بایننس (Binance) چیست؟ هر آنچه دربارۀ صرافی بایننس باید بدانید

0

در سال‌‌‌‌‌‌های اخیر صرافی‌‌‌‌‌‌های ارز دیجیتال با هدف ایجاد بستر مناسبی برای خرید و فروش ارز‌‌‌های دیجیتال مختلف برای کاربران ایجاد شده‌اند. بدین ترتیب محلی باید وجود داشته باشد تا بتوانید رمز‌‌‌‌های ارز مورد نظر خود را خرید و فروش کنید. یکی از این موارد، صرافی بایننس است.

اعتبار و امنیت خدمات ارائه شده در صرافی‌‌‌‌ها بسیار مهم است که بایننس توانسته طی سال‌‌‌‌های اخیر لقب بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

صرافی بایننس یکی از تاثیرگذارترین مراکز معامله ارز دیجیتال در جهان است، که شناخت آن می‌تواند چشم‌انداز وسیعی از نحوه خرید و فروش ارز‌‌‌‌های دیجیتال به شما دهد. با آکادمی کیوسک همراه باشید تا با آموزش معامله و نحوه کار با صرافی بایینس (Binance Exchange) به‌همراه معایب و اینکه چرا باید این صرافی را انتخاب کنید، آشنا شوید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

تاریخچه کوتاهی از صرافی بایننس

صرافی بایننس در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) توسعه‌دهنده نرم افزار‌‌‌‌‌های مالی و تجاری تاسیس شد، به سرعت توانست به محبوبیت برسد و طیف وسیعی از مبادلات در زمینه ارز‌‌‌‌های دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

چانگ پنگ ژائو که به CZ معروف است برای سازمان بورس ژاپن نیز چندین سیستم مبادلات طراحی کرده و کارنامه غنی در حوزه طراحی سیستم‌های مبادلات دارد. در رزومه موفق او همچنین توسعه کیف پول بلاکچین نیز دیده می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

صرافی بایننس

صرافی بایننس چیست؟

صرافی بایننس بستر مناسبی برای معاملات ارزهای دیجیتال کاربران از طریق یک کیف پول رمزنگاری شده است. از جمله ارز‌‌‌‌‌های دیجیتالی که می‌توان در این صرافی خرید و فروش کرد، می‌توان به بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE)، توکن‌‌‌‌های بایننس کوین (BNB) و … اشاره کرد.

تراکنش‌ها در بایننس بسیار بالاست، حجم معاملات روزانه انجام شده در این صرافی به بیش از 18 میلیارد دلار می‌رسد که نشان از خرید و فروش بسیار شلوغ و نقدینگی بالا در پلتفرم بایننس دارد.

مطالعه بیشتر: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا نئو خود را خرید کنید

معرفی صرافی بایننس، محبوب‌ترین صرافی ارزدیجیتال

دفتر اصلی صرافی ارزدیجیتال بایننس ابتدا در کشور چین بود که بعدها به کشور مالت انتقال پیدا کرد. اما دفاتر این صرافی تنها به یک دفتر منتهی نمی‌شود و در اقصی نقاط دنیا دارای دفاتر اختصاصی است. محبوبیت صرافی بایننس به دلیل اعتبار و امنیت بالای آن است که کاربران زیادی علاقه‌مند به انجام معاملات ارز‌‌‌های دیجیتال خود در این صرافی هستند.

ثبت نام در بایننس رایگان است و به راحتی می‌توانید در این صرافی نام نویسی کنید. این صرافی علاوه بر امکان خرید و فروش ارز‌‌‌های دیجیتال، برنامه‌‌‌‌های پشتیبانی ارائه می‌دهد که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال خود، با آگاهی و اطلاعات بیشتری تصمیم‌گیری کنید. اگرچه ثبت نام در بایننس برای ایرانی‌‌‌‌ها ممنوع است اما شما با ترفند‌‌‌‌هایی می‌توانید مبادلات خود را در صرافی ارز دیجیتال انجام دهید.

مطالعه بیشتر: صرافی متمرکز

صرافی بایننس

درک مفهوم صرافی بایننس

در وهله اول بایننس به تجارت crypto-to-crypto (رمزنگاری به رمزنگاری( معروف است. به این معنی که معاملات بین دو ارز دیجیتال و نه ارز‌‌‌های فیات از قبیل دلار، ین و … انجام می‌شود. این صرافی به دریافت کارمزد پایین از خرید و فروش کاربران و نقدینگی بالا معروف است.

