بازی های کریپتویی؛ سرگرمی یا درآمد دیجیتال؟! مساله این است

معرفی برترین بازی های کریپتویی سال 2021

0

بازی‌های کامپیوتری سریع‌تر از همیشه در حال رشد هستند. ارزش صنعت بازی در حال حاضر 173 میلیارد دلار است و شاخص‌های بسیار مثبت نشان می‌دهد که در 5 سال آینده از مرز 300 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. پشت این رونق، افزایش تعداد بازیکنان جدید، به ویژه در بازی‌های تلفن همراه، وجود دارد. تلفن‌های همراه، تجربه بازی را برای 2.6 میلیارد گیمر در سراسر جهان به تجربه‌ای کاربردی‌تر و آسان‌تر تبدیل کرده‌اند. حالا چرا با استفاده از بازی های کریپتویی کسب درآمد نداشته باشیم؟!

برای بسیاری از افراد، آنلاین بودن فقط برای سرگرمی، دیگر محرک اصلی آنها نیست. به قول معروف، زمان پول است. بنابراین بازیکنان به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد از سرگرمی خود هستند. ظهور بازی های بلاک چین با افزایش تعداد بازیکنان، صنعت بازی را تغییر داده است. بازی های کریپتویی برای کسب درآمد، روندی است که نباید از آن غافل شد. اما قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، بیایید با این مفهوم بیشتر آشنا شویم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

 


بازی های کریپتویی چیست؟


یک بازی بلاکچین به سادگی یک بازی است، با این تفاوت که در بستر بلاکچین اجرا می‌شود و از شبکه بلاکچین پشتیبانی می‌کند. این موضوع با ترکیب ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداخت در بازی و استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) انجام می‌شود. کاربران در بسترهای مختلف برای به دست آوردن و تملک دارایی‌های خاص درون اکوسیستم بازی که قابل معامله با سایر کاربران بازی یا انتقال هستند، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بلاکچین اطلاعات مربوط به اکوسیستم بازی مانند صاحب بازی و همچنین ارزش دارایی دیجیتال موجود در بازی را ذخیره می‌کند. این امر باعث تضمین تجارت مطمئن اقلامی می‌شود که خریداران می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند، آنها را اصل می‌دانند و فروشندگان به سوابق فروش، دسترسی دارند. همچنین می‌توان از قراردادهای هوشمند توسط توسعه‌دهندگان بازی استفاده کرد تا این فرآیند را برای کاربران کارآمدتر و شفاف‌تر کند.

مطالعه بیشتر: درآمد زایی ارز دیجیتال

هنگام انجام بازی های بلاک چین تقلب تا حد بسیار زیادی غیرممکن است و حرکت‌های بازیکنان پیگیری و ضبط می‌شود. بلاکچین بستری را برای توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کند که بتوانند در مقایسه با بازی‌های معمولی، بازی‌هایی را تجربه کنند که در سطوح مختلف اجرا شوند.

بازی های بلاک چین همچنین فرصتی را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا از وقت خود برای بازی و کسب درآمد استفاده کنند. برخی از بازیکنان فوق‌العاده و باتجربه می‌توانند برای سطح بالای مهارت خود پاداش‌های ملموس یا فیزیکی دریافت کنند و سایر کاربرانی که به جنبه‌های خلاقانه بازی علاقه دارند، می‌توانند مواردی را طراحی کرده و در بازی بفروشند که از نظر بازی قابل جمع‌آوری هستند.


آیا می‌توان با بازی کردن، ارز دیجیتال به دست آورد؟


همانطور که گفته شد، دو ویژگی وجود دارد که بازی های کریپتویی را منحصر به فرد می‌کند: ادغام ارزهای رمزنگاری‌شده که برای پرداخت‌های درون شبکه‌ای استفاده می‌شوند و استفاده از NFTها. NFTها یک گام مهم رو به جلو هستند، چون به کاربران اجازه می‌دهند دارایی‌های منحصر به فردی داشته باشند که می‌تواند با سایر بازیکنان در همان بازی معامله یا بین پلتفرم‌ها منتقل شود. درست مانند اقتصادهای واقعی، می‌توانید از بازارهای داخل بازی های بلاک چین درآمد کسب کنید.

