شت کوین چیست ؛ بخریم یا نخریم

معرفی و بررسی شت کوین

0

شت کوین چیست ؟ عنوان این گروه از ارزهای دیجیتال کمی عجیب و نامناسب به نظر می‌رسد. این عبارت در واقع نقطه مقابل آلت کوین است. در دنیای ارزهای دیجیتال بیش از 5000 کوین وجود دارد، اما آیا واقعا همه این ارزها سودآور هستند و یا اینکه جز ضرر به سرمایه‌گذاران، چیز دیگری به همراه ندارند؟

با تحقیق درباره ارز دیجیتالی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید آن را دارید، می‌توانید ارزهای با ارزش را شناسایی کنید. به علاوه اینکه با این تحقیق ارزهای بی‌ارزش و زیان‌ده را که چه بسا به قصد کلاه‌برداری ایجاد شده باشند، می‌توان شناخت. اما در اینجا این پرسش پیش می‌آید که چطور شت کوین‌ها را شناسایی کنیم؟

در این مقاله قصد داریم به سوال شت کوین چیست پاسخ دهیم و مروری بر نحوه شناسایی و کارکرد آنها داشته باشیم. پس شما را به خواندن این متن از آکادمی کیوسک، دعوت می‌کنیم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

شت کوین چیست ؟

اصطلاح شت کوین به ارز رمزنگاری شده با ارزش کم یا ارز دیجیتالی گفته می‌شود که هیچ هدف فوری و قابل تشخیصی ندارد. این کلمه اصطلاحی تحقیرآمیز است که اغلب برای توصیف کوین‌هایی استفاده می‌شود که پس از محبوبیت بیت کوین تولید شده‌ و ارزش کمی دارند.

عدم موفقیت سرمایه‌گذار، یک شت کوین را کم ارزش می‌کند. چون با حسن نیت ایجاد نشده یا قیمت آن بر اساس حدس و گمان بوده است. به این ترتیب، این ارزها به عنوان «سرمایه‌گذاری بد» شناخته می‌شوند. این اصطلاح همچنین برای توصیف سکه‌هایی به کار می‌رود که هدف خاصی ندارند.

دلیل مشخصی برای ایجاد این اختصار (Shitcoin) وجود ندارد. از آنجا که در مکالمات و شبکه‌های اجتماعی سعی می‌شود عبارت‌ها را کوتاه بیان کنند، به همین دلیل، سرمایه‌گذاران رمز ارزها، به ویژه مبتدیان، به تدریج با اتصال کلمات shit و coin این اصطلاح را ایجاد کردند.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

شت کوین چیست

شت کوین چگونه کار می‌کند؟

در سال 2009، از زمان معرفی بیت کوین علاقه به ارزهای دیجیتال به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. موفقیت آنها توانست نظر کسب و کارها را برای ایجاد آلت کوین با استفاده از فناوری بلاکچین، به خود جلب کند. این دارایی‌های دیجیتال از طراحی اولیه بیت کوین بهره می‌برند. توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال، به طور معمول تعداد کوین‌های در دسترس را اعلام می‌کنند. به عنوان مثال میزان عرضه بیت کوین 21 میلیون، در حالی که منابع اتر 18 میلیون در سال است.

تعیین محدودیت عرضه، باعث کمبود می‌شود، چون سرمایه‌گذاران می‌دانند که پس از رسیدن به یک نقطه خاص، توکن‌های اضافی ایجاد نخواهد شد. بسیاری از توکن‌ها از لحاظ نظری ارزش دارایی‌های خود را کم می‌کنند. درست به همان روشی که شرکت‌ها با انتشار سهام جدید افزایش سرمایه داده و ارزش سهم را کاهش می‌دهد. در واقع تعداد توکن‌ها زیاد می‌شود و به همان نسبت قیمت آنها کاهش می‌یابد.

با ثابت شدن عرضه یک آلت‌کوین، ارزش آن باید به تقاضا وابسته باشد. اما از آنجا که اکثر ارزهای دیجیتال کاربرد عملی محدودی دارند، (خرید و فروش کالاها و خدمات دنیای واقعی) ارزش آنها بر اساس حدس و گمان محض است. بنابراین، شت کوین چیزی است که تنها به دلیل وجود کم و محدود آن، بسیار ارزشمند است.

