سل فریم روشی برای مقابله در برابر کامپیوترهای کوانتومی

0

تا چندی پیش کامپیوترهای کوانتومی یکی از بحث‌برانگیزترین مسائل حاضر در بازار ارزهای دیجیتال بود. عده‌ای از کاربران صنعت رمز ارزها بر این باور هستند که با روی کار آمدن چنین سیستم‌های قوی، استخراج ارزهای دیجیتال و توسعه این صنعت عمر زیادی نخواهد داشت. با وجود تمام این عقیده‌ها، سل فریم روی کار آمد تا به این افراد ثابت کند بازار ارزهای دیجیتال به این زودی از هم نمی‌پاشد.

هر چه محاسبات کوانتومی قوی‌تر انجام شوند، سل‌فریم نیز لایه مقاوم‌تری در برابر آنها خواهد بود. به عبارت دیگر این پروژه نوین روشی برای ارائه بهترین خدمات غیر متمرکز است که امنیت شبکه ارزهای دیجیتال را تامین را می‌کند. در ادامه مقاله، شما را با این پروژه کاربردی و اهداف اصلی آن آشنا خواهیم کرد.

شبکه سل فریم چیست؟

شبکه سل‌فریم بستری با ویژگی‌های نسل بعدی شبکه‌های منبع‌باز است که با هدف ساختن راه‌های ارتباطی جدید بین زنجیره‌ها بلوکی روی کار آمد. در ضمن این شبکه بهترین خدمات مربوط به حفاظت در برابر محاسبات کوانتومی را ارائه می‌دهد و همچنین سبب ایمنی بیشتر شبکه‌ها شده است.

این شبکه در ساخت مجموعه‌ای از محصولات مربوط به برنامه‌های غیر متمرکز نیز نقش مهمی دارد. بنابراین با کمک شبکه سل‎‌فریم می‌توان به خدمات خوبی در فناوری بلاکچین دست پیدا کرد. در ضمن این شبکه قصد دارد موارد استفاده از فناوری بلاکچین را توسعه دهد و برای این موضوع تلاش زیادی می‌کند.

با روی کار آمدن شبکه سل‌فریم توان عملیاتی شبکه‌های بلاکچین افزایش یافت. در نظر داشته باشید Cellframسیستم‌های رمز ارزی را در برابر خطر هک توسط کامپیوترهای کوانتومی مقاوم نگه‌می‌دارد. از این‌رو نمی‌توان ویژگی‌های مثبت آن را نادیده گرفت زیرا این شبکه همیشه در دسترس کاربران قرار دارد.

چه کسانی Cellframe را راه‌اندازی کردند؟

سل فریم در سال 2017 توسط سرگی سوانتسیان (Sergey Sevantsyan) و دیمیتری گراسیموو (Dmitry Gerasimov) تاسیس شد. این 2 نفر هر دو در حوزه فناوری بلاکچین و سایر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات سنتی تجربه زیادی دارند. سرگی به سمت مدیرعاملی سل‌فریم خوانده شده است.

ناگفته نماند سرگی یکی از سخنرانان بین‌المللی است که بیش از 25 سال تجربه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد. همچنین در صنعت بلاکچین نیز می‌توان سرگی را در سهام اتریوم شریک دانست. او در بیش از 100 رویداد بزرگ در سراسر جهان شرکت داشته و به بیش از 30 پروژه نیز کمک کرده است.

دیمیتری نیز مدیر ارشد فناوری Cellframe به حساب می‌آید و به عنوان فردی ماهر در زمینه امنیت شبکه و مقاومت در برابر محاسبات کوانتومی تجربه زیادی دارد. تا قبل از شرکت در پروژه سل‌فریم، دیمیتری به عنوان یک فیزیکدان و در صنعت تجاری فعالیت داشت.

نحوه عملکرد سل فریم

پیش از این نیز گفتیم Cellframeبر روی مقاومت در برابر فعالیت کامپیوترهای کوانتومی تمرکز دارد. از این‌رو در جهت اجرای فعالیت اصلی خود، به 2 صورت شروع به کار می‌کند. آیا تا به حال کلمه شارد (Shard) را در بازار ارزهای دیجیتال شنیده‌اید؟ براساس وایت پیپر این شبکه، سل‌فریم بر 2 اساس و پایه فعالیت خود را پیش می‌برد:

نماد سل فریم
  • شاردینگ که به معنای تقسیم بخش‌های بزرگ به بخش‌های کوچک است
  • ایجاد روابط درون شاردی که به معنای برقراری ارتباط میان بخش‌های کوچک حاصل از تقسیم بخش‌های بزرگ‌تر است

فراموش نکنید شبکه ارز سل‌فریم به چند سطح تقسیم شده است. شاردهای خصوصی در سطح اولیه این شبکه حضور دارند که در واقع هسته آن به حساب می‌آیند. توکن CELL نیز توکن بومی این شبکه است که در سطوح بعدی آن قرار می‌گیرد.