اگر کاربران پرداخت هزینه را در توکن‌‌‌‌های رمز ارز بومی، یعنی BNB، انجام‌ دهند، شامل تخفیف‌‌‌‌های اضافی خواهند شد. نام « Binance » بر اساس ترکیبی از کلمات « bitcoin» و « finance» بنا نهاده شده است. این پلتفرم دارای استاندارد‌‌‌‌های امنیت بالا با معماری چندلایه «multi-tier» و چند شاخه « multi-clustered» به همراه توان پردازش بالا با ظرفیت پردازش حدود 1. 4 میلیون سفارش در ثانیه است.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام و ورود به حساب صرافی کیوسک

صرافی بایننس چگونه کار می‌کند؟

اگر برای اولین بار به سایت یا پلتفرم صرافی باینس مراجعه کنید با دو ‌بخش مبتدی (Basic) و پیشرفته (Advanced) روبه‌رو می‌شوید. اگرچه بایننس برای کاربران مبتدی یا پیشرفته، برای استفاده از خدمات خود راه کارهایی ارائه داده و امکان کار کردن با ‌بخش‌های مختلف خدمات را برای کاربران ساده کرده است، اما نه نسخه مبتدی و نه نسخه پیشرفته برای کاربرانی که اولین بار به این صرافی مراجعه کنند، آسان نیست.

با این حال، هرکسی که سابقه کار با ارز‌‌‌های دیجیتال و دانش کمی درباره نحوه کار با صرافی‌‌‌‌ها داشته باشد، می‌تواند از پلتفرم و خدمات مختلف این صرافی بزرگ استفاده کند.

مطالعه بیشتر: صرافی کوکوین

صرافی بایننس

تفاوت نسخه مبتدی و پیشرفته پلتفرم بایننس

مهم‌ترین تفاوت بین نسخه پیشرفته با مبتدی در این است که نسخه پیشرفته تجزیه و تحلیل فنی عمیق‌تری از ارزش ارز دیجیتال را با گذشت زمان ارائه می‌دهد. بنابراین در زمان مقرر، داشبورد نسخه پیشرفته چندین نمودار و جدول و با نمایش تاریخچه روند طیف معاملاتی را که انجام می‌دهید، نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر: بازارساز خودکار چیست؟

معامله کردن در صرافی بایننس چگونه است؟

صرافی بایننس روند کار سخت و پیچیده‌ای ندارد، خریداران و فروشندگان ارز‌‌‌های دیجیتال مختلف در پلتفرم مخصوص این صرافی دور هم جمع شده‌اند و می‌توانند معاملات خود را به راحتی، با سرعت بالا انجام‌دهند. نحوه کار به گونه‌ای است که هر کاربر درخواست خود را در پلتفرم ثبت می‌کند و بایننس معاملات را انجام می‌دهد.

برای مثال شما وارد پلتفرم بایینس می‌شوید و درخواستی مبنی بر خرید ارز دیجیتال لایت کوین ثبت می‌کنید، بایننس در بین سفارش‌‌‌‌های فروشی که در لیست فروش ثبت شده است، در سریعترین زمان معامله را انجام می‌دهد.

صرافی بایننس رمز دیجیتالی مانند بیت کوین، لایت کوین یا … استخراج نمی‌کند و فقط به عنوان واسطه، محل امن و معتبری برای افرادی است که می‌خواهند ارز رمز خود را خرید و فروش کنند و در قبال آن مقدار مشخصی کارمزد دریافت می‌کند.

صرافی بایننس

کارمزد صرافی بایننس چقدر است؟

کارمزد خرید و فروش بایننس در انواع سطوح کاربری متفاوت است، و نمی‌توان برای خرید و فروش‌‌‌‌های مختلف مبلغ مشخصی را معرفی کرد. اما اگر بخواهیم رنج حدودی آن را به صورت تخمینی بیان کنیم، برای نمونه باید بگوییم، افرادی که حجم خرید و فروش بیت کوین آن‌ها به صورت ماهانه به « BTC 50» برسد، برای هر معامله 0.1 درصد از هزینه معامله را باید به عنوان کارمزد پرداخت کنند.

استفاده از بایننس کوین و کاهش کارمزدها

چنانچه در معاملات خود از رمز ارز داخلی صرافی بایننس، «بایننس کوین»، استفاده کنید، حداکثر تا 25 درصد کارمزد معاملات کاهش می‌یابد. به این نکته توجه داشته باشید که Binance برای شارژ حساب کاربری و واریز کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما برای برداشت رمز ارز‌‌‌های مختلف، کارمزد‌‌‌‌های متفاوتی را باید پرداخت کنید.

