ارز دیجیتال دییم، رمز ارزی بر پایه فیسبوک

0

یکی از بهترین پیشرفت‌ها در بازار کریپتوکارنسی که در آینده‌ای نه چندان دورقابل‌اجراست، ارز دیجیتال دییم(Diem) است.

همیشه قبل از اینکه رمز ارزی وارد بازار ارزهای دیجیتال شود، آوازه آن در بین کاربران می‌پیچد. دییم نیز توانست نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. وعده‌ها و کاربردهای این رمز ارز سبب شد بسیاری از سرمایه‌گذاران به انتظار این رمز ارز بنشینند.

آیا شما نیز اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال دارید؟ کیوسک آکادمی سعی دارد این ارز دیجیتال را که هنوز روی کار نیامده است، برای شما توصیف کند.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال دییم چیست؟

ارز دیجیتال دییم رمز ارزی است که توسط فیسبوک پایه‌گذاری شد. این ارز دیجیتال به‌عنوان یک رمز ارز جهانی ساده با کارمزدی کم در نظر گرفته شده است این رمز ارز می‌تواند به‌عنوان یک پول دیجیتالی در تلفن همراه شما ذخیره می‌شود، بنابراین می‌توانید برای خرید هر کالا و خدمات از آن استفاده کنید.

پشتیبانی این رمز ارز بسیار قوی است. در واقع دارایی‌های واقعی، ارزهای دیجیتالی اصلی و سایر ابزارهای دولتی این ارز دیجیتال را تحت حمایت خود دارند. در نظر داشته باشید، تا ماه دسامبر سال 2020 دییم نام دیگری داشت و کاربران آن را با نام لیبرا می‌شناختند.

 سپس انجمن لیبرا که مسئول نظارت بر پروژه ارزهای دیجیتال و تراکنش آنها بود، نام این رمز ارز را به دییم تغییر داد. ماموریت اصلی دییم ایجاد یک شبکه مالی قابل‌اعتماد و نوین است تا افراد و مشاغل مختلف در سراسر جهان بتوانند با کمک این رمز ارز قدرت بیشتری در نقل و انتقالات مالی خود پیدا کنند.

پیش از این نیز گفتیم این رمز ارز تحت حمایت انجمن دییم قرار دارد. دییم به ارز دیجیتال جدیدی تبدیل می‌شود که نوعی سیستم پرداخت جهانی را به وجود می‌آورد.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

چه کسانی ارز دیجیتال دییم را روی کار آوردند؟

انجمنی به نام دییم پروژه لیبرا فیسبوک را ایجاد کردند و در ادامه قصد دارند استیبل کوینی براساس دلار راه‌اندازی کنند. با روی کار آمدن این رمز ارز، جاه‌طلبی‌های دنیا که متمرکز بر روی دلار آمریکا است، کاهش می‌یابد. انجمن تشکیل‌دهنده دییم، متشکل از 26 شرکت مالی و غیردولتی است.

عملیات اصلی مربوط به این رمز ارز در سوئیس و ایالات متحده انجام شد. درخواست مجوز سیستم پرداخت دییم در بازار مالی سوئیس پایه‌گذاری شده است. انجمن دییم سیستم پرداخت این رمز ارز را بر پایه بلاکچین اجرا و امکان انتقال بی‌درنگ استیبل کوین‌ها را فراهم کرد.

در ادامه این مسیر، شبکه اجرای جرایم مالی و وزارت‌ خزانه‌دارای ایالات متحده نیز به ثبت این سیستم کمک کرد. استیل کوین‌ها به ارز فیات متصل هستند، پس دییم نیز بر پایه همین نقدینگی روی کار آمده است. بانکی مستقر در کالیفرنیا این رمز ارز را ایجاد و ذخیره آن را مدیریت کرد.

ارز دیجیتال دییم در بانک های امن نگه داری می شود

هدف اصلی ارز دیجیتال دییم

ارز دیجیتال دییم با این هدف ایجاد شد تا وسیله‌ای برای‌ مبادله‌ راحت‌تر در سراسر جهان باشد. از آنجایی که این رمز ارز تحت حمایت سبدهای ارزهای دیجیتال اصلی قرار دارد برای ایجاد ثبات قیمت نیز استفاده می‌شود.

