بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

0

هرسال لیست مختلفی از رمزارزها به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج معرفی می‌شوند. شاید این که این لیست هرسال تغییر می‌کند عجیب به نظر برسد اما تا وقتی وارد حوزه سرمایه‌گذاری روی کریپتو نشده‌اید متوجه نکات ظریفی که باید در انتخاب رمزارزها برای استخراج به آن دقت شود نخواهید شد.

چه به‌خاطر سود و چه به‌خاطر علاقه به تکنولوژی بخواهید کریپتو کارنسی استخراج کنید، باید اصول اولیه استخراج را بشناسید و بدانید کدام رمزارزها برای استخراج بهتر است. در این مقاله شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

به زبان ساده، ماینینگ ارز دیجیتال فرآیندی است که شامل حل معادلات پیچیده ریاضی برای اعتبارسنجی تراکنش‌های آن رمزارز است. به ازای هر ارز دیجیتال جدیدی که استخراج می‌شود، به افرادی که در این استخراج مشارکت کرده‌اند مقداری از آن رمزارز پاداش داد می‌شود. اگر بخواهیم فنی‌تر بگوییم، استخراج ارز دیجیتال به معنی ایجاد یک کوین جدید نیست بلکه به معنی آزاد شدن یک کوین از عرضه کلی آن است.

مطالعه بیشتر: ماینینگ چیست؟

اکثر محصولات کریپتو تعداد کوین محدودی دارند که در طی سال‌ها عرضه شده و با کمیاب شدن ارزش آن‌ها افزایش می‌یابد. بزرگ‌ترین دلیل استخراج، حل مسئله پرداخت تکراری یا دوباره یک رمزارز برای چنین ارزهاییست.

استخراج رمزارز را می‌توان با استفاده از CPU (واحد پردازش مرکزی)، GPU (واحد پردازش گرافیکی یا کارت گرافیک) یا ASIC (مدار یکپارچه خاص‌منظوره) و حتی تلفن موبایل انجام داد. سه رویکرد انفرادی، استخراج با استفاده از استخرها و استخراج ابری یا ماینینگ وجود دارد.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

 

انواع استخراج براساس نوع تجهیزات

قبل از انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج ابتدا باید تجهیزات استخراج خود را در نظر بگیریم. استخراج ارز دیجیتال عمدتاً با CPU، GPU، اسیک ماینر و نیز تلفن‌های همراه انجام می‌شود.

استخراج با کمک CPU

CPU ماینینگ، استخراج با استفاده از قدرت پردازنده است. بهترین نکته درباره استخراج با CPU این است که به‌سادگی قابل تست کردن است؛ بنابراین شاید بهتر باشد قبل از خرید GPU و اسیک ماینر این روش را تست کنید.

بااین‌حال استخراج با CPU یک روش منسوخ شده است و به دلایلی امروزه استفاده نمی‌شود:

  • به‌شدت کند است.
  • هش‌ریت متوسط آن پایین و حدود 0.7 مگاهرتز در ثانیه است.
  • مصرف برق بالایی دارد.

میزان استخراج با استفاده است CPU، بسیار پایین‌تر از GPU و اسیک ماینر است. همچنین ممکن است در تأیید تراکنش‌ها نیز موفق نباشد.

مطالعه بیشتر: استخراج ارز دیجیتال پیرکوین

استخراج با کمک GPU

این استخراج مبتنی بر کارت‌های گرافیکی است. منظور همان کارت گرافیک است که برای بازی‌های ویدئویی به آن نیاز دارید.

ماینرهای GPU منعطف هستند و می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلف را استخراج کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید وقتی بازار صعودی یا نزولی است، برای کسب سود بیشتر، کوین خود را تغییر دهید.

مهم‌ترین مشکل استخراج با GPU این است که مصرف برق بالایی در مقایسه با ASIC ماینر دارد. بعلاوه محاسبات آن نیز پیچیده است.

همچنین نیاز به صبر زیادی دارد چون ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه برگردد.

مطالعه بیشتر: بیت مین چیست؟

استخراج با استفاده از ASIC ماینر

اسیک ماینینگ براساس الگوریتم‌های خاص و با استفاده از تجهیزات ویژه‌ای انجام می‌شود.