صرافی بایننس

مزایا و خدمات صرافی بایننس چیست؟

با شناخت مزایا و خدمات ارائه شده صرافی بایننس می‌توانید تصمیم بگیرید آیا انتخاب خرید و فروش کریپتوکارنسی خود در این صرافی کار درستی است، یا باید به فکر جای دیگری باشید. بدون شک با شناخت ویژگی‌‌‌‌ها و مزایای بایننس بهترین تصمیمات را می‌توانید بگیرید. از جمله مزایای صرافی ارز دیجیتال بایننس به شرح زیر است:

کارمزد پایین معاملات

کارمزد تراکنش‌‌‌‌ها در صرافی ارز دیجیتال به قدری کم است که به آن کارمزد صفر نیز می‌گویند. برای درک از میزان دریافت کارمزد توسط بایینس به این نکته توجه داشته باشید که میزان آن رقابتی است و در هر خرید و فروش 0.1 درصد از معاملات به حساب بایننس واریز می‌شود. برای مثال برای خرید یک اتریوم باید ETH 0.001 به عنوان هزینه کارمزد پرداخت کنید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا مونرو خود را خرید کنید

ارزش گذاری و محاسبات در بایننس

همانطور که گفتیم برای واریز و سپرده گذاری در این صرافی هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود و کاملا رایگان است. ارزش گذاری و محاسبات در صرافی ارز دیجیتال بر مبنای بیت کوین خواهد بود. به صورتی که اگر دارایی حساب شما شامل رمز‌‌‌‌های ارز بیت کوین، تتر، دوج کوین، لایت کوین و هر چیز دیگری باشد، معادل مجموع آن‌ها به بیت کوین نمایش داده می‌شود.

نکته: اگر بخواهید سپرده‌گذاری در صرافی بایننس انجام دهید، هیچگونه محدودیتی از لحاظ حجم تبادل نخواهید داشت، اما برداشت بیش از 2 بیت کوین نیازمند تایید حساب کاربری از طریق ارسال مدارک «پاسپورت و … » است.

نکته: اگر با توکن‌‌‌‌های یایننس کوین (BNB) معامله کنید 50درصد تخفیف معاملاتی دریافت می‌کنید!

صرافی بایننس

اهدای جوایز به کاربران

صرافی بایننس برای معالات جایزه در نظر گرفته است و به عنوان جایزه ارز دیجیتال (WAVES و Ontology (ONT)) اهدا می‌کند، البته جوایز متغیر هستند و حتی جوایز عجیب و باورنکردنی مثل یک دستگاه خودرو از برند مازراتی نیز به عنوان جایزه به کاربران اهدا شده است.

مطالعه بیشتر: حساب فرعی یا ساب اکانت

پشتیبانی از آلت کوین‌‌‌‌های بی‌شمار (AltCoins)

به کلیه ارز‌‌‌های دیجیتالی که بعد از بیت کوین به وجود آمده‌اند، آلت کوین گفته می‌شود. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بایننس پشتیبانی از معاملات اکثر ارز‌‌‌های دیجیتال است. به این ترتیب کاربران بدون در نظر گرفتن نوع رمزارز خود می‌توانند به راحتی در این صرافی اقدام به خرید و فروش کنند.

پشتیبانی بیش از 100 نوع کریپتوکارنسی در نوع خود بی‌نظیر است. از سکه‌‌‌‌های معروف مانند اتریوم (ETH)، بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) گرفته تا سکه‌‌‌‌های کوچکتر از قبیل زد کوین (XZC)، سیبرمیلز (CMT) و … در این صرافی پشتیبانی می‌شود و امکان تبادل آن وجود دارد.

این در حالی است که کوین بیس (Coinbase) که رقیب سر سخت بایننس و جز بزرگترین صرافی‌‌‌‌های معاملات بیت کوین جهان محسوب می‌شود تنها از 25 ارز رمز پشتیبانی می‌کند.

امنیت بالای صرافی ارز دیجیتال بایننس

صرافی ارز دیجیتال بایننس به امنیت بالا معروف است، از این رو برای ثبت نام کاربران در سایت یا پلتفرم، از افراد می‌خواهد تایید دو مرحله‌ای (2FA) را برای حساب خود فعال کنند. احراز هویت دو مرحله‌ای یک سد امنیتی قوی و دو لایه برای امنیت حساب‌های کاربری است.

