سختی شبکه بیت کوین تحت تاثیر چه عواملی کاهش می‌یابد؟

بررسی مفهوم سختی شبکه بیت کوین

0

اگر قصد دارید بلوک‌های یک رمز ارز را خودتان استخراج کنید، باید بدانید که مدیریت زمان استخراج امر مهمی خواهد بود. به مدیریت زمان در استخراج به زبان ارزهای دیجیتال، سختی شبکه بیت کوین گفته می‌شود.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در زمان استخراج، وقت خود را مدیریت کنید و بلاک‌های شبکه را طبق یک برنامه‌ریزی خاص به وجود آورید؟ ثابت نگه‌داشتن میانگین زمان این عمل برعهده سختی شبکه ارزهای دیجیتال است. این اصطلاح در نگاه اول کمی دشوار به نظر می‌رسد. از این‌رو کیوسک آکادمی قصد دارد به شما کمک کند تا به درک درستی از این اصطلاح برسید. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این موضوع، مقاله ما را دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: بیت کوین چیست؟

بررسی سختی شبکه بیت کوین به زبان ساده

استخراج بیت کوین کار هرکسی نیست. پیدا کردن بلوک مناسب جهت استخراج امری دشوار خواهد بود. بنابراین هرکسی از پس این کار برنمی‌آید. از این گذشته استخراج هر بلوک ارزی بسیار زمان‌بر است. سختی شبکه ارزهای دیجیتال در واقع واحد اندازه‌گیری مخصوص به روند استخراج رمز ارزها است. به عبارت دیگر، هر فرد در هنگام استخراج بیت کوین نیاز به سختی شبکه ارز دیجیتال دارد.

عمل معماری همیشه کار سخت ولی پرهیجان و جذابی است. معماری شبکه‌های بلاکچین ارزی نیز همانند معماری ساختمان کار دشواری خواهد بود. همان‌طور که معماری یک ساختمان نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد، استخراج و چیدن بلوک‌های رمز ارزها هم نیازمند دانش فنی و تخصصی است. در ضمن ابزار و وسایل لازم برای این معماری نیز باید به طور کامل در دسترس باشند.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا آوالانچ (آواکس) خود را خرید کنید

گذشته از معماری پیچیده شبکه‌های بلاکچین، زمان استخراج هر بلوک هم امری مهم محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید سختی شبکه ارزهای دیجیتال میانگین زمانی استخراج بلوک‌ها را مشخص می‌کند. ناگفته نماند میزان این سختی به تعداد استخراج‌کنندگان حاضر در فرآیند استخراج،وابستگی مستقیم دارد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست؟

منظور از سختی شبکه بیت کوین چیست؟

برای درک بهتر مفهوم سختی شبکه، باید مراحل اولیه استخراج بیت کوین را پشت سر بگذارید. آیا از روند کلی استخراج باخبر هستید؟ فراموش نکنید که تراکنش‌های بیت کوین خیلی سریع انجام می‌شوند و هر 10 دقیقه بلوکی جدید به شبکه بلاکچین اضافه خواهد شد.

به طور کلی هرچه محبوبیت ارزهای دیجیتال بیشتر شود، تقاضای استخراج هم بیشتر می‌شود، در نتیجه رایانه‌های بیشتری برای استخراج باید کار کنند. بنابراین، رایانه‌های ماینر در فرآیند استخراج با یکدیگر رقابت خواهند کرد. اما هرچه مشارکت این ماینرها بیشتر شود و قدرت محاسباتی شبکه‌ها افزایش یابد، فرآیند استخراج بهتر انجام می‌شود و سختی شبکه نیز کاهش پیدا می‌کند.

آشنایی با سختی شبکه بیت کوین

این سختی شبکه ارزی طی فرآیند استخراج کاهش یا افزایش می‌یابد. هرچه میانگین زمان استخراج بلوک‌های جدید بیشتر شود در واقع سختی شبکه رمز ارزها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به خاطر داشته باشید در شبکه بیت کوین یا هر رمز ارز دیگر، موارد وابسته به‌هم وجود دارند. برای مثال میزان محبوبیت ارزهای مجازی به تعداد رایانه‌های استخراج‌کننده آنها وابسته است.

مطالعه بیشتر: نرم افزار استخراج بیت کوین

سختی شبکه بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

منظور از استخراج بیت کوین حل معماها و مسائل ریاضی موجود در شبکه بلاکچین است. هرچه قدرت محاسبات این معماها بیشتر باشد روند استخراج سریع‌تر انجام می‌شود. در ضمن حضور تجهیزات تخصصی نیز در سرعت فرآیند استخراج تاثیرگذار خواهد بود. سختی شبکه رمز ارزها در فرآیند استخراج نقش مهمی دارد و سبب موفقیت بیشتر این فرآیند می‌شود.

سختی شبکه ارزهای دیجیتال به شکل خاصی کار می‌کند: در ابتدا ماینرها تراکنش‌ها را در نظر می‌گیرند و سپس شروع به استخراج می‌کنند. کم‌کم مقدارهای تصادفی را به شبکه بلاکچین اضافه می‌کنند و استخراج را به پایان می‌رسانند. البته میزان استخراج نباید بیشتر از توان سختی شبکه‌ها باشد.