مطالعه بیشتر: حد ضرر چیست

دلیل نام‌گذاری برخی ارزهای دیجیتال با نام «شت کوین»

دلیل خاصی برای ایجاد این اختصار وجود ندارد. از آنجا که در مکالمات تالارهای گفتگو و در شبکه‌های اجتماعی به‌طور معمول کوتاه عبارت‌ها را کوتاه بیان می‌کنند، نوشتن اینکه «این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری بدی است» زمان زیادی لازم دارد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، به ویژه مبتدیان، به تدریج با اتصال کلمات shit و coin این اصطلاح را ایجاد کردند.

مطالعه بیشتر: هودل چیست ؟ 

شت کوین چیست

چگونه شت کوین ها را بشناسیم

در حالی که بازار تمایل به تلاطم دارد و تمام سکه‌ها از چرخه‌هایی می‌گذرند، با بررسی وعده‌های محقق نشده، عدم قابلیت استفاده یا عملکرد، و هدفی که سکه قصد دارد آن را بدست آورد، می‌توان ماهیت واقعی یک سکه را کشف کرد.

شناسایی شت کوین آسان است زیرا از الگوی خاصی پیروی می‌کند. اگرچه امکان دارد در هنگام عرضه کوین، علاقه زیادی به آن وجود داشته باشد، اما قیمت آن به نسبت پایین است. اما با شروع جهش سرمایه‌گذاران، قیمت در مدت زمانی کوتاه به طور تصاعدی افزایش می‌یابد. این امر احساس ناخوشایند سرمایه‌گذاران دیگر را به دنبال دارد که سکه‌های خود را برای استفاده از سودهای کوتاه مدت دور ریخته‌اند.

بعید به نظر می‌رسد که توسعه و بازاریابی آلت کوین و شت کوین، به میزان قابل توجهی کند شود. در حالی که علاقه به ارزهای رمزپایه همچنان زیاد است. برخی از دولت‌ها، به ویژه دولت‌های کره جنوبی و چین، علاقه زیادی به متوقف کردن عملیات استخراج ارزهای رمزنگاری شده دارند. در حالی که دیگران، مانند ژاپن، استفاده از ارزهای دیجیتال را در بازار گسترده‌تر تشویق می‌کنند.

مطالعه بیشتر: دارایی دیجیتال چیست؟ 

از کجا شت کوین بخریم؟

تا به اینجای مقاله به سوال شت کوین چیست ، پاسخ داده شد. اما چیزی که مطرح می‌شود این است که از کجا شت کوین بخریم؟ شیت کوین ها را که بیشتر آنها به سادگی آلت‌کوین‌های کوچک هستند، می‌توان در چندین صرافی بزرگ ارز دیجیتال خریداری کرد.

البته همانطور که گفته شد، شت کوین ها همیشه ذهنی هستند. بنابراین نمی‌توان رهنمودهای خاصی را در مورد اینکه از کدام پلتفرم و یا صرافی می‌توانید برای به دست آوردن آنها استفاده کنید، ارائه داد.

یک قاعده کلی این است که از صرافی‌هایی استفاده کنید که به طور خاص برای معامله‌گرانی طراحی شده که دوست دارند ارز رمزنگاری شده را تغییر دهند. صرافی‌هایی مانند بایننس، بیترکس و سایر مبادلات قانونی است. مطمئن شوید که کوین‌ها را به محض تهیه، از کیف پول مبادله‌ای صرافی به کیف پول دیجیتال خود منتقل کنید.

مطالعه بیشتر: فین تک چیست؟

شت کوین چیست

چرا مایل هستیم شت کوین بخریم

آلت‌کوین‌ها ممکن است پرخطرترین و در عین حال پرسودترین سرمایه‌گذاری‌هایی باشند که می‌توان انجام داد. یک احتمال بسیار بزرگ وجود دارد که شما تمام پول خود را از دست دهید. با این حال، گاهی اوقات، ممکن است در یکی از دو موقعیت قرار بگیرید:

  • شت کوینی که در دست دارید قربانی یک کلاهبرداری می‌شود.
  • شت کوینی که در دست دارید در واقع یک شت کوین نیست و شما به سود بسیار زیادی می‌رسید.

اگر برای زمان فروش اهداف مشخصی تعیین کرده‌اید، هر دو مورد می‌توانند بسیار سودآور عمل کنند. در برخی موارد، حداقل سرمایه‌گذاری می‌تواند بیشترین بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد. فقط مطمئن شوید که اهداف خود را به وضوح مشخص کرده و از نظر عاطفی به شت کوین خریداری شده وابسته نیستید و  بر روی آن تعصب ندارید.

