تله خرسی چیست؛ یک سیگنال ارز دیجیتال نادرست

چطور از تله خرسی در امان بمانیم

0

ممکن است شما نیز گاهی به دام انواع سیگنال‌های نادرست افتاده باشید. اما اگر کمی در این بازار، حرفه‌ای عمل کنید، تحت تاثیر سیگنال‌های غلط قرار نمی‌گیرید. یکی از همین سیگنال‌های اشتباه تله خرسی نام دارد اما منظور از تله خرسی چیست؟

گاهی بازار ارزهای دیجیتال دچار افت شدیدی می‌شود و کاربران ضررهای بسیاری می‌بینند. در این زمان بعضی از سرمایه‌گذاران قوی برای اینکه روند بازار را تغییر دهند سیگنال‌هایی می‌سازند و در بازار پخش می‌کنند که به هیچ‌وجه معتبر نیست. بنابراین بعضی از افراد، به خصوص کاربران مبتدی این بازار،در تله خرسی(Bear Trap)گرفتار می‌شوند و به امید صعودی شدن دوباره روند بازار، سرمایه‌گذاری‌های غلطی انجام می‌دهند. با کیوسک آکادمی همراه باشید تا به پرسش تله خرسی چیست پاسخ دهیم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

منظور از تله خرسی چیست؟

بسیاری معتقدند سرمایه‌گذاری امری دشوار است و باید ترفندهای بسیاری برای حفظ سرمایه خود بلد باشید. گذشته از این ترفندها، باید بدانید در مواجه با انواع تله‌ها چطور رفتار کنید و فریب نخورید. اما متاسفانه افراد ناآگاهی در بازار ارزهای دیجیتال حاضر هستند که در بیشتر مواقع فریب این تله‌های خرسی ارز دیجیتال را می‌خورند و به دام می‌افتند.

تله خرسی چیست؟ یکی از همین آوازهایی که از دور خوش هستند تله خرسی نامیده می‌شود. این الگوی اقتصادی به طور معمول روند بازار را نادرست نشان می‌دهد. در واقع زمانی که روند بازار رمز ارزها نزولی است، تله خرسی آن را صعودی نشان می‌دهد تا سرمایه‌گذاران بسیاری را با امید سوددهی در آینده جذب این بازار کند.

این تله خرسی در ارز دیجیتال تاثیر مستقیمی بر روی روند سرمایه‌گذاری دارد. افراد بسیاری با دیدن این سیگنال‌های اشتباه ارزی، وسوسه می‌شوند و شروع به سرمایه‌گذاری در بازاری می‌کنند که به هیچ‌وجه سودآور نخواهد بود. تله خرسی شبیه سینگال ارز دیجیتال عمل می‌کند، با این تفاوت که اطلاعات نادرستی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

بررسی مفهوم تله خرسی

آیا تا به حال درگیر سیگنال‌های اشتباه بازار شده‌اید؟ برای مثال در بازارهای نزولی گاهی شایع می‌شود که چندی بعد بازار روند صعودی خواهد داشت. این‌گونه سیگنال‌ها اغلب سرمایه‌گذاران را به اشتباه می‌اندازند. البته هر سرمایه‌گذاری خود را درگیرBear Trap نمی‌کند، بیشتر افرادی جذب این سیگنال‌ها می‌شوند که از بالا و پایین بازار کمتر مطلع هستند.

در نظر داشته باشید این تله‌ها در انواع بازارها به چشم می‌خورند و فقط مخصوص بازارهای دیجیتال نیستند. هر بازاری که معاملات دیجیتالی انجام دهد دستخوش این‌گونه شایعات می‌شود. تله خرسی بیشتر در بازارهای نزولی روی کار می‌آید. با حضور این سیگنال‌ها شرکت‌کنندگان به تدریج دست به معاملات کوچکی می‌زنند.

با گذر زمان نه چندان طولانی، ارزش سرمایه افراد کاهش می‌یابد و حتی خریدهای کوچک نیز باعث ضرر بزرگ می‌شوند. در واقع این تله‌ها روند معکوسی دارند و به سوددهی نمی‌رسند. تله خرسی در ارز دیجیتال همیشه گمراه‌کننده است و انعکاس درستی از بازار ارزهای دیجیتال ارائه نمی‌دهد. در نتیجه بیشتر معامله‌گران مبتدی در دام این تله‌ها گرفتار می‌شوند.

مطالعه بیشتر: اپلیکیشن بررسی بازار ارز دیجیتال

تله خرسی چیست

یک نمونه از تله‌های خرسی

بدون‌شک با نام تسلا (TSLA) آشنایی دارید. این سهام یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های تله خرسی به حساب می‌آید. از آنجاکه این شرکت مخاطبان به خصوصی دارد و همگی جزو طرفداران بی‌قید آن هستند، دست به تجارت‌های بزرگی در بازار ارزهای مجازی زده است. البته تسلا نیز، مخالفان خود را دارد اما بخش عظیمی از ثروت این شرکت در پایه‌گذاری تله خرسی به کار می‌رود.