اسیک ماینر یک دستگاه کامپیوتری است که برای کاربردهای خاصی طراحی شده است. بااین‌حال عملکرد آن از CPU و GPU بهتر است و می‌تواند با هش‌ریت 14 تراهش در ثانیه سریع‌تر از روش‌های دیگر باشد. معمولاً بهترین ارز دیجیتال برای استخراج آن‌هایی هستند که با استفاده از اسیک ماینر استخراج می‌شوند چراکه سوددهی بالاتر و سریع‌تری دارند.

استخراج با تلفن همراه

استخراج ارز دیجیتال با استفاده از موبایل نیز امکان‌پذیر است اما پیشنهاد نمی‌شود چون می‌تواند باعث داغ شدن و آسیب دستگاه شود. بااین‌حال کسانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند از پلتفرم‌هایی مثل StormGain استفاده کنند. معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل با توجه به قدرت پایین محاسباتی اکثر تلفن‌های همراه، مصرف بالای برق و طولانی بودن مدت استخراج تا رسیدن به سودآوری سخت است اما بسیاری از رمزارزهایی که در ادامه معرفی می‌شوند نظیر اتریوم و مونرو را می‌توان با دستگاه‌های موبایل نیز استخراج کرد.

مطالعه بیشتر: دستگاه ماینر ارز دیجیتال

انواع استخراج براساس متد آن

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

متدهای استخراج متنوع هستند و هرکسی می‌تواند با توجه به تجهیزات و توانی که در دست دارد یکی از این روش‌ها را استفاده کند.

مطالعه بیشتر: خرید ماینر

استخراج انفرادی یا Solo

در این روش استخراج همان‌طور که از نامش پیداست، فرد، خودش تجهیزات لازم برای استخراج را می‌خرد. ماینرهای انفرادی به ماینرهای دیگر وابسته نیستند و هر بار که کوین جدیدی استخراج شود پاداش آن تماما برای خودشان است.

بااینکه پاداش‌ها جذاب و امیدوارکننده‌اند اما رقابت برای استخراج انفرادی نیز به همان اندازه چالش‌برانگیز است. اگر ماینرها بخواهند اولین کسانی باشند که معامله را تأیید می‌کنند باید مبلغ قابل‌توجهی برای خرید تجهیزات سرمایه‌گذاری کنند.

مطالعه بیشتر: استخراج ابری چیست؟

استفاده از استخر استخراج

قطعاً همه مردم نمی‌توانند سرمایه عظیمی برای استخراج کریپتو بگذارند. راه‌حل این مسئله در استخرهاست. این روش فرآیند استخراج کریپتو را تسهیل کرده است. در این روش، ماینرها قدرت پردازشی خود را به استخر متصل می‌کنند و نیروی آن‌ها در کنار نیروی سایر افراد متصل به استخر افزایش یافته و سرعت استخراج بالاتر می‌رود و احتمال دریافت پاداش بیشتر می‌شود.

مطالعه بیشتر: ترید چیست

استخراج ابری

با توجه به اینکه تجهیزات گران‌قیمتی برای استخراج نیاز است کسانی که می‌خواهند ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل برسانند از استخراج ابری استفاده می‌کنند.

مزیت این روش این است که افراد بیشتری می‌توانند وارد استخراج کریپتو شوند. بعلاوه، آن‌ها می‌توانند قدرت کامپیوتری موردنیاز برای استخراج را از ارائه‌کننده خدمات اجاره کنند.

بنابراین می‌توان با حداقل سرمایه شروع به استخراج کرد و هرگاه که لازم بود بدون هیچ فشار اضافی، استخراج را ترک کرد.

مطالعه بیشتر: استخراج اتریوم

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چگونه ممکن است؟

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کار نسبتاً دشواری است. در سال‌های اخیر به‌خاطر وجود رقبای زیاد سود استخراج کاهش یافته است. قبل از شروع کار باید هزینه و درآمدها را به‌دقت محاسبه کنید. به‌خاطر داشته باشید وقتی بازار نزولی است شانس ضرر کردن در استخراج بیشتر می‌شود و در چنین شرایطی بسیاری از ماینرها تجهیزات خود را می‌فروشند و برخی با ضرر به کارشان ادامه می‌دهند با این امید که بتوانند رمزارز انباشته شده را با قیمت خوبی بفروشند؛ بنابراین بررسی شرایط بازار قبل از تصمیم به استخراج اهمیت زیادی دارد.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال 2022 باید به مواردی توجه کنیم:

تعداد صرافی‌هایی که از این کوین پشتیبانی می‌کنند

بهترین ارز برای ماینینگ در سال 2022 رمزارزی است که صرافی‌های بزرگ آن را لیست کرده‌اند. اگر صرافی‌های محبوب کمتری از این کوین پشتیبانی کنند به این معناست که تبدیل آن به فیات یا مبادله آن تنها از طریق کیف پول داخلی آن صرافی‌ها انجام می‌شود. در این حالت حتی اگر استخراج سودآور به نظر برسد، ماینر مجبور است کارمزدهای سنگینی برای برداشت پول به صرافی بدهد چراکه اکثر صرافی‌های ناشناس مجبور به کار با شت‌کوین‌ها یا تکیه‌بر پورسانت‌های بالا هستند.

مطالعه بیشتر: استخراج بایننس کوین

اطمینان از قانونی بودن آن

برخی کشورها استخراج ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرده‌اند. اگر کشور شما اجازه استخراج کردن نمی‌دهد بهتر است ریسک نکنید و از طریق ترید کردن کسب درآمد کنید. اگر به نظر می‌رسد استخراج سکه در محل زندگی شما دشوار است بهتر است به سراغ ترید کردن بروید.

ارزیابی کاربرد بلندمدت تجهیزات خریداری شده برای استخراج

معمولاً تجهیزات استخراج گران‌قیمت هستند و اینکه بتوانید از تجهیزاتی که برای استخراج کریپتو می‌خرید در بلندمدت استفاده کنید اهمیت زیادی دارند.

مطالعه بیشتر: استخراج بیت کوین کش

امکان تبدیل آن به ارز فیات

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج ارزی است که قابلیت نقدشوندگی خوبی داشته باشد. معمولاً صرافی‌ها با گرفتن کارمزد، ارز دیجیتال را به پول فیات تبدیل می‌کنند. البته برخی صرافی‌ها گزینه‌ای برای تبدیل آن به کوین‌های مشهور مثل اتریوم و بیت‌کوین دارند.

قیمت کوین

بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ رمزارزی است که قیمت مطلوبی داشته باشد. قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر سودآوری استخراج است؛ و این واقعیت که قیمت ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر است، ماینرها را وادار می‌کند تا به‌طور مداوم آن‌ها را زیر نظر بگیرند.

مطالعه بیشتر: استخراج تتر

قیمت برق

تجهیزات استخراج بخصوص در استخراج رمزارزهایی مثل بیت‌کوین که از اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند انرژی زیادی مصرف می‌کنند. به‌همین‌دلیل ماینرها، بیشتر در مناطقی که هزینه برق کم است متمرکز شده‌اند.

هش‌ریت شبکه

هرقدر هش‌ریت شبکه ارز دیجیتال بیشتر باشد استخراج آن سخت‌تر است.

هش‌ریت تجهیزات استخراج

هرقدر هش‌ریت تجهیزات بالاتر باشد استخراج کریپتو راحت‌تر است.

مطالعه بیشتر: استخراج دوج کوین

پاداش بلاک

قبل از شروع کار باید ببینیم برای هر بلاک استخراجی چه مقدار رمزارز پاداش داده می‌شود و با توجه به قیمت آن و هزینه‌های پیش رو، آیا ارزش استخراج کردن دارد یا خیر؛ مثلاً در مورد بیت‌کوین، پدیده هالوینگ باعث می‌شود هر چهار سال یک‌بار پاداش‌ها نصف شوند.

مواردی که بیان شد جز مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید در انتخاب رمزارز برای استخراج مدنظر قرار گیرند. بااین‌حال ممکن است فاکتورهای دیگری مثل اجاره فضا، دستمزد کارکنان و موارد دیگر نیز وجود داشته باشند که در لیست بالا نیامده‌اند. برای محاسبه دقیق‌تر بهتر است از ماشین‌حساب‌های استخراج استفاده شود. این ماشین‌حساب‌ها نرم‌افزارهایی هستند که با واردکردن فاکتورهای مختلف می‌توانیم میزان سودآوری استخراج یک رمزارز را بررسی کنیم.