بهترین بازیکنان می‌توانند پاداش‌های ارزشمندی را برای خلاقیت خود دریافت کنند، همچنین کسانی که تمایل هنری دارند می‌توانند اقلام کلکسیونی را طراحی کرده و بفروشند. این پتانسیل بسیار زیاد است و توسعه‌دهندگان بازی به‌تازگی شروع به این کار کرده‌اند.

برخی از آنها فقط برای سرمایه‌گذاری وارد دنیای بازی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر آن را به شغل تمام وقت خود تبدیل کرده‌اند.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا آوالانچ (آواکس) خود را خرید کنید

چطور بازی های کریپتویی را شروع کنیم؟


اگر از آنچه که تا به اینجای مقاله خواندید مطمئن شده‌اید، وقت آن است که آستین‌ها را بالا زده و شروع به کار کنید. البته اول اجازه دهید کمی این بازی‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم.

ابتدا به رایانه یا دستگاه تلفن همراه نیاز دارید. همه ما به حداقل یکی از آنها دسترسی داریم، درست است؟ سپس باید یک پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال انتخاب کنید تا پول خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنید. صرافی‌های زیادی در دسترس هستند، اما نکته مهم این است که یکی را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید، مانند کیوسک.

همچنین، ممکن است بخواهید اتر را در انتخاب کنید، چون بیشتر بازی های کریپتویی بر اساس بلاکچین اتریوم هستند. خوب، حالا که مقداری اتر دارید، می‌خواهید با آن چه کار کنید؟ همان کاری که با پول فیزیکی انجام می‌دهید، مکانی برای ذخیره و ایمن نگه داشتن آن پیدا کنید. اینجاست که باید کیف پول دیجیتال خود را باز کنید، البته باز هم، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. از اینجا به بعد، تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب یک بازی بلاکچینی برای بازی کردن است. حالا همه چیز آماده است برای کسب کریپتو!


بهترین بازی های کریپتویی در سال 2021


در مقایسه با صنعت بازی‌های کامپیوتری، بازی های بلاک چین هنوز چندان قدرت نگرفته‌اند. اما این بدان معنا نیست که می‌توان آنها را دست‌کم گرفت، چون در واقع بخش کوچکی از کل هستند. در حال حاضر صدها بازی کریپتویی وجود دارد که میلیون‌ها بازیکن و مقدار زیادی پول را جمع می‌کنند. در ادامه قصد داریم نگاهی سریع به بهترین بازی های کریپتویی سال 2021 بندازیم. با ما همراه باشید.

 مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پپ خود را خرید کنید

اکس اینفینیتی (Axie Infinity)

هر کسی که مایل به کشف دنیای بازی های بلاک چین، بازی در ازای دریافت پول،  (play2earn)باشد، با اکسی اینفینیتی روبرو خواهد شد. این بازی که برخی آن را به‌عنوان تجربه‌ای شبیه به بازی پوکمون توصیف کرده‌اند، با اکسی‌ها یا هیولاهای دیجیتالی انجام می‌شود که هر کدام یک NFT هستند.

بازیکنان برای شروع بازی باید سه هیولا را بخرند که می‌توان آنها را از بازار داخلی بازی تهیه کرد. همچنین می‌توانند آنها را مبادله کرده، پرورش دهند و یا از آنها برای نبرد با بازیکنان یا تیم‌های دیگر در مسابقات فصلی استفاده کنند. ارزش اکسی‌های کمیاب هزاران دلار است. در طول بازی باید محیط بازی و زمین خود را بسازید، یک قطعه زمین مجازی به تازگی 1.5 میلیون دلار فروخته شده است.

چیزی که Axie Infinity را از سایر پلتفرم‌های بازی متمایز می‌کند، اقتصاد مجازی پررونق آن است، جایی که توکن‌های درون بازی AXS و SLP شاهد پیشرفت‌های عظیمی هستند.  برخلاف دیگر بازی‌های دیجیتالی، بازیکنان معروف، بازیکنان دیگر را تشویق می‌کند تا پول خود را دریافت کنند. در نهایت، AXS را می‌توان به اتر یا پول فیات (مانند دلار و یورو) تبدیل کرد.