تسلا از موقع روی کار آمدن به عنوان یک بازاریاب قوی کار می‌کند. گذشته از بازاریابی، خودروهای این شرکت جزو گران‌ترین خودروهای شناخته‌شده بازار محسوب می‌شوند. برای درک بهتر از تاثیر این شرکت در بازار ارزهای مجازی، کافی است سرمایه دو شرکت بزرگ و قدیمی خودروسازی، جنرال موتور و فورد را با سرمایه تسلا مقایسه کنید. جنرال موتور 58 میلیارد دلار و فورد 35 میلیارد دلار سرمایه دارند. در حالی که تسلا حدود 630 میلیارد دلار سرمایه دارد.

این سرمایه‌گذاری‌های تسلا بیشتر با استفاده از شورت پوزیشن انجام می‌شوند. در ضمن تسلا دارای فروشندگان معتبری است که در واقع خرس‌های بازار ارزهای مجازی به حساب می‌آیند. این فروشندگان همیشه نارضایتی‌های خود را از حسابداری و سیستم مالی اعلام می‌کنند. تسلا توانست به یک شرکت بزرگ تبدیل شود زیرا از موقعیت‌های نزولی بازار برای افزایش و تقویت موقعیت خود استفاده کرد.

مطالعه بیشتر: بروکر فارکس تایم FXTM چیست؟

تاثیر بزرگ تله خرسی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، بیشتر سرمایه‌گذاران از این تله در شورت پوزیشن (موقعیت فروش) استفاده می‌کنند. اما تاثیر تله خرسی چیست؟ معاملاتی که طی این تله انجام می‌شوند بیشتر در حاشیه بازار ارزهای دیجیتال قرار دارند. در واقع تله خرسی در ارز دیجیتال شما را مجاب می‌کند که قیمت‌ها در بازه زمانی کوتاهی سقوط خواهند کرد در نتیجه شما سهام خود را با همان قیمت فعلی در معرض فروش می‌گذارید.

هرچه در تله خرسی بیشتر بمانید، ضرر شما نیز دو چندان می‌شود. همچنین زمانی که قیمت‌های بازار روبه‌افزایش هستند، دست نگه‌می‌دارید و سپس با رشد بیش از حد بازار مواجه می‌شوید. در نهایت سهام یا ارز مجازی خود را با قیمت بیشتری خریداری می‌کنید. به طور کلی Bear Trapریسک معاملات را افزایش می‌دهد.

با گذشت زمان، معامله‌گران نیز یاد گرفتند که تاثیر تله خرسی را کاهش دهند و با آن مقابله کنند. بنابراین خود را بازیچه دست نوسانات این تله قرار نمی‌دهند. همچنین سعی می‌کنند از شاخص‌های بازار برای جدا کردن روند بازار از این تله‌ها، نهایت بهره را ببرند. به طور کلی تاثیر تله خرسی بر روی بازار زیاد ولی قابل مقابله و کنترل است.

مطالعه بیشتر: پرتفولیو ارز دیجیتال چیست؟

چه ارتباطی میان تله خرسی و معاملات شورت پوزیشن وجود دارد؟

خرس همانند یک سرمایه‌گذار عمل می‌کند که به کاهش قیمت‌های بازار اشاره دارد. در ضمن گاهی این سرمایه‌گذاران یا خرس‌ها مدعی هستند که روند کلی بازار نزولی خواهد بود. بنابراین باعث می‌شود سایر سرمایه‌گذاران از استراتژی روند نزولی استفاده و سعی کنند از کاهش قیمت‌ها سود ببرند. اما زمان کمی خواهند داشت و متضرر می‌شوند.

شورت پوزشین نیز یک فن بازاری است که سرمایه‌گذار را وادار به دریافت وام یا سهم قرضی می‌کند. در ادامه سرمایه‌گذار این دارایی‌های قرضی را در بازار مورد نظر به فروش می‌رساند و سود خوبی دریافت می‌کند. اما زمانی که یک سرمایه‌گذار روند بازار را به درستی تشخیص ندهد، در تله‌های خرسی گرفتار می‌شود.

بررسی مفهوم تله خرسی چیست

ارتباط این مسائل با تله خرسی چیست؟ در اینجا باید گفت، سرمایه‌گذاران حاضر در شورت پوزیشن افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهند تا دچار ضرر کمتری شوند. این نیز اشتباه دیگری است زیرا با افزایش روند خرید، بازار بیشتر توسعه می‌یابد و در پایان با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو می‌شویم. در نظر داشته باشید سرمایه‌گذاری که در این دام خرسی گرفتار شده است، هرگونه تلاشی که انجام دهد و سعی در رفع ضررهای وارده داشته باشد، متاسفانه با عکس هدف خود مواجه می‌شود.