برای اینکه با نحوه عملکرد سختی شبکه ارزهای دیجیتال آشنا شوید باید با چگونگی استخراج بیت کوین آشنا باشید. همان‌طور که می‌دانید ماینرها از سخت‌افزارهای تخصصی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. سخت‌افزارهای تخصصی سبب بالارفتن سرعت استخراج و کاهش سختی شبکه ارزهای مجازی می‌شود.

مطالعه بیشتر: اسیک ماینر چیست؟

میزان اهمیت سختی شبکه بیت کوین در بازار ارزهای مجازی

سختی شبکه ارزهای دیجیتال نوعی حکمرانی در بازار ارزهای مجازی محسوب می‌شود. از آنجایی‌که الگوریتم‌های استخراج همیشه پروتکل‌های اقتصادی مشخصی را ارائه نمی‌دهند، سختی شبکه رمز ارزها روی کار آمده است.

به طور کلی سختی شبکه ارزی نوعی توافق میان شبکه بلاکچین و فرآیند استخراج است. برای اینکه استخراج بلوک‌های جدید سریع‌تر انجام شود باید هزینه‌ای پرداخت کرد، این هزینه نیز مرتبط به سختی شبکه رمز ارزها است.

ماینرها اصلی‌ترین کسانی هستند که با این سختی‌ها در ارتباطند. بنابراین، هزینه استخراج هم انرژی مصرفی و هم میزان سختی شبکه ارزهای دیجیتال است. معیار نشان‌دهنده میزان سختی و وقت‌گیری استخراج بیت کوین، سختی شبکه بیت کوین نامیده می‌شود. برای کاهش دادن میزان سختی شبکه ارزهای دیجیتال باید دو برابر استخراج هزینه کرد.

مطالعه بیشتر: استخراج آخرین بیت کوین

منظور از هزینه‌های دوبرابر چیست؟ هنگامی که با وجود تمام تلاش‌ها و هزینه‌های پیاده شده برای فرآیند استخراج، باز هم این روند دچار شکست می‌شود، در این صورت هزینه‌ها دوبرابر می‌شوند. به زبان ساده، این موضوع یکی از مشکلات بزرگ شبکه بلاکچین است که باید حل شود. این در حالی است که پول فیات یا پول رایج جامعه اینطور نیست. در نتیجه سختی شبکه تنها در بازار ارزهای دیجیتال اهمیت دارد.

منظور از سختی شبکه بیت کوین چیست

سه مورد از مزیت‌های مهم سختی شبکه بیت کوین

برای درک بهتر از اصطلاح سختی شبکه بیت کوین باید با مزیت‌های آن آشنا شوید. فراموش نکنید استخراج بیت کوین با کمک سختی شبکه ارزهای دیجیتال به فرآیند ساده‌تر و سودآورتری تبدیل می‌شود. الگوریتم این سختی‌ها طوری تنظیم شده‌اند که بهره‌مندی ماینرها را تضمین می‌کنند. در واقع سختی شبکه از سقوط فرآیند استخراج جلوگیری می‌کند.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج بیت‌کوین

از مزیت‌های مهم این سختی، می‌توان به بالارفتن درآمد ماینرها اشاره کرد. به طور کلی سختی شبکه رمز ارزها سبب ایجاد منبع درآمد مشخصی برای ماینرها می‌شود. هرچه شبکه‌ها در حال توسعه باشند روزانه بیت کوین بیشتری نیز استخراج می‌شود. استخراج‌کنندگان رمز ارزها باید برنامه‌های نرم‌افزاری خاصی بر روی رایانه‌های خود نصب و طی مدت زمان مشخصی معمایی را زودتر از مابقی سیستم‌ها حل کنند. مدیریت زمان فرآیند استخراج، بر عهده سختی شبکه است.

با حل معمای جدید، بلوک جدیدی به شبکه بلاکچین اضافه می‌شود. دفتر کل توزیع‌شده نیز برای پیگیری میزان این سختی و تاثیر آن بر فرآیند استخراج باید حضور داشته باشد.

مطالعه بیشتر: ارزش‌گذاری بیت‌کوین

مثالی از سختی شبکه بیت کوین

زمان‌بر و دشوار بودن استخراج رمز ارزها یکی از مشکلات بزرگ شبکه بلاکچین به حساب می‌آید. این‌گونه مشکلات شبکه بلاکچین را که مربوط به استخراج رمز ارزهاست، می‌توان به عنوان واحد اندازه‌گیری در نظر گرفت. فرآیند استخراج رمز ارزها نیازمند حل معماهای دیجیتالی است که به شکل پیچیده‌ای بررسی می‌شوند.