مطالعه بیشتر: استخراج مونرو

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال 2022

شرایط بازار کریپتو شرایط متغیری است و هرسال متفاوت از سال قبل است. به‌همین‌دلیل هرسال تعداد خاصی از رمزارزها سودآوری بیشتری نسبت به بقیه موارد دارند. در ادامه ده مورد از بهترین رمزارزها برای استخراج در سال 2022 را آورده‌ایم:

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

RavenCoin (RVN)

این رمزارز یکی از سودآورترین کوین‌ها و شاید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال جاری است که تمرکز خود را بر غیرمتمرکزسازی استخراج از طریق مقاومت در مقابل اسیک ماینرها قرار داده است. این رمزارز در 3 ژانویه 2018 (نهمین سالگرد بیت‌کوین) راه‌اندازی و به‌گونه‌ای طراحی شد که امکان پرداخت‌های فوری و یکپارچه را فراهم کند. در سال 2019 این کوین را با ویژگی‌های جالبی مثل پیام‌رسانی، کیف پول موبایل، سازگاری بهتر، امکان رای‌دهی و غیره به نمایش گذاشتند.

مطالعه بیشتر: دستگاه های ماینر استخراج ارز دیجیتال

این کریپتو از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با GPU است و هدف اصلی آن ایجاد یک بلاک‌چین بهینه برای انتقال دارایی بین افراد است و برای این کار از اتریوم یا بیت‌کوین استفاده می‌کند. مقدار کل عرضه آن 21 میلیارد و ارزش بازار آن حدود 403 میلیون دلار است.

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): 39 درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی در اگوست 2021: 0.038 دلار

تابع هشینگ: X16R

پاداش استخراج بلاک: 2500 RVN

Monero (XMR)

مونرو ارز دیجیتالی است که از تابع هش RandomX استفاده می‌کند و مبتنی بر پروتکل CryptoNote است و از رمزارزهایی است که بیشترین ارزش را برای استخراج دارد. مونرو در سال 2021 نیز با داشتن ارزش بازار بیش از 3 میلیارد دلاری یکی از بهترین رمزارزها برای استخراج بود.

مطالعه بیشتر: کارت گرافیک های استخراج ارز دیجیتال

مهم‌ترین مزیت مونرو این است که استخراج آن راحت و تنها با یک سخت‌افزار استخراج و یک کیف پول امکان‌پذیر است. مونرو از بهترین ارزهای دیجیتالی است که با CPU استخراج می‌شود و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی است. متوسط زمان استخراج آن 2 دقیقه است و ذخایر آن محدودیتی ندارد.

پاداش کنونی استخراج: 2.15 بلاک

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی در اگوست 2021: 160.92 دلار

تابع هشینگ: CryptoNightR

نرخ هش شبکه: 1.26 گیگاهرتز در ثانیه

مطالعه بیشتر: تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال

LiteCoin (LTC)

لایت‌کوین یک پروژه نرم‌افزاری متن‌باز و یک ارز دیجیتال همتا‌به‌همتاست که در اکتبر 2011 راه‌اندازی شد و از نظر فنی، شبیه بیت‌کوین و بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ است.

استخراج لایت‌کوین هیچ‌گاه تصمیم غلطی نیست چراکه این، ارز دیجیتال قدرتمندی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. بعلاوه از پروتکل SCRYPT استفاده می‌کند به این معنی که نیازی نیست ماینر چیپ‌های ASIC خریداری کند و امکان استخراج با GPU وجود دارد. بااین‌حال درحال‌حاضر استخراج آن تنها با اسیک ماینرها سودآور است.

بعلاوه میزان نوسانات آن در مقایسه با سایر آلت‌کوین‌ها کمتر است، سرعت بالایی دارد و کارمزد تراکنش آن پایین‌تر است.

مطالعه بیشتر: ریگ ماینینگ چیست؟

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): 743.42 درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی لایت‌کوین در اگوست 2021: 61.42 دلار

تابع هشینگ: Scrypt

پاداش استخراج بلاک: 12.5 LTC

Ethereum Classic (ETC)

هدف ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک حفاظت از بلاک‌چین اصلی اتریوم است. این پلتفرم در سال 2016 راه‌اندازی شد و ارزش بازار آن درحال‌حاضر بیش از 5 میلیارد دلار و سقف توکن‌های آن حدود 210 میلیون دلار است.

مطالعه بیشتر: سلفیش ماینینگ چیست؟

این رمزارز درحال‌حاضر نوزدهمین کریپتو در جهان و یک نسخه اصلاح شده از الگوریتم استخراج Ethash اتریوم به نام EtchHash است که از DApps و Smart Contracts پشتیبانی می‌کند.

