ترید روزانه ارز دیجیتال، استراتژی کسب روزانه سود

آشنایی با ترید روزانه ارز دیجیتال

2

ترید روزانه ارز دیجیتال یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های معاملاتی است. تریدرهای روزانه در بیشتر بازارهای مالی مانند بازار سرمایه، فارکس، کالا و همین‌طور ارز دیجیتال فعال هستند.

قبلا تنها کسانی که در کارگزاری‌ها، مراکز معاملاتی یا موسسه‌های مالی بزرگ کار می‌کردند می‌توانستند ترید کنند، اما با پیشرفت اینترنت و پلتفرم‌های تریدینگ آنلاین، افراد می‌توانند به صورت مجازی این کار را انجام دهند. ترید روزانه کریپتوکارنسی تا زمانی که درست انجام شوند بسیار سود‌آورند، اما برای کسانی که آماده آن نیستند و استراتژی درستی ندارند، کاری پرچالش است. ضرر و کم شدن سود حتی برای باتجربه‌ترین معامله‌گران هم اتفاق می‌افتد بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟


ترید روزانه ارز دیجیتال چیست


ترید روزانه ارز دیجیتال یک استراتژی تریدینگ است که با ورود به یک پوزیشن و خروج از آن در همان روز انجام می‌شود.

اصطلاح تریدر روزانه از بازار سهام گرفته شده که امکان معامله فقط در روزهای کاری هفته وجود دارد. در این بازار هیچ پوزیشنی در طی شب باز نمی‌ماند چراکه هدف، سرمایه‌گذاری روی تغییرات قیمت در طول روز است.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال


ترید روزانه چگونه انجام می‌شود؟


ترید روزانه ارز دیجیتال

ترید روزانه ارز دیجیتال، نیازمند شناخت عمیق بازار و تجربه مناسب است. تریدرهای روزانه، از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. آنها معمولا برای ورود و خروج در یک معامله، حجم، حرکت قیمت، الگوهای چارت و شاخص‌های تکنیکال را در نظر می‌گیرند. همانند سایر استراتژی‌های تریدینگ، مدیریت ریسک برای معاملات روزانه نیز حیاتی است.

چون ممکن است یک رویداد فاندامنتال، زمان زیادی طول بکشد تا انجام شود، معامله‌گران روزانه توجه زیادی به تحلیل بنیادی ندارند. بنابراین برخی تریدرهای روزانه هستند که استراتژی خود را بر اساس رویدادهای قرار می‌دهند. این رویدادها می‌تواند دارایی‌های جدید با حجم بالا باشد. چراکه چنین دارایی‌هایی، در معاملاتشان جهش موقتی دارند.

هدف تریدرهای روزانه، سود بردن از نوسانات بازار است. دو شرط باید در بازار باشد تا تریدینگ روزانه سودبخش شود:

  • نقدینگی: تریدرها باید قادر به ورود و خروج سریع بدون تحرک زیاد قیمت باشند. در بازاری که نقدینگی کم است، لغزش کوچکی در قیمت می‌تواند سود معامله‌گر را کاهش دهد. وقتی لغزش ایجاد شود باید از سهم خارج شد. چون هر سفارش، قیمتی کمتر از سفارش قبلی دارد و این مسئله باعث کاهش سود می‌شود.
  • نوسان: نبود نوسان به معنی حرکت نکردن قیمت است و این یعنی شانس زیادی برای خرید و فروش نیست. از آنجایی که تریدرهای روزانه در طی یک روز خریدو‌فروش می‌کنند، بازار باید در کوتاه‌مدت بالا و پایین شود.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال


ترید روزانه ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است


ترید روزانه ارز دیجیتال به زمان، صبر و تلاش زیادی نیاز دارد. فرض کنید تریدر روزانه بیتکوین هستید و قانونتان این است که وقتی قیمت 10درصد بالا رفت بفروشید. فرض کنید بعد از 10درصد افزایش سکه خود را می‌فروشید اما می‌بینید بازار همچنان در حال صعود است و شما سود بزرگی را از دست داده‌اید.