به این ترتیب هنگام برداشت یا انتقال رمز ارز به حساب دیگر از کاربر درخواست می‌شود که علاوه بر رمز عبور حساب خود، کد یکبار مصرف ارسال شده به شماره موبایل یا ایمیل خود را نیز وارد کند.

بایننس لانچ پد برای عرضه اولیه (ICO Launchpad)

یکی دیگر از مزایای بایننس را می‌توان ایجاد فهرستی از ارز‌‌‌های دیجیتال معرفی شده پس از تکمیل عرضه اولیه آن به شمار آورد. همین امر باعث محبوبیت آن میان شرکت‌‌‌‌های توسعه‌دهنده رمز ارز شده است. برای پیوستن یک کوین یا توکن به فهرست بایننس، جدید یا قدیمی بودن آن ملاک نیست، بلکه برخورداری از زیربنای قوی و مستحکم مد نظر است.

صرافی بایننس

معایب صرافی بایننس چیست؟

حال که با مزایای صرافی بایننس آشنا شدید، شناخت معایب و نقاط ضعف برای آگاهی از کلیه نکات جهت خرید و فروش در این پلتفرم محبوب می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

پشتیبانی مشتریان

نظرات مختلفی از پشتیبانی مشتریان صرافی ارز دیجیتال بایننس بیان شده است که در برخی از آن‌ها پاسخ‌دهی و پشتیبانی ضعیف و تاخیر در پاسخ دادن به مشکلات کاربران به چشم می‌خورد. اگرچه امکان ارتباط از طریق ایمیل و گفتگوی آنلاین با این صرافی وجود دارد اما تاخیر در پاسخگویی از رضایت برخی کاربران کاسته است.

اگرچه باتوجه به تعداد کاربران بایننس، این یک امر عادی است که تاخیر جزئی در پشتیبانی‌‌‌‌ها باشد اما اگر بتواند نارضایتی کاربران را کاهش دهد، خدمات ارائه شده خود را کامل‌تر می‌کند.

عدم پشتیبانی از ارز‌‌‌های فیات

یکی از بزرگترین معایب صرافی ارز دیجیتال بایننس را می‌توان عدم پشتیبانی از روش‌‌‌‌های پرداخت سنتی برای شارژ حساب ارز دیجیتال به شمار آورد. این درحالی است که رقبای دیگر این صرافی مانند کوینکس، HitBTC، Kraken و Livecoin امکان پرداخت با کارت اعتباری، انتقال بانکی و حتی پی‌پال (PayPal)را پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به اینکه کاربران نمی‌توانند حساب خود را از طریق ارز‌‌‌های فیات شارژ کنند، این امر باعث می‌شود کاربران مبتدی نتوانند خرید رمز‌‌‌های ارز را در صرافی ارز دیجیتال بایننس تجربه کنند. بدین ترتیب شما برای فعالیت در بایننس ابتدا باید از طریق ارز‌‌‌های فیات رمز ارز دیجیتال مورد نظر از قبیل بیت کوین، لایت کوین و … را خریداری کرده و سپس به حساب بایننس خود انتقال دهید.

امکان پشتیبانی از ارزهای فیات در آینده نه چندان دور

همچنین به این نکته توجه داشته باشید برداشت ارز‌‌‌های فیات در این صرافی امکان پذیر نیست و تنها می‌توانید به صورت رمز ارز دیجیتال دارایی خود را برداشت کنید. خبر خوب این است که صرافی ارز دیجیتال به تازگی از ارز‌‌‌های فیات مانند دلار آمریکا، پوند انگلستان و یورو پشتیبانی می‌کند، باید دید آیا برای ارز‌‌‌های فیات سایر کشور‌‌‌ها در آینده تمهیداتی در نظر گرفته است یا خیر.

صرافی بایننس

تحریم IP ایران

یکی از بزرگترین معایب بایننس برای ما ایرانیان، تحریم برای استفاده از خدمات آن است که به اجبار باید از VPN‌‌‌ (فیلترشکن) با IP ثابت و یا  VPS (سرورهای اختصاصی مجازی) برای ترید استفاده کنید. توجه داشته باشید در صورت عدم استفاده از تغییر‌دهنده IP (آی‌پی شناسه یکتا برای هر دستگاهی است که به اینترنت متصل می‌شود) کلیه دارایی شما به خطر افتاده و امکان بلوکه شدن آن وجود دارد.

اگرچه بایننس به شما یک هفته برای خارج کردن رمزارز خود زمان می‌دهد، اما باید بسیار هوشیار به این موضوع باشید و به سادگی از آن نگذرید.

