کوکوین چیست؟ همه چیز دربارۀ صرافی کوکوین که خوب است بدانید

بررسی صرافی کوکوین (Kucoin)

0

در هر بازار حضور واسطه‌ها به چشم می‌خورد. برای مثال اگر شما بخواهید ملک خود را بفروشید، نیاز به شخصی دارید که ملک شما را به خریداران معرفی کند. در واقع برای فروش ملک باید به مشاورین املاک مراجعه کرد. در ضمن خریداران نیز برای خرید ملک به مشاورین املاک سر می‌زنند. برای خرید و فروش هر کالایی باید به سراغ رابط آن محصول بروید. به منظور خرید و فروش رمز ارزها در بازار ارز دیجیتال نیز باید به واسطه‌ها و رابط‌های این بازار مراجعه کنید. صرافی کوکوین یکی از همین رابط‌ها محسوب می‌شود.

تمامی کاربران بازار ارزهای دیجیتال برای انجام یک معامله امن و پرسود به کمک صرافی‌ها نیاز دارند. در این بازار انواع صرافی‌ها خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند. کوکوین نیز یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین صرافی‌های بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که کاربرد زیادی دارد. کیوسک آکادمی شما را با این صرافی و خدمات منحصربه‌فردش آشنا می‌کند. تا انتهای این مقاله با کیوسک همراه آکادمی باشید تا به اطلاعات کافی در مورد کوکوین دست پیدا کنید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

بررسی صرافی کوکوین

صرافی کوکوین یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های صنعت ارزهای دیجیتال است. بسیاری از کاربران این صرافی را به‌عنوان یک فروشگاه معتبر و برجسته می‌شناسند. کوکوین بیش از 200 رمز ارز را پشتیبانی می‌کند و یکی از متنوع‌ترین صرافی‌های آنلاین محسوب می‌شود. تا چه حدی به بانک‌ها اعتماد دارید؟

کوکوین نیز در حد یک بانک امنیت دارد. در ضمن بهترین رابط میان کاربران و سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید. خبر خوب اینکه برای استفاده از این صرافی نیازی به دانش فنی نیست. افراد تازه‌کار و مبتدی در بازار رمز ارزها می‌توانند به راحتی از خدمات کوکوین بهره‌ ببرند. خدمات این صرافی بیش از سایر صرافی‌ها و البته بسیار منحصربه‌فرد هستند.

با کمک کوکوین می‌توانید با کارت اعتباری نیز رمز ارز بخرید. در واقع خدمات مبادله و معامله این صرافی در بین کاربران جایگاه خوبی دارد. اگر مایل باشید حتی می‌توانید به صورت نقدی نیز خرید کنید. خدمات معاملاتی این صرافی بسیار سریع و با کیفیت انجام می‌شوند. کوکوین برای کاربران شرایطی ایجاد می‌کند تا از طریق وام گرفتن نیز بتوانند رمز ارز دریافت کنند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا نئو خود را خرید کنید

صرافی کوکوین از چه زمانی راه‌اندازی شد ؟

بسیاری از کاربران بر این باورند که صرافی کوکوین از اواسط سال 2017 روی کار آمده است، در صورتی که تیم موسس این صرافی در واقع از سال 2011 بر روی این رابط رمز ارزی تمرکز داشت. می‌توان گفت تیم موسس کوکوین در سال 2011 برای اولین بار این صرافی را بر روی شبکه بلاکچین امتحان کرد و در سال 2013 توانست طراحی نهایی کوکوین را مشخص کند.

صرافی کوکوین چیست

با وجود تمام این تلاش‌ها و آزمایش‌ها، سال‌ها طول کشید تا کوکوین به‌عنوان یک سیستم امن مورد استفاده کاربران قرار بگیرد. در ضمن این صرافی برای راه‌اندازی ابتدایی خود به سرمایه هنگفتی نیاز داشت. در 13 آگوست سال 2017 بلاخره سرمایه لازم برای راه‌اندازی این صرافی جمع‌آوری شد. در نتیجه در 1 سپتامبر سال 2017 کوکوین شروع به کار کرد.