ترید روزانه برای کسانی که زمان کافی دارند و می‌توانند انرژی زیادی بگذارند سودمند است. برای موفقیت در آن به ترکیبی از تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و اخبار و عقل سلیم نیاز دارید.

معاملات روزانه نیاز به تصمیم‌گیری و اجرای سریع دارند می‌توانند بسیار استرس‌زا باشند. همچنین به درک کامل از بازار نیازمندند. به‌همین‌دلیل لازم است زمان زیادی برای آن صرف کنید.

افراد می‌توانند این روش معاملاتی را با استفاده از ربات‌های ارزهای دیجیتال که بی‌وقفه و 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته، معامله می‌کنند، انجام دهند. ربات‌ها مثل انسان، انرژی محدودی ندارند. به‌علاوه در اجرای الگوریتم‌ها و تصمیم‌گیری سریعند. آنها احساسات ترس و طمع و تاثیرپذیری از اخبار ندارند.

اما باید در نظر داشت که همین مسئله می‌تواند نقطه ضعف آنها نیز باشد. چون بسیاری از مواقع یک خبر یا توییت باعث تغییر چشمگیر بازار می‌شود. بنابراین ربات‌ها نمی‌توانند تصمیمات چندبعدی بگیرند.

مطالعه بیشتر: اندیکاتور RHODL


کدام ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه مناسبند؟


پاسخ این سوال به اتفاقات درون بازار رمزارزها بستگی دارد. همانطور که گفته شد، نقدینگی و نوسان کلیدهای استراتژی تریدینگ روزانه هستند. بنابراین هر ارز دیجیتالی با نقدینگی کافی که نوسان مناسبی داشته باشد، گزینه خوبی است.

یکی از سکه‌هایی که چنین شرایطی را دارد دوج‌کوین است. دوج اولین بار به‌عنوان یک شوخی ایجاد شد و تنها 0.25دلار قیمت داشت. اما امروز سهم بازار آن میلیاردها دلار است.

دوج‌کوین هنوز هم نوسان بالایی دارد. چون استخراج آن راحت است افراد به راحتی آن را می‌فروشند و نقدشوندگی خوبی دارد. این مسئله شانس ترید روزانه ارز دیجیتال را زیاد می‌کند. این تنها یک مثال بود و سکه‌های دیگری با این شرایط نیز وجود دارند.

مطالعه بیشتر: میانگین متحرک چیست 


انواع استراتژی‌های ترید روزانه


ترید روزانه ارز دیجیتال

اسکالپینگ

این استراتژی به معنی سودبردن از تغییرات کوچک قیمت در بازه زمانی کوتاه است. چون اسکالپرها قصد دارند از تغییرات کوچک قیمت بهره ببرند، اغلب با استفاده از اهرمی مانند قراردادهای مارجین یا آتی معامله می‌کنند تا سود خود را تقویت کنند. با‌این‌حال، امکان ضرر نیز بیشتر می‌شود، بنابراین مدیریت ریسک با این استراتژی بسیار مهم است. یک اسکالپر موفق از نیاز به اهرم (مقدار سرمایه‌ای که از کارگزاری قرض گرفته می‌شود) آگاه است.

اسکالپرها می‌توانند تعریف نقطه ورود و خروج معاملات فردی از استراتژی‌هایی مثل تحلیل دفتر سفارشات، نقشه حجم‌ها و شاخص‌های تکنیکال استفاده کند. با‌این‌حال اسکالپینگ بخاطر نیاز به تصمیم‌گیری سریع و بالا بودن ریسک در آن، برای تریدرهای ماهر مناسب‌تر است. در غیر ‌این ‌صورت ممکن است در مدت کوتاهی همه سرمایه از دست برود.

برای اطلاع از قیمت تتر و خرید تتر روی کیوسک حساب کنید.

