استخراج بیت کوین با گوشی؛ ثروت یا فلاکت؟!

آیا استخراج بیت کوین با گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر است؟

0

پیشرفت چشمگیر در فناوری تلفن همراه باعث شده است که کارهای مختلف زیادی را به صورت مستقیم از طریق تلفن‌های خود انجام دهیم. اگرچه از تلفن‌های همراه می‌توان برای انجام بسیاری از عملکردها استفاده کرد، اما استخراج بیت کوین با گوشی عملکرد پیچیده‌ای دارد که ممکن است تلفن‌های همراه قادر به انجام آن نباشند. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

همین امر سوالاتی را در مورد اینکه آیا استخراج بیت کوین با گوشی امکان پذیر است یا خیر ایجاد کرد. حتما در مورد استخراج ارزهای رمزنگاری شده با تلفن هوشمند خود چیزهای زیادی شنیده‌اید، اما شاید نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید و یا اینکه این مسئله ارزش تلاش را دارد یا خیر.

در این مقاله از آکادمی کیوسک موضوعات مختلفی را که باید در مورد استخراج بیت کوین با تلفن همراه بدانید، بررسی می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: بیت کوین چیست؟

در فرایند استخراج بیت کوین چه می‌گذرد؟

قبل از بررسی نکاتی در مورد استخراج بیت کوین با گوشی، لازم است به طور مختصر بدانید که بیت کوین دقیقا از کجا می‌آید؟ در «استخراج» یا «ماینینگ» چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ البته شما برای استخراج بیت کوین نیازی به دانستن پاسخ این سوالات ندارید، اما اگر می‌خواهید فرایند ماینینگ را بهتر درک کنید، خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح بدهیم، باید بگوییم در فرایند استخراج بیت کوین، ماینرها قدرت پردازش دستگاه‌های استخراج خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند تا امنیت شبکه حفظ و تراکنش‌های بیت کوین تأیید شود. ماینرها نیز در ازای این عمل پاداش دریافت می‌کنند، که همان بیت کوین است.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پولکادات خود را خرید کنید

در واقع در طی فرایند ماینینگ، سه عمل مهم رخ می‌دهد. با حفظ امنیت شبکه، تراکنش‌های بیت کوین توسط ماینرها تایید می‌شود و در این حین واحدهای جدید بیت کوین به صورت غیر متمرکز تولید خواهند شد.

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست؟

آشنایی با فرایند ماینینگ در همین سطح با هدف استخراج بیت کوین با گوشی کفایت می‌کند. در ادامه مقاله پروسه استفاده از تلفن همراه را در این فرآیند شرح می‌دهیم.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین با گوشی، واقعا عملی است؟!

اگرچه استخراج ارز رمزنگاری شده از طریق تلفن‌های همراه امکان پذیر است، اما دارای معایب متعددی است که تقریبا آن را غیر ممکن می‌کند. علاوه بر عدم وجود زیرساخت نرم افزاری مناسب در تلفن‌های همراه، استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل ممکن است نتایج چشمگیری به همراه نداشته باشد. به عبارتی استخراج بیت کوین با گوشی اسم شما را وارد لیست ثروتمندترین‌های دنیا نخواهد کرد!

مطالعه بیشتر: استخراج بیت کوین

البته این اصلا بدان معنا نیست که تلفن‌های هوشمند امروزی آنقدر قوی نیستند که بتوانند برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده مورد استفاده قرار گیرند؛ نکته اصلی این است که ابزارهایی که سایر ماینرها برای استخراج استفاده می‌کنند بسیار قوی‌تر هستند. در واقع آنها شانس بیشتری برای برنده شدن پاداش‌ها دارند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، استخراج ارزهای رمزنگاری شده به معنای تایید معاملات در بلاک چین با حل مسائل پیچیده ریاضی است. این فرایند از پردازنده رایانه یا قدرت CPU شما استفاده و مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌کند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار استخراج بیت کوین

امروزه استخراج ارزهای رمزنگاری شده بیشتر به یک فعالیت صنعتی تبدیل شده است. توسعه‌دهندگان، نرم افزاری را به طور خاص برای ماینینگ تولید کرده‌اند که سودآوری را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. هدف همه این نوآوری‌ها جمع‌آوری قدرت محاسباتی بیشتر، برای افزایش شانس استخراج‌کنندگان در حل الگوریتم‌ها و دریافت پاداش است.

استخراج بیت کوین با گوشی تقریبا مشابه همین فرایند است اما در مقیاس بی‌نهایت کوچک‌تر. هیچ کس شما را از استفاده از تلفن هوشمند خود برای پیوستن به جمع ماینرها منع نمی‌کند. اما قدرتی که شما با تلفن همراه خود به اشتراک می‌گذارید در مقایسه با سایر استخراج‌کنندگان رمز ارز بسیار ناچیز است. بنابراین پاداش خیلی کمتری هم دریافت خواهید کرد.

مطالعه بیشتر: اسیک ماینر چیست؟

فرایند استخراج بیت کوین با گوشی چگونه است؟

اگر بعد از تمام این‌ها باز هم اصرار بر استخراج بیت کوین با گوشی خود دارید، پیشنهاد می‌کنم ادامه مقاله را از دست ندهید.

