برتر جهان قرار گرفتند.

ارز دیجیتال نئو چیست

پتانسیل رشد: نئو و بیت کوین هر دو رشد نمایی را به خود دیده‌اند، بخصوص سال 2017 سال اوج رشد دو ارز بود. در دسامبر 2017 قیمت بیت کوین از 1000 دلار به 20،000 دلار رسید. رمزارز نئو نیز همین رشد صعودی را داشت و تنها از چند سنت به بیش از 100 دلار در ابتدای سال 2018 رسید.

محدودیت: هر دو ارزدیجیتال محدود هستند. رمزارزنئو 100 میلیون سکه دارد و بیت کوین دارای 21 میلیون سکه است. این بدان معنی است که اگر افراد به مقدار زیادی از ارز دیجیتال نئو و بیت کوین علاقه‌مند شوند، این کمبود می‌تواند قیمت هر دو سکه را به طور قابل توجهی بالاتر ببرد.

تفاوت‌های نئو و بیت کوین

سن: اگرچه صنعت ارزهای دیجیتال جدید است اما بیت کوین به طور قابل توجهی قدیمی‌تر است. بیت کوین در سال 2009 به وجود آمد، در حالی که NEO در سال 2014 ایجاد شد.

ارز دیجیتال نئو چیست

اندازه ظرفیت بازار: سقف بازار بیت کوین بسیار بزرگتر از نئو است. از 12 فوریه 2018، سقف بازار بیت کوین 393/858/160/149 دلار بوده در حالی که سقف بازار نئو در همان تاریخ 000/805/318/7 دلار بود. این اختلاف بیش از 140 میلیارد دلار است.

عملکرد: از سال 2009، زمانی که بیت کوین ایجاد شد، به عنوان ذخیره ارزش طولانی مدت و نوعی «طلای دیجیتال» معرفی شد. بیت کوین پادشاه ارزدیجیتال نام گرفته و معیار ارزشی برای سایر ارزهای دیجیتال نیز محسوب می‌شود. از طرف دیگر، ارز دیجیتال نئو به عنوان بستری برای تسهیل قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است.

نئوگس چیست و چگونه به عنوان یک جایزه استفاده می‌شود؟

رمز ارز Neo، ارز بومی بلاکچین نئو است، این ارز دیجیتال برخلاف سایر ارزها قابلیت تقسیم‌پذیری ندارد. برای مثال نمی‌توان 75/0 یا 25/0 از آن را جابه‌جا کرد. به همین منظور، برای پرداخت‌های با هزینه کم از توکن گس استفاده می‌کنند که دارای قابلیت تقسیم‌پذیری است.

ارز دیجیتال نئو چیست

گس نئو برای پرداخت‌های کوچک مانند کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود. هر بار که یک بلاک ایجاد شود کاربران با نئوگس پاداش دریافت می‌کنند. برخلاف نئو، گس همچنان تولید دارد و با ایجاد هر بلاک، 8 توکن گس آزاد می‌شود، این روند تا 20 سال آینده و تا سقف 100 میلیون گس ادامه دارد.

بررسی سرعت ساخت بلاک در بلاکچین نئو

سرعت ساخت بلاک در بلاکچین نئو بین 15 الی 20 ثانیه است و به صورت حدودی در یک سال 2 میلیون بلاک ساخته می‌شود. پیش بینی‌ها بر این است که حدود 20 الی 22 سال طول می‌کشد تا 100 میلیون گس آزاد شود. توجه داشته باشید برای دریافت سود معامله بین خریداران و فروشندگان، ارزدیجیتال نئو باید در کیف پول شخصی، و نه در صرافی‌ها نگهداری شود.

چه چیزی بر قیمت نئو تاثیر می‌گذارد؟

نئو نیز روند بازار سایر ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند. اگر به بیت کوین دقت کنید، روند بازار قیمت آن ناپایدار است، ارزدیجیتال نئو نیز از این امر مستثنی نیست و نمی‌توان روند مشخصی را برای آن تعیین کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت Neo توجه رسانه‌های اجتماعی است.

ارز دیجیتال نئو چیست

زمانی که نئو (آلت شیرز) به غرب رسید تنها یک صرافی به نام Bittrex برای خرید آلت کوین آن وجود داشت. هرگونه تغییرات در قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند قیمت نئو را نیز دستخوش تغییراتی کند.

متخصصان درباره نئو چه می‌گویند

متخصصان ارزهای دیجیتال آینده روشنی را برای رمزارز نئو پیش بینی می‌کنند، اگرچه مشکلاتی از قبیل حاکمیت دولت چین بر روی آن وجود دارد، اما می‌توان روند رشد این ارز دیجیتال را مثبت ارزیابی کرد. باید دید در بازار کریپتوکارنسی آیا خواهد توانست جایگاه بزرگی از دارایی دیجیتال مردم را (مانند بیت کوین) به خود اختصاص دهد.

برای اطلاع از قیمت پالیگان و خرید پالیگان روی کیوسک حساب کنید.

جمع‌بندی

با مقاله نئو چیست با آکادمی کیوسک همراه بودید. نئو یکی از ارزهای دیجیتال نوظهوری محسوب می‌شود که روند رشد صعودی را به خود گرفته و کاربران زیادی را با توجه به قابلیت‌های بالقوه، به خود جذب کرده است. حجم معاملات روزانه این رمزارز به 371.35 میلیون دلار می‌رسد که در مقایسه با غول‌های کرپیتوکارنسی‌ رقم قابل توجهی است.

باید دید آیا در آینده این رمزارز روند رشد خود را چگونه طی خواهد کرد و آیا می‌تواند جای اتریوم و بیت کوین ارز دیجیتال محبوب این روزهای بازار را بگیرد. آیا شما تجربه خرید رمزارز نئو را داشته‌اید؟ نظر شما درباره نئو چیست ؟ تجربیات و نظرات خود را درباره این ارز دیجیتال، با ما به اشتراک بگذارید.با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.