یک نمونه خوب از این پدیده افزایش چشمگیر ارزش رمز ارز XVG بود که بسیاری از مردم آن را یک بیت کوین می‌دانستند. در مدت زمان کوتاهی (1-2 ماه) ارزش این رمز ارز در حدود 8000درصد افزایش یافت و تعداد کمی از سرمایه‌گذاران را بسیار ثروتمند کرد.

البته از آنجا که این رمز از محصولی نداشت و بیش از حد مورد استفاده قرار گرفت، قیمت آن به سرعت به ارزش اولیه خود بازگشت. پس مهم است هدف خود را برای زمان فروش مشخص کنید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا اتم خود را خرید کنید

مزایای شت کوین چیست

درست مثل هر رمز ارزی، شت کوین ها هم مزایایی دارند که به چند مورد از انها اشاره می‌کنیم:

قیمت ها ممکن است به شدت افزایش یابد

مزیت سرمایه‌گذاری در شت کوین این است که قیمت‌ها می‌توانند به شدت افزایش پیدا کنند. از آنجا که قیمت شت کوین کم است، تمایل انجام تعداد کم تراکنش و نگهداری سکه وجود دارد. بنابراین، وقتی شخصیت مشهور و سرمایه‌گذاران رمز ارزها در این باره صحبت می‌کنند، در آن لحظه قیمت بیشتر این شت کوین ها، به شدت بالا می‌رود.

نمونه‌های زیادی وجود دارد که قیمت یک شت کوین به طور ناگهانی افزایش یافته است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در آن رمز ارز می‌تواند منجر به افزایش شدید قیمت شود. و شما اغلب سودهای کلانی به دست خواهید آورد.

از آنجا که قیمت پایین است ، می توانید حجم زیادی را نگه دارید

از آنجا که قیمت شت کوین پایین است، می‌توانید حجم زیادی را خریداری کرده و نگه دارید.

ارز دیجیتالی مانند بیت کوین از ارزش بازار بالایی برخوردار است. می‌توانید از طریق مبلغ کمی سرمایه‌گذاری مالکیت خود را شروع کنید اما برای کسب سود کلان به مقدار زیادی پول نیاز دارید.

با این حال، از آنجا که برخی از شت کوین ها را می‌توان با مبلغی در حد چند سنت معامله کرد، نگهداری مقدار زیادی از آنها امکان‌پذیر است.

مطالعه بیشتر: تفاوت توکن و کوین چیست؟

می توانید طیف گسترده‌ای از رمز ارزها را خریداری کنید

امکان خرید طیف گسترده‌ای از رمز ارزها از دیگر مزایای شت کوین است.

برخی از شیت کوین ها را می‌توان با کمتر از یک دلار خریداری کرد. بنابراین اگر 50 دلار  سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید تعداد قابل توجهی از سکه‌ها را در پرتفولیوی خود جای دهید.

از آنجا که می‌شود به روش متنوع‌تری سرمایه‌گذاری کرد، می‌توان با انتخاب رمز ارز مناسب، در انتظار سودهای زیادی بود. نگه داشتن چندین نوع ارز دیجیتال، احتمال یک سرمایه‌گذاری متعادل را افزایش می‌دهد.

شت کوین چیست

معایب شت کوین چیست

این احتمال وجود دارد که بتوانید سود بزرگی از شت کوین به دست آورید و شاید بتوانید به یک میلیاردر تبدیل شوید، اما این رمز ارزها معایبی هم دارد. اگر مضرات سرمایه‌گذاری در شت کوین را قبل از معامله بپذیرید، می‌توانید خطر را کاهش دهید. بنابراین قبل از معامله واقعی، به طور کامل شرایط را بررسی کنید.

احتمال سقوط قیمت و از دست رفتن ارزش آن وجود دارد

شت کوین ها شایستگی این را دارند که قیمت آنها به شدت بالا برود، اما احتمال سقوط و از دست دادن ارزش هم هست. از آنجا که شت کوین ها در اصل سکه‌های کم‌ارزشی هستند، انتظارات کمی در آینده وجود دارد. بنابراین، این خطر وجود دارد که ناگهان بی‌ارزش شوند.