همچنین این شبکه دفتر کل توزیع‌شده تمام زنجیره‌های اتریوم، پولکادات، و برخی دیگر از رمز ارزها را پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که گفتیم توکن‌ها در سطوح زیرین این شبکه قرار دارند و از طریق روش اتمیک سواپ به همدیگر وصل می‌شوند.

 تراکنش‌های مختلفی توسط این شبکه انجام می‌شوند که آدرس کیف پول‌های متفاوتی را نشان می‌دهند ولی هسته مرکزی تمام این تراکنش‌ها مبدا یکسانی است. به زبان ساده سل‌فریم بخش‌های بزرگ را به بخش‌های کوچک مجزا از یکدیگر تقسیم می‌کند که هسته مرکزی همه این بخش‌های کوچک یکسان خواهد بود.

سه مورد از اصلی‌ترین اهداف ارز سل‌فریم

بدون‌شک شما نیز از خطر پیشرفت‌های فناوری و توسعه کامپیوترهای کوانتومی مطلع هستید. با گسترش فعالیت این کامپیوترها، فناوری بلاکچین آسیب‌پذیرتر می‌شود. به عبارت دیگر این کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند به راحتی به فناوری بلاکچین نفوذ کنند.

بدین‌ترتیب پروژه سل فریم راه‌اندازی شد تا از فناوری بلاکچین در برابر کامپیوترهای کوانتومی حفاظت کند. به خاطر داشته باشید این کامپیوترها در واقع برای هر بایت داده‌ تعیین‌شده توسط بشریت، یک تهدید جدی خواهد بود.

تا حدودی با اهداف اصلی این شبکه و پروژه جدید آشنا شدید. در ادامه 3 مورد از اهداف اصلی Cellframe را برای شما نام می‌بریم:

  • پشتیبانی از داده‌های فناوری بلاکچین در برابر کامپیوترهای کوانتومی
  • ایجاد شرایط مناسب برای ارتقا سایر بسترهای رمز ارزی
  • فراهم کردن سازگاری بیشتر با محاسبات کوانتومی و افزایش مقاومت بسترهای ارزهای دیجیتال در آینده

نگاهی به نقشه راه و برنامه سل فریم

برای کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه عملکرد و هدف اصلی Cellframe باید به وایت پیپر آن مراجعه کرد، در حالی که برای مطلع شدن از حرکات بعدی این شبکه می‌توان به سایت رسمی آن سر زد.

براساس گزارشات ثبت‌شده در سایت رسمی سل‌فریم، این شبکه قصد دارد در بهار سال 2022 شبکه اصلی جدیدی برای خود راه‌اندازی کند. حسابرسی بیشتر، رفع خطرات احتمالی، و کاهش نفوذپذیری فناوری بلاکچین از جمله برنامه‌های آینده این شبکه به حساب می‌آیند.

 در ضمن شبکه سل‌فریم قصد دارد پلی برای تست کردن ارتباط با شبکه اتریوم راه‌اندازی کند که با راه‌اندازی این پل، به طور حتم ارتباط قوی‌تری میان شبکه اصلی سل‌فریم و اتریوم ایجاد می‌شود. پس از روی کار آمدن شبکه اصلی سل‌فریم، تمام سرویس‌های غیر متمرکز به شبکه اصلی منتقل می‌شوند.

در ضمن پل ارتباطی با سایر بلاکچین‌ها نیز به وجود می‌آید. تمامی این تغییر و تحولات به دلیل ایجاد و راه‌اندازی شبکه اصلی سل‎فریم خواهد بود. ناگفته نماند زبان برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند این شبکه WASMاست.

خطرات حاضر در سل فریم

بررسی تاریخچه قیمت ارز سل‌فریم

در تاریخ 19 آوریل سال 2022 قیمت ارز سل فریم 0.966894 دلار آمریکا است. خوشبختانه قیمت این رمز ارز به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود و هرگز دچار یکنواختی نخواهد بود.