اتریوم کلاسیک بهترین ارز دیجیتال برای استخراج برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند از قراردادهای هوشمند استفاده کنند. استخراج این ارز دیجیتال فقط با داشتن یک کیف پول و یک کارت گرافیکی که از این رمزارز پشتیبانی کند قابل انجام است و جز بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با GPU است. بعلاوه زمان بلاک این کریپتو بسیاری پایین و حدود 13 ثانیه است.

مطالعه بیشتر: مادربورد ماینینگ چیست؟

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): 525.52 درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت اتریوم کلاسیک در اگوست 2021: 38.13 دلار

تابع هشینگ: Ethash

پاداش استخراج بلاک: 3.2 ETC

Zcash (ZEC)

زی کش نسبت به اسیک ماینر مقاوم است و همین باعث شده استخراج آن پرچالش‌تر باشد. زی کش در سال 2016 ایجاد شد و در این سال‌ها قیمت آن نسبت به نوسانات مقاومت بیشتری داشته است. این کوین همچنین به حفظ حریم خصوصی کاربران ارزش بیشتری می‌دهد و محرمانگی را تضمین می‌کند.

معمولاً تریدرها آن را به‌خاطر اینکه آلت‌کوین ساده و بی‌دردسری برای تریدینگ است ترجیح می‌دهند. علاوه بر این پاداش استخراج خوبی دارد.

مطالعه بیشتر: دستگاه استخراج انت ماینر

زی کش جز کوین‌هایی است که استخراج آن ساده است چراکه حتی با GPU هم قابلیت استخراج دارد و شاید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی باشد. همچنین جز رمزارزهایی است که برای هر تراکنش کارمزد کمی در حدود 0.0001 زی کش می‌گیرد.

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): 99.29- درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی در اگوست 2021: 68.02 دلار

تابع هشینگ: Equihash

پاداش استخراج بلاک: 3.125 زی کش

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

Grin (GRIN)

گرین محدودیت عرضه ندارد و این یک نکته جذاب برای ماینرهاست. درحال‌حاضر (6 آگوست 2022) بیش از 98 میلیون از این کوین در گردش است. این کریپتو برای انجام تراکنش‌های خصوصی افراد و شرکت‌هایی مناسب است که نیاز به شفافیت یا پیگیری تراکنش‌ها ندارند. گرین برای حفظ حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری خود از پروتکل میمبل ویمبل استفاده می‌کند و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج توسط کسانی است که به حریم خصوصی حساس هستند.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج پولین چیست؟

این رمزارز در سال 2019 راه‌اندازی شد و کاربران بدون داشتن سرمایه زیادی می‌توانند آن را استخراج کنند.

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): 95.43- درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی در اگوست 2021: 0.07 دلار

تابع هشینگ: CuckARood-29, CuckAToo-31, Cuckaroom-29

پاداش استخراج بلاک: 60 GRIN

مطالعه بیشتر: استخر استخراج ViaBTC چیست؟

Bitcoin Gold (BTG)

بیت‌کوین گلد یکی از رمزارزهایی است که برای ماینرهای انفرادی مناسب است و می‌توان آن را با GPU استخراج کرد بنابراین بهترین ارز برای استخراج با کامپیوتر است؛ اما برخلاف سایر آلت‌کوین‌ها نیاز به یک سرمایه‌گذاری حداقلی برای استخراج دارد.

هدف اصلی این رمزارز کاهش ریسک استخراج برای ماینر بود. رویکرد توسعه‌دهندگان بیت‌کوین گلد به حداقل رساندن ریسک بود تا حتی اگر قیمت افت شدیدی داشت بازهم به استخراج ادامه دهند.

ازآنجایی‌که بیت‌کوین گلد یک فورک از بیت‌کوین است مثل بیت‌کوین 10 دقیقه زمان می‌گیرد تا بلاک جدید را استخراج کند و پاداش استخراج آن نیز مشابه بیت‌کوین است.

مطالعه بیشتر: ماشین حساب استخراج ارز‌ دیجیتال

 این سکه در بسیاری از صرافی‌های معتبر لیست شده اما تعداد گره‌های آن کم است که بیشترشان در آلمان و ایالات‌متحده هستند.

خوب است بدانید که یکی از بهترین صرافی‎های داخل ایران، صرافی کیوسک نام دارد که خرید و فروش بیت کوین و بیشتر ارزهای معتبر را برای کاربران خود امن‎تر و ساده‎تر می‎کند.