مطالعه بیشتر:  مقایسه بازار خرسی و گاوی

آشنایی با نحوه عملکرد تله خرسی

در بیشتر بازارها سرمایه‌گذاران بزرگ تمایل زیادی به خرید دارند اما فروشندگان کمی پیشنهاد قیمتی آنها را می‌پذیرند. در نتیجه خریدار یا سرمایه‌گذار باید پیشنهاد قیمتی خود را افزایش دهد. البته قیمت باید به شکلی مشخص شود که سرمایه‌گذار از پس آن برآید. با اعمال این فعالیت‌ها، تعداد فروشندگان در بازار بیشتر می‌شود.

همچنین فشار بین خرید و فروش نیز افزایش می‌یابد. روند بازار به این صورت است که پس از دریافت هر سهام، فروش آن جز واجبات قرار می‌گیرد. از آنجاکه عده‌ای معتقد هستند که فروشنده تنها از طریق فروش سهام خود به سود قابل‌توجهی دست پیدا می‌کند، به طور معمول فشار برای فروش سهام‌ها همیشه بیشتر است.

با افزایش میزان خرید سهام یا ارزهای دیجیتال، کم‌کم فشار زیادی بر روی بخش فروش وارد می‌شود. با ادامه پیدا کردن این روند، موسسات مسئول مجبور می‌شوند قیمت‌ها را کاهش دهند، زیرا تقاضا بیشتر شده است و بازار به طور حتم به یک روند نزولی نیاز دارد. بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران مبتدی سهام خود را می‌فروشند و به سقوط بازار کمک می‌کنند.

مطالعه بیشتر: آلت سیزن چیست

دلیل ایجاد تله خرسی چیست؟

پیش از این به بررسی دو بازار گاوی و خرسی اشاره کردیم. این بازارها برای بیان دو روند متفاوت و معکوس از بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. زمانی که بازار با روند صعودی روبه‌رو است یعنی ما شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود، در حالی که روند نزولی، معکوس آن عمل می‌کند. اغلب بازار زمانی سقوط می‌کند که فروش آن دچار جهش بدی شده باشد.

تمام سرمایه‌گذاران تنها در یکی از این دو بازار فعالیت دارند و کمتر دیده می‌شود که یک سرمایه‌گذار در هر دو بازار فعالیت خوبی از خود نشان دهد. معامله‌گران نزولی به دنبال روندهای نزولی هستند تا بتوانند برای مدتی کوتاه درگیر فروش سهام شوند و سپس سود موردنظر خود را کسب کنند و از بازار خارج شوند. اما تله خرسی چیست؟

این تله زمانی رخ می‌دهد که روند یک بازار به شکل صعودی پیش می‌رود. اما به طور ناگهانی از حرکت می‌ایستد. در این هنگام معامله‌گر نزولی دچار اشتباه می‌شود و تصور می‌کند بازار دارای روند نزولی است. در نتیجه در دوره زمانی کوتاهی دست به فروش سهام خود می‌زند.

با فروش سهام خود امید دارد قیمت ارزهای مورد نظر با گذر بیشتر زمان کاهش یابد و او با خرید این سرمایه با قیمت کمتر به سود خوبی برسد. اما در واقع روند معکوسی در پیش‌روی او است. تمامی قیمت‌ها افزایش می‌یابند و او در این دام گرفتار می‌شود.

راه جلوگیری از تله خرسی چیست

چهار راه‌حل جلوگیری از تله خرسی

روزانه اتفاقات بدی در بازار ارزهای مجازی رخ می‌دهد و همه چیز مربوط به تله خرسی نیست. اما تله خرسی یکی از اجتناب‌ناپذیرترین عوامل گمراه‌کننده در این بازار محسوب می‌شود که بیشتر سرمایه‌گذاران برای دوره زمانی کوتاهی درگیر می‌شوند. این دام‌ها ریسک زیادی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارند.

به زبان ساده، تله خرسی زمانی در بازار رخ می‌دهد که یکی از شاخص‌های فنی بازار به اشتباه روند صعودی در قیمت بازار نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، فروشندگانی که به دنبال خریدهای کوتاه مدت هستند به دام این تله‌ها می‌افتند. تا به اینجای مقاله سعی داشتیم شما را به درک درستی از تله خرسی چیست برسانیم.

