ارز دیجیتال آنتولوژی، مسیر ورود تکنولوژی به همه کسب و کارها

معرفی ارز دیجیتال آنتولوژی

0

ارز دیجیتال آنتولوژی چیست؟

ارز دیجیتال آنتولوژی، بلاکچین جدیدی است که طوری طراحی شده تا شرکت‌هایی که شناختی از ارزهای دیجیتال ندارند بتوانند در کسب‌و‌کارشان از تکنولوژی بلاکچین استفاده کنند. شبکه رمزارز آنتولوژی به کاربران خود امکان شخصی‌سازی بلاکچین‌های عمومی به منظور کسب بیشترین بهره از تکنولوژی بلاکچین و استفاده از آن را می‌دهد. حمایت آنتولوژی از برنامه‌های غیرمتمرکز باعث شده که به رقیب اتریوم تبدیل شود.

پیاده‌سازی شبکه بلاکچین آنتولوژی بدون تغییر سیستم‌های داخلی، ساده است و همین باعث پتانسیل بالای آن در جذب کسب‌و‌کارهای مختلف می‌شود. همچنین نه تنها برای تبادلات مالی بلکه برای تبادل اسناد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌تر اینکه، آنتولوژی امکان انجام ارزانتر، امن‌تر و سریع‌تر تراکنش‌ها را فراهم می‌کند.

تیم آنتولوژی، همکاری نزدیکی با دولت چین دارد تا اطمینان دهد که پلتفرم بلاکچین آنها پاسخگوی همه استاندارد‌ها و نیازهای امنیتی کاربران است. همچنین بزرگترین مزیت پلتفرم آنتولوژی پتانسیل نامحدود آن است که نشان‌ می‌دهد تیم سازدنده متخصصی دارد. در این پلتفرم انتقال اطلاعات و پول بدون نیاز به شخص ثالث و از طریق الگوریتم تحمل خطای بیزانس انجام می‌شود. این الگوریتم یک الگوریتم اجماع است که از ترکیب چند الگوریتم مختلف برای افزایش مقیاس‌پذیری و سرعت استفاده می‌کند.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

تاریخچه ارز دیجیتال آنتولوژی

ارز دیجیتال آنتولوژی اولین بار در سال 2017 توسط شرکت چینی OnChain ایجاد شد. شرکت آن‌چین همچنین بنیان‌گذار بلاکچین NEO هم هست. آنها می‌خواستند به کسب‌وکارها امکان استفاده از تکنولوژی بلاکچین را بدون ایجاد تغییرات جدی در سیستم‌های داخلی‌شان بدهند. ساده‌شدن و یکپارچه کردن تکنولوژی‌های بلاکچین برای استفاده عموم مردم، از جمله اهداف این شرکت بود.

معمولا رایج‌ترین روش جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های بلاکچین، عرضه‌های اولیه (ICO) هستند که در آنها، مقداری ارز پایه در قالب توکن یا سکه برای تجارت یا تبدیل فروخته می‌شود. اما برای آنتولوژی عرضه اولیه برگزار نشد. بلکه سکه‌های ONT را به رایگان به افراد مشخصی از جمله مشترکان خبرنامه ایمیل آن، ارائه کردند.

از آنجایی که شرکت بنیان‌گذار آنتولوژی و ارز دیجیتال نئو مشترک است، آنها تصمیم به ارتباط بین این دو گرفتند و این کار را از طریق جامعه نئو انجام دادند تا محبوبیت آن افزایش یابد.

آنتولوژی دو توکن دارد، اما سکه اصلی آن توکن آنتولوژی یا ONT است. این سکه در مارس 2018 در بازارهای محلی به فروش گذاشته شد و تعداد آن هیچ‌گاه به بیش از یک میلیارد سکه نرسید. دلیل این تصمیم مشخص نیست. با این حال گفته می‌شود ONT در اصل برای نیازهای خصوصی ایجاد شده و با نئو به‌عنوان بخشی از یک فناوری، همراه با هم کار می‌کنند. قیمت آن در هنگام انتشار حدود 2.5 دلار بود. اما به دلیل همکاری آنتولوژی با بلاکچین محبوب نئو، قیمت آن افزایش یافته است.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

ارز دیجیتال آنتولوژی چگونه کار می‌کند؟

آنتولوژی اجازه ایجاد چندین بلاکچین روی بلاکچین اصلی را می‌دهد. همین مسئله باعث جذب کسب‌و‌کارهای مختلف به سمت آن شده است. آنتولوژی به جای اینکه کسب‌و‌کارها را مجبور به استفاده از بلاکچین عمومی با قوانین و مشخصات محدود کند، به آنها قدرت انتخاب و انعطاف بیشتری را در طراحی بلاکچین می‌دهد.

