مدیریت ریسک در ارز دیجیتال، اولین قدم جلوگیری از ضررهای مالی

مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال

0

تا به حال دیده‌اید فردی راه یک ساله را یک شبه طی کند؟ در دنیای امروز بیشتر جوان‌ها به دنبال پیدا کردن راهی هستند که خیلی فوری به درآمد بالایی دست پیدا کنند. یکی از همین راه‌های پرسود برای جوان‌های امروزی بازار ارزهای دیجیتال است. اما هر بازاری که سود خوبی داشته باشد، بدون‌شک ضرر زیادی نیز به همراه دارد. بنابراین مدیریت ریسک در ارز دیجیتال مسئله بسیار مهمی است که باید بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرید.

اگر به خاطر داشته باشید، در سال 1399 بیش از یک سوم اقشار مختلف جامعه از افراد پیر گرفته تا افراد جوان، از افراد تحصیل‌کرده گرفته تا افراد روستایی، همه و همه وارد بازار بورس سهام شدند. از آنجایی‌که این سرمایه‌گذاری در ابتدا سود خوبی به آنها نشان داد، همگی وسوسه شدند و نتوانستند ریسک موجود در بازار بورس سهام را به درستی کنترل و مدیریت کنند.

در نتیجه با گذر زمانی نه چندان طولانی، کم‌کم بازار بورس سهام ایران درگیر سیر نزولی شد و افراد زیادی متضرر شدند. بازار رمز ارزها نیز به همین شکل است. اگر شخصی نتواند ریسک حاضر در این بازار را به درستی مدیریت کند، به طور حتم با شکست بزرگی روبه‌رو می‌شود. کیوسک آکادمی در این مقاله شما را با مفهوم مدیریت ریسک آشنا می‌کند و همچنین راه‌کارهای لازم را برایتان شرح می‌دهد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا چین لینک خود را خرید کنید

بررسی مفهوم اصلی مدیریت ریسک در ارز دیجیتال


آیا دلیل محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال را می‌دانید؟ از آنجاکه این بازار باعث می‌شود کاربران طی مدت زمان کوتاهی به سود کلانی دست پیدا کنند، محبوبیت بیشتری نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری دارد. در ضمن بازدهی طولانی مدت ثابت و سودآور این بازار دلیل دیگری بود که افراد بیشتری به این بازار وارد شدند.

اما آیا این روند سوددهی تا همیشه به همین شکل باقی می‌ماند؟ در نظر داشته باشید افرادی که توانسته‌اند در این بازار موفق و پیروز بمانند، به طور حتم با علم مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال آشنایی دارند. کاربرانی می‌توانند از پس ریسک‌های بزرگ و کوچک این بازار برآیند که استراتژی‌های مشخصی برای مدیریت ریسک این بازار بچینند.

بنابراین امکان ندارد فردی بدون آگاهی و دانش کافی بتواند برای مدت زمان طولانی از سوددهی ثابت این بازار لذت ببرد. عدم وجود یک استراتژی خوب برای مدیریت ریسک بازار ارزهای دیجیتال سبب از دست رفتن سرمایه شما می‌شود. هیچ‌کس نمی‌تواند همیشه به طور 100 درصد برنده و پیروز میدان رمز ارزها باشد.

این موضوعی است که تنها 1 درصد از کاربران حاضر در بازار رمز ارزها به آن آگاهی دارند. افراد موفق در این بازار، در ابتدا باید در مدیریت ریسک قدرتمند باشند و سپس خود را معامله‌گری قوی بدانند. می‌توان گفت قدم اول کسب سود و نگه‌داری سرمایه در بازار رمز ارزها، توانایی مدیریت ریسک بازار ارزهای دیجیتال است.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال


آیا می‌توان ریسک حاضر در بازار ارزهای دیجیتال را اندازه‌گیری کرد؟


تصور کنید وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوید و سرمایه اولیه خود را در این بازار خرج می‌کنید. سپس سیر بازار به شکلی که شما پیش‌بینی کرده‌اید پیش نمی‌رود. در آخر نه تنها به سود نرسیدید بلکه سرمایه اولیه خود را نیز از دست دادید. آیا طاقت این اتفاق را دارید؟ اولین قانون حضور در بازار رمز ارزها بالابردن آستانه تحمل خود است.

مدیریت ریسک در ارز دیجیتال چگونه است

زمانی که سیر بازار برخلاف خواسته شما پیش می‌رود نباید کنترل خود را از دست بدهید و درگیر احساسات هیجانی شوید. توصیه ما به افراد مبتدی برآورد ریسک موجود در این بازار است. بهترین نحوه تجارت در بازار رمز ارزها، محاسبه ریسک‌های حاضر در این بازار به حساب می‌آید. بدین‌ترتیب، مدیریت ریسک در ارز دیجیتال به راحتی انجام می‌شود.