خبر خوب اینکه قیمت ارز سل‌فریم طی 24 ساعت گذشته 3.34 درصد افزایش پیدا کرده است. بهترین صرافی‌ها می‌توانند توکن CELLرا با قیمت‌های به‌روز در اختیار شما بگذارند.

سل فریم را در چه کیف پول‌هایی نگه‌داری کنیم؟

براساس تحقیقات به عمل آمده، توکن CELL بیشتر بر روی شبکه اتریوم عرضه می‌شود و بر روی همین شبکه حضور خود را حفظ می‌کند. بنابراین کیف پول‌هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند گزینه مناسبی برای نگه‌داری ارز Cellframeباشند. این کیف پول‌ها عبارت هستند از کیف پول تراست، بایننس چین والت، و متامسک.

نحوه معامله ارز سل‌فریم

ارز سل فریم در برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال وجود دارد و برخلاف برخی از رمز ارزها نمی‌توان این ارز دیجیتال را به طور مستقیم با پول فیات خریداری کرد. با وجود این محدودیت، باز هم شما می‌توانید توکن سل‌فریم را در ازای بیت کوین، اتریوم، و یا تتر از صرافی‌های بزرگ بخرید.

به منظور خرید این رمز ارز در ابتدا باید یکی از ارزهای دیجیتال اصلی و مهم را خریداری کنید. به طور معمول بیت کوین، اتریوم، و تتر بهترین گزینه برای خرید یا فروش سل‌فریم خواهند بود. البته باید یکی از صرافی‌های بزرگ و معتبر را برای معاملات خود در نظر بگیرید.

پس از تکمیل ثبت‌نام خود در صرافی مورد نظر می‌توانید روش پرداختی را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید هم می‌توانید از یک کارت اعتباری استفاده کنید و هم یکی از روش‌های انتقال پول را در نظر بگیرید. بنابراین بعد از خرید یکی از رمز ارزهای اصلی می‌توانید این ارز دیجیتال را با سل‌فریم معامله کنید.

سل فریم چه آینده‌ای در پیش ‌رو دارد؟

اگر به دنبال پیش‌بینی قیمت آینده Cellframeدر سال‌های 2023 و 2024 هستید، بهتر است قیمت‌های گذشته این رمز ارز را بررسی، تجزیه، و تحلیل کنید. در واقع کارشناسان متخصص در مورد اقدامات و تغییرات آینده این رمز ارز نکات زیادی بازگو کرده‌اند.

البته پیش‌بینی‌های انجام‌شده تنها توسط تحلیلگران بازار انجام می‌شود و نمی‌توان به طور کامل از صحت آنها باخبر شد. همه ما می‌دانیم پیش‌بینی آینده غیر ممکن است. براساس تحلیل‌های فنی انجام‌شده بر روی قیمت‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود قیمت توکن CELL به سطح 2.15 دلار برسد.

خدمات و سرویس های سل فریم

در ضمن گفته می‌شود این رمز ارز آینده درخشانی دارد و ممکن است طی سال‌های آتی به بالاترین سطح قیمت خود 2.40 دلار نیز دست پیدا کند. این در حالی است که برخی دیگر از تحلیلگران بر این باور هستند که سل‌فریم در آینده روند منفی خواهد داشت و به هیچ‌وجه سرمایه‌گذاری خوبی برای کسب درآمد به حساب نمی‌آید.

سخن آخر

در این مقاله شرح دادیم که سل فریم به دنبال توسعه چشم‌انداز تمام عملکردهای فناوری بلاکچین است و قصد دارد از داده‌های این فناوری در برابر خطرهای احتمالی و نفوذ کامپیوترهای کوانتومی حفاظت کند. ویژگی‌های خاص این شبکه نوین باعث توسعه امنیت شبکه‌های بلاکچین شد و همچنین ارتباط میان شبکه‌ها را گسترش داد.

به طور کلی این شبکه را دست کم نگیرید و برای ایجاد پل ارتباطی میان سایر شبکه‌ها از سل‌فریم استفاده کنید. فراموش نکنید سل‌فریم را نمی‌توان به صورت مستقیم با پول فیات خریداری کرد، بلکه باید در ابتدا یکی از ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین را از صرافی های معتبری چون صرافی کیوسک خریداری کنید و سپس به معامله ارز سل‌فریم دست بزنید.

آیا این مقاله در مورد شبکه رمز ارزی Cellframe برای شما مفید بود؟ ممنون می‌شویم نظر خود را برای ما بنویسید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.