همچنین این رمز ارز کارایی سایر سکه‌ها را تغییر می‌دهد، بدین‌معنی که ارزهای ساده برای انجام تراکنش‌های روزانه ارتقا پیدا می‌کنند. در وایت پیپر دییم فیسبوک به یکی از اصلی‌ترین مشکلات کاربران اشاره شده است. هزینه جابه‌جایی پول برای کاربران قابل‌قبول نیست.

 البته بعضی از کشورها هزینه‌های بیشتری دریافت می‌کنند. در بیشتر کشورهای در حال توسعه، کارمزدهای زیادی به ازای خدمات نقل و انتقال مالی از کاربران دریافت می‌شود. سالانه بیش از 50 میلیارد دلار از کاربران می‌گیرند.

بدین‌ترتیب ذخیره و پس‌انداز کردن پول در این کشورها کار آسانی نیست. در واقع اگر شخصی از شما دزدی کند، به عبارتی تمام دارایی و سرمایه شما را دزدیده است. حدود 1.7 میلیارد نفر در سراسر جهان نمی‌توانند از پس کارمزدهای بالا نقل و انتقالات بانکی برآیند. در حالی که همه این افراد تلفن همراه دارند و می‌توانند از این رمز ارز نوین به‌عنوان یک سیستم نقل و انتقال ارزان استفاده کرده و در کیف پول نوی (Novi) نگه‌داری کنند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال رادیکس

دلیل تغییر نام لیبرا به دییم چه بود؟

انجمن لیبرا، این گروه پرداخت دیجیتالی، تحت حمایت فیسبوک به‌طور ناگهانی نام خود را به انجمن دییم تغییر داد. این انجمن نیز یک گروه مستقل است که توسط فیسبوک برای مدیریت ارزهای دیجیتال روی کار آمد. از زمان آغاز پروژه لیبرا، نگرانی سرمایه‌گذاران در سراسر جهان توسعه یافت. چون آنها می‌ترسیدند سیستم مالی مختل شود.

در ضمن با روی کار آمدن لیبرا خطر پولشویی احتمالی و رقابت‌های ناسالم با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا نیز گسترش پیدا کرد. بنابراین تصمیم گرفتند نام این انجمن را به دییم تغییر دهند. دییم در زبان لاتین به معنای روز و نشانه‌ای از بلوغ و استقلال رو‌به‌رشد است. در این زمان سیستم نظارتی نیز برای این انجمن ایجاد شد.

دییم به گونه‌ای طراحی شده است که مردم بتوانند خیلی راحت پول خود را به سراسر جهان ارسال کنند. برخلاف بیت کوین و سایر رمز ارزها، ارز دیجیتال دییم نوسان زیادی ندارد و توسط ارز دولتی پشتیبانی می‌شود. فیسبوک نیز در پی این تغییر، کیف پول دیجیتال خود را تغییر داد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال ردکوین

نحوه عملکرد ارز دیجیتال دییم یا لیبرا

ارز دیجیتال دییم توسط کیف پول ارزهای دیجیتال خریداری، نگهداری و استفاده می‌شود. به ازای پرداخت نقدینگی دلار می‌توانید این رمز ارز را تهیه کنید. با خرید این رمز ارز، می‌توانید دییم را در هر کسب‌وکاری به کار برید.

در ضمن فیسبوک نیز در حال توسعه یک سرویس خدماتی کیف پول است که شما بتوانید رمز ارزهای خود را دو آن نگه‌دارید و در مواقع لازم آنها را خرج کنید. رمز ارز دییم توسط یک سازمان غیر دولتی نظارت و پیگیری می‌شود.

کاربرد ارز دیجیتال دییم

به خاطر داشته باشید این رمز ارز تحت نظارت انجمن مخصوص به خود است، اما تنها توسط فیسبوک اداره نمی‌شود. می‌توان گفت انجمن ناظر بر دییم از 28 شریک و موسس تشکیل شده است. فیسبوک نیز همانند سایر شرکا حق رای دارد.

