تحلیل قیمت ۱ آذر: بیتکوین، اتر، بایننس کوین، سول، کاردانو و ریپل

0

بیت کوین و بیشتر آلت‌کوین‌های بزرگ از سطوح مقاومتی بالاسری رد شده‌اند، که نشان از هیجانات منفی کوتاه‌مدت در بازار دارد.

به‌گزارش کیوسک، به‌نقل از کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، بیت‌کوین هنوز زیر سطح ۶۰هزار دلار است که نشان می‌دهد معامله‌گران در سطوح بالاتر دارایی‌های خود را می‌فروشند.

شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) در روز ۲۲ نوامبر (۱ آذر) به اوج تاریخی خود دست یافت، چون گزارش‌ها حاکی از آن بودند که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، جروم پاول (Jerome Powell) را برای دومین بار به‌عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی کرده است. این خبر شاخص دلار آمریکا (DXY) را هم به بالاترین سطح خود از جولای ۲۰۲۰ تاکنون رساند.

سودهای فراوان برای DXY به‌طور معمول با روند قیمتی بیت‌کوین وابستگی معکوس دارد و همین امر را می‌توان در نوامبر سال جاری هم دید. شاخص DXY طی ماه نوامبر حدود ۲٫۳درصد افزایش یافت، اما بیت‌کوین در همان دوره تقریبا ۵٫۵درصد کاهش داشت.

تک‌دو (TechDev)، تحلیلگر مستقل بازار رمزارزها هم گفته عملکرد بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱، از روند قیمتی سال ۲۰۱۷ پیروی می‌کند، اما با تأخیری ۵ تا ۸ روزه. اگر این وابستگی ادامه پیدا کند، احتمالا شاهد فاز نهایی شکوفایی بیت‌کوین خواهیم بود.

حالا سؤال اینجاست که آیا سقوط فعلی می‌تواند افتی نهایی قبل از ازسرگیری روند صعودی باشد یا شروع اصلاح قیمتی شدیدتر است؟ در این تحلیل بازار آکادمی کیوسک، نمودارهای ۶ رمز ارز برتر بازار را به‌نقل از کوین‌تلگراف بررسی می‌کنیم. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

بیت‌کوین

روند قیمتی بیت کوین

بازیابی قیمت بیت‌کوین (BTC) از سطح ۵۵۶۰۰ دلار در روز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان)، طی روز ۲۰ نوامبر به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰روزه، یعنی ۶۰۳۵۰ دلار رسید، اما گاوها (bulls) نتوانستند این مانع را پشت سر بگذارند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها (bears) تلاش می‌کنند میانگین متحرک ساده ۵۰روزه را به سطح مقاومتی تبدیل کنند.

میانگین‌های متحرک در حال تکمیل کراس‌اووری نزولی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در منطقه منفی است، که نشان می‌دهند در مسیر نزولی، مقاومت کمتری وجود دارد.

مطالعه بیشتر: تحلیل تکنیکال

اگر قیمت کاهش یافته و به زیر سطح ۵۵۶۰۰ دلار برسد، حاکی از آغاز تصحیح قیمتی عمیق‌تری به‌سوی منطقه حمایتی ۵۲۵۰۰ تا ۵۰هزار دلار خواهد بود.

اگر قیمت از سطح فعلی بیشتر شده و به بالای خط روند نزولی برسد، این دیدگاه منفی از درجه اعتبار ساقط می‌شود. چنین روندی نشان از احتمال پایان تصحیح قیمتی خواهد داشت.

جفت بیت کوین یواس‌دی‌تی (BTC/USDT) در قدم بعدی می‌تواند مسیر صعودی خود به‌سوی منطقه مقاومتی ۶۷هزار تا ۶۹هزار دلار را آغاز کند.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال

اتر

روند قیمتی اتریوم

اتر (ETH) روز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان)، از کف قیمتی میان‌روزی ۱۸ نوامبر، در ۳۹۵۶٫۴۴ دلار شروع به حرکت کرد و تا سطح میانگین متحرک نمایی (SMA) ۲۰روزه در ۴۳۶۴ دلار بالا رفت، اما گاوها نتوانستند قیمت را در سطوح بالاتر حفظ کنند. خرس‌ها هم در روز ۲۱ نوامبر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه کشاندند.

جفت اتر یو اس دی تی (ETH/USDT) در روز ۲۲ نوامبر (۱ آذر) تا زیر میانگین متحرک ساده ۵۰روزه افت کرد، اما فتیله بلند روی کندل استیک آن روز نشان می‌دهد که گاوها از این سطح حمایتی دفاع کردند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۴۵۱ دلار بکشانند، جفت مذکور تا ۶۱٫۸۰درصد سطح اصلاحی فیبوناچی در ۴۵۱۹٫۷۸ دلار و بعد هم ۷۸٫۶۰درصد سطح اصلاحی در ۴۶۷۲٫۹۳ دلار بالا می‌رود.

مطالعه بیشتر: روزی که بیت کوین چند میلیون دلار خریده شد

در نقطه مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، خرس‌ها دوباره آن را به زیر میانگین ساده ۵۰روزه می‌کشانند. اگر آن‌ها در این مسیر موفق عمل کنند، این جفت معاملاتی تا ۳۹۵۶٫۴۴ دلار افت خواهد کرد. عبور و بسته شدن قیمت زیر این سطح، الگوی س و شانه (head and shoulders pattern) را کامل می‌کند. جفت مذکور در قدم بعدی ممکن است تا ۳۴۰۰ و در نهایت ۳۰۴۷ دلار کاهش قیمت داشته باشد.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال

برای اطلاع از قیمت سولانا و خرید سولانا روی کیوسک حساب کنید.