مسئله دیگری که باید در‌نظر گرفته شود حریم خصوصی است چرا که مشتریان، نمی‌خواهند اطلاعاتشان بخصوص اطلاعات مهم کاری منتشر شود. احتمالا همین دلیل باعث می‌شود کسب‌و‌کارها از بلاکچین‌های عمومی مثل اتریوم فاصله بگیرند.

امکانات آنتولوژی

ارز دیجیتال آنتولوژی به کسب‌و‌کار‌ها امکان استفاده از امکاناتی نظیر موارد زیر را می‌دهد:

  • قراردادهای هوشمند که کدهای کامپیوتری خودکار دارند و باعث افزایش بازدهی می‌شوند.
  • مدارک هویتی رمزنگاری‌شده مثل مدارکی که توسط ONT ID ارائه می‌شود بدون نیاز به اسناد حساسی چون گذرنامه
  • توکن‌سازی اطلاعات و قابل ردیابی کردن آن در سیستم‌ها و بلاکچین‌های مختلف، از جمله آنهایی که بخشی از اکوسیستم آنتولوژی هستند.

علاوه بر موارد فوق، کسب‌و‌کارها می‌توانند اطلاعاتی را که می‌خواهند روی بلاکچین خودشان یا بلاکچین عمومی به اشتراک گذاشته شود، مشخص کنند. این مزیت برای کسب‌و‌کارهایی که نمی‌خواهند از تکنولوژی عقب بمانند، اما ترس از انتشار اطلاعاتشان دارند مفید است.

ارز دیجیتال آنتولوژی با زنجیره هوشمند بایننس سازگار است که باعث افزایش سرعت معاملات در صرافی‌ها، کیف پول‌ها و سایر خدمات می‌شود. زنجیره هوشمند بایننس به صورت موازی یا زنجیره بایننس کار می‌کند و برخلاف آن از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کرده و با بلاکچین اتریوم سازگاری دارد. هدف از اجرای این زنجیره، حفظ توان عملیاتی زنجیره بایننس در هنگام اجرای قراردادهای هوشمند است.

سکه ONG، ONT و NEO

پلتفرم آنتولوژی دو سکه دارد که سکه آنتولوژی با عنوان ONT و توکن گس آنتولوژی با عنوان ONG شناخته می‌شود. توکن گس آنتولوژی در سال 2018 شروع به کار کرد. این توکن نوعی پاداش برای کاربرانی است که در این پلتفرم مشارکت می‌کنند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال آیکون

نحوه عملکرد ONT و ONG

ارز دیجیتال آنتولوژی یعنی ONT به دارندگانش حق حاکمیت برای تصمیماتی مثل تغییر یا به‌روزرسانی و دریافت پاداش را می‌دهد که می‌تواند یک درآمد غیرفعال در نظر گرفته شود.

ONT به جای دلار با ONG پرداخت می‌شود. می‌توانید ONG را چیز شبیه سوخت برای استفاده از شبکه آنتولوژی در نظر بگیرید که در هنگام انجام کارهایی مثل قراردادهای کوچک استفاده می‌شود.

حتی اگر علاقه‌ای به کارهای مدیریتی و حمایتی در شبکه آنتولوژی ندارید می‌توانید آن را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. بانک‌های آمریکا سالانه 0.09 درصد سود به ازای سپرده‌ها پرداخت می‌کنند اما قیمت ONT هر سال حدود 2.7 درصد رشد دارد که چندین برابر سود بانکی است.  به همین منظور شما باید این رمز ارز تهیه کنید و آن را تا مدتی مشخص نگه دارید. وقتی زمان آن فرابرسد به شما پاداش تعلق می‌گیرد.

پاداش‌ها نیز با ONG پرداخت می‌شود که دوره پرداخت آن حدود 7 روز است. اما نسبت به میزان تراکنش‌های شبکه می‌تواند از 17 ساعت تا 21 روز هم متغیر باشد. این دوره در حقیقت مدت زمانیست که طول می‌کشد تا 60،000 بلاک به بلاکچین اضافه شود. یعنی هربار که این تعداد بلاک جدید به بلاکچین اضافه شوند، به دارندگان ONT پاداش تعلق می‌گیرد.