رنج تریدینگ

رنج تریدینگ یک استراتژی ساده است که با تجزیه و تحلیل نمودار کندل استیک و بررسی سطوح مقاومت و حمایت انجام می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، رنج تریدرها به دنبال محدوده‌های قیمتی و ایجاد ایده‌های معاملاتی بر مبنای این رنج‌ها هستند. مثلا، اگر قیمت بین سطح حمایت و مقاومت در نوسان باشد، یک رنج تریدر می‌تواند در سطح حمایت بخرد و در مقاومت بفروشد.

یکی از استراتژی‌های رنج‌تریدینگ استفاده از پیوت‌ها است که به سرمایه‌گذاران، نقطه شروع حرکت معکوس را نشان می‌دهد. رنج تریدینگ یک استراتژی به نسبت ساده دارد که ممکن است برای تازه‌کاران مناسب باشد.

معاملات فرکانس بالا (HFT) یا بات تریدینگ

بات تریدینگ به معنی استفاده از الگوریتم‌ها و ربات‌های تریدینگ است که می‌تواند برای اجرای سریع حجم بالایی از معاملات برنامه‌نویسی شوند. استفاده از این متد نیازمند دانش برنامه‌نویسی و استراتژی‌های پیشرفته تریدینگ است.

در این روش می‌توان به کمک ربات‌ها در کسری از ثانیه به یک معامله وارد و از آن خارج شد. تریدینگ فرکانس بالا، شامل بک‌تست، مانیتورینگ و الگوریتم‌های بهینه‌سازی برای تطبیق با شرایط حال بازار است. بنابراین اگر فکر می‌کنید می‌توانید بیکار بنشینید و یک ربات همه کارها را انجام دهد، از واقعیت دور هستید.

اما معاملات فرکانس بالا یک صنعت کاملا انحصاری به حساب می‌آید. به‌این‌ترتیب کسب اطلاعات با کیفیت برای عموم مردم دشوار است. چرا که اگر اطلاعات در دسترس همگان باشد آنگاه این استراتژی‌ها دیگر کارآمد نیستند.

نکته دیگر این است که اگر شخصی یک ربات تجاری سودآور ساخته است چرا به جای فروش، از آن استفاده نمی‌کند؟ به همین دلیل است که هنگام خرید یک ربات باید مراقب باشید.

توسعه ربات‌های فرکانس بالا به شناخت مفاهیم پیشرفته بازار و شناخت دقیق علوم ریاضیات و کامپیوتر نیاز دارد. به‌این‌ترتیب برای تریدرهای باتجربه، مناسب‌تر است.

مطالعه بیشتر: ترید چیست

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال (TA) شامل استفاده از شاخص‌های ریاضیاتی و الگوها و نمودارها برای امتحان کردن و پیش‌بینی حرکت بعدی قیمت در ترید روزانه ارز دیجیتال است. برخی شاخص‌های تکنیکال به‌سادگی و توسط برنامه‌های کامپیوتری و سایت‌هایی مثل TradingView تولید می‌شوند درحالیکه بقیه شاخص‌ها را انسان‌ها با بررسی نمودارها تولید می‌کنند.

یکی از شاخص‌های رایج تکنیکال، شاخص قدرت نسبی (RSI) است که به صورت یک بازه در زیر نمودار ظاهر می‌شود و مقداری بین 0 تا 100 دارد. هر قدر مقدار آن به 100 نزدیکتر باشد، اشباع خرید است به این معنی که ممکن است قیمت افت کند. هرقدر RSI به صفر نزدیکتر باشد در محدوده اشباع فروش هستیم، به این معنی که احتمال دارد قیمت رشد ‌کند. این مثالی از نحوه کاربرد تحلیل تکنیکال در بازار کریپتو بود.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا سولانا خود را خرید کنید

تحلیل اخبار و احساسات

در معاملات بیتکوین می‌توان به اخبار و احساسات بازار هم باید توجه داشت. گاهی اوقات اخبار بزرگ مثل خبر ساخت واکسن کرونا یا کشف یک سویه جدید از آن، بازار رمزارزها را به شدت تکان می‌دهد. برخی سایت‌ها هم با دنبال کردن اخبار توییتر، احساسات مربوط به کریپتوهای بزرگ را پیگیری می‌کنند.