هر شرکت در بازار ارزهای مجازی دارای سهام خاصی است و برای جذب خریداران بیشتر به دنبال افزایش حجم معاملات و در نتیجه روند صعودی بازار خواهد بود. در مقابل، سرمایه‌گذاران باحوصله و محتاطی نیز هستند که از این چنین دام‌ها و انعکاس‌های معکوس جان سالم به در می‌برند. اما چگونه موفق می‌شوند؟ در ادامه 4 روش مهم برای جلوگیری از تله خرسی را بیان می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا آوالانچ (آواکس) خود را خرید کنید

مدیریت ریسک‌

حفظ حساب تجاری خود اولین قدم در مدیریت ریسک است. فرقی ندارد شما در چه بازاری معامله می‌کنید، همیشه باید از حساب تجاری خود حفاظت کنید. دومین اقدام برای مدیریت ریسک برنامه‌ریزی کردن در راستای پایان دادن به ضررهای دائمی و کاهش انواع ریسک‌ها است. اگر برنامه‌ریزی مدیریتی خوبی داشته باشید حتی اگر در دام نیز بیفتید، آسیب زیادی به شما یا سرمایه‌تان وارد نمی‌شود.

اگر به عنوان یک فروشنده در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، بدون‌شک گرفتار انواع دام‌ها از جمله تله خرسی می‌شوید. از آنجایی‌که خود نیز به این موضوع آگاهی دارید پس بدون برنامه‌ریزی وارد میدان نشوید. البته نمی‌توان به طور کامل از هر ریسکی اجتناب کرد اما ریسک‌های منطقی که در بازار وجود دارند به طور معمول قابل مقابله هستند. حتی بهترین سرمایه‌گذاران نیز گاهی درگیر تله‌های خرسی می‌شوند، اما بهتر است برای معاملات و ضررهای موجود، برنامه درستی تعیین کنید.

برای اطلاع از قیمت پالیگان و خرید پالیگان روی کیوسک حساب کنید.

نادیده گرفتن الگوهای فنی بازار

گاهی افراد برای مدت کوتاه یا بلندی و به دلایل مختلفی درگیر این دام‌های بازار شده‌اند. گذشته از این که این افراد مدیریت ریسک بلد نیستند، حتی عوامل مشخص و ابتدایی بازار را نمی‌شناسند و به همین دلیل در تله خرسی می‌افتند.

در ضمن افراد گرفتار تحت فشارهای زیادی قرار می‌گیرند که تمرکز مدیریتی خود را از دست می‌دهند. همچنین بسیاری از سیگنال‌ها و الگوهای فنی مشخص را نادیده می‌گیرند. بنابراین به راحتی درگیر تله خرسی و به دام این ضررهای طولانی مدت گرفتار می‌شوند.

الگوی تله خرسی چیست

کوتاهی نکردن در فهم روند بازار

هر بازاری دوره‌های متفاوتی پشت سر می‌گذارد. بعضی از این دوره‌ها افزایشی هستند و بعضی دیگر محدودکننده به حساب می‌آیند. به طور کلی در بیشتر مواقع هیچ دوره‌ای ماندگار نیست. تله خرسی نیز یکی از همین دوره‌های گذراست که شما فقط باید به درک درستی در دوره‌ها برسید تا بتوانید از پس این تله برآیید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا بیت کوین خود را خرید کنید

عجله نکنید

زمانی که دست به معامله‌ای می‌زنید، تشخیص صحت کار شما بسیار ساده خواهد بود. کافی است کمی مکث کنید و دقت بیشتری به خرج دهید. همیشه قیمت پایین امتیاز خوبی به حساب نمی‌آید بلکه قیمت مناسب مسئله اصلی خواهد بود. زمانی که ارزش یک ارز مجازی یا سهام افت پیدا می‌کند باید منتظر بمانید تا بهترین الگوی فنی آن مشخص شود، سپس دست به خرید یا حتی فروش بزنید.

مطالعه بیشتر: تله گاوی چیست

نتیجه‌گیری

در مقاله تله خرسی چیست با آکادمی کیوسک همراه بودید. همه ما در انواع معاملات ارزهای دیجیتال گرفتار دام می‌شویم. ممکن است گاهی فکر کنیم کل بازار نکته‌ای خاص را نادیده گرفته‌اند و ما به درستی پیش می‌رویم. گاهی با معاملات که انجام می‌دهیم، قصد داریم بیشتر بر روی بازار تمرکز کنیم.

محتاط و با دانش عمل کردن امر بسیار مهمی است اما گاهی کسی نمی‌تواند از سرنوشت خود اجتناب کند. مهم رفتار تجاری ماست، آن هم زمانی که در یک دام گیر افتاده‌ایم. حتی زمانی که بازار دچار افت شدید شده و ضررهای زیادی به ما وارد می‌شود، کنترل واکنش ما مهم‌ترین موضوع خواهد بود.

آیا تا به حال در دام تله خرسی افتاده‌اید؟ خوشحال می‌شویم که نظر و تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.