اسیک ماینر چیست؟ چگونه سود استخراج بیت کوین را بیشتر می‌کند؟

اسیک ماینر چیست و چگونه کار می‌کند؟

0

افزایش چند برابری قیمت بیت کوین در سال 2021، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت ارزهای دیجیتال و استخراج آن‌ها جلب کرده است. استخراج بیت کوین و برخی از رمزارزهای دیگر می‌تواند شغل سودآوری باشد. با این همه، عملیات استخراج بیت کوین نیازمند دستگاهی است که اسیک (ASIC) نامیده می‌شود. اما اسیک ماینر چیست ؟

اسیک ماینر یک سخت‌افزار قدرتمند است که باعث می‌شود از استخراج بیت کوین، سود خوبی کسب کنید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

پس اگر شما هم کنجکاو هستید که اسیک ماینر چیست و چه مزایایی در استخراج بیت کوین دارد، این مطلب از آکادمی کیوسک را دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: بیت کوین چیست؟

اسیک ماینر چیست؟

اسیک (ASIC) نوعی از سخت‌افزار است که در آن از پردازشگر‌های قدرتمند استفاده می‌شود. اما ارتباط بین استخراج رمز ارزها و اسیک ماینر چیست ؟ به زبان ساده، اسیک ماینر دستگاهی است که از میکرو پردازشگرها برای استخراج بیت کوین و برخی از ارزهای دیجیتال دیگر استفاده می‌کند. به طور کلی، هر اسیک ماینر برای استخراج یک ارز دیجیتال به‌خصوص ساخته شده است.

پس یک اسیک ماینر بیت کوین، تنها قادر به استخراج بیت کوین خواهد بود. به بیان دیگر، می‌توانیم بگوییم که اسیک ماینر بیت کوین، یک کامپیوتر پیشرفته برای استخراج بیت کوین است. این دستگاه‌ها، برای حل مسائل پیچیده ریاضی که در شبکه بیت کوین وجود دارند، استفاده می‌شوند. اسیک ماینرها با حل این مسائل، می‌توانند تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کرده و پس از ثبت شدن تراکنش‌ها در بلاک‌چین، پاداش ماینینگ را به صورت بیت کوین دریافت کنند.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پولکادات خود را خرید کنید

به دلیل اینکه اسیک ماینرها به‌طور اختصاصی برای استخراج هر رمز ارز تولید شده‌اند، کار خود را سریع‌تر از کامپیوترهای معمولی انجام می‌دهند. در طول سال‌های گذشته، عملکرد اسیک ماینرها به‌طور قابل توجهی بهینه‌تر شده است.

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست؟

مفهوم اسیک ماینر

اسیک ماینر چیست 1

برای اینکه درک بهتری از عملکرد اسیک ماینر داشته باشید، باید بدانید که مفهوم اسیک ماینر چیست . به جای اینکه از رم‌های معمولی یا کارت‌های گرافیکی در کامپیوترهای خانگی استفاده شود، اسیک ماینرها  با در اختیار داشتن میکروپردازشگرها، به طور اختصاصی برای استخراج رمز ارز ساخته شده‌اند. اسیک ماینرها هماهنگی بالایی برای کار با بلاک‌چین بیت کوین دارند. بلاکچین نوعی از پایگاه داده برای ثبت اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها است، بدون اینکه یک نهاد مرکزی یا واسطه مالی آن را کنترل کند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار استخراج بیت کوین

در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی بیت کوین، همه می‌توانستند با یک کامپیوتر معمولی، بیت کوین استخراج کنند. اما به مرور زمان و با توجه به افزایش رقابت بیت ماینرها، افراد باید از سخت‌افزارهای پیشرفته‌تری استفاده می‌کردند تا شانس استخراج خود را افزایش دهند. به دلیل همین نیاز بود که اسیک ماینر ساخته شد. درست است که اسیک ماینر قدرت پردازش بسیار بیشتری نسبت به سی‌پی‌یو (CPU) یا کارت‌های گرافیکی (GPU) دارد، اما به همان میزان برق بسیار بیشتری هم مصرف می‌کند.

اما اهمیت استفاده از اسیک ماینر چیست؟ دستگاه‌های اسیک می‌توانند به ماینرهای بیت کوین کمک کنند تا مسائل پیچیده ریاضی به نام هش (hash) را حل کنند. هر هش می‌تواند به استخراج و تولید بیت کوین منجر شود. هرچقدر تعداد هش به دست آمده در یک دوره زمانی خاص بیشتر شود، احتمال اینکه یک ماینر به بیت کوین به دست آورد، افزایش می‌یابد.