هرقدر توییتی که مربوط به یک رمزارز است مثبت‌تر باشد احساسات مثبت گاوی (صعودی) بیشتر است درحالی‌که توییت‌های منفی بازار را به سمت خرسی شدن (نزولی) می‌برد. نمونه آن توییتی است که ایلان ماسک درباره دوج‌کوین منتشر کرد و قیمت آن را تا شش برابر افزایش داد.

مطالعه بیشتر: میانگین متحرک چیست 

آربیتراژ

آربیتاژ به معنی خرید ارز دیجیتال در یک بازار و فروش آن در بازار دیگر با قیمت بالاتر است. تفاوت قیمت خرید و فروش با عنوان اسپرد (Spread) شناخته می‌شود. برای شروع، روی صرافی‌هایی که فکر می‌کنید تفاوت قیمت دارند حسابی باز کنید.

مثلا قیمت بیت‌کوین در کره جنوبی 40درصد بیشتر از ایالات متحده است. این مسئله با عنوان کیم‌چی پریمیوم شناخته می‌شود و بیش از یکبار پیش می‌آید. تریدرها با خرید بیتکوین از صرافی‌های ایالات متحده و فروش آن در صرافی‌های کره جنوبی سود می‌برند. با‌این‌حال، این اختلاف قیمت معمولا زیاد نیست، اما به دلیل راحت بودن ورود به صرافی‌ها، استفاده از اربیتراژ می‌تواند سود چشمگیری به همراه داشته باشد. تریدرها باید کارمزد معاملات را هم در نظر بگیرند. گاهی کارمزدها از سود اسپرد بیشتر می‌شود.

مطالعه بیشتر: پیپ در ارز دیجیتال


مزایای ترید روزانه


ترید روزانه ارز دیجیتال

بازار 7/24

یکی از منحصربفردترین ویژگی‌های تریدینگ ارز دیجیتال این است که بازار به صورت 24ساعته و 7روز هفته باز است. تریدرهای روزانه می‌توانند از مزایای بازاری که هیچ‌گاه بسته نمی‌شود، استفاده کنند.

نوسانات یک هنجار است

درمورد ارزهای دیجیتال باید بدانید که بازار به شدت نوسانی است. ممکن است بیتکوین ابتدای روز 42000دلار باشد و چند ساعت بعد به زیر 30000دلار برسد. با‌این‌حال این نوسانات می‌تواند ابزاری سودآور و فرصتی برای افزایش سرمایه باشد.

مطالعه بیشتر: فلیپنینگ چیست

بدون قانون بودن

بازار سرمایه بخصوص در ایالات متحده کاملا قانونمند است و این قوانین همه جزییات حتی اینکه یک شخص چندبار مجاز به معامله است را هم توضیح می‌دهند. معاملات ارزهای دیجیتال قوانین مشخص و قواعد محدودکننده بازار سرمایه را ندارد. می‌توانید صرف‌نظر از تجربه، میزان سرمایه یا حتی سن خود معامله کنید. این یعنی اگر می‌خواهید معاملات روزانه را شروع کنید، مسئله قوانین نمی‌تواند جلوی فعالیت شما را بگیرد.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا ریپل خود را خرید کنید

شفافیت و باز بودن اطلاعات

در بازار رمزارزها می‌توانید اطلاعات لازم برای ترید روزانه ارز دیجیتال را بدون هزینه ببینید. حتی اگر بخواهید سفارشات را چک کنید، در 99درصد موارد می‌توانید حتی بدون ورود به وبسایت‌هایی مثل بایننس و سایر صرافی‌ها این اطلاعات را مشاهده کنید. حتی این صرافی‌ها ابزارهای تحلیل تکنیکال را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

بازار نابالغ

خوشبختانه ورود به بازار کریپتو راحت است چراکه هیچ مانعی برای ورود تریدرهای تازه‌وارد و کم‌تجربه وجود ندارد. اگر حتی کمی سطح اطلاعات خود را بالا ببرید می‌توانید سریعتر به تغییرات قیمت واکنش نشان دهید و از ضرر در امان بمانید.