در مورد نحوه عملکرد این رمز ارز باید گفت، دییم نیز از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند، البته یک بلاکچین عادی، چون به‌طور کامل غیر‌متمرکز محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، تنها اعضای انجمن دییم می‌توانند به دفتر کل معاملات این رمز ارز دسترسی داشته باشند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال رن

سه تفاوت ارز دیجیتال دییم با سایر ارزهای دیجیتال

همان‌طور که گفتیم دییم تحت حمایت سبدی از ارزهای دیجیتال واقعی و ابزارهای دولتی قرار دارد. خبر خوب اینکه دییم فیسبوک توسط انجمن دییم پشتیبانی می‌شود. برای مثال شرکت‌هایی مانند ویزا، مسترکارت، و پی‌پال این رمز ارز را پشتیبانی می‌کنند.

برعکس سایر ارزهای دیجیتال تنها همین انجمن می‌تواند سبب توسعه یا نابودی رمز ارز دییم شود. کارمزدهای دییم یا لیبرا در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بسیار کم است. در ضمن ذخایر واقعی این رمز ارز نوسانات کمتری در بازار ایجاد می‌کند.

با توجه به مواردی که گفته شد، دییم به یک رسانه اصلی در جهت مبادله واقعی تبدیل شده است. با اینکه بیت کوین به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال سعی داشت روند انجام تراکنش‌ها را آسان‌تر کند، خیلی در کار خود موفق نبود.

حتی می‌توان گفت بیت کوین بیشتر به دارایی تبدیل شد که تنها برای ذخیره ارزش نگه‌داری می‌شود در حالی که دییم به طور واقعی روند انجام تراکنش‌ها را ساده‌تر کرده است. در ادامه 3 مورد از اصلی‌ترین تفاوت‌های دییم با سایر ارزهای دیجیتال را نام می‌بریم:

  • دارایی‌های واقعی پشتیبان ارز دیجیتال دییم هستند.
  • ثبات و ارزش ذاتی این رمز ارز از سایر ارزهای دیجیتال بیشتر است.
  • وابستگی دییم به یک ارز واحد ندارد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال دودو

کاربرد ارز دیجیتال دییم در فیسبوک

دییم در فیسبوک پایه‌گذاری شده است و کاربردهای زیادی دارد. برای مثال ارز دیجیتال دییم به کسب درآمد فیسبوک کمک می‌کند. براساس سودی که دییم به دست می‌آورد فیسبوک می‌تواند هزینه‌های خود را پوشش دهد.

هرچه این ارز دیجیتال بیشتر خرید و فروش شود، دارایی‌های بیشتری در ذخایر خود نگه‌داری می‌کند. با رایج‌تر شدن این رمز ارز، ذخایر آن نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه اعضای انجمن دییم همانند فیسبوک به درآمد و سود بیشتری می‌رسند.

گذشته از همه این موارد، فیسبوک می‌تواند به صورت غیرمستقیم نیز از وجود دییم نهایت بهره را ببرد. استفاده گسترده از این روز ارز سبب ایجاد کسب‌وکارهایی می‌شود که تحت پشتیبانی ارزهای دیجیتال قرار دارند. در مقابل، برخی از کسب‌وکارها نیز تمایل دارند از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کنند.

ارز دیجیتال دییم و فیس بوک

از این‌رو تبلیغات گسترده‌ای در مورد این رمز ارزها انجام می‌دهند. این تبلیغات در بستر فیسبوک نیز انجام می‌شوند، بدین‌ترتیب فیسبوک هزینه‌ خوبی از خریداران و تبلیغ‌کنندگان دریافت می‌کند و سود می‌برد.

برای اطلاع از قیمت بیت کوین و خرید بیت کوین روی کیوسک حساب کنید.

آیا سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال دییم سودآور است؟

تمام سرمایه‌گذاری‌ها با ریسک‌های ذاتی همراهند و ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بازار ارزهای دیجیتال حتی ریسک بیشتری نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها به همراه دارد. در حال حاضر ارز دیجیتال دییم در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد و بدون‌شک قیمت و ارزش این رمز ارز مدامدر حال نوسان خواهد بود.

