روش های ترید ارز دیجیتال، با هر هدف و هر مقدار سرمایه معامله کنید

آشنایی با روش های ترید ارز دیجیتال

1

روش های ترید ارز دیجیتال روش کسب سود از طریق خرید‌و‌فروش آنها در زمان مناسب هستند. در سالهای اخیر ترید کردن ارز‌های دیجیتال رشد زیادی داشته است. برخی صرافی‌ها، ارزهای دیجیتال را بعنوان یک دارایی باارزش قبول کرده‌اند. بنابراین افراد زیادی به فکر کسب سود از طریق خرید‌و‌فروش آنها افتاده‌اند.

چندین روش برای ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد که در این مقاله با جزییات آنها آشنا خواهید شد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا چین لینک خود را خرید کنید

ترید ارز دیجیتال چیست؟


ترید کردن به معنی معامله، خرید‌و‌فروش است و شکل‌های مختلفی دارد. شاید در طول تاریخ، ابتدا با معامله کالا‌به‌کالا شناخته می‌شد. بعد از اختراع پول ترید کردن با معامله پول در مقابل کالا صورت پذیرفت و تا به امروز که دنیای ارزهای دیجیتال وارد زندگی ما شده است. ما پول به صورت ارزفیات مثل دلار یا یک ارز دیجیتال می‌دهیم و ارز دیجیتال دیگری می‌خریم. این معنی ترید کردن ارز دیجیتال است.

اما بازارهای سرمایه و بازار ارز دیجیتال دارای نوسان قیمت است. قیمت یک سرمایه گاهی صعودی و گاهی نزولی است و افرادی که آن سرمایه را دارند می‌توانند از خرید‌و‌فروش آن در وقت مناسب سود کنند. به‌همین‌منظور و برای اینکه بفهمند چه زمانی برای خرید یا فروش مناسب‌تر است از روش‌های تحلیل و پیش‌بینی بازار استفاده می‌کنند که رایج‌ترین آنها تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال است.

اما اکثر تریدرهای حرفه‌ای روش منحصربفرد خود را در ترید ارزهای دیجیتال دارند که می‌توانند بر‌اساس این روش کسب سود کنند. در ادامه مهم‌ترین روش‌های ترید کردن ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: ترید ارز دیجیتال


معرفی انواع روش های ترید ارز دیجیتال


روش های ترید ارز دیجیتال در دو دسته کلی کوتاه و بلندمدت قرار می‌گیرند.

تریدرهای بلندمدت، به دنبال سود در طولانی‌مدت هستند و می‌خواهند از بالارفتن ارزش سرمایه سود کسب کنند. اکثر تریدرهای بلندمدت، سکه‌ها را با کمترین قیمت می‌خرند. سپس منتظر می‌مانند و صرف‌نظر از شرایط بازار، سکه خود را نمی‌فروشند. تنها زمانی که سکه در اوج باشد این کار را می‌کنند.

با‌این‌حال تریدینگ کوتاه‌مدت به سودهای فوری برمی‌گردد. در این روش تریدرها به دنبال حرکت‌هایی در بازار هستند که در کوتاهترین مدت حتی در چند دقیقه یا چند ساعت، سود دهند. ممکن است فرد، سرمایه خود را چندین بار در طول روز خرید‌و‌فروش کند. تریدینگ کوتاه‌مدت برای کسانی که زمان کافی برای تحلیل دارند و از ترندها و رویه‌های بازار مطلع هستند مناسب است.

تریدینگ کوتاه‌مدت نسبت به بلند‌مدت بهتر است چراکه سرمایه‌گذاران به تغییرات بازار سریعتر واکنش نشان می‌دهند و در نتیجه کمتر ضرر می‌کنند.

هر فردی می‌تواند سبکی از تریدینگ را انتخاب کند که مناسب او باشد یا می‌تواند بر اساس میزان دارایی یا هدفی که دارد، ترکیبی از آنها را بکار ببرد.