به همین دلیل است که این مدت متغیر است چراکه تولید این مقدار بلاک جدید به میزان تراکنش‌های شبکه وابسته است که ممکن است در هر دوره زمانی متفاوت باشد. البته ذخیره ارز دیجیتال تا وقتی امکان‌پذیر خواهد بود که سقف آن پر نشده باشد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال آوه

نحوه خرید سکه آنتولوژی

برای خرید ارز دیجیتال آنتولوژی در‌صورتی‌که در حال حاضر ارز دیجیتالی نظیر بیتکوین دارید می‌توانید یک کیف پول آنتولوژی دانلود کنید و رمزارز خود را با ONT تعویض کنید یعنی بیتکوین را بفروشید و ONT بخیرد.

اما اگر در حال حاضر ارز دیجیتالی ندارید باید ارز فیات مثل دلار یا یورو تهیه کنید. می‌توانید این کار را از طریق صرافی کیوسک و یا صرافی‌های بین‌المللی مانند Coinbase، Bitfinex و Bitstamp انجام دهید. سپس با این ارزهای فیات، کمی ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین بخرید تا بتوانید آن را تبدیل به ONT کنید. البته این کار از طریق همان صرافی انجام می‌شود که ارز فیات را خریده‌اید.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال آدکس

آنتولوژی چقدر سکه دارد؟

روی‌هم‌رفته یک میلیارد سکه ONT وجود دارد. همانند نئو، ONT نیز غیرقابل تقسیم است یعنی برخلاف بعضی از ارزهای دیجیتال، نمی‌توانید نصف ONT داشته باشید. از سوی دیگر، ONG قابل تقسیم است. هنگام انجام تراکنش با در آنتولوژی، چه با ONT و چه با ONG، مقدار هزینه تراکنش برابر 0.01 ONG است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال آکیتا

بلاکچین آنتولوژی چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال آنتولوژی

آنتولوژی یک بلاکچین متن‌باز با کارآیی بالاست که مختص هویت و داده‌های غیرمتمرکز است. زیرساخت منحصر‌بفرد آن، از همکاری زنجیره‌های مختلف بایکدیگر، پشتیانی می‌کند. این موضوع موجب انعطاف کسب‌و‌کارها در طراحی بلاکچین مناسب با نیازشان می‌شود.

آنتولوژی مجموعه‌ای از پروتکل‌های غیرمتمرکز اشتراک داده و تایید هویت برای بهبود سرعت، امنیت و اعتماد دارد و دارای ویژگی‌هایی از جمله شناسه ONT، برنامه شناسه دیجیتال برای موبایل است. همچنین یک چارچوب غیرمتمرکز مدیریت و تبادل داده (DDXF) و چارچوب مشارکتی نیز دارد.

روش کار آنتولوژی با اقبال عمومی مواجه شده و از اکتبر 2020 ، 82 برنامه غیرمتمرکز (dApps) روی شبکه اصلی آن در حال اجراست. به‌علاوه آنتولوژی با نهادهای خوشنامی مانند شرکت اتومبیل سازی Daimler شراکت دارد تا به یافتن روش‌های مدرن سازی حرکت اتومبیل‌ها و مسائل مالی با استفاده از تکنولوژی بلاکچین کمک کند. آنتولوژی در این همکاری، در حال توسعه نمونه‌های اولیه Welcome Home است. این تکنولوژی یک بلاکچین مبتنی بر خدمات تایید هویت برای درون خودرو است و رانندگانی کاربرد دارد که می‌خواهند نسبت به امنیت و حریم خصوصی اطلاعات خود مطمئن شوند.

با اینکه کاربردهای آنتولوژی نامحدود است، دو مزیت اصلی این پلتفرم بر موارد زیر متمرکز است:

  • ONT ID: چارچوب غیرمتمرکز هویتی مقاوم به دستکاری که یک چارچوب مبتنی بر پروتکل تشخیص هویت غیرمتمرکز، با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و رمزنگاری است و برای انتقال اطلاعات و سرویس‌ها استفاده می شود. ONT ID از حریم خصوصی کاربران حفاظت کرده و نسبت به امنیت آنها اطمینان می‌دهد و امکان همکاری امن را فراهم می‌کند.
  • چارچوب غیرمتمرکز مدیریت و تبادل داده (DDXF): این پروتکل از بلاکچین، یک سری قراردادهای هوشمند، مولفه‌های رمزنگاری برای انجام تبادلات توزیع شده غیرمتمرکز، استفاده می‌کند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال انرژِی وب

توکن‌ها ارز دیجیتال آنتولوژی

توکن‌های آنتولوژی باعث قدرتمندی اکوسیستم این بلاکچین شده‌اند.