با کمک این صرافی کاربران توانستند به توکن‌های مورد نظر خود دست پیدا کنند. همچنین کوکوین در ابتدای کار خود پیشنهادات خوبی به کاربران این بازار می‌داد. به عبارت دیگر در ابتدای راه‌اندازی این صرافی، کاربران شاهد انواع تخفیف‌ها بودند. همچنین بخشی از سود فروش جمعی این صرافی به حساب کاربران واریز می‌شد.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام و ورود به حساب صرافی کیوسک

پنج ویژگی مهم صرافی کوکوین

همان‌طور که گفتیم صرافی کوکوین یکی از برترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که می‌تواند بهترین خدمات رابه دارندگان رمز ارزها ارائه دهد. این صرافی خدمات زیادی در اختیار کاربران می‌گذارد و ویژگی‌های خوبی دارد، از جمله اینکه برای معاملات فیات (مانند دلار) نیز استفاده می‌شود. برای وام‌دهی نیز صرافی قابل‌قبولی است. در ادامه به 5 ویژگی مهم این صرافی اشاره می‌کنیم:

معامله 200 رمز ارز با کارمزد پایین

این صرافی معتبر و امن بیش از 200 رمز ارز را پشتیبانی می‌کند. در ضمن کوکوین پاداش‌ها و تخفیفات خوبی در اختیار کاربران می‌گذارد. در نظر داشته باشید کوکوین برای هر معامله حدود 0.1 درصد کارمزد می‌گیرد. در بعضی موارد حتی کارمزد دریافتی از 0.1 درصد نیز کمتر است.

مطالعه بیشتر: صرافی متمرکز

خرید رمز ارز با پول فیات

کوکوین به شما کمک می‌کند با کارت اعتباری رمز ارز بخرید. بعضی از کاربران حتی با کمک همین صرافی توانستند بدهی‌های بازار ارزهای دیجیتال خود را پرداخت کنند. در ضمن صرافی کوکوین سرویس خرید فوری دارد که شما می‌توانید با پرداخت پول فیات انواع ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. بدون هیچ نگرانی با کمک کوکوین بیت کوین یا تتر بخرید.

مطالعه بیشتر: صرافی بایننس

بهترین خدمات پشتیبانی

خدمات پشتیبانی عالی این صرافی در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته در خدمت کاربران قرار دارد. راه‌های ارتباطی با پشتیبان این صرافی متنوع است. برای مثال از طریق وب‌سایت، ایمیل، سامانه الکترونیکی، و سایر روش‌ها می‌توانید با خدمات پشتیبانی این صرافی در ارتباط باشید.

خدمات پشتیبانی صرافی کوکوین

امنیتی در سطح بانک‌ها

کوکوین نیز همانند بانک‌ها دارای بالاترین سطح امنیتی است. به زبان ساده‌تر، این صرافی خدماتی ارائه می‌دهد که امنیت معاملات را دو چندان می‌کند. برای مثال تمامی کیف پول‌های این صرافی از فیلتر امنیتی می‌گذرند، رمزگذاری‌ها به طور معمول چند مرحله‌ای هستند، احراز هویت اجباری است و ریسک‌های داخلی این صرافی تا حد زیادی کنترل می‌شوند. در ضمن کوکوین داده‌های معاملاتی را به صورت روزانه مطابق با استانداردهای امنیتی دقیقی، بررسی و نظارت می‌کند.

آینده درخشان کوکوین

براساس اسناد و گزارشات به دست آمده، صرافی کوکوین آینده درخشانی دارد. بنابراین می‌توانید از همین حالا برای لانگ پوزیشن‌های(خرید) خود از کوکوین استفاده کنید. البته این صرافی برای شورت پوزیشن (فروش) نیز مناسب است.

