ارز دیجیتال زیلیکا، زحمت شبکه‌های بلاکچین‌ را کم می‌کند

معرفی ارز دیجیتال زیلیکا

0

تصور کنید به تازگی در یک شرکت استخدام شده‌اید و وظایف محول‌شده به شما بیش از توانتاناست. اما از آنجایی‌که در حال حاضر کسی جز شما در این شرکت حضور ندارد، باید تمامی وظایف را به تنهایی و به درستی انجام دهید. بنابراین قدرت و توان خود را افزایش می‌دهید تا به نتیجه مطلوب شرکت برسید. در این هنگام نیروی جدیدی نیز استخدام می‌شود. در نتیجه وظایف شما با فرد جدید تقسیم خواهد شد. البته مدیرعامل وظایف را بین شما و نیروی جدید تقسیم می‌کند. ارز دیجیتال زیلیکا (Ziliqa)نیز همانند مدیرعامل شما در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارد.

به عبارت دیگر تمام شبکه‌های بلاکچین از پس کارها و وظایف خود برمی‌آیند اما اگر وظایف بین آنها تقسیم شود به طور حتم بهتر عمل می‌کنند. در این زمان رمز ارز زیلیکا با نماد ZILروی کار آمد و تقسیم وظایف را بر عهده گرفت. شاید برایتان سوال شود این تقسیم وظایف به چه شکل انجام می‌شود و چه تاثیری دارد؟ کیوسک آکادمی قصد دارد به طور کامل این رمز ارز را برای شما توضیح دهد. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟


ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟


ارز دیجیتال زیلیکا یکی از پروژه‌های کاربردی بازار ارزهای دیجیتال است که حتی در صنایع مختلف مانند امور مالی، انواع بازی‌ها و حتی تبلیغات دیجیتال نیز کاربرد دارد. یکی از اولین رمز ارزهایی که از این بستر نوین استفاده کرد، اتریوم بود. زیلیکا بستری ایجاد کرد تا شبکه‌های بلاکچین بتوانند وظایف خود را در آن بستر با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

می‌توان گفت زیلیکا یک وب‌سایت فریلنسری (دورکاری)همانند سایت پوشینه است که تمام شبکه‌های بلاکچین وظایف خود را در آن به اشتراک می‌گذارند و سایر بلاکچین‌ها می‌توانند در اجرای صحیح و به موقع این وظایف به آنها کمک کنند. شبیه سایت پوشینه که افراد کارهای خود را در آن آگهی می‌کنند و هرکسی مهارت اجرای آن وظایف را داشته باشد، اعلام آمادگی خواهد کرد.

همچنین بلاکچین‌ها می‌توانند وظایف خود را در پک‌های مشخصی در این بستر به اشتراک بگذارند. سپس سایر بلاکچین‌ها این پک‌های وظایف را انتخاب و اجرا می‌کنند. بیشتر این وظایف مربوط به اجرای تراکنش‌ها یا محاسبات رمز ارزها خواهد بود. در ضمن بستر زیلیکا اطلاعات این وظایف را به صورت جزئی در اختیار سایر بلاکچین‌ها قرار می‌دهد.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها


ارز دیجیتال زیلیکا از کجا به وجود آمد؟


پروژه ارز دیجیتال زیلیکا در سال 2017 برای اولین بار راه‌اندازی شد. این پروژه را تیمی از محققان حرفه‌ای دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاهی به نام زیلیکا، روی کار آوردند. با گذشت ماه‌های اولیه چند تن دیگر از اعضای گروه محققان حرفه‌ای این دانشگاه نیز به این تیم پیوستند. در ادامه این دو تیم با همکاری یکدیگر توانستند یک بستر زیلیکا آزمایشی راه‌اندازی کنند.

اقبال بلند ارز دیجیتال زیلیکا

باید گفت در 31 ماه ژانویه سال 2019 پروژه زیلیکا به طور رسمی راه‌اندازی شد و مورد استفاده قرار گرفت. با روی کار آمدن این بستر مشترک، بلاکچین‌ها حتی توانستند در پاداش‌های یکدیگر سهیم شوند. اگر یکی از بلاکچین‌ها توکنی استخراج کند، به ازای استخراج آن توکن پاداش می‌گیرد. پس اگر براساس وظیفه خود در مورد استخراج آن توکن در بستر زیلیکا درخواستی صادر کند، بلاکچینی که برای انجام آن وظیفه آمادگی داشته باشد، به طور حتم در کسب پاداش استخراج توکن موردنظر نیز سهیم خواهد بود.

با وجود اینکه بستر زیلیکا در حال حاضر طرفداران زیادی دارد و از محبوبیت خوبی برخوردار است اما همچنان مشکلاتی در مورد این رمز ارز وجود دارد. در واقع بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان نگران حفاظت و امنیت تراکنش‌های خود هستند. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران از اینکه 2 شبکه بلاکچین به صورت مشترک به تراکنش‌های آنها رسیدگی کند، احساس امنیت ندارند. ترجیح می‌دهند تراکنش آنها تنها در دسترس یک بلاکچین مشخص باشد.