مطالعه بیشتر: ارزش بیت کوین

اسیک ماینر چگونه کار می‌کند؟

ماینینگ به معنای پیدا کردن یک شماره به‌خصوص از بین هزاران شماره است. دستگاه‌های ماینینگ مثل اسیک ماینرها بسیاری از محاسبات را با سرعت بالایی انجام می‌دهند تا بتوانند به آن شماره مشخص دست یابند. در بلاک‌چین بیت کوین که از الگوریتم گواه اثبات کار (proof of work) استفاده می‌کند، نخستین ماینری که این شماره را پیدا کند، پاداش دریافت خواهد کرد. پاداش کنونی استخراج، 6.25 بیت کوین است.

اسیک ماینر چسیت 2

بسیاری از افراد با در دست داشتن کامپیوترهای قدرتمند به دنبال این هستند که بیت کوین استخراج کنند. حتی در برخی موارد، دسته‌ای از ماینرها دور هم جمع می‌شوند و سخت‌افزارهای خود را به یکدیگر متصل می‌کنند تا قدرت استخراج را افزایش دهند. این گروه‌های ماینینگ به استخرهای ماینینگ مشهور شده‌اند. با این روش، شانس استخراج بیت کوین افزایش می‌یابد و پس از کسب پاداش، سود به دست آمده بین افراد تقسیم می‌شوند.

مطالعه بیشتر: سختی شبکه بیت کوین

حتما از خودتان می‌پرسید که راز علاقه ماینرها به اسیک ماینر چیست؟ اغلب افراد به این دلیل به استفاده از اسیک ماینرها تمایل دارند، که شانس آن‌ها را برای استخراج و کسب سود بیشتر می‌کند. به دلیل اینکه هر رمز ارز قابل استخراج، از الگوریتم‌های هش مخصوص به خود استفاده می‌کند، اسیک ماینرها نیز به طور انحصاری برای رمز ارزهای مختلف ساخته می‌شوند.

در ادامه، بیشتر به بررسی مزیت اسیک ماینر در استخراج رمز ارزها می‌پردازیم.

چرا اسیک ماینر برای استخراج بهتر است؟

اگر می‌خواهید یک ارز دیجیتال مثل بیت کوین استخراج کنید، باید یک نکته مهم را به خاطر بسپارید. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که پاداش به دست آمده از طریق استخراج یک رمز ارز، باید از هزینه‌هایی که صرف خرید تجهیزات و مصرف برق می‌کنید، بیشتر باشد.

هرگز نباید حساب و کتاب درباره هزینه‌های استخراج را نادیده بگیرید، برای اینکه استخراج می‌تواند هزینه‌های زیادی داشته باشد. ممکن است هزینه برق سالانه شما به بیشتر از 100 میلیون تومان هم برسد و برای خرید دستگاه‌های اسیک نیز باید ده‌ها میلیون تومان هزینه کنید.

به دلیل اینکه تمرکز اسیک ماینر تنها روی استخراج است، این دستگاه‌ها نسبت به سخت‌افزارهای دیگر، قدرت و بهره‌وری بیشتری دارند. به‌علاوه، اسیک به برق کمتری نیاز دارد. ویژگی‌هایی مثل توان محاسباتی بالا و مصرف برق کمتر، اسیک ماینر را به یک گزینه ایده‌آل و به صرفه برای ماینینگ تبدیل می‌کند.

مطالعه بیشتر: ارزش‌گذاری بیت‌کوین

قیمت اسیک ماینر چقدر است؟

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که قیمت مدل‌های مختلف اسیک ماینر چقدر است؟ در این بخش، قیمت مدل‌های مختلف این دستگاه‌ها را بررسی می‌کنیم.

اسیک ماینر چیست 3

برند بیت‌مین آنتماینر (Bitmain’s Antminer) یکی از پیشرفته‌ترین اسیک ماینرها را به بازار معرفی کرده است. مدل اس19 پرو (S19 Pro) می‌تواند در هر ثانیه، قدرتی برابر با 110 تریلیون هش را فراهم کند و برای این قدرت خارق‌العاده، تنها به سه هزار 250 وات برق نیاز دارد که مصرف برق مناسبی محسوب می‌شود. البته، برچسب قیمتی 2400 دلاری این اسیک ماینر، آن را به یک گزینه گران برای افراد مبتدی تبدیل می‌کند.