چرا باید صرافی بایننس را انتخاب کنیم؟

بایننس برای سطوح کاربری مختلف از مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است و کاربران می‌توانند براساس سطوح مبتدی یا پیشرفته تراکنش‌ها را ثبت کنند. تنها کاربرانی که ممکن است در ابتدا برای استفاده از بایننس دچار مشکل شوند کاربران ابتدایی هستند که برای اولین بار می‌خواهند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام‌دهند. افراد می‌توانند از سطح کاربری مبتدی تراکنش‌‌‌های خود را شروع کرده و با شناخت بازار اقدام به معاملات پیچیده کنند.

پیش‌بینی آینده صرافی بایننس

طبق پیش‌بینی‌‌‌های انجام شده در صورتی که صرافی ارز دیجیتال بایننس استفاده از ارز‌‌های فیات را برای کلیه کاربران سراسر جهان آزاد کند، افراد دیگر نیازی به صرافی دیگری نخواهند داشت و کلیه معاملات خود را از طریق این پلتفرم انجام می‌دهند. خدمات ارائه شده در این صرافی جهت انجام معاملات برای بسیاری کاربران رضایت‌بخش و مناسب اعلام شده و بستر مناسبی جهت خرید و فروش ارز‌‌های دیجیتال است.

صرافی بایننس

بایننس کوین: ارز دیجیتال صرافی بایننس

بایننس کوین (Binance Coin)توکن‌‌‌های استفاده شده در پلتفرم بایننس است که ارز رمز بومی این صرافی شناخته می‌شود. نماد انحصاری این ارز دیجیتال BNB است و ابتدا به عنوان یک توکن ERC20 روی بلاک چین اتریوم پیدا شده بود که بعد‌‌‌ها در سال 2019 به بلاکچین اختصاصی بایننس انتقال یافت.

در آن زمان 5 میلیون توکن ERC-20 BNB سوخته شدند و مقدار متناظر توکن بایننس کوین بومی BEP-2 به کیف پول‌‌‌های خود انتقال پیدا کرد. بنابراین BNB از قوانین اعمال شده بر روی شبکه بلاکچین پیروی می‌کند. بدین ترتیب امنیت و ثبات شبکه اتریوم و بلاکچین را نیز به ارث می‌برد.

بایننس کوین و عرضه محدود آن

نکته قابل توجه در خصوص رمز ارز بومی بایننس این است که عرضه اولیه آن محدود، و در زمان اولین عرضه حدود 200 میلیون توکن بایننس کوین ارائه شده بود. براساس برنامه‌ریزی‌‌‌های انجام شده بایننس، نیمی از سرمایه‌‌‌های عرضه اولیه بایننس کوین برای برندینگ و بازاریابی آن اختصاص پیدا کرد.

یک سوم آن نیز جهت ساخت پلتفرم بایننس و ارتقای خدمات ارائه شده برای اکوسیستم این پلتفرم در نظر گرفته شد.‌ ارز رمز بومی بایننس را می‌توان از طریق سایر ارز‌‌های دیجیتال و ارز‌‌های فیات مانند دلار و یورو خریداری کرد.

دلایل استفاده از BNB در صرافی بایننس

BNB به عنوان یک سوخت ارزشمند برای انجام تراکنش‌ها در صرافی و اکوسیستم بایننس محسوب می‌شود و می‌توان از آن برای عملیاتی از قبیل واریز و برداشت وجه، خرید ارز‌‌های رمز و … استفاده کرد. ارز دیجیتال بایننس کوین از خدمات مختلفی در پلتفرم بایننس از جمله پرداخت کارمزد‌‌های معاملات (Trade Fee)، کارمزد‌‌های مبادلات (Exchange Fee)، کارمزد‌‌های فهرست کردن (Listing) و هرگونه کارمزد دیگری مورد نیاز در صرافی را پشتیبانی می‌کند.

صرافی بایننس

جمع‌بندی صرافی بایننس

صرافی بایننس به عنوان بزرگترین واسطه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال به نظر می‌رسد توانسته کاربران خود را راضی نگه دارد و بستر مناسبی را برای خرید ارز‌های دیجیتال فراهم کند. این پلتفرم دارای مزایای متعددی در کنار اندک معایب خود است که با رفع معایب جزئی می‌تواند به غول دنیای صرافی‌‌ها تبدیل شود و رقبای جدی خود از قبیل کوین بیس را پشت سر بگذارد.

باید دید آیا این صرافی می‌تواند به افتخارات خود بیفزاید و کل معاملات کاربران ارزهای دیجیتال، با انبوه حجم تراکنش‌ها را به خود اختصاص دهد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.