به نظر شما می‌توان ریسک‌های آینده را پیش‌بینی کرد؟ شاید پیش‌بینی آینده امری امکان‌پذیر نباشد اما می‌توان استراتژی مدیریت ریسک در ارز دیجیتال را به راحتی پیاده کرد. از این‌رو هرگز نباید بیش از 1 درصد از سرمایه خود را بر روی یک رمز ارز سرمایه‌گذاری کنید. با رعایت قانون سرمایه‌گذاری می‌توانید ضررهای خود را به حداقل برسانید.

مطالعه بیشتر: ترید چیست؟

برای اطلاع از قیمت کاردانو و خرید کاردانو روی کیوسک حساب کنید.

چهار راه مقابله با ریسک‌های بازار رمز ارزها


شاید با توجه به ریسک‌های زیادی که در بازار رمز ارزها وجود دارد، از ورود به این بازار پشیمان شوید. اما پیشنهاد می‌کنیم اجازه ندهید ترس‌ مانع از ورود شما به این بازار پرسود شود. بهترین کار برای جلوگیری از ضررهای مالی، مدیریت ریسک در ارز دیجیتال است. در ادامه 4 روش را برای مقابله با این ریسک‌ها شرح می‌دهیم:

چندین بازه زمانی مختلف را بررسی کنید

یکی از اشتباهاتی که کاربران این بازار دچار می‌شوند، نادیده گرفتن بازه‌های زمانی مختلف بازار رمز ارزها است. اگر دید خود را هنگام تحلیل روند بازار توسعه دهید، بدون‌شک متوجه سیگنال‌های ارز دیجیتال می‌شوید و بهتر می‌توانید آینده‌نگری کنید.

بر روی سوددهی تمرکز کنید و ضررهای وارد شده را نادیده بگیرید

در صورتی که به طور دائم به فکر جبران ضررهای احتمالی باشید، از سوددهی بازار نیز عقب می‌مانید. بهتر است اهداف لانگ پوزیشن برای خود در نظر بگیرید که طی این اهداف بتوانید نتایج مطلوبی به دست آورید. بهترین راه برای پیش رفتن در بازار رمز ارزها متوقف کردن و نادیده گرفتن ضررهای حاضر در معاملات است.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا دای خود را خرید کنید

موقعیت بازار را بررسی کنید

مهم‌ترین تکنیک در مدیریت ریسک بازار رمز ارزها، بررسی موقعیت بازار است. هرگز نباید کل سرمایه خود را در یک جایگاه قرار داد. همچنین نباید تنها یک زمان معین را برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. در این صورت اگر یکی از معاملات به ضرر شما باشد، به طور حتم معامله دیگر سود خوبی برایتان به ارمغان می‌آورد.

مطالعه بیشتر: طرح پانزی ارز دیجیتال

نسبت ضرر و سود را برآورد کنید

برای یک معامله‌گر موفق، برآورد نسبت ضرر و سود امری مهم است. با محاسبه دقیق بازار رمز ارز انتخابی خود، می‌توانید بازدهی آن را حدس بزنید. به طور کلی باید در بازار ارزهای دیجیتال غرق شوید تا بتوانید ریسک‌های حاضر در این بازار را تشخیص دهید.

مطالعه مقاله «حد ضرر چیست و چگونه ریسک معاملات را کاهش می‌دهد» برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با انواع حد ضرر، به شما کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

مدیریت ریسک در ارز دیجیتال خیلی سخت نیست


نتیجه‌گیری


همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین اصل برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، وسوسه نشدن و کنترل احساسات هیجانی است. به عبارت دیگر مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال اصلی‌ترین قانون در بازار رمز ارزها محسوب می‌شود. در صورتی که بتوانید ریسک‌های احتمالی را به حداقل برسانید به سوددهی خوبی دست می‌یابید.

در ضمن فراموش نکنید هرگز نباید کل سرمایه خود را بر روی یک رمز ارز قرار دهید. از استراتژی سرمایه‌گذاری زیر 2 درصد استفاده کنید تا ضرر مالی به سرمایه‌تان وارد نشود. در این صورت اگر یک رمز ارز باعث ضرر شما شود به طور حتم رمز ارز دیگر سود خوبی برایتان دارد.

به نظر شما چه راه‌حل‌های دیگری برای جلوگیری از ریسک‌های احتمالی این بازار وجود دارد؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.