مطالعه بیشتر: حساب فرعی یا ساب اکانت

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا مونرو خود را خرید کنید

آیا با مزیت‌ها و معایب صرافی کوکوین آشنا هستید؟

صرافی کوکوین یکی از سریع‌ترین صرافی‌های رمز ارزها به حساب می‌آید. تمامی صرافی‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که براساس آن مزایا و معایب می‌توان از خدمات آنها بهره‌مند شد. در ادامه مزایای این صرافی را به طور مختصر نام می‌بریم:

  • کارمزد کم و امکان برگشت مبلغ
  • امکان انجام مبادلات کاربرپسند
  • تنوع در آلت کوین‌ها
  • خدمات پشتیبانی کاربران 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته
  • توانایی خرید ارزهای دیجیتال با پول فیات
  • کارایی ساده، مناسب برای مبتدیان
  • ویژگی‌های امنیتی منحصربه‌فرد

گذشته از مزایای ذکر شده، این صرافی 2 نقص بزرگ نیز دارد که در ادامه به آن معایب اشاره می‌کنیم:

  • حجم معاملات پایین است. گاهی در معاملات کم‌سودتر مشکلات نقدینگی پیش می‌آید
  • روبه‌روشدن با مشکلات در دوره‌های شلوغ معاملاتی

رمز ارزهایی که مورد حمایت صرافی کوکوین هستند

تا 15 نوامبر سال 2021 صرافی کوکوین بیش از 300 رمز ارز را پشتیبانی می‌کرد. نام بردن تمام رمز ارزها در این مقاله منطقی نیست و تنها وقت شما را می‌گیرد. در ضمن خواندن نام تمامی ارزهای دیجیتال برای شما دشوار است. برای مشاهده تمام ارزهای دیجیتالی که مورد حمایت کوکوین هستند، می‌توانید سایت این صرافی مراجعه کنید.

این صرافی توانست نیازهای کاربران بازار ارزهای دیجیتال را رفع کند،چون از ارزهای محبوب بازار ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

به خاطر داشته باشید، کوکوین پاسخگو تمام نیازهای شما است، در صورتی که رمز ارز مورد نظر خود را در فهرست توکن‌های مورد حمایت این صرافی پیدا نکنید، می‌توانید به این صرافی اطلاع دهیدو از کوکوین بخواهید رمز ارز مورد نظر شما را به لیست توکن‌های خود اضافه کند.

مطالعه بیشتر: بازارساز خودکار چیست؟

آیا صرافی کوکوین امن است؟

قبل از اینکه حسابی در صرافی کوکوین باز کنید یا سرمایه خود را در اختیار این صرافی بگذارید، به طور حتم باید از امنیت این صرافی مطمئن شوید. در ابتدا باید گفت به هیچ‌وجه بخاطر امنیت و اطمینان سرمایه خود در این صرافی نگران نباشید. این را نیز بدانید که تمامی صرافی‌ها به طور معمول تنها بر روی یک سرور متمرکز قرار دارند، بدین‌ترتیب اگر سرور آنها هک شود، متاسفانه تمام ارزهای دییجیتال شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

امنیت صرافی کوکوین

در اواخر سال 2017 گزارشاتی به دست آمد که آمار ارزهای دیجیتال از دست رفته را اعلام می‌کرد. تا آن زمان حدود 15 بیلیون دلار بر اثر هک کردن سرور صرافی‌ها از دست رفته بود. از آن زمان تا به حال بدون‌شک این رقم افزایش یافته است، حتی ممکن است بیشتر شود. به طور حتم برایتان سوال می‌شود که آیا کوکوین یک صرافی امن است؟

باید گفت این صرافی یکی از امن‌ترین صرافی‌ها محسوب می‌شود، زیرا تمامی بخش‌های وب‌سایت آن رمزگذاری شده‌اند. بنابراین اطلاعات حساب کاربری تمامی افراد به صورت ایمن محفوظ نگه‌داشته می‌شود. این صرافی آزمایش‌های مختلفی را در راستای بهبود ایمنی وجوه کاربران و سرمایه‌گذاران انجام داده است.