توکن ONT

دارندگان توکن آنتولوژی یا ONT از پیشنهادات آتی و به‌روز‌رسانی‌های پروتکل مطلع می‌شوند. همچنین ممکن است بخاطر مشارکت در امنیت شبکه، پاداش‌ بگیرند. افراد با سپرده‌گذاری توکن‌های ONT خود روی پلتفرم آنتولوژی می‌توانند به‌عنوان جایزه، توکن گس آنتولوژی (ONG) بگیرند.

توکن ONG

این توکن در سال 2018 و هنگامی معرفی شد که آنتولوژی، از بلاکچین نئو به بلاکچین اصلی خودش منتقل شد. همانند بلاکچین اتریوم که توکن ETH را به‌عنوان هزینه از کاربرانش می‌گیرد یا زنجیره هوشمند بایننس که کاربرانش هزینه‌ها را با BNB پرداخت می‌کنند، بلاکچین آنتولوژی هم هزینه‌های تراکنش کاربران را از طریق توکن ONG به‌عنوان سوخت شبکه دریافت می‌کند. این توکن‌های دریافتی هزینه قدرت محاسباتی تراکنش‌های شبکه را پوشش می‌دهد.

سوخت آنتولوژی، حداکثر یک میلیارد توکن ذخیره دارد. حداقل هزینه اکثر تراکنش‌های آنتولوژی 0.01 ONG است که نسبت به قیمت روز این توکن، می‌توانید به دلار محاسبه کنید. این توکن برای بسیاری از افراد جایگزین جذاب و کم‌هزینه‌تر بلاکچین اتریوم است. گاهی هزینه گس، در زمان شلوغی شبکه در اتریوم از 100 دلار هم بیشتر می‌شود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال پیر کوین

آنتولوژی چطور مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

ارز دیجیتال آنتولوژی

توضیح اینکه سکه آنتولوژی در ارز دیجیتالی آنتولوژی برای چه مقصودی ساخته شده کار سختی است. بنابراین مثالی از دنیای واقعی می‌زنیم.

مدارک پزشکیتان را در نظر بگیرید که در مطب پزشک نگهداری می‌شوند. هر بار که نوبت ویزیت دارید، پزشک شما مواردی نظیر داروهای تجویز شده و شرح حالتان را یادداشت می‌کند. همچنین اطلاعات حساسیت‌های دارویی شما نیز آنجا هست. اما اگر به پزشکی در شهر دیگر مراجعه کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ احتمالا آنها بدون مجوز پزشک اول، به اطلاعاتی که او درباره شما دارد دسترسی نخواهند داشت. چرا؟ به دو دلیل احتمالی.

قوانین حفاظت از داده‌ها اجازه نمی‌دهد اطلاعات خصوصی شما با سایرین به اشتراک گذاشته شود. همچنین هر سازمانی، سیستم متمرکز خودش را دارد که باعث شده اشتراک‌گذاری اطلاعات بین سیستم‌های اطلاعاتی مختلف سخت شود.

اینجا همان جایی است که پروژه آنتولوژی مسئله را حل می‌کند. در مثال فوق در نظر بگیرید اطلاعات پزشکی وارد شبکه آنتولوژی شود که با سایر سیستم‌های بلاکچین نیز در ارتباط است. به این ترتیب همه سازمان‌های درون این زنجیره می‌توانند اطلاعات را روی آن به اشتراک بگذارند.

با اینکه ممکن است بیمارستان‌ها به همه اطلاعات پزشکی شما دسترسی داشته باشند اما داروخانه‌ها تنها به اطلاعات پایه نظیر هویت شما دسترسی دارند که در صنعت بلاکچین، به این پدیده، «دسترسی مجاز» می‌گویند.

این روش، کاملا با بلاکچین‌های دیگر نظیر اتریوم که در آنها اطلاعات در دسترس همه قرار می‌گیرد فرق دارد. این شرایط برای کسب‌و‌کارهایی که اطلاعاتشان خصوصی است مناسب نیست. آنتولوژی نیز به همین دلیل ایجاد شد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال اتریوم

آیا آنتولوژی امن است؟

ارز دیجیتال آنتولوژی

همیشه امنیت، مهم‌ترین فاکتور بوده است. اگر کسب‌و‌کارها بخواهند از آنتولوژی استفاده کنند باید تضمین بگیرند که داده‌های خصوصی آنها دست اشخاص اشتباهی نمی‌افتد. همه تبادلات اطلاعاتی در محیط غیرمتمرکز، تایید شده هستند. به این معنا که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند این شبکه را کنترل کند.