براساس گزارشات به دست آمده، برخی از رمز ارزها مانند بیت کوین در سال 2021 به قیمت‌های بی‌سابقه‌ای دست پیدا کردند. از آنجایی که پی‌پال در حال حاضر از خرید و فروش ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، شاید سرمایه‌گذاری بر روی دییم فیسبوک خیلی پرخطر نباشد. حتی شرکت اپل نیز به فکر پشتیبانی از این رمز ارزها است.

در حال حاضر سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال بعضی از کاربران را به میلیونر و میلیاردر تبدیل کرده است. دلایل بسیار خوبی برای شروع سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارز دییم وجود دارد. ولی تمام این دلایل در بلند مدت نتیجه‌بخش خواهند بود. در ادامه 4 دلیل اصلی سرمایه‌گذاری بر روی این رمز ارز را توضیح می‌دهیم.

ارزش ثابت

پیش از این نیز گفتیم، ارز دیجیتال دییم توسط دارایی‌هایی همانند پول نقد، معادل‌های نقدی، و اوراق بهادار دولتی پشتیبانی می‌شود. البته این پشتیبانی‌ها به صورت کوتاه‌مدت انجام می‌شوند. آیا می‌دانید دییم نوعی استیبل کوین به حساب می‌آید؟ استیبل کوین‌ها به طور معمول ارزش ثابتی دارند.

برخی از متخصصان بر این باور هستند که استیبل کوین‌ها آینده ارزهای دیجیتال خواهند بود. از آنجایی که دارایی‌های واقعی پشتیبانی این رمز ارزها را بر عهده دارند، می‌توان خیلی راحت دییم را بدون مشکل با ارزهای محلی نیز مبادله کرد. این رمز ارز در مقایسه با بیت کوین احتمال نقدینگی بیشتر و نوسان کمتری دارد.

فناوری بلاکچین

بلاکچین ارز دیجیتال دییم، پایه و اساس اصلی این رمز ارز است. این فناوری در امنیت، حریم خصوصی، و شفافیت آخرین پیشرفت‌ها را تجربه کرده و به‌طور غیرمتمرکز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب هیچ مالک یا کنترل‌کننده‌ای برای این شبکه بلاکچین وجود ندارد.

البته فراموش نکنید هر یک از تراکنش‌های این ارز دیجیتال براساس تکنیک‌های خاصی اعتبارسنجی می‌شود. در واقع برای جلوگیری از تقلب باید به این تراکنش‌ها نظارت داشت. در نظر داشته باشید تمام سوابق و گزارشات تراکنش‌ها در دفتر کل به صورت دقیق یادداشت می‌شود.

انجمن دییم

پشتیبان این پروژه یک سازمان و انجمن مستقیم است. انجمن دییم مسئولیت اداره شبکه بلاکچین و توسعه این پروژه را بر عهده دارد. این انجمن از چندین نماینده و عضو تشکیل شده است. انجمن دییم بر عملکرد سیستم پرداخت نظارت دارد، در واقع کنترل ایمنی این تراکنش‌ها بر عهده همین انجمن است. انجمن دییم امنیت و دقت شبکه را تضمین می‌کند.

رابطه قوی ارز دیجیتال دییم و فیس بوک

تغییر استراتژی

در اوایل سال جاری انجمن دییم همکاری خود را با صادرکننده انحصاری استیبل کوین اعلام کرد. در نتیجه این تغییر استراتژی بهترین تاثیر را بر روی آینده این رمز ارز دارد. طبق گزارشات به دست آمده، آینده استیبل کوین‌ها روشن است و پتانسیل خوبی برای پیشرفت سیستم‌های پرداخت وجود دارد.