توصیه می‌کنیم هنگام سرمایه‌گذاری در این رمز ارزها، قبل از هر اقدامی، جنبه‌های ریسک بالا و بازده بالا را بررسی کنید.

رسیدگی به مبادلات ممکن است لغو شود

این مورد هم یکی از معایب شت کوین به حساب می‌آید که ممکن است مدیریت مبادلات رمز ارزها از بین برود.

هنگام معامله ارزهای دیجیتال که نقدشوندگی کمی دارند و تقاضای آنها کم است، از نظر مبادله، خرید و فروش برای کاربران دشوار است و چندان مناسب نیستند. اگر مبادله لغو شود، نقدشوندگی و ارزش سکه ممکن است بیشتر کاهش پیدا کند.

حتی اگر می‌توانید شت کوین مورد نظر را معامله کنید، ممکن است از مبادله لغو شود. بنابراین مهم است که بتوانید شت کوین های معتبری را شناسایی کنید.

مطالعه بیشتر: فیشینگ ارز دیجیتال 

احتمال کلاهبرداری وجود دارد

علاوه بر موارد گفته شده، امکان کلاهبرداری در شت کوین ها وجود دارد.

رمز ارزها انواع مختلفی دارند و سکه‌هایی نیز وجود دارند که با هدف فریب و کلاهبرداری ساخته شده‌اند که هیچ شرایط واقعی ندارند.

در ژاپن حدود سال 2017، رمز ارزی به نام «سکه شبدر» (Clover Coin) رواج داشت که شایعه شده بود در صورت خرید ارزش آن بالا می‌رود. با این حال، واقعیت این این نبود و بسیاری از مردم فریب خورند.

اگر روی سکه‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری کنید، سرمایه اولیه خود را از دست خواهید داد، و این یعنی ضرر بزرگ! هنگام خرید ارز دیجیتال، جمع‌آوری اطلاعات از نظر هدف و کاربرد توسعه، بسیار مهم است.

شت کوین چیست

خطرات شت کوین چیست ؟

از ژانویه 2021، بیش از 4000 ارز دیجیتال در بازار معامله می‌شود. همه آنها نمی‌توانند در سطح بیت کوین، بایننس یا تتر باشند. در بازار سهام، فرصت‌های خوب و بد سرمایه‌گذاری وجود دارد و همین موضوع را نیز می‌توان در مورد ارزهای دیجیتال عنوان کرد.

بسیاری از شت کوین ها برای تامین سرمایه بنیان‌گذاران و بدون تحقیقات قبلی ایجاد شده‌اند و ارزش آنها بر اساس حدس و گمان و موارد دیگر است.

افراد زیادی به دلیل سرمایه‌گذاری در شت کوین ها، از صدها تا هزارها دلار پول خود را از دست داده‌اند. شنیدن داستان‌هایی مانند کانتستو (میلیونر دوج کوین) می‌تواند افراد را برای خرید ارزهای دیجیتال ارزان و کمتر شناخته شده، وسوسه کند.

خطرات سرمایه‌گذاری در رمز ارزها، مشابه خطرات سرمایه‌گذاری در بازار سهام است. شما هرگز نباید بیش از توان مالی خود، بر روی سهامی سرمایه‌گذاری کنید. همیشه باید ابتدا به خوبی درباره آن تحقیق به عمل آورید.

برای اطلاع از قیمت سولانا و خرید سولانا روی کیوسک حساب کنید.

سخن پایانی

با مقاله شت کوین چیست با آکادمی کیوسک همراه بودید. در این مقاله متوجه شدیم که سرمایه‌گذاری در شت کوین یا می‌تواند سود کلانی به همراه داشته و یا برعکس، ضرر زیادی داشته باشد. بنابراین، اگرچه برخی از خطرها وجود دارد، اما این ارزهای دیجیتال برای کسانی که می‌خواهند یک سود بزرگ را هدف قرار دهند، توصیه می‌شود.

با این حال، اگر دقت کافی نداشته باشید، ممکن است ضرر جدی ببیند. پس توصیه می‌شود با سرمایه اضافی خود در شت کوین ها سرمایه‌گذاری کنید. تا آنجا که می‌توانید ریسک را کاهش دهید، بودجه لازم را برای خسارت کمتری آماده کرده و بر روی شت کوین ها سرمایه‌گذاری کنید.

اگر تجربه‌ای در رابطه با خرید شت کوین، سود و ضرر آن دارید، لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.