مطالعه بیشتر: توکن لوریج دار


معایب ترید روزانه


با وجود مزایایی که ترید روزانه دارد، معایبی را هم برای این استراتژی می‌توان بیان کرد.

بازار 7/24

این مورد را جز مزایا هم بیان کردیم اما این موضوع می‌تواند جز معایب هم باشد. در چنین بازاری زمان‌های کمتری در روز هست که بتوانید معاملات قابل پیش‌بینی و سودآور انجام دهید. همین مسئله باعث می‌شود زمان بیشتری نسبت به آنچه برای معاملات روزانه در نظر گرفته‌اید، صرف ترید کنید.

بدون قانون بودن

این نیز مسئله‌ای است که قبلا در قسمت مزایا بیان کردیم، چون اگر یک صرافی آنلاین بسته شود، هک شود یا حتی تصمیم بگیرد ناپدید شود، هیچ‌کس نمی‌تواند در برگرداندن سرمایه‌تان به شما کمک کند و هیچ بیمه‌ای وجود ندارد. چون تریدرهای روزانه سفارشاتی با حجم بالا انجام می‌دهند، بهتر است همیشه این نکته در ذهن خود داشته باشند.

مطالعه بیشتر: معامله کم ریسک

چرخه جدید

این مسئله، با نوسان گره خورده است. در بازارهایی مثل بازار سرمایه، اطلاعات سود شرکت و اطلاعات دولتی به صورت مرتب منتشر می‌شود و همین موجب قابل پیش‌بینی بودن حرکت قیمت دارایی‌ها خواهد شد. با‌این‌حال در ارزهای دیجیتال، حتی یک خبر کوچک می‌تواند باعث افزایش یا کاهش چشمگیر قیمت شود. اگر دنبال معاملات ساده هستید، در جستجوی یک بازار قابل پیش‌بینی باشید. چون در غیر این صورت، بازار کریپتو تنها باعث دشواری زندگیتان می‌شود.

نقد شوندگی

بازار ارزهای دیجیتال به نسبت کوچک است. بیرون آمدن از آن در یک لحظه و با قیمت مورد نظر کار دشواری خواهد بود. نوسان لحظه‌ای قیمت در ترید روزانه ارز دیجیتال، مسئله‌ای مهم است.

دنیای خیلی خیلی کوچک

با اینکه هزاران سکه دیجیتالی و توکن در بازار وجود دارد، واقعیت این است که تنها کسر کوچکی از آنها در اکثر صرافی‌ها مبادله می‌شوند که باعث محدود شدن سبد خرید و فرصت‌های موجود در بازار شده است.

مطالعه بیشتر: ابر ایچیموکو


جمع بندی


ترید روزانه ارز دیجیتال یکی از روش‌های محبوب تریدینگ است. با‌این‌حال استفاده از این استراتژی نیازمند توانایی بالایی در تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به همراه مقدار زیادی صبر و تجربه است. یک تریدر روزانه باید بتواند به‌سرعت تصمیم بگیرد و بر احساسات خود مسلط شود. بنابراین این روش برای افرادی که وقت و انرژی کافی برای رصد بازار یا دانش و تجربه کافی برای انجام تحلیل‌های درست ندارند مناسب نیست. اشتباه در این استراتژی می‌تواند سرمایه یک فرد را در مدت کوتاهی به صفر برساند. با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

2 نظر
  1. random می گوید

    سلام
    اکثر vpn های خارجی برای کانکت شدن به یک vpn دیگر نیاز دارن آیا راه حلی وجود داره ؟

  2. tlover tonet می گوید

    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your webpage? My website is in the very same niche as yours and my users would genuinely benefit from some of the information you present here. Please let me know if this ok with you. Many thanks!

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.