این تغییر استراتژی برنامه‌های متکی به استیبل کوین را ساده‌تر از پیش نشان داد. حتی می‌توان گفت برای استفاده از این برنامه‌ها به دریافت مجوز خاص سیستم پرداخت نیازی نیست. سازمان نظارت بر بازار مالی هیچ دخالتی بر روی سرمایه‌گذاری‌های این رمز ارز ندارد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال ریف

چه کیف پولی برای ذخیره ارز دیجیتال دییم مناسب است؟

همان‌طور که می‌دانید کیف پول ارز دیجیتال یک سرویس خدماتی است که برای ذخیره و دسترسی به دارایی‌های دیجیتال کاربران استفاده می‌شود. هر یک از کیف پول‌دارای یک آدرس خاص هستند. کیف پول‌های ارز دیجیتال دییم نیز آدرس ویژه‌ای در شبکه بلاکچین دارند.

کیف پول ارز دیجیتال با بلاکچین در ارتباط است تا تراکنش‌های مالی مورد نظر را انجام دهد و تایید کند. کیف پول نوی (Novi) فیسبوک به شما این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال فیسبوک خود را با خیال راحت ارسال و دریافت کنید.

در ضمن با کمک این کیف پول دسترسی به وجوه دیجیتالی شما به طور کامل محافظت می‌شود. کیف پول نوی وعده‌های خوبی به کاربران داده است. برای مثال نوی وعده می‌دهد که معاملات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون کارمزد زیاد به ثمر می‌رساند.

این کیف پول برای نقل و انتقالات و پرداخت‌های بین مرزی نیز کاربرد دارد. توجه داشته باشید نوی تنها برای ارز دیجیتال دییم طراحی نشده است، بلکه به مرورو زمان از رمز ارزهای دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. برای اینکه از خدمات این کیف پول بهره‌مند شوید، در ابتدا باید به‌عنوان کاربر آن ثبت‌نام کنید.

چه آینده‌ای در پیش‌روی ارز دیجیتال دییم است؟

عجیب نیست که ناظران مالی در سراسر جهان بیش از هرچیزی در مورد چارچوب قانونی مربوط به عملیات استیبل کوین صحبت می‌کنند. سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار اعلام کرد استیبل کوین‌ها باید ریسک اعتباری پایین و نقدینگی کمی داشته باشند. همچنین باید براساس زیرساخت‌های بازار مالی تنظیم شوند.

به نظر شما آینده ارز دیجیتال دییم چگونه خواهد بود؟ با اینکه این رمز ارز عصبانیت قانون‌گذاران بسیاری را برانگیخت، اما خیلی سریع توانست به جایگاه خوبی دست پیدا کند. در ضمن دیم سعی دارد از قوانین تنظیم‌کنندگان نیز نهایت بهره را ببرد. می‌توان گفت رمز ارز دییم یک وعده قابل‌قبول است که برخلاف حجم عظیمی از انتقادات همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

برخی از متخصصان این حوزه هنوز بدبین هستند. آنها فکر می‌کنند سرمایه‌گذاری بر روی دییم اشتباه است. آنها بر این استدلال هستند که نارضایتی عمومی در مورد قدرت دییم فیسبوک سبب مشکلات بزرگی در آینده می‌شود. البته با وجود تمام این موضوعات دییم محکوم به فنا نیست.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال دیجی بایت

ارز دیجیتال دییم چه رابطه ای با فیس بوک دارد

سخن آخر

رمز ارز دییم یک ارز دیجیتال دسترسی مالی جهانی را تسهیل می‌کند. ماموریت اصلی این پروژه فعال کردن جابه‌جایی‌های مالی راحت، سریع، و کم‌هزینه است. با روی کار آمدن این ارز دیجیتال مردم در سراسر جهان برای نقل و انتقالات مالی خود به توانمندی خوبی دست پیدا می‌کنند.

حتی افرادی که به بانکداری سنتی دسترسی ندارند نیز می‌توانند از این سیستم پرداخت، نهایت بهره را ببرند. متاسفانه هنوز زمان دقیق روی کار آمدن پروژه دییم مشخص نیست، اما انجمن دییم به تازگی اعلام همکاری کرده است و همین موضوع نشان می‌دهد دییم به پیشرفت خوبی دست پیدا می‌کند.

تجربیات خود را با ما در کیوسک آکادمی به اشتراک بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.