اما مدل پایه بیت‌مین آنتماینر با عنوان اس19 (S19)، قیمت کمتری دارد که حدود 1800 دلار است. با این حال، این مدل نیز همچنان توان محاسباتی بالایی دارد که 95 تریلیون هش در ثانیه است.

گزینه بعدی، آنتماینر تی17 پلاس (AntminerT17+) است که توان 58 تریلیون هش در ثانیه را دارد و فقط کمی بیشتر از 800 دلار برای شما آب می‌خورد!

مطالعه بیشتر: استخر استخراج بیت‌کوین

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

ممکن است تا این بخش از مقاله اسیک ماینر چیست ، این پرسش برایتان پیش آمده باشد که درصد سود استخراج با استفاده از اسیک ماینر چقدر است؟ یا اینکه آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

بله استخراج بیت کوین سودآور است. ولی نکات ظریفی در این باره وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. شبکه بیت کوین به نوعی ساخته شده که هر چهار سال یکبار، پاداش استخراج آن کاهش می‌یابد و در عوض، قدرت مورد نیاز برای استخراج بیشتر می‌شود. جالب است بدانید که در سال‌های ابتدایی، می‌توانستید با یک کامپیوتر یا لپ تاپ، استخراج را انجام دهید و برای هر بلاک تایید شده، 50 بیت کوین دریافت کنید.

امروز، هزینه استخراج بیت کوین (تجهیزات و برق) افزایش و همزمان، پاداش ماینرها نیز کاهش یافته است. از سال 2020، پاداش شبکه بیت کوین به صورت خودکار به 6.25 بیت کوین برای تایید هر بلاک کاهش یافته است.

اسیک ماینر چیست

البته نباید فراموش کرد که با وجود پاداش بیشتر استخراج در سال‌های ابتدایی، اما قیمت بیت‌کوین در آن زمان بسیار پایین‌تر از امروز بود. پس به دلیل افزایش قیمت بیت کوین، استفاده از اسیک ماینر همچنان گزینه سودآوری محسوب می‌شود.

نکته بسیار مهم در استخراج این است که باید حواستان به موضوعات و فاکتورهای مختلفی باشد که مهم‌ترین آن‌ها، بهره‌وری دستگاه اسیک ماینر و مصرف برق است.

اما معیار تعیین قیمت مدل‌های اسیک ماینر چیست ؟ مهم‌ترین عواملی که در قیمت مدل‌های مختلف اسیک موثر هستند، توان هش‌ریت و کم‌مصرف بودن آن‌ها است.

مطالعه بیشتر: استخراج بیت کوین با گوشی

مزایای اسیک ماینر چیست؟

اسیک ماینر می‌تواند از همه روش‌های دیگر استخراج رمز ارز، گران‌تر باشد؛ اما مزایای کلیدی و مهمی دارد که عبارت‌اند از:

نصب و راه‌اندازی آسان

با توجه به اینکه هر اسیک ماینر برای استخراج یک کوین به خصوص ساخته شده‌اند، راه‌اندازی آن‌ها نیز ساده‌تر است.

بهره‌وری بالا در استخراج

اسیک ماینر از توان محاسباتی بالایی نسبت به کارت‌های گرافیکی و CPU برخوردار است.

سود نسبتا زیاد

با در اختیار داشتن اسیک ماینر، تقریبا خیال‌تان راحت است که می‌تواند سریع‌تر از دیگر سخت‌افزارها، استخراج ارز دیجیتال را انجام داده و برای آن پاداش بگیرید.

مصرف انرژی پایین

به لطف نوآوری‌هایی که در صنعت استخراج رمز ارز به وجود آمده، این سخت‌افزارها به نوعی طراحی شده‌اند که انرژی کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها مصرف کنند.

مطالعه بیشتر: استخراج بیت کوین با کامپیوتر

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا ترون خود را خرید کنید

کدام کوین‌ها با اسیک ماینر استخراج می‌شوند؟

با هر اسیک ماینر تنها می توان یک نوع ارز دیجیتال را استخراج کرد. همچنین تعداد رمز ارزهایی که اسیک ماینر از آنها پشتیبانی می کند، محدود است که آنها را در ادامه بررسی می‌کنیم

بیت کوین

بیت کوین، مهم‌ترین رمز ارزی است که می‌توانید آن را با دستگاه اسیک ماینر استخراج کنید. مثلا در مورد بیت کوین، با اینکه پاداش استخراج و تایید هر بلاک، چهار سال یکبار نصف شده است، اما باز هم روند رشد قیمت بیت کوین به حدی بوده که می‌توانید از استخراج آن سودهای خوبی به دست آورید. به دلیل اینکه الگوریتم بلاکچین بیت کوین، گواه اثبات کار است، همه پاداش ماینینگ هم به ماینرها اختصاص می‌یابد.