این بازی در برخی از کشورها‌، به ویژه در فیلیپین، از موفقیت خاصی برخوردار است، به‌طوری که بازیکنان آن را به‌عنوان یک شغل تمام وقت پذیرفته‌اند.

بازی های کریپتویی

کریپتوبلیدز (CryptoBlades)

بازی‌های رقابتی در ازای کسب پول،  محبوبیت بسیاری دارند. یکی از این بازی های کریپتویی، کریپتوبلیدز، یک بازی جدید بلاکچین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با شکست دشمنان، حمله با دوستان و کسب سود، توکن SKILL را به دست آورند. بازیکنان همچنین می‌توانند شخصیت‌ها و سلاح‌هایی برای شکست دشمنان یا فروش دارایی‌های درون بازی در بازار داخلی ایجاد کنند.

مطالعه بیشتر: ذخیره ارزش چیست؟

بازیکنان قبل از شروع بازی باید یک شخصیت بخرند. بنابراین، آنها باید هزینه کمی را در قالب توکن BNB (بایننس کوین) برای شرکت در نبردها بپردازند. هزینه‌های نبرد بلافاصله به‌عنوان توکن SKILL به برندگان بازگردانده می‌شود.

بازی های کریپتویی

Plant vs Undead

بازی‌های دفاعی اغلب ارزش پخش فوق‌العاده ای دارند و Plant vs Undead قصد دارد این بازی را به روش بازی به ازای کسب درآمد اجرا کند. این بازی در برزیل و دیگر کشورها افراد زیادی را به خود جذب کرده است، جایی که چنین بازی‌های Play2Earn می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

باید دانه‌ها و بذرهایی را برای شروع بازی تهیه کنید که می‌توانند در ازای توکن‌های PVU در بازار خریداری شوند. همچنین می‌توانید از مسیر رایگان، بازی را انجام دهید.

بازی های کریپتویی

کشاورزان جهان (World Farmers)

مفهوم شبیه‌سازهای کشاورزی طی سال‌ها بسیار رواج یافته است. در بازی World Farmers بازیکنان می‌توانند ابزارهای مختلفی را برای پرورش محصولات انتخاب کرده و آنها را برداشت کنند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند با کشاورزان دیگر منتظر بمانند تا منتظر دوره برداشت آنها شود.

این بازی همچنین سیستم عضویت از طریق کارت را دارد که به کاربران امکان می‌دهد ابزارها و انرژی بیشتری را در بین سایر عناصر بازی مجهز کنند. بازیکنان قبل از انجام بازی به یک ابزار نیاز دارند که می‌تواند از بازار داخلی بازی آنها را خریداری کنند.

بازی های کریپتویی

شوالیه جنگل (Forest Knight)

بسیاری از مردم بزرگ می‌شوند و رویای تبدیل شدن به یک شوالیه در زره درخشان را که با بدی‌ها مبارزه می‌کند، در سر دارند. Forest Knight به کاربران اجازه می‌دهد تا رویای خود را به حقیقت تبدیل کنند. هر «قهرمان» در بازی نقاط قوت و ضعف منحصربه‌فردی دارد و بازیکنان ملزم به مطابقت با آن می‌شوند.

این بازی در سال 2019 راه‌اندازی شد و تا به امروز هم چندین به‌روزرسانی و ارتقا انجام داده و همچنان باقدرت در مسیر خود پیش می‌رود. بازیکنان پاداش‌های روزانه ورود به سیستم را می‌گیرند و در عین لذت بردن از بازی، NFT دریافت خواهند کرد. برای بازی در پلت فرم EnjinX، یک بازار NFT وجود دارد.

بازی های کریپتویی

کیلا کالیسیم (Killa Koliseum)

Killa Koliseum، که از 7 سپتامبر 2021، همچنان در حال توسعه است، محیطی رقابتی را فراهم می‌کند که استراتژی‌ها در آن بسیار مهم هستند. 10،420 NFT در دسترس خواهد بود. بازیکنان با شرکت در مسابقات برای کسب پاداش با یکدیگر مبارزه می‌کنند. همچنین آنها می‌توانند اتر را به عنوان پاداش نبرد دریافت کنند، Killaها را بفروشند یا هر ماه Killaهای جدیدی را ایجاد کنند و آموزش دهند تا از آنها یک قهرمان بسازند.

