استخراج ابری چیست؛ چطور بدون هیچ تجهیزاتی ارز دیجیتال استخراج کنیم؟

استخراج ابری چیست

0

اگر اصطلاحات استخراج و استخر استخراج را شنیده باشید، به احتمال زیاد با خود فکر کرده‌اید آیا امکان دارد بدون نیاز به تجهیزات و سخت‌افزارهای ویژه، بیت کوین یا هر رمز ارز دیگر را استخراج کرد؟ استخراج ابری پاسخ این پرسش ذهنی شما خواهد بود. اما منظور از استخراج ابری چیست ؟ استخراج ابری یا همان کلود ماینینگ (Cloud Mining) یکی از روش‌های استخراج ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

چطور می‌توان بدون استفاده از انواع رایانه‌ها و دستگاه‌ها ارز دیجیتال استخراج کرد؟ اگر تمایل به درک مفهوم این اصطلاح دارید، مقاله استخراج ابری چیست از کیوسک آکادمی را دنبال کنید. در این مقاله ما مفهوم کلی استخراج ابری را شرح می‌دهیم و شما را با این اصطلاح آشنا می‌کنیم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ماینینگ چیست؟

استخراج ابری چیست؟

کلود ماینینگ یکی از روش‌های استخراج ارز دیجیتال است که بدون نیاز به استفاده مستقیم از انواع سخت‌افزارها یا نصب نرم‌افزار خاص، انجام می‌شود. به عبارت دیگر شرکت‌هایی تاسیس شده‌اند که از راه دور و طبق خواسته مشتریان هر رمز ارزی را استخراج می‌کنند. در واقع مردم در این شرکت‌های استخراج ابری ثبت‌نام می‌کنند.

مطالعه بیشتر: درآمد زایی ارز دیجیتال

ناگفته نماند این شرکت‌ها با دریافت مبالغ قابل توجهی، شروع به استخراج هر رمز ارزی می‌کنند که مشتری درخواست کرده است. به طور کلی با کمک استخراج ابری عمل استخراج و سود حاصل از آن در اختیار و دسترس عموم مردم جهان قرار می‌گیرد. از آنجا که این استخراج به طور کامل غیرفیزیکی است، بنابراین در کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر، نصب، و نگه‌داری تجهیزات بسیار موثر خواهد بود.

شرکت‌های استخراج ابری طبق خواسته کاربران خود عمل ‌می‌کنند. خریداران در مقابل مقدار پولی که برای اجاره یک استخر می‌پردازند به سود حاصل از استخراج ابری دست می‌یابند. در نتیجه برای پاسخ به پرسش استخراج ابری چیست باید گفت این استخراج با اجاره یا خرید تجهیزات ضروری استخراج و سپردن آن به فردی دیگر اجرا می‌شود. آن فرد مسئول نگه‌داری از تجهیزات استخراج خواهد بود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا سولانا خود را خرید کنید

آشنایی با مفهوم کلی و تاریخچه استخراج ابری

استخراج ابری چیست؟ این نوع استخراج یکی از سریع‌ترین رشدهای فناوری و تکنولوژی به حساب می‌آید. این عمل سرویس‌های محاسباتی ویژه‌ای مانند کنترل ظرفیت سرور، پردازش محاسبات، نصب نرم‌افزار، خدمات مربوط به پایگاه داده، و ذخیره‌سازی اطلاعات را ارائه می‌دهد. این استخراج با کمک اینترنت، در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

استخراج ابری چیست

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم افراد مسئول اجاره این نوع استخراج، هزینه‌های گزافی بابت استفاده از این تجهیزات و حتی انرژی برقی دریافت می‌کنند. از آنجا که استخراج رمز ارزها امر بسیار مهمی است این هزینه‌ها به طور معمول اذیت‌کننده نخواهند بود. استخراج ابری نیز پس از تایید تراکنش به دفتر کل توزیع‌شده اضافه می‌شود و کم‌کم در بلاکچین فعالیت خود را آغاز می‌کند.

آزاد شدن سکه‌های جدید بدون هیچ تلاش و زحمت زیاد را استخراج ابری می‌گویند. بدین وسیله افرادی که در مکان‌های دوردست زندگی می‌کنند یا دسترسی به زیرساخت‌های قوی نرم افزاری یا سخت‌افزاری ندارند نیز می‌توانند سهمی در استخراج ارز دیجیتال داشته باشند. استخراج ابری عمل استخراج را در دسترس همگان قرار داد.

مطالعه بیشتر: استخراج اتریوم

دو مدل معروف استخراج ابری

در نظر داشته باشید کلود ماینینگ محبوب‌ترین روش استخراج ارز دیجیتال است. مشتریان به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند بر استخر استخراج خود تسلط داشته و آن را کنترل کنند. با کمک Cloud Mining، از هزینه‌های بالای استخراج مانند ذخیره‌سازی اطلاعات یا برق جلوگیری می‌شود.

