معروف ترین ارزهای دیجیتال را با آکادمی کیوسک بشناسید

بررسی معروف ترین ارزهای دیجیتال

0

با وجود نوسانات شدید قیمت، مردم همچنان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده هستند. اما سوال اینجاست که با وجود تنوع در بازار رمز ارزها، چگونه یک سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرد که روی کدام ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند؟ آشنایی با معروف ترین ارزهای دیجیتال می‌تواند راهنمای خوبی برای پاسخ به این سوال باشد.
در این مقاله ما 10 مورد از محبوب‌ترین ارزهای رمزنگاری شده را با پتانسیل فعلی بررسی خواهیم کرد. این رمز ارزها نسبت به سایرین از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و به نظر نمی‌رسد جزیی از نقشه‌های کلاهبرداران باشند.
قبل از معرفی معروف ترین ارزهای دیجیتال، لازم است تعریف مختصری از اصطلاح «ارز دیجیتال» داشته باشیم.(لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

یک ارز رمزنگاری شده، پول مجازی یا دیجیتالی است که به شکل توکن یا کوین ظاهر می‌شود. در حالی که برخی از ارزهای رمزنگاری شده با کارت‌های اعتباری یا موارد مشابه دیگر، وارد دنیای فیزیکی شده‌اند. رمزنگاری در ارزهای دیجیتال امکان پردازش معاملات آنها را در سیستم‌های غیر متمرکز فراهم می‌کند.

ارزهای دیجیتال معمولا توسط تیم‌های برنامه‌نویس توسعه می‌یابند. ارزهای رمزنگاری شده اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که تحت کنترل و مدیریت دولت نباشند. اگرچه با محبوبیت بیشتر رمز ارزها، این ویژگی مورد انتقاد قرار گرفته است.

ارزهایی که پس از بیت کوین معروف شده‌اند، در مجموع آلت کوین و در برخی موارد «شت کوین» نامیده می‌شوند. این رمزارزها اغلب سعی کرده‌اند خود را به عنوان نسخه‌های اصلاح شده یا بهبود یافته بیت کوین معرفی کنند. در حالی که برخی از این ارزها ممکن است دارای ویژگی‌های قابل توجهی باشند که بیت کوین از آن برخوردار نیست، اما مطابقت با سطح امنیتی که شبکه‌های بیت کوین به آن مجهز هستند، هنوز در هیچ آلت کوینی دیده نشده است.

در ادامه، برخی از معروف ترین ارزهای دیجیتال به علاوه بیت کوین را بررسی می‌کنیم. اما تقریبا غیر ممکن است که این لیست جامع باشد.  این امر به این دلیل است که بیش از 4000 ارز رمزنگاری شده در سال 2021 وجود دارد. با وجود اینکه تعداد زیادی از این ارزهای رمزنگاری شده حجم خرید و فروش زیادی ندارند، برخی از آنها از محبوبیت زیادی در بین سرمایه‌گذاران برخوردار هستند.

گذشته از این‌ها، حوزه ارزهای دیجیتال در حال گسترش است و ممکن است فردا توکن دیجیتالی عالی بعدی منتشر شود. در حالی که بیت کوین به طور گسترده به عنوان پیشگام در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، تحلیلگران رویکردهای زیادی را برای ارزیابی توکن های غیر از BTC اتخاذ می‌کنند.

در ادامه به بررسی معروف ترین ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

مطالعه بیشتر: انواع ارزهای دیجیتال حاضر در بازار رمز ارزها

بیت کوین

اکثر مردم با شنیدن کلمه «ارز دیجیتال»، رمز ارز «بیت کوین» را به یاد می‌آورند. «بیت کوین» هنوز هم محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال است و به این زودی‌ها هیچ ارزی به آن نمی‌رسد. این رمز ارز سبب ایجاد موجی از ارزهای دیجیتال شد و خود به عنوان معیار استانداردی برای تمام ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

از نظر فنی بیت کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا دخالت دولت کار می‌کند. تراکنش‌های این ارز دیجیتال به طور مستقیم و بدون واسطه میان کاربران انجام می‌شود. «بیت کوین» برای معامله‌گران به رمز ارز پایه تبدیل شده است و تا سقف 21 میلیون سکه استخراج خواهد شد. با نگاه مختصری به وضعیت عرضه و تقاضای این رمز ارز، بدون تردید سرمایه‌گذاران بلند مدت سود خواهند برد.