صرافی کوکوین چقدر کارمزد می‌گیرد؟

صرافی کوکوین در میان تمامی صرافی‌های ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد و هزینه را دریافت می‌کند. در صنعت ارزهای دیجیتال کوکوین ارزان‌ترین صرافی محسوب می‌شود. این صرافی برای خرید و فروش یا معامله رمز ارزها تنها 0.10 درصد کارمزد دریافت می‌کند. صرافی Gemini 1.0 درصد کارمزد می‌گیرد، پس کوکوین در مقایسه با این صرافی مبلغ ناچیزی دریافت می‌کند.

این صرافی از سایر صرافی‌ها ارزان‌تر است. حتی در بعضی از موارد کوکوین می‌تواند به کاربران خود تخفیف دهد. با وجود اینکه کوکوین برای بیشتر ارزهای دیجیتال کارمزد دریافت می‌کند، مبلغ این کارمزدها بسیار ناچیز است. این کارمزدها به قدری کم هستند که ارزش ذکرکردن ندارند. به هر حال مهم‌ترین نکته این است که کوکوین می‌تواند معاملات را با کمترین هزینه به مرحله اجرا درآورند.

در آخر باید گفت، هدف اصلی کوکوین دریافت پایین‌ترین کارمزدها از سرمایه‌گذاران خود است. بعضی از سپرده‌های رمز ارزی که خارج از شبکه بلاکچین صورت می‌گیرند، به طور کامل رایگان انجام می‌شوند. در واقع میزان کارمزد یا حتی رایگان بودن، کارمزد یا تخفیف در آن، به میزان و نوع ارز دیجیتالی بستگی دارد که می‌خواهید آن را معامله کنید.

چگونه در صرافی کوکوین ثبت‌نام و احراز هویت کنیم؟

ثبت‌نام در صرافی کوکوین کار ساده‌ای است. برخلاف بعضی از صرافی‌ها، کوکوین تحت نظارت هیچ ارگان یا سازمان خاصی نیست. این موضوع هم یک ویژگی مثبت و هم یک ویژگی منفی محسوب می‌شود. از این جهت منفی است که کاربران اطمینان کافی را برای استفاده از این صرافی ندارند و تا حدی نگران سرمایه خود هستند.

در ادامه باید گفت کاربران لازم نیست نگران هویت و اطلاعات خود باشند، چون اگر هیچ سازمانی به صرافی نظارت نداشته باشد، اطلاعات شخصی کاربران هرگز افشا نخواهد شد. در ادامه مراحل اولیه استفاده و نام‌گذاری در این صرافی را توضیح می‌دهیم. ابتدا باید در این صرافی یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از مطالعه تمامی شرایط این صرافی، موافقت خود را نشان دهید.

در صفحه بعد، آدرس ایمیل خود و رمز عبور جدیدتان را وارد کنید. در ادامه کوکوین یک ایمیل تایید برای شما ارسال می‌کند. از طریق لینک درون این ایمیل می‌توانید حساب کاربری خود را فعال کنید. بعد از فعال‌سازی باید امنیت حساب کاربری را افزایش دهید. برای این کار پرسش‌هایی از شما پرسیده می‌شود که تنها خودتان پاسخ آنها را می‌دانید و مرحله بعد احراز هویت است.

چگونه در صرافی کوکوین معامله کنیم؟

شاید برای شما هم سوال شود که چگونه در صرافی کوکوین باید معامله کنید؟ باید گفت معامله کردن در این صرافی نیز کار ساده‌ای است. در ابتدا باید حساب کاربری خود را از لحاظ مالیتامین کنید. سپس وارد بازار آنلاین این صرافی شوید. در این مرحله باید سکه مورد نظر خود را جستجو کنید.