مطالعه بیشتر: وام ارز دیجیتال چیست

معاملات روزانه (day trading)

تریدهای روزانه جز پرکاربردترین روش های ترید ارز دیجیتال است و  بیشترین حجم ترید را دارند. این دسته از تریدرها موارد از معاملات ارز های دیجیتال امرار معاش می کنند. در این روش تریدر، دارایی را بسته به قیمت آن به صورت کوتاه مدت نگه میدارد و بر اساس تحلیل تکنیکال، آن را در زمان مناسب رها میکند. لازم است که تریدرهای روزانه زمان کافی را برای نظارت بر بازار اختصاص دهند.

بعنوان مثال اگر ترید موقعیت جدیدی را در ساعت 10 صبح باز کند و تا ساعت 2 بعد از ظهر همان روز ببندد یک معامله روزانه انجام داده‌است. اما اگر بخواهد همان موقعیت را صبح روز بعد ببندید، دیگر معامله روزانه محسوب نمی‌شود.

تریدینگ روزانه نیازمند کمی احتیاط است چراکه تغییرات قیمت، سریع هستند. اما تعیین حد سود و ضرر موجب امنیت بیشتر سرمایه گذاری می شود.

تریدینگ روزانه شبیه تریدینگ اسکالپ است (که در ادامه توضیح می دهیم) اما به‌جای ترید کردن در عرض چند دقیقه، در طول روز انجام می‌شود. تریدرهای روزانه موقعیت خود را در برای چند روز معاملاتی حفظ نمی‌کنند. همچنین نسبت به اسکالپرها به دنبال سود بیشتری هستند و تحمل بیشتری در مقابل نوسانات دارند. می‌توان اسکالپ کردن را نوعی ترید روزانه در نظر گرفت.

روش های ترید ارز دیجیتال

معاملات بین روز(Intraday trading)

این نیز یک تریدینگ روزانه و یکی از روش های ترید ارز دیجیتال است اما تریدرها موقعیت‌ها را بیش از یک روز نگه می‌دارند. تریدرها این کار را می‌کنند و هم دلیلی برای شکست وجود ندارد. بازار کرپیتو هیچ‌گاه بسته نمی‌شود یعنی پایان روز در آن بی‌معناست. پس دلیلی برای بستن یک موقعیت تنها به دلیل اینکه ساعت محلی شما 4 بعد از ظهر را نشان می‌دهد وجود ندارد.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا اتریوم کلاسیک خود را خرید کنید

اسکالپینگ (scalping)

اسکالپینگ به معنی انجام تریدهای سریع است که از روش های ترید ارز دیجیتال است که در آن خرید‌وفروش‌های کوتاه‌مدت برای کسب سود مطمئن انجام می‌شود. هدف، کسب سود ثابت (حتی خیلی کم) است. اسکالپرها، جز عجولترین تریدرها هستند. ممکن است در چند دقیقه خرید‌و‌فروشی انجام دهند یا اینکه در یک روز تنها چند موقعیت را اسکالپ کنند. تریدر باید هر تغییر بازار را مانیتور و بررسی کند. همچنین می‌بایست با کارمزدهای معاملات آشنا باشد. معامله‌ای که هزینه بیشتری نسبت به سودش داشته باشد، بی‌ارزش است. چراکه اسکالپرها به دنبال سود کم هستند. با‌این‌حال از امنیت این سود لذت می‌برند.

ممکن است یک اسکالپر اتر را 700دلار بخرد و چند دقیقه بعد در 705دلار بفروشد سپس آن را در 702دلار بخرد و در 710 دلار بفروشد. در این موارد می‌توانید نقطه 698دلار را نقطه توقف اعلام کند. یا ممکن است این قانون را داشته باشد که اگر معامله داشت به سمت ضرر می‌رفت از آن خارج شود.

روش های ترید ارز دیجیتال

سوئینگ

سوئینگ یک ترید کوتاه‌مدت با هدف مشخص است. برخلاف اسکالپرها که آماده‌اند هر زمان معامله کنند، تریدرهای سوئینگ تا وقتی هدف بلند‌مدتی دارند، واکنشی بر اساس تغییرات بازار نشان نمی‌دهند.