مطالعه بیشتر: خرید ریپل در کیوسک

اتریوم (ETH)

اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما، اتریوم یک پلتفرم نرم‌افزاری غیر متمرکز است که به شما این امکان را می‌دهد تا قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز را بدون هیچ‌گونه اختلال و کنترل یا دخالت شخص ثالث، ساخته و اجرا کنید.

هدف از اتریوم ایجاد مجموعه‌ای غیر متمرکز از محصولات مالی است که هرکسی در جهان بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت و مذهب می‌تواند آزادانه به آن دسترسی پیدا کند. این ویژگی اتریوم را برای برخی از کشورها جذاب‌تر می‌کند، چون افراد بعضی از کشورها زیرساخت دولتی ندارند و نمی‌توانند به حساب‌های بانکی، وام، بیمه یا انواع دیگر خدمات مالی دسترسی داشته باشند.

اتر که در سال 2015 راه اندازی شد، در حال حاضر دومین ارز دیجیتال با ارزش بازار پس از بیت کوین است، اگرچه از ارز دیجیتال غالب، یعنی بیت کوین با فاصله قابل توجهی عقب است. در ژانویه 2021، سرمایه اتریوم 138.3 میلیارد دلار و ارزش هر توکن آن 1218.59 دلار بوده است.

در سال 2021 ، اتریوم قصد دارد الگوریتم اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد. این حرکت به شبکه اتریوم اجازه می‌دهد تا با انرژی بسیار کمتر و سرعت تراکنش بهبودیافته کار کند. اثبات سهام به شرکت‌کنندگان در شبکه اجازه می‌دهد تا اتر خود را در شبکه «سهیم» شوند.

این فرایند به ایمن سازی شبکه و پردازش تراکنش‌های رخ‌داده کمک می‌کند. کسانی که این کار را انجام می‌دهند، به عنوان پاداش اتر دریافت می‌کنند، چیزی شبیه به سود یک حساب. این جایگزینی برای مکانیزم اثبات کار بیت کوین است، جایی که ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها بیشتر، بیت کوین دریافت می‌کنند.

مطالعه بیشتر: مقایسه دوج کوین با بیت کوین

تتر (USDT)

تتر یکی از اولین و محبوب‌ترین گروه‌های موسوم به استیبل‌کوین (Stable Coin) بود، ارزهای رمزنگاری شده‌ای که قصد دارند ارزش بازار خود را به ارز یا نقطه مرجع خارجی دیگر وصل کنند تا نوسانات را کاهش دهند. از آنجا که اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای اصلی مانند بیت کوین، دوره‌های مکرری از نوسانات شدید را تجربه کرده‌اند، تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها سعی می‌کنند نوسانات قیمت را برطرف کنند تا کاربران محتاط را به خود جذب کنند. قیمت تتر به شکل مستقیم به قیمت دلار آمریکا وابسته است.

تتر که در سال 2014 راه‌اندازی شد، خود را یک پلتفرم مجهز به بلاک‌چین که برای تسهیل استفاده از ارزهای فیات به شیوه دیجیتالی طراحی شده است، توصیف می‌کند. در ژانویه 2021، تتر با 24.4 میلیارد دلار سومین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار بود و ارزش هر توکن آن 1 دلار است.

مطالعه بیشتر: بیت کوین دایموند

ارز دیجیتال

برای اطلاع از قیمت مونرو و خرید مونرو روی کیوسک حساب کنید.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین  (Binance Coin)یک ارز رمزنگاری شده است که به عنوان روش پرداخت هزینه‌های مربوط به تجارت در صرافی بایننس عمل می‌کند. کسانی که از این توکن به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت مبادله استفاده می‌کنند، می‌توانند با تخفیف معامله خود را انجام دهند. بلاک‌چین بایننس کوین، همچنین پلتفرمی است که صرافی غیر متمرکز بایننس بر روی آن فعالیت می‌کند. صرافی بایننس توسط چانگ پنگ ژائو تاسیس شد و یکی از پرکاربردترین صرافی‌های جهان بر اساس حجم معاملات است.