بازی های کریپتویی

المنتوز (Elementos)

Elementos به عنوان یکی از بازی‌های دنیای بلاکچین، قصد دارد یک جهان رزمی پیشرفته و مبتنی بر نوبت را ارائه دهد. بازیکنان می‌توانند برای کسب توکن، جمع‌آوری پاداش و پرورش حیوانات خانگی بازی کنند. برای انجام بازی، کاربران باید یک تخم مرغ کریستالی بخرند که در تاریخ 13 سپتامبر به فروش می‌رسد. هر تخم مرغ حاوی یک «منتو» است.

بازی های کریپتویی

دیویژن نتورک (Dvision Network)

انتظار می‌رود بازی های بلاک چین واقعیت مجازی (VR) بیشتر شود، اما انتخاب‌ها و تعداد بازی‌های این‌چنینی محدود است. به‌عنوان مثال، Dvision Network یکی از بازی های کریپتویی واقعیت مجازی است که حول بازار NFT خود می‌چرخد. یکی از حالت‌های آن VR-Spaces است، که البته این بخش با پرداخت هزینه قابل دسترسی خواهد بود. بخش دیگر هم VR-City است، مجموعه فضاهای مجازی که هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند. علاوه بر این، تیم توسعه‌دهنده این بازی، دارای نقشه راه طولانی برای تکمیل موارد، از جمله حیوانات خانگی، ساختمان‌های جدید و یک برنامه تلفن همراه است.

بازی های کریپتویی

بازی حیوانات خانگی (Pet Games)

مفهوم بازی‌های حیوانات خانگی بسیار ساده است: بازیکنان برای شروع کاوش در اکوسیستم بازی باید از بازار یک تخم مرغ یا چند تخم مرغ تهیه کنند. خرید تخم مرغ به نشانه PETG نیاز دارد. بازیکنان می‌توانند هر روز با هیولاها مبارزه کنند. مبارزه با حریفان ضعیف آسان‌تر است، اما پاداش‌های کمتری به همراه دارد. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند در زمین خود گیاه پرورش دهند و میوه برداشت کنند. همه حیوانات خانگی را می‌توان در بازار به فروش رساند.

بازی های کریپتویی

Gods Unchained

Gods Unchained یکی از محبوب‌ترین بازی های کریپتویی است و بر روی شبکه بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود. این بازی در حال حاضر در مرحله بتا (نسخه آزمایشی) به‌سر می‌برد. Gods Unchained در دستگاه‌هایی که مایکروسافت (ویندوز) و مک (لپ‌تاپ اپل) از آنها پشتیبانی می‌کند، در دسترس است.

مطالعه بیشتر: توکنیزاسیون چیست؟

این یک بازی کارت‌های معاملاتی آنلاین است و بازیکنان می‌توانند صاحب کارت‌های دارایی‌های دیجیتال، در قالب توکن‌های بلاکچین می‌شوند. بازی را می‌توان بدون هزینه انجام داد و بسیار شبیه به بازی «Hearthstone: Heroes of Warcraft» است. بازیکنان موظفند برای خرید یا فروش کارت، از کیف‌های سازگار با رمز ارز اتریوم مانند متاماسک استفاده کنند. ارز دیجیتال اتر برای خرید هر چیزی در بازی مورد نیاز است. البته هنوز کسی نتوانسته توکن GODS را خرید و فروش کند.

بازی های کریپتویی

امروزه تنوع بسیاری از بازی های کریپتویی Play2Earn وجود دارد که در ازای بازی کردن، به کاربران ارز دیجیتال پرداخت می‌کنند. ژانرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا به بازیکنان احساس کنند که این فناوری قادر به انجام کاری بزرگی است. علاوه بر این، جنبه پولی بازی‌های ویدئویی اکنون برای میلیاردها بازیکن در دسترس است.

هنوز مشخص نیست که آیا بازی های بلاک چین می‌تواند بازی های سنتی را از میدان به در کنند یا خیر. این بازی‌ها می‌توانند فرصت‌های جدید را برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان فراهم کنند تا علاوه بر سرگرمی و بازی، به درآمد دیجیتالی هم داشته باشند.

ده مورد از برترین بازی های کریپتویی را با هم مرور کردیم، حال شما به ما بگویید کدام یک را بازی کرده‌اید؟

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.