مشتریان بدون دردسر از سهم استخراج ابری خود بهره می‌برند. تنها کاری که انجام می‌دهند ایجاد یک حساب کاربری در شرکت استخراج مورد نظر است. مدل‌های مختلفی از استخراج ابری وجود دارند که میزان سوددهی آنها متفاوت است. درواقع در بعضی از این استخراج‌های ابری احتمال کاهش سود به چشم می‌خورد. اما بعضی دیگر همچنان در حال تکثیر و رشد هستند. در ادامه 2 مدل مهم و محبوب کلود ماینینگ را بررسی می‌کنیم:

مطالعه بیشتر: استخراج بایننس کوین

استخراج میزبان

در این نوع استخراج، کاربران یک مزرعه ارز دیجیتال را خریداری یا اجاره می‌کنند. به عبارت دیگر کاربران باید برای تنظیم و نگه‌داری دکل مزرعه مورد نظر هزینه‌های زیادی پرداخت کنند. اما از مزایای اصلی این نوع استخراج می‌توان به کاهش هزینه‌های برقی اشاره کرد. در ضمن کاربران بر روی دکل‌های مزرعه موردنظر کنترل بیشتری دارند. همچنین افراد در استخراج میزبان، شانس بیشتری در راستای یافتن بلوک‌های جدید خواهند داشت.

استخراج ابری چیست و چگونه انجام می شود

اجاره قدرت هش

برخلاف استخراج میزبان، در این مدل از استخراج ابری، مشتری تنها بخشی از قدرت هش (توان محاسباتی) مزرعه استخراج را اجاره می‌کند. در نتیجه کاربر هیچ هزینه‌ اضافی برای نگه‌داری و تنظیم دکل پرداخت نمی‌کند. تنها بخشی از سود کلی مزرعه در اختیار این کاربر قرار می‌گیرد. به طور کلی پس از یافتن هر بلوک جدید و بررسی هزینه‌های اعمال‌شده، سود این کاربر براساس قدرت هش اجاره‌شده محاسبه می‌شود.

مطالعه بیشتر: استخراج بیت کوین کش

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پالیگان (ماتیک) خود را خرید کنید

نحوه عملکرد استخراج ابری

بدون‌شک می‌دانید که استخراج بیت کوین توسط رایانه‌های پرقدرت و طی محاسبات پیچیده‌ای انجام می‌شود. هدف نهایی و مهم کلود ماینینگ حفظ امنیت دفتر کل توزیع شده است. بخش بزرگی از کاربرد این استخراج در راستای تایید صحت معاملات انجام‌شده در بلاکچین دیده می‌شود. کلود ماینینگ نشان می‌دهد که می‌توان بدون دردسر، ارزی استخراج کرد که دیگر تکرار نمی‌شود. رمز ارزی منحصر به فرد!

استخراج ابری، ارزهای سنتی و قابل تقلب را کنار می‌زند. اما داستان ارز دیجیتال بسیار متفاوت است. فراموش نکنید کلود ماینینگ هزینه‌های مضاعف غیر متمرکزی دارد که در راستای حل معماهای رمز ارزی ایجاد می‌شوند. استخراج ابری در واقع بخشی از عملیات تامین مالی است که شامل کاربران و کارگران می‌شود. در ضمن قراردادهایی براساس نرخ هش نوشته می‌شوند.

مطالعه بیشتر: استخراج تتر

نحوه و دوره زمانی عملکرد کلود ماینینگ طبق قراردادی بین شرکت و کاربر مشخص می‌شود. بدین ترتیب کاربر براساس توافق صورت‌گرفته سود کافی دریافت می‌کند. Cloud Mining برای راحتی بیشتر کاربران و در دسترس قرار دادن عمل استخراج روی کار آمده است. به عبارت دیگر این سرویس مسائل مربوط به استخراج ارز دیجیتال را به راحتی حل می‌کند.

نگاهی کلی به مزایا و معایب این استخراج

امیدواریم تا به اینجای کار توانسته باشیم به پرسش استخراج ابری چیست پاسخ دهیم، در ادامه نگاه کلی به مزایا و معایب کلود ماینینگ خواهیم داشت. همان‌طور که می‌دانید هر عملکردی مزایا و معایبی دارد. مزیت اصلی استخراج ابری، کاهش هزینه‌های کلی مربوط به عمل استخراج است. همچنین به سرمایه‌گذارانی که دانش فنی و تجهیزات لازم برای استخراج را ندارند اجازه انجام این کار را می‌دهد.