از آنجایی تایید فعالیت‌ها باید با تایید جامعه آنتولوژی باشد، یک هکر باید نیمی از دستگاه‌های موجود در شبکه را به کنترل خود درآورد تا بتواند تاثیرگذار واقع شود. یعنی هکر باید برای دسترسی به نیمی از دستگاه‌ها، از جامعه آنتولوژی تایید بگیرد. حتی در این صورت هم انجام این حملات آنقدر گران است که بی‌ارزش به‌نظر می‌رسد.

این روش نسبت به روش‌هایی که سیستم‌های متمرکز رایج استفاده می‌کنند، بسیار امن‌تر است. در سیستم‌های متمرکز، هک‌کردن با تلاش و هزینه کمتر امکان‌پذیر است. در این سیستم‌ها، یک نقطه ورود برای هکر وجود دارد، درحالیکه در سیستم‌های غیرمتمرکز، دستگاه‌های بیشماری که معمولا در سطح جهان پخش شده‌اند وجود دارند که باید هک شوند.

اگر شما رمز عبور کامپیوتری را حدس بزنید که به سرور متمرکز دسترسی دارد، می‌توانید اسناد روی آن سرور را تغییر دهید. با‌این‌حال اگر همین اتفاق برای کامپیوتری بیفتد که به سرور غیرمتمرکز متصل است، قادر به دستکاری اسناد نخواهید بود. بلکه باید نیمی از دستگاه‌های کل شبکه را به اختیار خود درآورید تا بتوانید چنین کاری انجام دهید.

بعلاوه، همانند همه بلاکچین‌ها، هر تبادل اطلاعاتی که روی بلاکچین آنتولوژی انجام می‌شود تغییرناپذیر و پابرجا است یعنی نمی‌توان آن را حذف کرد. این امر باعث امنیت بیشتر شده چراکه شفافیت بیشتر برای کاربران خود ایجاد می‌کند. پس می‌بینیم که بلاکچین آنتولوژی کاملا امن است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال یوبیکس

مزایا و معایب آنتولوژی

قبل از به پایان بردن این مقاله، بهتر است درباره مزایا و معایب ارز دیجیتال آنتولوژی نیز صحبت کنیم:

مزایا

  • ورود راحت برای کسب‌و‌کارها

آنتولوژی گزینه‌ای ایده‌آل برای همه کسب‌و‌کارهاست چراکه نیاز به دانش قبلی درباره تکنولوژی بلاکچین و عملکرد آن ندارد.

  • تیم عالی

آنتولوژی یک تیم از متخصصان دارد که برای بهبود آن کار می‌کنند.

  • پتانسیل نامحدود

تعداد بخش‌های صنعتی که از سکه آنتولوژی استفاده می‌کنند بی‌پایان است.

  • توافق جمعی منحصربه‌فرد

مدل توافق جمعی که آنتولوژی ارائه می‌کند منحصر‌بفرد و ترکیبی از سرعت و امنیت است. هزاران تراکنش در هر ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند.

  • پلی بین دنیای مجازی و واقعی

بلاکچین آنتولوژی به اقتصاد دیجیتالی امکان ارتباط با اقتصاد جهانی از طریق بلاکچین‌ها را می‌دهد.

معایب:

  • سخت گیری‌های کشور مبدا

آنتولوژی در کشوری فعالیت می‌کند که یکی از سختگیر‌ترین کشورها در قوانین رمزنگاری است یعنی کشور چین.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال فلاکس

سخن پایانی

آنتولوژی طراحی نشده تا به یک ارز دیجیتال شبیه بیتکوین تبدیل شود. حتی نمی‌خواهد تبدیل به چیزی مشابه اتریوم شود. در مجموع آنها یک تیم قدرتمند با پتانسیل ایجاد تغییر در دنیای کسب‌و‌کارها، با استفاده از فناوری بلاکچین هستند. همه کسب‌و‌کارهایی که شناختی از دنیای فناوری بلاکچین ندارند می‌توانند از آنتولوژی برای به‌روز‌کردن محیط کاری خود استفاده کنند. این پروژه به صورت غیرمتمرکز کار می‌کند و بدون تغییر زیاد زیرساخت‌های شبکه قابل پیاده‌سازی است. این پلتفرم همچنین امنیت و ارتقاء فضای کاری را توأمان به همراه دارد.

اگر شما هم در ارز دیجیتال آنتولوژی تجربه‌ای دارید، لطفا آن را با تیم آکادمی کیوسک درمیان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.