کاربرد صرافی کوکوین

برای مثال اگر به دنبال ارز دیجیتال نم هستید، در کادر جستجو، کلمه نم را جستجو کنید. سپس کوکوین لیستی از سکه‌های موردنظر را ارائه می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید رمز ارز منتخب خود را انتخاب کنید. بعد از این مرحله وارد صفحه اصلی معاملات ارزهای دیجیتال می‌شوید. سپس بایدسفارش خرید خود را ثبت کنید.

در مرحله آخر باید تعداد سکه‌هایی که می‌خواهید بخرید را وارد کنید، سپس دکمه آبی را بزنید، با کلیک کردن بر روی کادر سبز این صرافی آنلاین، خرید شما نهایی و تکمیل می‌شود. به طور کلی ایجاد حساب کاربری و خرید از کوکوین کار ساده‌ای است، بنابراین برای این کار درنگ نکنید. هر معامله‌گر با بررسی نحوه خرید این صرافی می‌فهمد که کوکوین بهترین گزینه او خواهد بود.

برای خرید اتریوم، خرید و فروش شیبا اینو، بیت‌کوین و دیگر رمز ارزها می‌توانید از خدمات کیوسک استفاده کنید. کیوسک کمترین میزان کارمزد را دریافت می‌کند.

صرافی کوکوین یک صرافی مناسب برای ایرانیان

از آنجاییکه کشور ما در محاصره انواع تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، روند و نحوه معاملات ارزهای دیجیتال برای کاربران دشوار است. در بعضی موارد حتی ایرانیان نمی‌توانند به معاملات مورد نظر خود دست پیدا کنند. اما خوشبختانه هنوز شرایط مناسب نیز برای حضور ایرانیان در بازار رمز ارزها وجود دارد. یکی از این شرایط ویژه، وجود صرافی کوکوین است.

با توجه به اینکه روند ایجاد حساب کاربری در این صرافی و خرید و فروش و معاملات کار ساده‌ای است، ایرانیان به راحتی می‌توانند از خدمات این صرافی بهره‌مند شود. ناگفته نماند اگر به‌عنوان یک ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال خیلی جدی فعالیت دارید، این صرافی را انتخاب کنید زیرا ویژگی‌های قابل‌قبولی برای انواع تحلیل‌ها و روندهای قیمت‌گذاری دارد.

لازم به ذکر است، حجم معاملات کوکوین ده‌ها میلیونتخمین‌زده شده است. این رقم از سایر صرافی‌های بزرگ کمتر است. حجم معاملات پایین برای یک صرافی ویژگی خوبی نیست. در واقع با پایین آمدن حجم معاملات، نقدینگی این صرافی نیز کاهش می‌یابد. قبل از انتخاب کوکوین، میزان معاملات خود را بررسی کنید.

اگر قصد دارید معاملات بزرگ و پرسودی را به مرحله اجرا درآورید، توصیه می‌کنیم کوکوین را انتخاب نکنید. اما اگر به دنبال انجام معاملات خرد هستید، این صرافی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

بررسی صرافی کوکوین

کلام پایانی دربارۀ صرافی کوکوین

اگر از ابتدا تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، در حال حاضر به درک درستی از صرافی کوکوین رسیده‌اید. پس می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این صرافی برای شما مناسب است یا باید به سراغ صرافی‌های دیگر بروید. در این راهنما سعی کردیم تمام موضوعات مهم مربوط به کوکوین را برای شما شرح دهیم.

از کارمزد، تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده و ویژگی‌های کاربرپسند آن گرفته تا نحوه ثبت‌نام و انجام معامله، تمامی مراحل را با جزئیات و به طور کامل بیان کردیم. در ضمن با مطالعه این مقاله به طور حتم با نحوه خرید یا ثبت سفارش در صرافی آنلاین کوکوین نیز آشنا شدید. همچنین امنیت این صرافی را مورد بررسی قرار دادیم.

طبق توضیحات ذکر شده در بالا، آیا این صرافی را برای انجام معاملات خود انتخاب می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم نظر و ایده خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.