استخراج ابری چیست و مزایای آن کدام است

گذشته از مزایای بزرگ و خاص کلود ماینینگ، بد نیست از معایب آن نیز مطلع شوید. در بعضی از استخراج‌های ابری، معادن به شکل متمرکز استفاده می‌شوند در نتیجه سودآوری خوبی حاصل نمی‌شود. این در حالیست که شما برای کلود ماینینگ هزینه زیادی پرداخت می‌کنید. توجه داشته باشید در استخراج ابری بهتر است بلوک‌های خود را به اشتراک بگذارید. به عبارت دیگر نباید بلوک‌های استخراج‌شده را زیاد نگه‌دارید.

مطالعه بیشتر: استخراج دوج کوین

از دیگر معایب بزرگ استخراج ابری، قراردادهای طولانی مدت آن است که امکان تغییر شرایط وجود نخواهد داشت. اگر دچار ضرر شوید کاری از دست شما ساخته نیست، اما اگر اپراتور خودش صلاح بداند ممکن است قرارداد شما را لغو کند. به طور کلی در هنگام عقد قرارداد باید هشیار عمل کنید.

تفاوت‌های استخر استخراج و استخراج ابری چیست؟

همان‌طور که می‌دانید در هر دو استخر استخراج و کلود ماینینگ، فردی مسئول این استخراج و ذخیره‌سازی اطلاعات است. اما فرد مسئول در هر یک از این دو استخراج چه کسی است؟ در استخر استخراج شما به دکل استخراج ارز دیجیتال نیاز دارید. همچنین با کمک نرم‌افزارهای استخراج می‌توانید قدرت پردازش دکل خود را در دست بگیرید.

مطالعه بیشتر: استخراج مونرو

به عبارت دیگر در استخر استخراج خود شما باید به خرید وسایل لازم مسلط باشید. تجهیزات را مدیریت، راه‌اندازی و خنک کنید. در ضمن باید به طور دائم به اینترنت متصل باشید. در نتیجه این شما هستید که باید با تمام این مسائل و سختی‌ها روبه‌رو شوید. نه هیچ شخص ثالثی!

در نظر داشته باشید طی استخراج ابری شما تنها سرمایه‌گذار در عملیات استخراج محسوب می‌شوید. تمام چیزی که شما باید فراهم کنید پول است. شرکت‌های استخراج هزاران نفر را ثبت‌نام می‌کنند و به جای آنها به استخراج دست می‌زنند. تمامی کاری که شما باید انجام دهید یافتن کلود ماینینگ معتبر و پشتیبان است. فقط برای آنها پول ارسال کنید و به کارهای روزمره خود ادامه دهید، در حالی که آنها برای سود شما کار می‌کنند.

مطالعه بیشتر: دستگاه های ماینر استخراج ارز دیجیتال

آیا استخراج ابری سودمند است؟

آیا می‌خواهید بیت کوین یا اتریوم استخراج کنید؟ یا شاید بخواهید رمز ارزی را برای خود ذخیره کنید. شاید هم امکانات و سرمایه لازم برای ایجاد دکل استخراج نداشته باشید. یا شاید نمی‌خواهید یک دکل استخراج برای خود داشته باشید و آن را بخرید. در نتیجه می‌توانید از روش استخراج ابری استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: دستگاه ماینر ارز دیجیتال

در زمان نوشتن این مقاله نمودار بازار ارز دیجیتال گاوی است. در نتیجه بهترین زمان برای شروع استخراج خواهد بود. در حال حاضر استخراج ابری عملی 100 درصد سودآفرین به حساب می‌آید. شما می‌توانید بدون نیاز به مصرف بالای انرژی و صرف هزینه‌های زیاد به راحتی به سود خوبی برسید.

استخراج ابری چیست و سخن آخر

عده‌ای بر این باورند که در حال حاضر سوددهی حاصل از استخراج ابری فوق انتظار خواهد بود. این روش یکی از روش‌های تاریخی کسب درآمد اضافی است. در نظر داشته باشید کلود ماینینگ تنها در بازار گاوی سود قابل توجهی دارد.

مطالعه بیشتر: کارت گرافیک های استخراج ارز دیجیتال

سخن آخر

آیا مقاله ما به درک پرسش استخراج ابری چیست کمکی کرد؟ طبق توضیحات ذکر شده در بالا، کلود ماینینگ ابزاری مناسب برای درآمدی بی دردسر است. اما همان‌طور که گفتیم معایب و دردسرهای خاص خود را دارد. در ضمن تفاوت استخر استخراج و cloud mining نیز به همین معایب و مشکلات استخراج ابری ارتباط مستقیم دارد.

مطالعه بیشتر: خرید ماینر

امیدواریم این مقاله برایتان سودمند بوده باشد. خوشحال می‌شویم نظر و تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.