بایننس کوین در ابتدا یک توکن ERC-20 بود که بر روی بلاکچین اتریوم کار می‌کرد. این شبکه از یک مدل اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند. در ژانویه 2021، بایننس دارای 6.8 میلیارد دلار سرمایه بازار و یک BNB (توکن بومی بایننس) دارای ارزشی معادل 44.26 دلار بود.

مطالعه بیشتر: تل کوین چیست؟

کاردانو (ADA)

کاردانو یک ارز دیجیتال است که با رویکردی مبتنی بر تحقیق توسط مهندسان، ریاضیدانان و متخصصان رمزنگاری ایجاد شده است. این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، یکی از پنج بنیان‌گذار اولیه اتریوم، بنیان‌گذاری شد. او پس از اختلاف نظر با سایر بنیان‌گذاران اتریوم، کاردانو را ساخت.

تیم پشت کاردانو، بلاک‌چین خود را از طریق آزمایشات و تحقیقات گسترده ایجاد کرده است. محققان پشت این پروژه بیش از 90 مقاله در زمینه فناوری بلاک چین در طیف وسیعی از موضوعات نوشته‌اند. با توجه به این فرآیند دقیق، به نظر می‌‌رسد که کاردانو در بین همتایان اثبات شده خود و سایر ارزهای رمزنگاری شده برجسته است.

کاردانو همچنین به عنوان « قاتل اتریوم » لقب گرفته است، زیرا گفته می‌شود که بلاک چین آن توانایی بیشتری دارد. در ژانویه 2021 سرمایه بازار کاردانو 9.8 میلیارد دلار و یک ADA با 0.31 دلار معامله بود.

مطالعه بیشتر: مقایسه کاردانو و اتریوم

ریپل (XRP)

در سال ۲۰۱۲، ریپل با هدف تسهیل امنیت و فوریت معاملات جهانی با استفاده از توکن‌ها راه‌اندازی شد. ریپل (Ripple) به عنوان یک سیستم پرداخت ایمن برای اعضای یک جامعه آنلاین از طریق شبکه‌ای جهانی طراحی شد. یکی از مزیت‌های این سیستم مصرف کمتر برق بود، زیرا از فرآیند متمرکز بیت کوین در آن استفاده نمی‌شد.

در واقع، ریپل برای حذف مبادلات متمرکز بیت کوین طراحی شد. ریپل با همکاری با موسسات مالی نرخ ارز را کاهش می‌دهد. همچنین به سریع‌تر شدن مبادلات مالی مرزی کمک می‌کند. قبل از ریپل، بانک‌ها اغلب مجبور بودند از واسطه‌ها برای معاملات بین‌المللی استفاده کنند. ریپل نحوه عملکرد معاملات برون مرزی را تا حد زیادی بهبود بخشید.

مطالعه بیشتر: تزوس چیست؟

دوج کوین

بعد از حدود 4 سال از پیدایش بیت کوین برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس با کمک جکسون پالمر، مدیر محصول و تحلیلگر داده در شرکت ادوبی (Adobe)، دوج‌کوین را در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ طراحی و تولید شد.

دوج‌کوین برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، در ابتدا برای هدف خاصی ساخته نشده بود. بیلی مارکوس بدون اهمیت دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش دوج کوین از سوی مردم، فقط قصد داشت برای تفریح، یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی ایجاد کند. اما دوج کوین بعد از مدتی فعالیت محبوب شد و حامیان این ارز دیجیتال برای پرداخت انعام به فعالان اینترنت در ازای خدماتشان و کمک به خیریه‌ها از آن استفاده کردند. این هدف انسان‌دوستانه سبب افزایش طرفداران بیت کوین شد. امروزه، ارزش هر واحد از آن ۰.۱۹ دلار است.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا بیت کوین خود را خرید کنید
رمز رز

بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش (BCH) جایگاه مهمی در تاریخ آلت‌کوین دارد زیرا یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین هارد فورک‌های بیت کوین اصلی است. در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، یک فورک (انشعاب) در نتیجه بحث‌ها و مشاجرات بین توسعه‌دهندگان و ماینرها اتفاق می‌افتد. با توجه به ماهیت غیر متمرکز ارزهای دیجیتال، تغییرات عمده در کدهای یک رمزارز باید با اتفاق نظر عمومی انجام شود. مکانیسم این فرایند با توجه به ارز رمزنگاری شده متفاوت است.