بایننس‌کوین

روند قیمتی بایننس

بایننس کوین (BNB) در روز ۱۹ نوامبر از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰روزه، یعنی ۵۲۶ دلار بالا رفت، اما گاوها نتوانستند این مسیر را تا بالای ۶۱٫۸درصد سطح اصلاحی فیبوناچی در ۶۰۲٫۴۰ دلار ادامه بدهند.

خرس‌ها در روز ۲۲ نوامبر، قیمت بایننس را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه، یعنی ۵۸۵ دلار کشاندند. اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه حفظ شود، خرس‌ها تلاش دیگری برای کشاندن جفت بایننس یواس‌دی‌تی (BNB/USDT) به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰روزه انجام می‌دهند. اگر آن‌ها در این مسیر موفق شوند، جفت مذکور تا ۴۸۵٫۴۰ دلار افت می‌کند.

در نقطه مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر برود و به بالای ۶۰۵٫۲۰ دلار برسد، نشان از آن خواهد داشت که گاوها به میدان برگشته‌اند. جفت مذکور در قدم بعدی تا منطقه مقاومتی ۶۵۹٫۵۰ تا ۶۶۹٫۳۰ دلار پیش می‌رود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه کم‌نوسان و RSI در نزدیکی نقطه میانی، برتری مشخصی به هیچ‌کدام از طرفین نمی‌دهند.

مطالعه بیشتر: اندیکاتور RSI چیست

سولانا

روند قیمتی سول

مطالعه بیشتر: الگوی سر و شانه چیست؟

سولانا (SOL) در روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰روزه، یعنی ۱۹۸ دلار جهش کرد، ولی در خط روند نزولی با مانع قدرتمندی مواجه شد که نشان می‌داد خرس‌ها همچنان مشغول فروش هستند.

روند قیمتی این رمزارز طی چند روز گذشته، الگوی مثلث متقارنی را شکل داد که توازن بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. این توازن در صورت عبور و بسته شدن بالای خط مقاومتی مثلث، به‌نفع گاوها تغییر می‌کند. جفت سولانا یواس‌دی‌تی (SOL/USDT) در قدم بعدی، اوج تاریخی قیمت خود در ۲۵۹٫۹۰ دلار را دوباره آزمایش می‌کند.

در نقطه مقابل، اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه حفظ شود، جفت مذکور تا خط حمایتی مثلث کاهش می‌یابد. خرس‌ها هم تلاش می‌کنند قیمت را به زیر این سطح حمایتی بکشانند تا دوباره دست بالا را داشته باشند. این جفت معاملاتی در قدم بعدی تا ۱۵۳ دلار کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: اندیکاتور چیست

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا تتر خود را خرید کنید

آدا

روند قیمتی کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در روز ۲۰ نوامبر به بالای سطح ۱٫۸۷ دلار رفت، اما گاوها نتوانستند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه، یعنی ۱٫۹۵ دلار برسانند. این روند نشان می‌دهد که هیجانات بازار آدا منفی مانده و معامله‌گران مشغول فروش تا رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه هستند.

قیمت در روز ۲۱ نوامبر به زیر سطح ۱٫۸۷ دلار برگشت، و خرس‌ها در تلاش هستند تا جفت آدا یواس‌دی‌تی (ADA/USDT) را به زیر ۱٫۷۰ دلار بکشانند. اگر آن‌ها در این مسیر موفق شوند، فروش تشدید شده و قیمت جفت مذکور تا ۱٫۵۰ دلار کاهش می‌یابد.

در نقطه مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر برود و از میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه هم عبور کند، جفت مذکور تا خط روند نزولی ادامه می‌دهد. عبور و بسته شدن بالای این سطح مقاومتی، حاکی از احتمال پایان تصحیح قیمتی خواهد بود.

مطالعه بیشتر: اندیکاتور مکدی چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا آوالانچ (آواکس) خود را خرید کنید

ریپل

روند قیمتی ریپل

روز ۱۹ نوامبر بود که ریپل (XRP) از سطح حمایتی قوی ۱ دلار بالا رفت، اما این بازیابی قیمتی روی ۱٫۱۰ دلار دوامی نیاورد که نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: نمودارها در تحلیل تکنیکال

سرازیری میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه، یعنی ۱٫۱۲ دلار و RSI در منطقه منفی حاکی از آن هستند که خرس‌ها دست بالا را دارند. اگر قیمت به زیر ۱ دلار کشیده شود، فروش شدت گرفته و قیمت جفت ریپل یواس‌دی‌تی (XRP/USDT) تا ۰٫۸۵ دلار کاهش می‌یابد.

در نقطه مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی جهش کرده و تا بالای میانگین‌های متحرک افزایش پیدا کند، نشان می‌دهد که گاوها به‌شدت از سطح ۱ دلار حمایت می‌کنند. جفت مذکور در قدم بعدی شروع به حرکت به‌سوی ۱٫۲۴ دلار خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: نمودار لگاریتمی چیست؟ 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.