سختی شبکه بیت کوین در فرآیند استخراج بیت کوین مثال مشخصی از سختی شبکه ارزهای دیجیتال است که می‌تواند با گذشت زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. میزان سختی این شبکه‌ها به تعداد ماینرهای درون شبکه بستگی دارد. هرچه تعداد ماینرها بیشتر باشد، دشواری فرآیند استخراج نیز افزایش می‌یابد، درنتیجه سختی شبکه رمز ارزها نیز بیشتر می‌شود.

مطالعه بیشتر: بیت کوین گلد

فراموش نکنید سختی شبکه ارزهای دیجیتال در صورتی افزایش می‌یابد که بخواهد زمان استخراج یک بلوک جدید را ثابت نگه‌دارد. پس بیت کوین را به عنوان مثالی برای این سختی در نظر بگیرید. با افزایش محبوبیت بیت کوین تعداد ماینرهای آن نیز بیشتر می‌شود، در نتیجه بلاک‌های جدید بیشتری به مرحله استخراج می‌رسند و سختی شبکه ارزهای مجازی نیز توسعه می‌یابد.

نمودار سختی شبکه بیت کوین

چه عواملی بر روی پیشرفت استخراج بیت کوین تاثیرگذار است؟

در حال حاضر، هر بلوک جدید بیت کوین طی 10 دقیقه استخراج می‌شود، برای کاهش این زمان یا حتی ثابت نگه‌داشتن آن باید سختی شبکه بیت کوین کاهش پیدا کند. ناگفته نماند،سختی شبکه ارزی با اتمام استخراج تعداد مشخصی بلوک جدید معین می‌شود. کاهش یا افزایش یافتن سختی شبکه رمز ارزها با تعداد شرکت‌کنندگان یا ماینرها و همچنین قدرت محاسباتی آنهاارتباط مستقیمی دارد.

مطالعه بیشتر: تراکنش محرمانه بیت‌کوین

همان‌طور که گفتیم ماینرها برای استخراج هر رمز ارز نیاز به پردازنده(CPU) مخصوصی دارند. البته کارت‌های گرافیک(GPU) هم برای استخراج رمز ارز گزینه مناسبی هستند. به تازگی فرآیند استخراج توسعه یافته است. جایی که ماینرها به یکدیگر می‌پیوندند، تعداد بلوک‌های استخراج‌شده افزایش می‌یابد بنابراین سختی شبکه ارزهای مجازی نیز بیشتر می‌شود. در اینجا عواملی که بر روی پیشرفت استخراج بیت کوین تاثیر مستقیم دارند را بررسی می‌کنیم:

  • پردازنده رایانه‌های ماینر
  • کارت گرافیک
  • انرژی برق
  • تراشه‌های سخت‌افزاری مخصوص
  • اتحاد تمامی ابزارها و تجهیزات
کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا چین لینک خود را خرید کنید

بررسی وضعیت سختی شبکه بیت کوین در انتهای استخراج رمز ارز

شاید برایتان این سوال پیش آید که پس از اتمام فرآیند استخراج بیت کوین، سختی شبکه بیت کوین چه وضعیتی خواهد داشت؟ باید گفت پس از استخراج میلیون‌ها بیت کوین، استخراج‌کنندگان یا ماینرها باید به مشارکت خود در شبکه بیت کوین ادامه دهند زیرا این شبکه تنها از این طریق فعال باقی می‌ماند.

مطالعه بیشتر: ارزش بیت کوین

با استخراج آخرین بلوک، فرآیند همچنان ادامه دارد و بلوک‌های جدید همچنان به وجود می‌آیند البته میزان پاداش‌ها متغیر خواهد بود. در این حالت، توکن‌های جدیدی به بلاکچین اضافه نمی‌شوند بلکه فقط هزینه‌های حل معماها پرداخت می‌شود. پس سختی شبکه ارزهای دیجیتال تنها سبب پرداخت هزینه‌های فرآیند استخراج خواهد بود.

وضعیت کنونی سختی شبکه بیت کوین

سخن آخر

در این مقاله شما را با اصطلاح سختی شبکه ارزهای مجازی آشنا کردیم و گفتیم که این سختی در واقع مشکلاتی است که در هنگام استخراج بیت کوین رخ می‌دهند. بدین‌ترتیب، سختی شبکه ارزهای دیجیتال در واقع فرمول‌های پیچیده محاسبه معماهای مربوط به استخراج انواع رمز ارزها خواهد بود.

مطالعه بیشتر: نرم افزاراستخراج بیت کوین

در ضمن سعی کردیم مفهوم کلی سختی شبکه بیت کوین را برای شما به زبان ساده شرح دهیم تا به درک درستی از این اصطلاح حاضر در بازار ارزهای دیجیتال برسید. همان‌طور که دیدید، رابطه بسیار نزدیکی میان فرآیند استخراج ارزهای مجازی و سختی شبکه ارزی وجود دارد. هر زمانی که استخراج افت پیدا کند و بلوک‌های کمتری عرضه شوند، سختی شبکه ارزهای دیجیتال نیز کاهش می‌یابد.

اگر این مقاله توانست در درک بهتر سختی شبکه بیت کوین به شما کمک کند، خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.