اما بهترین گزینه‌ها برای استخراج بیت کوین با اسیک ماینر چیست؟ باید از اسیک ماینرهایی استفاده کنید که توان و بهره‌وری بالایی داشته و به‌طور اختصاصی برای ماینینگ بیت کوین ساخته‌ شده‌اند. یکی از بهترین اسیک ماینرهای بیت کوین عبارت‌اند از آنت‌ماینر اس 9 که هش‌ریتی معادل 13.5 ترا هش در هر ثانیه دارد.

مطالعه بیشتر: مزرعه بیت کوین

اسیک ماینر چیست 5

لایت کوین

برای کسانی که به دنبال یک رمز ارز متفاوت هستند که بلاک‌چین آن از سختی شبکه کمتری نسبت به بیت کوین برخوردار باشد و بتوان راحت‌تر استخراج کرد، لایت کوین می‌تواند ایده‌آل‌ترین گزینه باشد. با اینکه الگوریتم اجماع لایت کوین هم بر اساس گواه اثبات کار است، لایت کوین از الگوریتم‌های هشینگ متفاوتی نسبت به بیت کوین استفاده می‌کند. بنابراین، ماینرهای لایت کوین باید از اسیک ماینرهای مخصوص این ارز دیجیتال استفاده کنند.

افراد باید از اسیک ماینرهایی استفاده کنند که سازگار با زبان برنامه‌نویسی لایت کوین، یعنی اسکریپت (Scrypt) است. بهترین گزینه‌ها برای استخراج لایت کوین، آنت‌ماینر ال3 پلاس پلاس (AntMiner L3++)  با هش‌ریت 596 مگاهش در هر ثانیه و اینوسیلیکون ای 4 پلاس (Innosilicon A4+) با هش‌ریت 620 مگاهش در هر ثانیه است.

مطالعه بیشتر: خرید و فروش بیت کوین

اتریوم

ممکن است فکر کنید که استخراج اتریوم، ارزشش را ندارد، چرا که شبکه اتریوم در حال تغییر الگوریتم خود به گواه اثبات سهام (PoS) است. البته ممکن است تا حدی هم حق داشته باشید. با این حال، اتریوم هنوز هم از الگوریتم گواه اثبات کار پشتیبانی می‌کند و احتمالا تا سال‌ها نیز این روند ادامه دارد. راه‌اندازی شبکه اتریوم 2.0 یک پروژه بلندمدت است که احتمالا تا چند سال دیگر نیز به‌صورت کامل اجرا نخواهد شد.

علاوه بر این، اسیک ماینرهای اتریوم ارزان‌تر از اسیک ماینر بیت کوین هستند. پس شانس شما هم برای کسب سود از طریق استخراج دومین رمز ارز ارزشمند بازار بیشتر خواهد بود. آنت‌ماینر ایی3 (AntMiner E3) یکی از بهترین گزینه‌ها برای استخراج اتریوم محسوب می‌شود.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

اسیک ماینر چیست در یک نگاه

امروزه با توجه به رشد قیمت ارزهای دیجیتال، بسیاری به استخراج رمز ارزهایی مثل بیت کوین، لایت کوین و اتریوم تمایل پیدا کرده‌اند. با وجود اینکه استخراج بیت کوین با استفاده از اسیک ماینر می‌تواند سودهای خوبی را وارد جیب‌تان کند، فاکتورهای مهمی وجود دارند که باید پیش از ورود به این حوزه حتما در نظر بگیرید.

مطالعه بیشتر: دامیننس بیت کوین

برای نمونه، باید به فکر هزینه به نسبت گران دستگاه‌های اسیک ماینر و مصرف بالای برق باشید. یا مثلا اگر توان مالی لازم را از ابتدا ندارید، بهتر است با پیوستن به گروه‌های ماینر دیگر (استخرهای ماینینگ)، شانس خودتان را برای کسب پاداش شبکه بیشتر کنید.

همیشه به یاد داشته باشید پاداشی که قرار است از طریق استخراج به دست آورید، باید از هزینه‌هایی که برای خرید و نصب اسیک ماینر و قبض برق می‌پردازید، بیشتر باشد. پس بهتر است به قیمت بیت کوین در بازار هم توجه کنید. اگر قیمت این رمز ارز خیلی پایین بیاید، سود شما هم کمتر خواهد بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.