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): 96.93- درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی در اگوست 2021: 29.28 دلار

تابع هشینگ: Zhash

پاداش استخراج بلاک: 6.25 BTG

Dogecoin (DOGE)

دوج‌کوین ارز دیجیتالی بود که برای سرگرمی ساخته شد. این ارز دیجیتال از بسیاری از آلت‌کوین‌ها بیشتر رشد کرده و هنوز هم در صف بهترین‌هاست. دوج‌کوین سال 2021 بهترین ارز دیجیتال برای استخراج بود و رشد چندصد برابری را تجربه کرد. در سال 2022 نیز رشد خوبی داشته و هنوز در بین بهترین‌ها قرار دارد.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج چیست؟

دوج‌کوین می‌تواند به‌عنوان ذخیره ارزش و نیز انجام تراکنش‌های مالی بکار رود. همچنین سقف عرضه ندارد و این مسئله آن را مستعد تورم کرده است.

این کوین از پروتکل Scrypt استفاده می‌کند که مشابه لایت‌کوین است پس برای استخراج آن می‌توان از GPU/CPU استفاده کرد.

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): 216.51 درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت دوج در اگوست 2021: 0.069 دلار

تابع هشینگ: Scrypt

پاداش استخراج بلاک: 10،000 دوج

Dash (DASH)

رمزارز دش ترکیبی از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال و پول نقد است. این کوین در ژانویه 2014 با نام Xcoin منتشر شد و پس از چند روز نام آن به Darkcoin تغییر کرد. سرانجام در مارس 2015 آن را DASH نامیدند.

دش یک رمزارز متن‌باز است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در هر جا و هرزمانی پول انتقال دهند. هدف اصلی این کوین تضمین انجام تراکنش و انتقال پول در سراسر جهان است.

دش فورکی از لایت‌کوین است که خود فورکی از بیت‌کوین است. بعلاوه این کوین یک سازمان مستقل غیرمتمرکز است که توسط گره‌های اصلی (زیرمجموعه‌ای از کاربرانش) اداره می‌شود. تا امروز بهترین اسیک ماینر دش، دستگاه Antminer A3 تولید Bitmain بوده است.

با در نظر داشتن هزینه برق، قیمت دستگاه استخراج و سایر موارد رمزارز دش می‌تواند بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ باشد.

میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI): بیش از 9000 درصد

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی در اگوست 2021: 52.56 دلار

تابع هشینگ: X11

پاداش استخراج بلاک: 3.34 DASH

مطالعه بیشتر: مزرعه استخراج ارز دیجیتال

Vertcoin (VTC)

این رمزارز یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است که برای تأیید تراکنش‌ها از الگوریتم اثبات کار Lyra2RE استفاده می‌کند. این کوین دربرابر اسیک ماینر مقاوم است و جز رمزارزهاییست که با استفاده از GPU استخراج می‌شوند و می‌تواند بهترین ارز برای استخراج با کامپیوتر باشد.

مقاومت آن به اسیک ماینر نشان می‌دهد محدودیتی در استخراج آن وجود ندارد و امکان توزیع عادلانه آن در سراسر جهان فراهم است.

Vertcoin براساس قدرت محاسباتی شما دو استخر به نام‌های شبکه 1 و 2 دارد که اگر بیش از دو کارت گرافیکی دارید می‌توانید شبکه 1 و در غیر این صورت شبکه 2 را انتخاب کنید. این کوین از کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD پشتیبانی می‌کند.

الگوریتم: اثبات کار

قیمت کنونی در اگوست 2021: 0.15 دلار

تابع هشینگ: Verthash

پاداش استخراج بلاک: 12.5

مدت استخراج: 2 دقیقه و 30 ثانیه

جمع‌بندی

یکی از بهترین شیوه‌های کسب درآمد از بازار کریپتو، استخراج ارزهای دیجیتال است. بااین‌حال انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج فرآیند پرچالشی است و به فاکتورهای متفاوتی وابسته است. استخراج رمزارز با استفاده از CPU، GPU، اسیک ماینر و حتی تلفن همراه امکان‌پذیر است؛ اما برای بهترین ارز برای ماینینگ در سال 2022 و داشتن یک استخراج سودآور، با توجه به شرایط نزولی بازار در این سال باید قبل از شروع، همه ابعاد به‌دقت سنجیده شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.