هنگامی که جناح‌های مختلف نمی‌توانند به توافق برسند، گاهی اوقات ارز دیجیتال تقسیم می‌شود و زنجیره اصلی به کد اصلی خود وفادار می‌ماند و زنجیره جدید به عنوان نسخه جدیدی از سکه قبلی شروع به کار می‌کند و این فرآیند با تغییر در کد آن آغاز می‌شود.

بیت کوین کش در آگوست 2017 در نتیجه یکی از این فورک‌ها زندگی خود را آغاز کرد. بحثی که منجر به ایجاد BCH شد مربوط به مقیاس‌پذیری بود. شبکه بیت کوین در اندازه بلوک‌ها محدودیت دارد: یک مگابایت. بیت کوین کش اندازه بلوک را از یک مگابایت به هشت مگابایت افزایش می‌دهد، با این ایده که بلوک‌های بزرگ‌تر می‌توانند تراکنش‌های بیشتری را در خود نگه دارند و بنابراین سرعت تراکنش افزایش می‌یابد.

همچنین تغییرات دیگری را انجام می‌دهد، از جمله حذف پروتکل Segwit که بر فضای بلوک تاثیر می‌گذارد. سگویت فرایندی است اندازه بلاک را حذف اطلاعات امضا تراکنش ها، افزایش می‌دهد. در ژانویه 2021، سرمایه بازار بیت کوین کش 8 میلیارد دلار و ارزش هر توکن آن 513.45 دلار است.

مطالعه بیشتر: وب مانی چیست

پولکادات (DOT)

پولکادات یک ارز دیجیتال اثبات شده است که توسط گوین وود یکی از سازندگان اتریوم با هدف ارائه قابلیت همکاری بین سایر بلاک چین‌ها خلق شد. عنصر کلیدی پولکادات ریلی چین (Relay Chain) است. پروتکل آن برای اتصال بلاک‌چین‌های مجاز و بدون مجوز و همچنین اوراکل‌ها (نوعی پایگاه داده) طراحی شده است. ریلی چین امکان ارتباط بلاک‌چین‌های دیگر را با یکدیگر فراهم می‌کند و به سیستم‌ها این اجازه را می‌دهد که کنار هم کار کنند.

مطالعه بیشتر: دلار دیجیتال TrueUSD

یونی سواپ (UNI)

پروتکل ارز دیجیتال یونی‌ سواپ در سال ۲۰۱۸ توسط ویتالیک بوترین طراحی و توسط هایدن آدامز اجرا شد. مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، یونی سواپ نیز بر بستر بلاک‌چین شبکه اتریوم اجرا می‌شود.

اکثر صرافی‌هایی که امروزه در زمینه ارز دیجیتال فعالیت دارند به صورت متمرکز این کار را انجام می‌دهند. از آنجا که صرافی‌های متمرکز امنیت کمی دارند، ایده تشکیل صرافی غیر متمرکز اجرایی شد. یونی سواپ یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز است که امروزه تبدیل به یکی از قدرتمندترین رقبای صرافی‌های متمرکز شده است. ارز دیجیتال یونی سواپ نیز متعلق به همین صرافی است. امروزه، سرمایه بازار یونی سواپ 12 میلیارد دلار و ارزش هر واحد از آن 21 دلار است.

مطالعه بیشتر: اتریوم 2.0 چیست؟

جمع‌بندی

با مقاله معروف ترین ارزهای دیجیتال همراه بودید. سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال بسیار وسوسه کننده است. هر کدام از این ارزها ممکن است سودده باشند، اما به یاد داشته باشید شما در نهایت فقط روی قیمت شرط‌بندی می‌کنید. تنها می‌توانید امیدوار باشید که شخص دیگری برای سرمایه‌گذاری، بیشتر از شما هزینه پرداخت کند. هنگام سرمایه‌گذاری مطمئن باشید که فقط مقدار وجهی را برای خرید و فروش استفاده می‌کنید، که تحمل از دست دادن آن را دارید.

اگر به ارزهای دیجیتال دیگر علاقه دارید و یا بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اید، انتخاب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با ما در کیوسک آکادمی همراه باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.