ترید سوئینگ از جمله روش های ترید ارز دیجیتال است که بر اساس تحلیل‌های تکنیکال انجام می‌شود. تریدرها رفتار کنونی و گذشته آن دارایی را بررسی می‌کنند تا قیمت آتی آن را تعیین نمایند. برای یک سکه خاص، سطح حمایت را پیدا کرده و تا سطح مقاومت بعدی صبر می‌کنند. در حالت کلی می‌توان گفت یک نقطه ورود دارند که تا رسیدن به هدف قیمتی خود صبر می‌کنند وسپس خارج می‌شوند. اینکه چقدر زمان صرف کند بستگی به بازه زمانی نمودار و الگوهایی دارد که در حال تحلیل آن هستند ولی در‌کل، ممکن است کمی طول بکشد.

ترید سوئینگ یکی از رایج‌ترین روشهاست که با گذر زمان بهبود یافته است. هر قدر یک تریدر بیشتر معامله کند، با ابزارها و تحلیل‌های بازار بیشتر آشنا می‌شود. اگر در تحلیل تکنیکال خوب هستید و می‌توانید الگوها را تحلیل کرده و سطوح حمایت و مقاومت را تشخیص دهید، تمرکز بر معاملات سوئینگ منطقی است.

مطالعه بیشتر:  درآمد از ارز دیجیتال

موقعیت گیری (position trading)

تریدرهای موقعیت‌گیر، همان تریدرهای سوئینگ هستند اما قبل از سرمایه‌گذاری، بازار را با در نظر داشتن سود بلند‌مدت، بررسی می‌کنند. آنها سعی می‌کنند موقعیت لانگ را شورت کنند یا اینکه موقعیت شورت را لانگ کنند و سپس آن موقعیت را هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها حفظ کنند. این سرمایه‌گذاران مانند بقیه، از رویه‌ها و نمودارهای بازار پیروی نمی‌کنند.

تریدرهای موقعیت‌گیری، طرح‌های اصلی (وایت پیپر) سکه‌ها را مطالعه می‌کنند، سایر فاکتورهای بازار و بازده سایر سکه‌ها را می‌سنجند. سپس با اطمینان از نتیجه بلندمدت، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معاملات موقعیت‌گیری شبیه سرمایه‌گذاری است چون طولانی‌مدت است ولی سرمایه‌گذاری نیست چون براساس روندهای بازار است. در ارزهای دیجیتال، باید در فراز‌و‌نشیب‌ها، بازار خرسی و گاوی، اخبار خوب و بد، هدفتان را حفظ کنید و تحت تاثیر قرار نگیرید.

تریدینگ موقعیت‌گیری مستلزم تجربه و توجه کافی به جزییات است. این ساده‌ترین شکل معامله است اما نیازمند نظم و انضباط زیادی است.

برای اطلاع از قیمت سولانا و خرید سولانا روی کیوسک حساب کنید.

سرمایه گذاری ( investing )

سرمایه‌گذاری و تریدینگ یکسان نیستند. روش های ترید ارز دیجیتال درباره باز کردن یک موقعیت با هدف کسب سود است. اما سرمایه‌گذاری به مالکیت دارایی بعنوان ذخیره ارزش با هدف کلی افزایش ارزش آن در طول زمان برمی‌گردد.

وارن بافت یک سرمایه‌گذار است. او خرید سهام را مثل مالکیت بخشی از شرکت می‌داند. اگر ثروت خیلی زیادی داشته باشید، دیگر به دنبال سود نیستید بلکه بدنبال رشد بیشتر هستید. قیمت پایین به این معناست که شرکت ارزان است (این چیزیست که تریدر به آن فکر هم نمی کند).