برای اطلاع از قیمت ریپل و خرید ریپل روی کیوسک حساب کنید.

آشنایی با طرز کار ارز دیجیتال زیلیکا


بدون‌شک تا به اینجای مقاله متوجه شدید که ارز دیجیتال زیلیکا تا حدود زیادی بی‌نظیر است. این رمز ارز بر روی مواردی تمرکز دارد که سایر ارزهای دیجیتال به آن اشاره‌ای ندارند. در نظر داشته باشید بستر اصلی زیلیکا در ژانویه سال 2019 به طور رسمی و آنلاین در اختیار تمام کاربران قرار گرفت.

ویژگی‌های فعالیتی زیلیکا باعث شد این رمز ارز از سایر بلاکچین‌های عمومی یک قدم جلوتر باشد. اما این بستر رمز ارزی چطور کار می‌کند؟

پیش از این نیز گفتیم زیلیکا وظایف بلاکچین‌های مختلف را تقسیم‌بندی می‌کند. به طور کلی این رمز ارز باعث می‌شود بار روی دوش هر شبکه بلاکچین کاهش یابد.

برای مثال اگر هر شبکه بلاکچین بتواند در هر ثانیه حدود 10 تراکنش را به انجام برساند، زمانی که وظایف آن میان سایر بلاکچین‌ها تقسیم شود، در هر ثانیه 100 تراکنش صورت می‌گیرد. البته باید به امنیت این تراکنش‌ها نیز توجه داشته باشیم. از این‌رو زیلیکا بر این نوع تقسیم‌بندی وظایف و اجرای آنها نظارت دارد تا هیچ تراکنشی از قلم نیوفتد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سلسیوس


ارز دیجیتال زیلیکا چند نوع تراکنش دارد؟


بستر ارز دیجیتال زیلیکا دارای 2 نوع تراکنش به‌خصوص است. در ادامه قصد داریم این 2 مدل تراکنش را به طور خلاصه شرح دهیم:

تراکنش‌های نقل و انتقال

بعضی از وظایفی که در بستر زیلیکا و میان انواع بلاکچین‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود مربوط به نقل و انتقال رمز ارزها است. برای مثال، زمانی که یکی از بلاکچین‌ها وظایف مربوط به نقل و انتقال توکن‌های خود را در بستر زیلیکا به اشتراک می‌گذارد و به کمک سایر بلاکچین‌ها این نقل و انتقالات را انجام می‌دهد، در واقع از تراکنش نقل و انتقال زیلیکا استفاده کرده است.

تراکنش‌های استخراج

این نوع از تراکنش‌ها مربوط به وظایفی است که برای استخراج توکن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. زمانی که یکی از بلاکچین‌ها برای استخراج توکن‌های مورد نظر خود وظایفش را با سایر بلاکچین‌ها به اشتراک بگذارد، در واقع از تراکنش‌های استخراج زیلیکا کمک گرفته است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سلف کی


نگاهی به تاریخچه قیمت ارز دیجیتال زیلیکا


ارز دیجیتال زیلیکا در اوایل سال 2018 با قیمتی معادل 0.13 دلار عرضه می‌شد. با گذر زمان و طی یک ماه این قیمت کاهش پیدا کرد و به 0.05 دلار رسید. البته خوشبختانه ارزش زیلیکا به همین قیمت ختم نشد و به‌تدریج توسعه پیدا کرد. در حال حاضر قیمت این رمز ارز بین 0.05 دلار و 0.13 دلار در نوسان است.

کاربرد ارز دیجیتال زیلیکا

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت ارزش زیلیکا به قیمت اولیه آن برنگشت اما توانست قیمت خود را در بازه 0.11 دلار به طور ثابت نگه‌دارد. امروزه زیلیکا با همین قیمت و ارزش توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران معامله می‌شود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سندباکس


کاربردهای مهم ارز دیجیتال زیلیکا


از آنجاکه ارز دیجیتال زیلیکا بسیار انعطاف‌پذیر است و خود را با سایر رمز ارزها یا حتی بلاکچین‌ها منطبق می‌کند، علاقه‌مندان و طرفداران زیادی دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال حاضر جذب این ارز دیجیتال شده‌اند. همچنین این سرمایه‌گذاران معتقدند زیلیکا یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه رمز ارزها محسوب می‌شود.

قبل از روی کار آمدن کامل این رمز ارز، زیلیکا به بازار و جامعه ارزهای دیجیتال وعده‌های زیادی داده بود. خوشبختانه زیلیکا توانست از پس تمام قول‌های خود برآید و در سال 2018 بهترین خدمات را ارائه دهد. اما سود اصلی زیلیکا شامل چه کسانی می‌شوند؟

زیلیکا باعث رونق بیشتر و بهتر برنامه‌های غیرمتمرکز شد. در نتیجه بیشترین سود این رمز ارز به جیب توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند منتقل می‌شود. در ادامه کاربردهای این بستر رمز ارزی را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • زیلیکا قدرت همکاری شبکه‌های بلاکچین را توسعه می‌دهد.
  • با کمک بستر زیلیکا تراکنش‌ها خیلی سریع انجام می‌شوند.
  • زیلیکا باعث می‌شود کارمزد تراکنش‌ها کاهش یابد.
  • اجرای قراردادهای هوشمند توسط زیلیکا بهبود پیدا کرد.
  • با کمک زیلیکا می‌توان امنیت معاملات را توسعه داد.
  • زیلیکا به شما کمک می‌کند سطح آسیب‌پذیری امنیتی معاملات خود را کاهش دهید.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سوئیس بورگ