بالاتر ذکر کردیم که کسی شما را از استخراج بیت کوین با گوشی تلفن همراهتان منع نمی‌کند، اما قدرت به اشتراک گذاشته شده از طریق شبکه شما، در مقایسه با سایر ماینرها حداقل است. این برای شما چه معنایی دارد؟

مطالعه بیشتر: ارزش بیت کوین

در نهایت فرایند استخراج هر ماینر بسته به میزان قدرتی که به اشتراک گذاشته است، پاداش دریافت می‌کند. این بدان معناست که سایر ماینرهای جدی و قدرتمند پاداش‌های بهتری دریافت خواهند کرد. اما شما در مقایسه با قدرتی که به شبکه برای حل تراکنش‌ها کمک می‌کنید، تنها کمی بیت کوین دریافت می،کنید. این‌ها برخی از معایب مربوط به استخراج تلفن همراه است که باید در نظر داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که به جای استخراج بیت کوین، به سراغ آلت کوین‌ها بروید. با توجه به تعداد زیادی از ماینرهای باتجربه در اکوسیستم رمزنگاری، فعالیت در بخش کوچک‌تر بازار ممکن است شانس شما را برای به دست آوردن نتایج بهتر، افزایش دهد.

مطالعه بیشتر: استخراج آخرین بیت کوین

استخراج بیت کوین

کدام تلفن هوشمند شما را برنده رقابت با سایر ماینرها می‌کند؟

برای استخراج ارز رمزنگاری شده، باید حداقل یک تلفن هوشمند اندرویدی داشته باشید. به این دلیل که اندروید دارای مناسب‌ترین سیستم عامل دوست‌دار ماینینگ برای تسهیل استخراج بیت کوین است.

مطالعه بیشتر: دامیننس بیت کوین

بازار موبایل در حال حاضر مملو از برنامه‌های مختلفی است که برای اندروید طراحی شده‌اند و می‌توانید از آنها برای استخراج بیت کوین به طور مستقیم از طریق گوشی خود استفاده کنید. نکته منفی اصلی این است که اکثر برنامه‌ها را نمی‌توان در فروشگاه گوگل پلی (Google Play) پیدا کرد.

گوگل بعد از مشاهده اثرات مضر برنامه‌های ماینینگ روی دستگاه‌ها، ممنوعیت ارائه آنها در گوگل پلی را اعلام کرد. عملکرد پایین دستگاه، گرم شدن بیش از حد و آسیب به باتری از جمله آثار منفی استخراج ارز رمزنگاری شده از طریق تلفن‌های همراه است.

علاوه بر این، اپل همچنین برنامه‌های ماینینگ را در فروشگاه خود ممنوع کرد. این بدان معناست که دارندگان دستگاه‌های سیستم عامل iOS نمی‌توانند از طریق دستگاه‌های اپل خود ماین کنند.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج بیت‌کوین

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا ترون خود را خرید کنید

بهترین همسفران در مسیر استخراج بیت کوین با گوشی

اگر از علاقه‌مندان به استخراج بیت کوین با گوشی هستید، می‌توانید برنامه‌های زیر را در تلفن هوشمند خود راه‌اندازی کنید تا قدم در سفر پر هیجان استخراج بیت کوین بگذارید.

  • MinerGate Mobile Miner

«ماینر گیت» یکی از برنامه‌های کلیدی بیت کوین است که به شما امکان استخراج بیت کوین و آلت کوین‌ها را می‌دهد. این برنامه دارای یک کیف پول داخلی نیز هست که کاربران سکه‌های خود را در آن ذخیره می‌کنند.

مطالعه بیشتر: ارزش‌گذاری بیت‌کوین

  • Bitcoin Miner

«بیت کوین ماینر» یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کاربردی در حال حاضر است و که می‌توان آن را بر روی اکثر دستگاه‌ها نصب کرد. این برنامه یک رابط کاربری یکپارچه و کاربر پسند دارد. از نظر کارایی نیز اغلب نظرات خوبی را دریافت کرده است. جنبه منحصربه‌فرد این برنامه این است که علاوه بر بیت کوین، از چند آلت کوین نیز پشتیبانی می‌کند.

استخراج با گوشی

استخراج بیت کوین با گوشی در یک نگاه

همانطور که دیدید، استخراج بیت کوین با گوشی آن‌طور که مردم فکر می‌کنند پیچیده نیست. تنها چیزی که یک استخراج‌کننده نیاز دارد نصب یک برنامه ماینر روی تلفن هوشمند خود است. شما با راه اندازی برنامه بر روی تلفن، می‌توانید هنگام استفاده از تلفن هوشمند خود برای سایر فعالیت‌ها، در پس‌زمینه، ماین کنید.

مطالعه بیشتر: سختی شبکه بیت کوین

بدترین نقطه ضعف در مورد برنامه‌های ماینینگ این است که به احتمال زیاد به دستگاه شما آسیب می‌رسانند. در نهایت، آنچه که فکر می‌کنید به شما در ایجاد درآمد کمک می‌کند، هزینه‌های غیر ضروری را در پی خواهد داشت. به عبارتی، خسارت احتمالی ناشی از استخراج ممکن است با آنچه که شما از این فرآیند بدست می‌آورید، جبران نشود.

سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. تجربه خود را از استخراج بیت کوین با گوشی در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.