احتمال اینکه یک سرمایه‌گذار، سهام خود را به این خاطر بفروشد که روند حرکت قیمت دارایی را دوست ندارد خیلی بیشتر است تا به اینکه خاطر ارزش فعلی دلار بفروشد. یک سرمایه‌گذار لزوما نقطه ضرر تعیین نمی‌کند. به‌جای آن، تا وقتی دلیل این سرمایه‌گذاری پابرجاست، به آن پایبند می‌مانند و سرمایه را نگه می‌دارد. سرمایه‌گذاران نیازی به بررسی قیمت‌ها و چارت‌ها ندارند مگر اینکه به دنبال بهبود موقعیت خود در قیمت مناسب باشند.

سرمایه‌گذاری، ترید کردن نیست اما در‌نهایت خرید و فروش انجام می‌شود و مهم است که درک کنیم این سبک برای برخی مناسب است نه همه.

روش های ترید ارز دیجیتال

معاملات محدوده نوسان (Range Trading)

در این دسته از روش های ترید ارز دیجیتال ، تریدر یک محدوده حداقل و حداکثر قیمت برای خودش تعیین می‌کند که معمولا بین خطوط حمایت و مقاومت قرار دارند. وقتی قیمت به محدوده حمایت رسید، آن سکه را می‌خرند و وقتی وارد محدوده مقاومت شد آن را می‌فروشند.

در این روش تریدرها اهمیتی نمی‌دهند که قیمت کنونی بالای این محدوده است یا پایین آن. تنها وقتی قیمت وارد محدوده نوسانی شود که تعیین کرده‌اند دست به خرید و فروش میزنند. وقتی محدوده نوسان وجود دارد محل حمایت و مقاومت مشخص است بنابراین معامله منطقی است.

تریدینگ گاوی

تریدینگ گاوی یکی از رایج‌ترین روش های ترید ارز دیجیتال دنیای رمزارزهاست. این متد از معاملات سنتی فارکس گرفته شده است. اما تریدرها روی افزایش ارزش سرمایه، سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها همشه بر‌اساس حرکت قیمت، امید به بهترین‌ها دارند. تنها زمانی خرید می‌کنند که آن ارز در موقعیت پیشروی ثابت باشد.

تریدرهای گاوی، دارایی را تا زمانی که ارزش آن بالا رود نگه می‌دارند. ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. زمانی که رشد سرمایه متوقف شود آنها نیز از آن خارج می‌شوند. اکثر تریدرهای کرپیتو به این دسته تعلق دارند.

تریدینگ خرسی

تریدرهای خرسی دقیقا نقطه متضاد تریدرهای گاوی هستند. آنها سکه‌ها را در بازار نزولی معامله می‌کنند. تریدر خرسی می‌خواهد قبل از اینکه بازار از بین برود، کاری کنند. آنها تمایل دارند چندین فاکتور بازار را تحلیل کنند تا آینده را پیش‌بینی نمایند.

تریدرهای خرسی باید با تجربه باشند. برای درک اینکه آیا سکه‌ای در حال توقف است یا در یک مارپیچ روبه پایین قرار گرفته نیاز به زمان و تحقیق دارد.

مطالعه بیشتر: استیکینگ ارز دیجیتال


جمع بندی


روش های ترید ارز دیجیتال مختلف و متنوع هستند. اینکه هر کسی چه روشی را انتخاب کند بستگی به میزان سرمایه و هدف او از ورود به بازار ارزهای دیجیتال دارد. مثلا کسی که به آن به چشم شغل و درآمد روزمره نگاه میکند بهتر است از اسکالپینگ یا معاملات روزمره استفاده کند و کسی که می‌خواهد در بلند‌مدت سود بگیرد بهتر است از روش سرمایه‌گذاری استفاده کند. انتخاب روش مناسب، باعث می‌شود از احساسات و هیجانات اضافی بازار دور بمانید و در‌عین‌حال، سود مناسب خود را نیز کسب کنید. با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای‌ها 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

یک نظر
  1. tlover tonet می گوید

    I love your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself? Plz reply back as I’m looking to create my own blog and would like to know wheere u got this from. thanks

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.