سه مزیت اصلی ارز دیجیتال زیلیکا


کاربران ارز دیجیتال زیلیکا از مزایای این رمز ارز راضی هستند. اما دلیل اصلی این رضایتمندی چیست؟ به طور کلی کاربران به کمک زیلیکا می‌توانند معاملات خود را خیلی قدرتمند پیش ببرند و به هیچ‌وجه نگران نباشند که بلاکچین آنها نتواند از پس این تراکنش‌ها برآید. در واقع زمانی که زیلیکا وظایف بلاکچین‌ها را تقسیم‌بندی می‌کند،قدرت هر شبکه رمز ارزی را توسعه می‌دهد. پس کاربران نگران کیفیت معاملات خود نخواهند بود.

بستر زیلیکا به شکلی طراحی شده است که از پس نقل و انتقالات بزرگ رمز ارزها برمی‌آید. البته این رمز ارز می‌تواند مدیریت تراکنش‌های کوچک را بر عهده بگیرد. دیگر مزیت زیلیکا مربوط به هزینه‌های کم آن خواهد بود. کاربران از این بستر استقبال می‌کنند زیرا هزینه کارمزد معاملاتی که در این شبکه‌های بلاکچین انجام می‌شود، به نسبت از سایر بسترهای رمز ارزی کمتر است.

در ادامه باید گفت زیلیکا انرژی کمتری مصرف می‌کند. البته انرژی که زیلیکا به کار می‌برد نسبت به انرژی موردنیاز بیت کوین کمتر خواهد بود. از آنجاکه طی فرآیند استخراج این رمز ارز انرژی زیادی به کار گرفته نمی‌شود، زیلیکا برای محیط‌زیست مضر نخواهد بود. در ادامه 3 مورد از مزیت‌های مهم این رمز ارز را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • مدیریت معاملات بزرگ و کوچک
  • کاهش کامزدهای معاملات
  • کم‌مصرف بودن
کارایی ارز دیجیتال زیلیکا

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال سوایپ


آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال زیلیکا سودآور است؟


به این دلیل که شبکه رمز ارز اتریوم به طور مداوم شلوغ‌تر می‌شود یا هزینه تراکنش‌های رمز ارزها بیشتر از قبل شده است، رمز ارز نوین زیلیکا برای کاربران جذابیت بیشتری دارد. زیرا این شبکه رمز ارز نه خیلی شلوغ است و نه اینکه هزینه‌های بالایی دارد. بیشتر سرمایه‌گذاران به دنبال بستری هستند که با خیال آسوده به آن تکیه کنند.

ارز دیجیتال زیلیکا از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است. همچنین زیلیکا در انجام تراکنش معاملات نیز تاثیرگذار خواهد بود، در واقع این رمز ارز سرعت اجرای هر تراکنش‌ را افزایش می‌دهد. با وجود همه این مزیت‌ها و محبوبیت‌ها زیلیکا باید در دسترس توسعه‌دهندگان قرار بگیرد تا بتواند بیش از پیش، پیشرفت داشته باشد.

فراموش نکنید، زیلیکا هنوز به پتانسیل واقعی خود دست پیدا نکرده است. توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران بزرگ معتقدند این رمز ارز آینده درخشانی خواهد داشت و با گذر زمانی نه چندان طولانی، می‌تواند به جایگاه خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال از آن خود خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال زی کش


جمع‌بندی


با تمام این تفاسیر، به نظر شما زیلیکا برای سرمایه‌گذاری در آینده گزینه مناسبی محسوب می‌شود؟ همان‌طور که گفتیم این رمز ارز طرفداران زیادی دارد که معتقدند زیلیکا ارزش سرمایه‌گذاری و تحقیق و بررسی بیشتر را دارد. این رمز ارز به شبکه‌های بلاکچین کمک می‌کند تا مشکلات خود را حل کنند. علاوه براین، زیلیکا وظایف سنگین شبکه‌های بلاکچین را در اختیار سایر بلاکچین‌ها می‌گذارد تا به کمک یکدیگر از پس این وظایف برآیند.

در آخر باید گفت زیلیکا قصد دارد تمرکززدایی انجام دهد. در واقع تلاش می‌کند تا تمامی شبکه‌های بلاکچین باهم در ارتباط باشند و هیچ یک به طور تخصصی بر روی یک وظیفه یا عملکرد تمرکز نداشته باشد. این ویژگی، کلیدی‌ترین ویژگی این ارز دیجیتال به حساب می‌آید. زیلیکا پستانسیل خوبی در جایگزینی رمز ارزهای به‌نام دارد. این ارز دیجیتال را دست کم نگیرید.

به نظر شما سرمایه‌گذاری در زیلیکا سودآور خواهد بود؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.